27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

קירור ומעבר בין חדרים בקלות - מתי משתלם לקנות מזגן נייד?

במאמר יוסבר מהו מזגן נייד, מהם היתרונות והחסרונות למול מזגן נייח ובאיזה סיטואציות הוא מהווה פתרון אידאלי וחסכוני.

כל המידע על מזגן נייד

בקיץ הישראלי, מיזוג אוויר הוא כמעט הכרחי. מכל מקום, ציבור גדול למדי של אוכלוסיה "ניידת" – סטודנטים, שוכרי דירות ועסקים קטנים, שנוהגים לשכור דירות לתקופות קצרות ואינם יכולים (או אינם מורשים) להשקיע בה, בהתקנת מזגן – סובלים מאוד מהעדר פתרון של מיזוג אוויר בקיץ. לציבור הזה, מזגן נייד הוא פתרון אפשרי ומעניין.

מהו מזגן נייד

מזגן נייד הוא מכשיר ביתי קטן (קטן מעט יותר ממכונת כביסה קטנה) ונייד - הוא מספק מיזוג אוויר "אמיתי" (כלומר אוויר מקורר ויבש ולא "מצונן" ולח, כמו זה היוצא ממצנן אוויר) באשר הוא נמצא. אפשר להסיע אותו בקלות מחדר לחדר, וכמובן אפשר להעביר אותו מדירה לדירה. בישראל אפשר להשיג רק דגם אחד של מזגן נייד לשימוש ביתי – מתוצרת חברת פמילי-ליין, שגם מספקת לו את השירות.

הבדלים בין מזגן נייד ומזגן קבוע

נשמע פתרון אידאלי? זה אכן פתרון לא רע למיזוג אוויר על בסיס מזדמן, אך כדאי לשים לב לכמה נקודות חשובות שבהן מזגן נייד שונה ממזגנים קבועים:

יעילות אנרגטית - מזגן נייד יעיל פחות (בתפוקת הקירור לעומת צריכת החשמל) מאשר מזגנים קבועים. המספרים מראים על ירידה של כשליש ביעילות של המזגן הנייד לעומת מזגן רגיל. המשמעות היא – עלות הקירור באמצעותו גבוהה יותר, וחשבון החשמל גדול יותר.

חיבורים - אמנם מזגן נייד אינו דורש התקנה של טכנאי מזגנים – אין צורך בחיבור חשמלי חזק וקבוע, ביחידה פנימית, ביחידה חיצונית, בצינורות שמקשרים ביניהן, בצינור ניקוז וכדומה - אך מן המזגן הנייד יוצא צינור עבה (דומה לצינור היוצא ממייבש כביסה), שממנו נושב אוויר חם ושאותו יש להוציא אל מחוץ לדירה. המשמעות היא – חלון (או מעבר אחר כלשהו) פתוח, שמוריד את יעילות הקירור.

יעילות הקירור - להבדיל מן היעילות האנרגטית, יעילות הקירור של מזגן נייד נמוכה יותר מאשר מזגן קבוע בגלל עובדה פשוטה: מכיוון שיחידת הדחיסה נמצאת בתוך החדר, החום הנוצר בה חייב להתפנות החוצה, וזה נעשה באמצעות נשיבת האוויר החם אל מחוץ לחדר דרך הצינור העבה שהוזכר לעיל. הוצאת האוויר מן החדר יוצרת בו תת-לחץ, שחייב להתאזן באמצעות אוויר שנכנס מבחוץ. במלים אחרות, מזגן נייד אינו מסחרר את האוויר בתוך החדר ומקרר אותו שוב ושוב, כפי שפועל מזגן רגיל, אלא מקרר בעיקר אוויר "חדש" וחם. לכן, יעילות הקירור של מזגן נייד נמוכה יותר.

ניקוז - כמו כל מזגן, גם הנייד "מייצר" מי עיבוי. המים האלה נאספים במיכל מיוחד, שיש לרוקנו באופן ידני ויזום מעת לעת. טיפ: אלה מים מצויינים למגהץ אדים ולמיכל המגבים ברכב!

כבל חשמל - מזגן נייד מקבל את אספקת הכוח שלו דרך כבל חשמלי רגיל, שעלולים להיתקל בו.

רעש - הנייד רועש יותר מאשר מזגן רגיל, בעיקר משום שיחידת העיבוי (המדחס) נמצאת בתוך החדר ולא מחוצה לו.

שירות - מזגן נייד הוא מכשיר "נדיר" שמצוי בשוק בכמויות זניחות, ולכן השירות עלול להיות בעייתי. החברה המספקת אותו מחוייבת אמנם לפי החוק לספק אחריות ושירות לתקופה קצובה, אך לאחר מכן עלולה להתעורר בעיה, משום שרק טכנאי מזגנים ספורים יודעים כיצד לטפל בו ולתקן אותו.

לסיכום

למרות כל החסרונות הללו, מזגן נייד עשוי להיות פתרון טוב לדרישות ביתיות צנועות – קירור של חדר קטן לתקופות קצרות. אין לצפות ממנו שיקרר חדר גדול או דירה שלמה כמו מזגן רגיל, ואין טעם להשתמש בו לצרכים "תעשייתיים" כגון קירור אולמות אירועים, חדרי מחשב וכיוצא באלו – לשם כך קיימים דגמים תעשייתיים גדולים וחזקים של מזגנים ניידים.

27

ספקי שירות בתחום טכנאי מזגנים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מזגנים מומלצים תל אביב

מזגן נייד מפזר אוויר קר

צילום של מזגן נייד לפיזור אוויר קר

כתבות ומאמרים

הכל על שלטים למזגן

הכל על שלטים למזגן

האם נתקלתם בשלט מזגן שלא מגיב? בואו לראות איך אפשר לתפעל אותו ולא רק להחליף בטריות

קרא עוד
מזגן לא נדלק, תיקון שלט למזגן

מזגן לא נדלק, תיקון שלט למזגן

במאמר יפורט כיצד לבדוק את תקינות השלט והמזגן במקרה והמזגן לא נדלק

קרא עוד
מזגן מקצר, כיצד נתמודד עם מזגן שמקפיץ את החשמל

מזגן מקצר, כיצד נתמודד עם מזגן שמקפיץ את החשמל

במאמר יוצגו הסיבות למזגן מקצר וכיצד נבדוק מדוע החשמל מתנתק

קרא עוד