34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור – צעד אחר צעד

המים באמבטיה לא יורדים בדיוק כשאתם רוצים לשטוף את עצמכם ולצאת מהבית? הכיור עולה על גדותיו בכל פעם שאתם פותחים את הברז לשטוף כלים? התשובה לכך פשוטה – יש לכם סתימה. מתסכל, אבל לא באמת נורא. יש כיום מגוון פתרונות לבעיה.
אם תשאלו אנשים או תעשו חיפוש בגוגל לגבי פתיחת סתימות תקבלו אינספור פתרונות. יש כאלה שמוכנים להישבע שאפשר לפתוח גם את הסתימה באמבטיה הקשה ביותר, במהירות ובאופן עצמאי, עם חומץ טבעי וסודה לשתיה, ויש את אלה שזה כל כך מגעיל אותם ושלמרות שהם יודעים שמדובר בפעולה פשוטה, הם יעדיפו להזמין אינסטלטור. האמת, כמו כל דבר, נמצאת אי שם באמצע.
מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

סתימה בכיור | סתימה באמבטיה – קווים לדמותם

רק לידיעה – סתימה בכיור לא מתחילה בבת אחת. לוקח לה זמן להתפתח. זה יקרה פתאום במקלחת או כשתשטפו כלים ותתחילו להרגיש שהמים מתחילים לרדת קצת יותר באיטיות. רצוי שכבר בשלב הזה תטפלו בבעיה, כשהיא עדיין קטנה. אך אם לא תנקטו באף פעולה, אל תצפו שהמים פתאום יחזרו להתנקז כרגיל. זה לא יקרה. חלחול המים ימשיך להיות איטי יותר ויותר עד שיפסיק לגמרי – מה שאומר שהסתימה כעת היא מוחלטת ושאין לכם ברירה אלא לפתוח אותה.
מרבית הסתימות נגרמות מלכלוך (בעיקר בכיורים במטבח) או משערות (בעיקר במקלחות, באמבטיות ובכיורים שבחדר האמבטיה), וסביר להניח שכמעט את כולן תצליחו לפתוח בעצמכם, כשאתם אפילו לא צריכים הדרכה מקצועית, אלא על ידי צפיה בסרטונים ביוטיוב.

פתיחת סתימה בשלבים

01. אם יש לכם פקק באמבטיה או בכיור, זה שסוגר או פותח את ירידת המים מטה בצינור הניקוז, הסירו אותו.

02. הסירו גם את רשת הסינון שממוקמת מעל פתח הניקוז. לעיתים היא מוברגת לפתח הניקוז, כך שבשלב זה אולי תצטרכו להיעזר במברג להסרתה.

03. הרתיחו מים ושפכו לפחות ליטר מהם לפתח הניקוז. מים רותחים מפרקים שומנים ועוזרים להם להחליק בצינור הניקוז.

04. שפכו לפתח הניקוז חומר ייעודי של פתיחת סתימה בכיור או סתימה באמבטיה. שימו לב, חומרים אלה הם בדרך כלל חזקים מאוד ועלולים לגרום לקשיי נשימה זמניים ולצריבה בעיניים ובעור. לכן, שפכו את החומר והתרחקו מהאזור למספר דקות. החומר כבר יפעל בעצמו.

06. החזירו את הרשת והפקק למקומם, פתחו את הברז ובדקו האם הסתימה באמבטיה השתחררה והמים יורדים בקלות ובמהירות.

07. אם גם זה לא עוזר, ייתכן שהסתימה אינה בצינור שיוצא מהכיור, אלא בסיפון עצמו או בעיקול של צינור הניקוז. במקרה כזה – הציבו דלי מתחת לצינור, קחו מברג ופתחו את הסיפון. שחררו אותו ונקו את השערות ושאריות הלכלוך שהצטברו. שטפו את הסיפון והחזירו אותו למקום.

עוד שיטות לפתיחת סתימות

שימוש בפומפה - יש פעמים שהסתימה באמבטיה או בכיור יכולה להשתחרר בקלות על ידי פומפה. כן, נו, המוצר הזה, עם הניחוח והשם מפעם. אז תצחקו, אבל פומפה טובה, שיש לה כוח משיכה חזק, בהחלט יכולה להיות ה-פתרון עבורכם. חוץ מזה, היא גם זולה מאוד, אז מה איכפת לכם לנסות? רק בדקו שמדובר בפומפה איכותית ושיש לה מקל מספיק ארוך. וזכרו – סתימה לא נוצרת סתם. גם אם תצליחו לשחרר אותה עם הפומפה, היא עלולה לחזור.

טבעי זה הכי – אם אתם לא רוצים להשתמש בחומרים כימיים, נסו לערבב חומץ טבעי עם סודה לשתייה (כוס חומץ עם חצי כוס סודה לשתייה). השילוב שלהם עם המים הרותחים יוצר אפקט זהה לזה של השימוש בכימיקלים והרבה פעמים בהחלט פותר את הבעיה. שפכו את התערובת לכיור, המתינו מספר דקות ולאחר מכן שפכו שוב מים רותחים אל פתח הניקוז. בדקו האם הסתימה באמבטיה השתחררה.

