26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

לא זול, אבל מציל חיים – מחירי עבודות חשמל

לשאלה כמה עולה עבודת חשמל אין תשובה אחת. כבר כתבנו שיש מגוון עבודות מעלות ביקור חשמלאי ועד תיקון, התקנה או החלפה, ולכן טווח העלויות הוא עצום, במאמר הבא נענה על כל השאלות של מחירי עבודות חשמל.

מחירי עבודות חשמל - לא זול, אבל מציל חיים

אתם בונים בית? מן הסתם צריך לתכנן את החשמל שלו מראש. הילדים גדלו והחלטתם לשפץ את החדרים שלהם? ברוב המקרים תצטרכו להוסיף נקודות של שקע חשמל, במיוחד אם הם כבר בני נוער והצרכים שלהם השתנו. אולי אתם רוצים לשדרג את המטבח ולהוסיף ספוטים וגופי תאורה? או שהחשמל אצלכם קופץ וצריך לתקן אותו? כפי שניתן להבין, כל אלה הן עבודות חשמל שכל אחת מהן שונה מהשנייה, ויש עוד כאלה רבות ומגוונות.
מהן עבודות החשמל הנפוצות ביותר,מה היא עלות ביקור חשמלאי - מה הן כוללות ומהם מחירי עבודות חשמל? מאמר זה יפרט ויסביר קצת יותר על שאלות אלה.

מי יכול לבצע עבודות חשמל?

על פי חוק עבודות חשמל מותרות לביצוע אך ורק על ידי חשמלאי מורשה שעבר הכשרה של משרד העבודה והרווחה או בפיקוח שלו. יש כמה דרגות של חשמלאים, שכל אחת מהן מורשית לטפל בסוג מסוים של עבודות חשמל, אבל מרבית העבודות מבוצעות בשטח על ידי חשמלאים מוסמכים (חשוב לציין ש"חשמלאי מוסמך" הוא שם של אחד מסוגי החשמלאים המאושרים על ידי משרד העבודה ושלא מדובר בכל חשמלאי שעבר הסמכה כלשהי).
ולמה דווקא חשמלאי מוסמך? מפני שההרשאה של חשמלאי מסוג זה היא לעסוק בעבודות חשמל במערכת תלת פאזית עד 80 אמפר, מה שבעצם אומר שמתח חשמל כזה (וברוב המקרים אפילו פחות), הוא מה שיש לכם בבית, כך שחשמלאי מוסמך הוא זה שתהיה לו הרשאה לבצע כמעט כל עבודת חשמל שתזדקקו לה.
הדרגה שלפני חשמלאי מוסמך היא חשמלאי מעשי, שרשאי לבצע עבודות בחשמל במערכת חד פאזית עד 40 אמפר, לכן ייתכן שזה לא יספיק עבור מה שאתם צריכים; והדרגה שמעל חשמלאי מוסמך היא חשמלאי ראשי, שהוא כבר מהנדס חשמל, וזה קצת מעבר למה שאתם צריכים. אז כדי להישאר על הצד הבטוח, הזמינו חשמלאי מוסמך. אם העבודה מורכבת או מסובכת מדי, הוא כבר יידע אתכם או ייעזר בחשמלאי בכיר ממנו לתכנון העבודה והוא יהיה זה שמבצע אותה בפועל.

עבודות חשמל נפוצות

לשאלה כמה עולה עבודת חשמל אין תשובה אחת. כבר כתבנו שיש מגוון עבודות ולכן טווח העלויות הוא עצום, החל מ-200 ₪ לעלות ביקור חשמלאי ועד עשרות אלפי שקלים לתכנון עבודת חשמל בבית חדש או כשמשפצים.

יחד עם זאת ועל אף השוני בין סוגי עבודות החשמל ומחירי עבודות חשמל, אפשר לחלק אותן באופן כללי לשתי קבוצות עיקריות: עבודות חדשות, כאלה שיש לתכנן אותן ולהוציא אותן אל הפועל; ועבודות תיקון ותחזוקה, שמבוצעות על רשת חשמל שכבר קיימת.
להלן כמה מן עבודות החשמל הנפוצות והעלויות שלהן:

ביקור חשמלאי – בדרך כלל אין באמת סיבה להזמין חשמלאי אם אין לכם תקלה, אבל לפעמים צריך חוות דעת או הכנה לביקורת של חברת חשמל, או אולי ייעוץ של חשמלאי מקצועי ומיומן. במקרה כזה עלות ביקור חשמלאי תעלה בין 150-250 ₪, כאשר אם במהלך הביקור הוא ימצא תקלה ויתקן אותה, עלות הביקור לא תיכלל ותצטרכו לשלם רק על התיקון עצמו לפי מהותו.

