24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מחיר ריצוף לבית - הכול על העליות והמחירים לריצוף

מחרי ריצוף לבית צריכים תמיד להיות מאוזנים בין שיקולים פרקטיים, כספיים ואסתטיים. זה לא תמיד קל, אבל זו הדרך הנכונה ביותר ליישם את החלק החשוב ביותר בבנייה או בשיפוץ הבית. במאמר שלפניכם ריכזנו את מחיר העבודה ועלויות נלוות נוספות לריצוף הבית.

מחירי ריצוף לבית – ככה עושים את זה נכון

כל מי ששיפץ או בנה בית יודע שמרכיב הריצוף מסך העלויות הכללי יכול להיות משמעותי ביותר, בטח אם מדובר בריצוף כלל שטח הבית. אבל מחירי ריצוף לא כוללים רק את מחיר חומר הגלם, צריך להכניס אליה גם את מחיר העבודה ועלויות נלוות נוספות, למשל שימוש בחומרים אחרים כמו רובה או תשלום לחברת ניקיון על הפוליש שאחרי. כל אלה יחד מרכיבים את המחיר לריצוף הבית.

הכל מתחיל מהתקציב

אחת העצות הכלליות חשובות ביותר שכדאי שתקבלו היא התאמת הריצוף לתקציב שלכם ולא להיפך, אחרת אתם יכולים למצוא את עצמכם בבור ללא תחתית. תמיד אפשר ללכת על הריצוף היקר ביותר או לבחור את חומר הגלם הכי חזק, אבל השאלה היא – האם זה באמת מה שאתם צריכים.
נקודת ההתחלה היא חישוב שטח הרצפה של החלל אותו תרצו לרצף. לשם כך עליכם לחזור לאחור, למתמטיקה שלמדתם בבית הספר. הכפילו את אורך החדר ברוחבו וסכמו את סכומי המכפלות של כל החדרים המיועדים לריצוף. שימו לב שהסכום שהגעתם אליו הוא הערכת יתר של השטח, כי בכל זאת יש קירות שעוברים בין החללים וגורעים קצת ממנו. אבל זה לא משנה, עדיף שיהיה יותר מאשר פחות, ובכל מקרה, תמיד חשבו בסביבות 10% יותר מהשטח שאתם צריכים כדי לשריין לעצמכם חומר גלם בצד למקרה שתהיינה תקלות בזמן העבודה או שתצטרכו להחליף חלק ממנו.
לאחר שחישבתם את שטח הריצוף, הגיע הזמן לבחור את סוג ריצוף הוא המתאים ביותר עבורכם, אבל מתאים לא רק במובן של איזה חומר גלם תיישמו בחלל (עץ או גרניט פורצלן למשל), נסו לדמיין את סגנון הבית ואת אופי המשפחה שלכם – האם יש לכם ילדים קטנים או בעלי חיים שיש לנקות אחריהם? האם יש לבית יציאה לגינה? האם הוא מואר ומלא בחלונות? לשאלות אלה יש משמעות גדולה בבחירת סוג הריצוף. הרי לא תתקינו אריחי שיש מבריקים בבית עם ילדים או חיות, כיוון שאז תהיו משועבדים לניקיון, וגם לא תבחרו ריצוף כהה בבית קטן ללא חלונות שיצמצם עוד יותר את תחושת המרחב.
עכשיו, כשאתם מודעים גם לגודל השטח וגם לסגנון הריצוף התואם ביותר לאופי של הבית והמשפחה, נותר להכיר את מחירי ריצוף לבית, חומרי הגלם ומה מהם עומד בתקציב אותו הקציתם עוד טרם שיצאתם למסע המאתגר של שיפוץ או בניית הבית. נסו לשמור על המסגרת התקציבית שקבעתם וודאו שהריצוף שתבחרו ייכלל בה.

