36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

התקנת מדיח כלים - המדריך השלם

מדיח הכלים הוא מכשיר חשמלי שתפקידו לשטוף כלי אוכל ללא מגע ידי אדם. למרבה הפלא, זהו אינו מכשיר חדש, הוא הומצא כבר ב-1886, כלומר הוא איתנו קרוב ל-150 שנים. אבל למרות שמדובר באחד ממכשירי החשמל האהובים ביותר בבית, אין הסכמה גורפת על נחיצותו, בטח לא באופן שיש למשל על מכונת הכביסה, שעל השימוש בה אין עוררין.

לגבי מדיח הכלים, יש את אלה שחושבים שמדובר במכשיר חשמלי מחויב המציאות, ויש את אלה שמבחינתם הוא מיותר, כשהטענה הרווחת בפיהם היא "מה הבעיה לשטוף כלים לבד?" אם אתם מאלה האחרונים, אנו מניחים שאתם רווקים או שאין לכם ילדים, כי אם תשאלו משפחה ממוצעת, שלא מפסיקה לרדוף אחר הזנב של עצמה על מנת שהבית ייראה סביר (משימה קשה עד בלתי אפשרית עם ילדים קטנים או עם מתבגרים שאוכלים ללא הפסקה), הרי שעבורה מדיח הכלים הוא לא פחות ממציל חיים (הכל בפרופורציות, כן?).
אבל גם אם אתם בסטטוס אחר ולא בעלי משפחה, אנו בטוחים שתסכימו שאחד התענוגות הגדולים בבית זה לראות כיור נקי, כשכל מה שנדרש מכם הוא רק להכניס את הכלים המלוכלכים אל המדיח ולהפעיל אותו בסוף היום. כלומר, המדיח נותן שקט נפשי, חוסך כל כך הרבה זמן, חסכוני במים ובסופו של דבר גם עושה טוב לכדור הארץ.

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי, בדרך כלל של החברה ממנה רכשתם את המכשיר. הטכנאי אמור לחבר את המכשיר החשמלי לחיבורים הנדרשים לפי הוראות היצרן, הוא צריך להסביר לכם על המכשיר ועל התכונות והפיצ'רים שלו ולבסוף גם להפעיל אותו לידכם הפעלה ראשונית. יחד עם זאת, כדאי להבין כיצד המכשיר עובד ולאן הוא אמור להתחבר, ולשם כך נועד מאמר זה שיפרט את ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

הכנות מוקדמות לפני התקנת מדיח כלים

לפני שתבצעו התקנת מדיח כלים במטבח שלכם ותתחילו ליהנות ממנו, עליכם להיערך לבואו מראש ולבצע מספר הכנות מוקדמות. תחילה הכינו שטח מתאים בגודלו למדיח. לשם כך עליכם לדעת את המידות המדויקות שלו, ולהוסיף קצת אקסטרה בצדדים; כמו כן, וודאו שהמקום שאתם מייעדים אליו את המדיח הוא בטיחותי. אפשר להניח את המדיח על השיש, אם יש לכם מספיק מקום או אם המדיח קטן ומיועד לשם כך, אך במרבית המקרים רצוי שהוא יעמוד על הרצפה, לצד הכיור ויתפוס טרמפ על החיבורים שלו.

שימו לב שמדיח הכלים זקוק לשלושה חיבורים:

01. חיבור חשמל – ההמלצה שלנו היא להתקין נקודת חשמל ייעודית עבור כל מכשיר חשמלי גדול בבית, ובכלל זה גם להתקנת מדיח כלים. רצוי גם שנקודת חשמל זו תהיה סמוכה למכשיר בכדי להימנע ככל האפשר משימוש בכבל מאריך שמציב סיכונים בטיחותיים. יחד עם זאת, אם אין שקע חשמלי בקרבת המכשיר ואינכם יכולים להתקין נקודת חשמל עבורו, חברו אותו לנקודה הקרובה ביותר באמצעות כבל מאריך, אך וודאו שהוא יהודק לקיר באמצעות תופסנים.