תיקון קצר חשמלי – ככל הנראה תקלת החשמל הנפוצה ביותר. קצר חשמלי יכול להיגרם ממכשיר תקול שכשאר מכניסים אותו לשקע חשמל הוא מקפיץ את כל החשמל של הבית, או שהוא יכול להיגרם מבעיה בלוח החשמל. מכיוון שבכל מקרה אסור לכם לטפל בבעיה בעצמכם ועליכם להזמין חשמלאי מוסמך, הוא יגיע ויאתר את גורם הקצר.
עלות תיקון קצר חשמלי נעה בין 200-300 ₪, ולעיתים אף יותר. ככל שמשך הזמן של איתור התקלה והפתרון שלה מתמשך, כך יעלה גם המחיר שלה.

החלפה ו / או התקנה של שקע חשמל – קורה לפעמים שאחד השקעים נשבר, נשרף או סתם מקצר את החשמל בבית בכל פעם שאתם מנסים לחבר אליו מכשיר חשמלי או כל פריט אחר. למרות שנראה שהחלפת שקע חשמל היא עבודה פשוטה, גם אותה אסור לכם לעשות מפני שהיא טומנת בחובה סכנות לא מבוטלות. התקנת שקע חשמל חדש לעומת זאת, היא כבר באמת סכנת נפשות, כך שאם אתם לא בעלי תעודת חשמלאי כלשהי, אל תתעסקו בזה בכלל.

החלפת שקע חשמל ישן באחד חדש תעלה בין 200-300 ₪ (עלות ביקור חשמלאי + עלות השקע עצמו). עלות התקנת שקע חשמל חדש, כלומר התקנת נקודת חשמל חדשה, כבר תעלה בין 300-700 ₪, תלוי האם העבודה כרוכה בחציבה בקיר.

התקנת שעון שבת / טיימר לדוד – השם "שעון שבת" קצת מטעה, כי הוא כביכול מותאם לאוכלוסייה הדתית בלבד, אבל למעשה זהו אחד ההתקנים הכי יעילים שקיימים בשוק החשמל, וכזה שעולה באמת גרושים לעומת הרווח שהוא מביא עימו. גם טיימר הוא התקן חסכוני, אך הוא פשוט יותר. למרות ששניהם מיועדים להפעיל את המכשיר החשמלי ולכבות אותו אוטומטית בהתאם לצרכים שנקבעו מראש, ישנם הבדלים בין שני התקנים אלה – טיימר הוא התקן שאפשר לקנות בכל חנות ולחבר לשקע ולמכשיר החשמלי שתרצו לכוון (למשל לפלטת שבת או לדוד חשמלי), כשאתם אלה שמדליקים אותו ידנית, ומתזמנים את זמן הפעולה שלו. שעון שבת לעומת זאת, הוא התקן שיש לחבר דרך מעגל חשמלי ללוח החשמל ולמכשיר אחד או יותר בהם תהיו מעוניינים לשלוט. שעון השבת נדלק ונכבה אוטומטית לפרק הזמן שתתכנתו אותו.

התקנת שעון שבת עולה בין 450-600 ₪. התקנת טיימר לדוד עולה בין 300-450 ₪. שתי ההתקנות כוללות את עלות ההתקנים עצמם.

החלפת ממסר פחת – אל תיבהלו מהשם, ממסר פחת (או בשמותיו האחרים – מפסק מגן, מפסק דלף או מפסק פחת) הוא רכיב שנמצא בכל בית, והוא זה ששומר עליכם לבל תתחשמלו או שחלילה תתפתח שריפה ויקרה נזק לכם או לבית. ממסר הפחת מנתק אוטומטית את אספקת החשמל אל הלוח אם הזרם שנכנס למערכת הוא פחות מזה שיוצא, כיוון שזה אומר שבעצם יש זליגת חשמל מאחד המכשירים בבית, דבר שיכול להוביל להתחשמלות.
בשל החשיבות הגדולה של רכיב זה, רצוי לבצע בדיקת תקינות שלו אחת לכמה חודשים ואם התוצאה שלה אינה תקינה, חובה להחליף את הממסר.
עלות החלפת ממסר פחת נעה בין 300-500 ₪.