איך למנוע סתימות בכיור?

למרות שתהליך פתיחת סתימה באמבטיה אינה מסובכת, עדיין אפשר לחסוך זמן ומאמץ על ידי מספר פעולות פשוטות ותחזוקה שוטפת.
הקפידו להניח רשת סינון ולנקות אותה. בנוסף, נסו שלא לזרוק שאריות אוכל, במיוחד כאלה שכוללות קפה ושמנים, ולהרים שערות מפתח הניקוז כל פעם שאתם מתקלחים. מדי פעם שפכו מים רותחים כדי להמיס את השומנים. תוכלו גם מדי פעם לשפוך אל פתח הניקוז את תערובת החומץ והסודה לשתייה. זה בטוח לא יזיק.

אינסטלטור לפתיחת סתימה – כן או לא?

התשובה אינה שחור ולבן. אם יש לכם ידיים טובות ולא קשה לכם להתעסק עם לכלוך ושערות, כנראה שתצליחו לבד בתהליך פתיחת סתימה באמבטיה או בכיור ולפתור את הבעיה בעצמכם. אבל אם אתם מתקשים להתמודד עם הגועל והסירחון שכרוכים בפתיחת הסתימה או שלא מתחשק לכם לעשות זאת בעצמכם, הזמינו אינסטלטור. בשביל זה הוא קיים.

ממליצים לכם להיכנס אל רשימת אינסטלטורים מומלצים של אתר טוב תודה.

סיבה נוספת להזמין אינסטלטור היא כאשר פתיחת הסתימה מסתבכת ולא צריך רק לפתוח או לשחרר אותה, אלא להחליף את הצנרת או חלק ממנה. מכיוון שמדובר במערכת הניקוז של הבית, שיש לה השפעה מכרעת על איכות החיים בו, עדיף שבעל מקצוע מומחה ייכנס לפעולה, כזה שיידע לפתור כל מכשול שייתקל בו במהלך העבודה.
ולבסוף, השקט הנפשי שלכם גם הוא שיקול חשוב. אינסטלטור הוא איש מקצוע, שזו המומחיות שלו וככל הנראה הוא יעשה את העבודה במהירות וביעילות הרבה יותר מכם, אז אם יש ספק, אין ספק. הזמינו אותו.

פתיחת סתימה - מחירים

אם אתם מבצעים פתיחת סתימה באמבטיה או בכיור בעצמכם, העלות תהיה אך ורק של החומרים בהם אתם משתמשים. אך אם תזמינו אינסטלטור, הביקור יעלה בין 200-400 ₪
ואם הוא יידרש לשימוש בחומרים מיוחדים או לבצע פעולות מורכבות, הסכום יהיה גבוה יותר, אך בכל מקרה סביר להניח שלא יעלה על 1,000 ₪. שיקול שלכם באיזו דרך לשחרר את הסתימה, אבל מה שבטוח – אל תחכו עם זה. שחררו אותה ומנעו מעצכם אי נעימות עתידית.

בהצלחה!

34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"סתימה בכיור לא מתחילה בבת אחת. לוקח לה זמן להתפתח"

"מרבית הסתימות נגרמות מלכלוך (בעיקר בכיורים במטבח)"

"אם תזמינו אינסטלטור, הביקור יעלה בין 200-400 ₪"

כתבות ומאמרים

עבודות אינסטלציה נפוצות - מה עושה האינסטלטור?

עבודות אינסטלציה נפוצות - מה עושה האינסטלטור?

במאמר יוסבר אילו עבודות אינסטלציה נפוצות אשר לשמן מזמינים אינסטלטור: פתיחת סתימות, איתור נזילות, והתקנות כלים סניטריים.

קרא עוד
3 דרכים לשחרור סתימה במקלחת ללא עזרת אינסטלטור

3 דרכים לשחרור סתימה במקלחת ללא עזרת אינסטלטור

במאמר יוסבר על הדרכים לפתיחת סתימה במקלחת בשיטת עשה זאת בעצמך, וללא עזרת אינסטלטור.

קרא עוד
6 שלבים לתהליך פתיחת סתימה בכיור

6 שלבים לתהליך פתיחת סתימה בכיור

במאמר יוסבר כיצד נבצע פתיחת סתימה בכיור בשיטת עשה זאת בעצמך וכן יובאו טיפים והוראות בטיחות.

קרא עוד
איך לבצע שחרור סתימה באסלה ללא חומרים והזמנת בעל מקצוע

איך לבצע שחרור סתימה באסלה ללא חומרים והזמנת בעל מקצוע

במאמר יוסבר כיצד לבצע פתיחת סתימה באסלה ללא חומרים מסוכנים וללא עזרת אינסטלטור

קרא עוד