02. חיבור מים – מכיוון שמדיח הכלים יותקן ככל הנראה בסמוך לכיור המטבח, הגיוני שהוא יתחבר לנקודת המים הקיימת. כדי לחבר אותו ביעילות החליפו את ברז הניל שמתחת לכיור בברז משולב, כפול, שיש לו 2 יציאות ואז חברו גם את הכיור וגם את המדיח מחדש.

03. חיבור לניקוז – גם במקרה זה סביר להניח שישנה כבר צנרת קיימת שאליה תוכלו לחבר את המדיח. לרוב היא נמצאת מתחת לכיור, וגם כאן תצטרכו להחליף את הסיפון הקיים לסיפון כפול שאליו יתנקזו גם מי הכיור וגם המים ממדיח הכלים.

התקנת מדיח כלים על השיש? אפשרי בהחלט

נקודה שחשוב להעלות היא התקנת מדיח כלים על השיש. יש כאלה שמעדיפים להתקין מדיח כלים קטן יותר שלא תופס מקום על הרצפה ומותאם להתקנה על השיש. במקרה של התקנה מדיח כלים כזו, ומכיוון שהצנרת וגם נקודת המים הנדרשות להפעלת המדיח נמצאות מתחת לכיור, לא יהיה מנוס מלקדוח בשיש כדי להעביר את כל הצינורות והכבלים אליהן. פעולה זו מצריכה הזמנה של איש מקצוע שיבצע את הקידוח, והיא בלתי הפיכה, כך שאם יש לכם מספיק מקום במטבח, אולי בכל זאת תשקלו לקנות מדיח כלים רצפתי.

התקנת מדיח כלים

לאחר שהכנתם את התשתית להתקנת מדיח הכלים, נותר רק לחבר ולהפעיל אותו. התהליך פשוט מאוד. חברו את הכשיר אל כל החיבורים הנדרשים – חשמל, מים וניקוז. לאחר מכן וודאו שהוא ממוקם היטב במקום המיועד והפעילו אותו כדי לראות שהכל עובד כמו שצריך. בדקו שאין נזילות מים מאף כיוון, שהוא אינו מקצר ושהכלים יוצאים ממנו נקיים בתום ההפעלה.

עלויות ומה משפיע עליהן

מחיר התקנה של מדיח כלים עומד על 300-400 ₪ במקרה שהתקנת המדיח פשוטה. במקרה ויש צורך בהארכה של הצנרת עד לנקודת המים או הביוב, או בהחלפה של הברז או הסיפון, עלות התקנת המדיח כלים מתייקרת בעוד כ-150 ₪ לכל נקודה. אם צריך גם לקדוח בארון או בשיש, תיפרדו מעוד כ-100-200 ₪. בסופו של דבר אם כך העלות יכולה להגיע גם ל-700 ₪, בהתאם לדרישות שמתגלות בעת ההתקנה. אנו לגמרי מבינים שמדובר בסכום שאינו פעוט כלל וכלל, אבל בטוחים שעם הזמן גם אתם לא תבינו איך יכולתם לחיות ללא מדיח כלים.

מזמינים אתכם לעבור אל מחירון קבלני אינסטלציה של אתר טוב תודה.

בהצלחה!

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי"

"מדיח הכלים יותקן ככל הנראה בסמוך לכיור המטבח"

"מחיר התקנה של מדיח כלים עומד על 300-400 ₪ במקרה שהתקנת המדיח פשוטה"

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד
התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

התקנת טוחן אשפה – כל הטיפים המחירים והנקודות החשובות

המאמר שלפניכם יסביר לכם קצת על טוחן האשפה, על היתרונות שלו, על התפעול ועל תהליך ההתקנה. ייתכן שלאחר שתכירו יותר את המכשיר, תרצו להתקין אחד כזה גם אצלכם.

קרא עוד