בדיקת הארקה – עוד דבר חשוב שיש לעשות על מנת למנוע התחשמלות היא בדיקת הארקה. תפקידה של ההארקה הוא למעשה לנתב את זרם החשמל במקרים של קצר וזליגת חשמל אל הקרקע ושם לשחרר את עודף החשמל. מדובר באמצעי מציל חיים, לא פחות.
על פי חוק, חובה לבצע בדיקת הארקה אחת לכמה שנים. עלות בדיקה כולל עלות ביקור חשמלאי עומדת על 300-550 ₪.

מעבר לחשמל תלת פאזי – כיום, כאשר צריכת החשמל עולה ונוכחת כמעט בכל פעולה שאנו מבצעים, כולל בבישול עם כניסתם של הכיריים החשמליות וכמובן בהפעלה בו זמנית של מספר מכשירים, יש צורך בהגדלת זרם החשמל ולכן רבים מתכננים את הבתים שלהם עם מערכת חשמל הכוללת שקע חשמל תלת פאזית או שמבצעים העברה ממערכת חד פאזית לתלת פאזית. עלות העברה כזו אינה זולה ועומדת על 2,000-3,000 ₪ כולל לעלות ביקור חשמלאי.

קיימות כמובן עוד עבודות חשמל נפוצות רבות, אך ניסינו לגעת במחירי עבודות חשמל הנפוצות או החשובות ביותר. שוב אנו מזכירים שאין לבצע עבודות חשמל ללא הכשרה מתאימה, ורצוי ומומלץ ביותר להזמין חשמלאי מוסמך כדי לדעת שהעבודה נעשית על הצד הטוב ביותר. ואל תהססו לדרוש מהחשמלאי שיציג בפניכם את הרישיון שלו ולוודא שהוא תקף.
מומלץ להסתכל גם על מחירון עבודות חשמל המלא של בעלי המקצוע שלנו.
שמרו על עצמכם.

בהצלחה!

26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מצא בעל מקצוע

חשמלאים מומלצים תל אביב

"על פי חוק עבודות חשמל מותרות לביצוע אך ורק על ידי חשמלאי מורשה"

"החלפת שקע חשמלי ישן באחד חדש תעלה בין 200-300 ₪"

"על מנת למנוע התחשמלות יש לבצע בדיקת הארקה"

כתבות ומאמרים

כל המידע על תכנון חשמל נכון ותאורה לבית

כל המידע על תכנון חשמל נכון ותאורה לבית

המאמר נכתב על מנת לתת מושג מה עליכם לעשות וכיצד לנהוג כדי לבצע תכנון חשמל נכון לבית שלכם, לבחירת תאורה לפנים ולחוץ וכדי שתכירו כמה שיותר מונחים ומושגים בתחומים אלו.

קרא עוד
כל הטיפים החשובים לתקלות חשמל בחורף

כל הטיפים החשובים לתקלות חשמל בחורף

בחורף אנו תלויים יותר במכשירי החשמל ולכן רצוי מאוד שהם יתפקדו באופן חלק וללא תקלות חשמל. מאמר זה יסביר כיצד ניתן להכין את הבית לקראת העונה הקרה, וייתן טיפים לבטיחות חשמל בחורף.

קרא עוד
כיצד נמנע קצר חשמל בבית ומה דרכי הטיפול בקצר חשמלי?

כיצד נמנע קצר חשמל בבית ומה דרכי הטיפול בקצר חשמלי?

במאמר יוסבר מהו קצר חשמלי ומה הדברים שאשפר לעשות לבד לפני הזמנת חשמלאי

קרא עוד
איך תאורה נכונה במטבח יכולה לשדרג אותו?

איך תאורה נכונה במטבח יכולה לשדרג אותו?

במאמר יוסבר על מרכזיותו של חלל המטבח בתוך הבית, מדוע חשוב לתכנן בו תאורה נכונה, ואיך תאורה נכונה יכולה לשדרג אותו.

קרא עוד
כיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית?

כיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית?

במאמר יוסבר מהי החשיבות של אספקת חשמל סדירה ורציפה וכיצד משתלבות עבודות חשמלאים ברמה הביתית או העיסקית

קרא עוד
מיהו חשמלאי

מיהו חשמלאי

במאמר יוסבר באילו מקרים עלינו לקרוא לשירותיו של חשמלאי מוסמך, ומהם הדרכים לוודא שהחשמלאי שהזמנו הוא אכן מוסמך.

קרא עוד