ולא לשכוח את עלות העבודה ומשימות אחרות

בתחילת המאמר הזכרנו שיש לקחת בחשבון גם עלויות נלוות. עלויות אלה כוללות את הריצוף עצמו, את הפעולות שמבוצעות לאחר סיום התקנת ריצוף ואת מחירי החומרים שנעשה בהם שימוש תוך כדי התהליך.
כדי להתקין ריצוף תצטרכו לבחור בין שתי אפשרויות - יישום הריצוף על שטח נקי או הדבקת הריצוף על משטח קודם. אם אתם בונים בית חדש, אין לכם התלבטות בכלל, ברור שהריצוף ייושם על שטח נקי וישר, אבל אם מדובר בשיפוץ, יש לבדוק את מצב הבית ואת הרצפה שלו. אם מצבה בכי רע, אולי כדאי פשוט לפרק אותה ולהחליף את החול או החצץ, למרוח שכבת טיט ורק אז להתקין את הריצוף, אך אם היא ישרה ומצבה טוב, תוכלו גם לחסוך עלויות ולהדביק עליה את אריחי הריצוף וגם לקצר את משך העבודה ממספר שבועות לימים בודדים. אבל בכל מקרה, חשוב להבין שהעבודות שמבוצעות לפני התקנת הריצוף הן חיוניות, בטח אם מיישמים ריצוף חדש על ישן, ושיש להן השפעה עצומה על הצורה והמראה העתידיים של הרצפה שלכם.
עלות פירוק רצפות ישנות ופינוי שלהן נעה בין 220-300 ₪ למ"ר, ואילו עלות הדבקת ריצוף לבית עומדת על 140-160 ₪ למ"ר. התקנת הריצוף עצמו תלויה בחומר הגלם אותו תבחרו. עלות ריצוף של גרניט פורצלן למשל עומדת על 90-180 ₪ למ"ר, ואילו של אריחי שיש רק מתחילה מ-190 ₪ למ"ר. מילוי רובה חדשה עולה בין 15-30 ₪ למ"ר ואילו חידוש רובה עולה בין 50-70 ₪ למ"ר.
כמובן שמחירי העבודה יכולים להשתנות בהתאם למורכבות העבודה, למקצועיות ולניסיון של הקבלן ולמצב הבית והתשתיות שלו. לפעמים, ובמיוחד בבתים ישנים, אם מתקינים ריצוף חדש, כדאי גם להחליף את האינסטלציה. התייעצו לגבי זה עם אינסטלטור מומחה.

ועוד כמה עלויות שצריך לקחת בחשבון...

יש פעמים שבהם גורמים נוספים משפיעים על עלויות הריצוף, כאלה שאולי לא ידעתם או התייחסתם אליהם, אבל עם התקדמות תהליך הבניה או השיפוץ הם יתגלו וייחשפו:
גודל הבית – כמו בכל דבר, ככל שהשטח גדול יותר, המחיר הממוצע למ"ר יירד. זה לא שאנחנו מנסים לשכנע אתכם לרצף את כל הבית ולא רק את המטבח או חדר האמבטיה, אבל זה דבר שראוי להתייחס אליו ולעשות את השיקולים שלכם לגביו. כי אם אתם מרצפים את המטבח אולי שווה כבר להמשיך הלאה לחללים המשותפים האחרים?
גודל האריחים – מרבית האריחים נעים כיום בין 40 X 40 ל-80 X 80 ס"מ. אם תרצו ליישם אצלכם בבית אריחים קטנים או גדולים יותר, או כאלה שיש להם צורות מיוחדות (מי אמר אריח משושה?), גם העלות פר אריח תהיה גבוהה יותר וכך גם מחיר העבודה.
מצב הבית – כמו שלכם הרבה יותר נוח לנקות את הבית כשהוא ריק, גם הקבלן שלכם יודה לכם אם לא תשאירו לו רהיטים בחדר שהוא יצטרך להזיז ממקום למקום. אבל אם אין לכם ברירה, קחו בחשבון שזה לפעמים גם יעלה את מחיר העבודה.

לסיכום הנושא, עלות ריצוף צריכה תמיד להיות מאוזנת בין שיקולים פרקטיים, כספיים ואסתטיים. זה לא תמיד קל, אבל זו הדרך הנכונה ביותר ליישם את החלק החשוב ביותר בבנייה או בשיפוץ הבית.
בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"איזה חומר גלם תיישמו בחלל עץ או גרניט פורצלן למשל"

"חשבו בסביבות 10% יותר מהשטח שאתם צריכים כדי לשריין לעצמכם חומר גלם בצד למקרה שתהיינה תקלות"

"עלות ריצוף צריכה תמיד להיות מאוזנת בין שיקולים פרקטיים, כספיים ואסתטיים"

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד