36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

התקנת נקודת מים חדשה – סיפור מורכב או תהליך פשוט?

התקנת נקודת מים בבית פעיל שלא נמצא בתהליך שיפוץ כלשהו, היא מאורע נדיר יחסית, אבל יש פעמים שהוא נחוץ. למשל אם אתם רוצים לרכוש מכשיר חשמלי כמו מכונת כביסה או מדיח כלים שמחייבים חיבור למים לצורך תפעול שלהם, או אם החלטתם להפוך את המרפסת שלכם לגן פורח ואתם זקוקים לנקודת מים להשקיית הצמחים, או אם אתם שוקלים להוסיף ברז לשירותי האורחים בדירה. בכל הפעמים האלה, אתם תזדקקו לנקודת מים חדשה.

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? מי מבצע את העבודה? מה זה דורש ממכם? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

מה זו בכלל נקודת מים ומתי יש צורך בהתקנת נקודת מים?

נקודת מים היא נקודת יציאה של צנרת המים הביתית. כלומר, נקודה שממנה ניתן לקבל מים באופן עצמאי, שמחברת בין צנרת המים הראשית לבין ברז או מוצר חשמלי כמו מכונת כביסה, מדיח כלים או מתקן מים.

התקנת נקודת מים נחוצה ב-3 מקרים עיקריים:

הראשון והמובן מאליו בניית בית חדש. במצב כזה כבר בשלב התכנון ממפים את שטח הבית וממקמים בו את נקודות המים השונות, כמה שיותר ולפי הצרכים, גם העתידיים;

המצב השני שיפוץ בית קיים. גם במצב כזה, שבו כבר יש נקודות מים שפזורות ברחבי הבית, יש לכם את האפשרות להוסיף נקודות מים חדשות או לשנות את מיקומן של נקודות המים הקיימות;

והמצב השלישי התקנה חדשה בבית קיים ופעיל. זה קורה בדרך כלל כשרוצים להכניס מכשיר חשמלי חדש שזקוק לחיבור למים, או כשצריך להוסיף נקודת מים חדשה במקום כלשהו בבית (כבר הזכרנו את ההשקיה במרפסת או את תוספת הכיור בשירותים).

מי יכול לבצע התקנת נקודת מים?

כשאתם בונים או משפצים בית, האדריכל או מעצב הפנים יחשבו עבורכם את מספר נקודות המים הנחוצות וימקמו אותן במקומות הרצויים, במסגרת עבודת התכנון של הבית. ההתקנה בפועל של נקודות המים תבוצע על ידי בעל מקצוע, בין אם זה הקבלן שבונה או משפץ לכם את הבית, או אינסטלטור שהתקנת נקודת מים זהו חלק הארי של העבודה שלו.

בשום פנים ואופן, כל עוד אינכם אינסטלטורים מוסמכים ומנוסים, אל תתקינו בעצמכם נקודת מים חדשה. גם אם יש לכם ידי זהב ואתם מחשיבים את עצמכם מוכשרים בכל עבודות הבית ואפילו אם יש לכם מזוודה ענקית שמכילה את כל כלי העבודה שצריך. הסיכון שתגרמו נזק עולה על התועלת של החיסכון הכספי. על מנת לבצע התקנת נקודת מים חדשה, הזמינו אך ורק איש מקצוע מיומן, שיודע בדיוק מה הוא עושה, שאם ייתקל בכשל בלתי צפוי בתהליך ההתקנה, יהיו לו את הכלים והידע להתמודד איתו, ושבסופו של דבר יספק לכם את המענה הדרוש לצרכים שלכם ביעילות ובמהירות.

ממליצים לכם להיכנס אל עמוד שלנו - אינסטלטורים מומלצים בחדרה.

כיצד מתבצע תהליך התקנת נקודת מים חדשה?

התקנת נקודת מים יכולה להתבצע באופן סמוי, בתוך הקיר או הרצפה, או באופן גלוי, על ידי צינור שיוצא מהצנרת.

התקנה סמויה מתבצעת בדרך כלל בשלב הבניה או השיפוץ של הבית. זוהי פעולה שבה נעשית חציבה בקיר כדי להגיע לצנרת, כשבנקודה מסוימת יתבצע חיתוך של צינור המים והרכבה של מפצל באותו המקום. החלק החיצוני והנראה לעין יהיה רק הברז שיוצא מהמפצל בסמוך למקום שבו יוצב המכשיר החשמלי או הכלי הסניטרי. רוב נקודות המים מותקנות בקיר, אך ניתן גם להתקין אותן ברצפה, אם כי בדרך כלל התקנה רצפתית מורכבת יותר וכן בגלל שהרצפה היא אזור שיש עליו עומס תנועה, יש לה גם נטייה להתקלקל ולגרום לנזילות.

התקנה גלויה מבוצעת כאשר אין טעם או אפשרות לחצוב בקיר. במצב כזה מחברים נקודה ישירות מהצנרת באמצעות צינור גלוי שמוצמד לקיר. זהו פתרון זול יותר, מפני שאינו מצריך חציבה בקיר, ולמרות שאינו אסתטי, במרבית המקרים ניתן להסתיר את הצינור מהעין ולמקם אותו מאחורי המכשיר החשמלי.

התקנת נקודת מים חדשה - מחירים

מחיר התקנת נקודת מים אינו אחיד ועשוי להשתנות בהתאם למורכבות העבודה. אם ההתקנה סמויה ויש צורך לחצוב בקיר כדי להתקין את נקודת המים, המחיר כמובן יעלה, מכיוון שזה כרוך בעבודה פולשנית ומרובת שעות יחסית, שיש לה השלכות ועלויות גם על תיקון הקיר. אם כל מה שצריך זה רק לפצל ברז או למשוך צינור לאורך הקיר, המחיר יהיה זול יותר.

יחד עם זאת, אם מתייחסים להתקנה מהירה, שבה יש לבעל המקצוע גישה נוחה, ניתן לומר שמחיר התקנת נקודת מים יתחיל מ-450 ₪, כשהעלות הממוצעת תנוע בין 800-1,200 ₪. התקנה של נקודת מים בממ"ד, שבו הקירות עבים וחזקים יותר, תעלה בהתאם גם יותר, בין 1,000-1,500 ₪. אם תרצו לפצל נקודת מים במטבח (כדי שתשמש למשל עבור מדיח כלים ומתקן מים) או להזיז אותה, העלות הממוצעת תעמוד על 400-600 ₪.

ממליצים לכם להיכנס אל עמוד מחירון עבודות אינסטלציה של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

התקנת נקודת מים - קצת טיפים לסיום:

רצוי שבכל פעם שתרצו לעשות שינוי או תיקון בצנרת המים, תכניות האינסטלציה יהיו מול עיניכם. כך גם במקרה של הוספת נקודת מים חדשה, שדורשת חיבור נכון ומתאים אל רשת המים.

מיקום נקודת המים יהיה נגזרת של גובה המוצר החשמלי או הכיור. כמו כן, רצוי שהנקודה תמוקם במפגש של שני אריחים או באמצע האריח, על מנת למזער נזקים של חציבה עתידית.

מומלץ להשתמש באביזרי התקנה מקוריים ובמחברים מאותו הסוג של הצינור (ברזל לברזל, נחושת לנחושת וכו'). כמו כן, אם אתם בוחרים למשוך צינור גלוי, כדאי שהוא יהיה מאותו הסוג של הצנרת הקיימת.

בהצלחה!

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"נקודת מים היא נקודת יציאה של צנרת המים הביתית"

"בשום פנים ואופן, אל תתקינו בעצמכם נקודת מים חדשה"

"התקנת נקודת מים יכולה להתבצע באופן סמוי, בתוך הקיר או הרצפה, או באופן גלוי"

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד
התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

המאמר שלפניכם יסביר לכם קצת על טוחן האשפה, על היתרונות שלו, על התפעול ועל תהליך ההתקנה. ייתכן שלאחר שתכירו יותר את המכשיר, תרצו להתקין אחד כזה גם אצלכם.

קרא עוד