14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

רשימת הקניות המלאה למנקה העצמאי - כל החומרים, הכלים, והשיטות לניקוי ספות וריפודים

במאמר נפרט רשימת חומרי ניקוי ביתיים שיסייעו לכם להילחם בכתמים שהופיעו לפתע בספות ובריפודים

רשימת הקניות המלאה למנקה העצמאי - כל החומרים, הכלים, והשיטות לניקוי ספות וריפודים

ריפודי ספות ומערכות ישיבה, מזרונים, שטיחים ואפילו ריפודי הרכב, נדרשים מידי פעם לניקוי יסודי. במרבית המקרים, אנחנו מעדיפים לרכז את ניקוי כלל הריפודים והבדים הנדרשים לניקוי - ומזמינים, אחת לשנה בערך, חברת ניקיון שדואגת לחדש את כלל הריפודים בבית. אבל בין לבין, אנחנו נדרשים מידי פעם להסיר כתם שגילינו או נוצר זה עתה, או להתמודד עם לכלוכים מעל הריפודים.

קשה להדגיש זאת מספיק - כל חומר ניקוי שאתם משתמשים בו על מנת לנקות כל ריפוד, כולל שטיחים, ריפודי ספות או מזרונים - מומלץ לנסות מעל מקום נסתר של הריפודים טרם השימוש מעל כתמים שיש להסיר, ואף להשרות את חומר הניקוי מעל הריפוד למשך זמן מה, על מנת לראות אם חומר הניקוי מזיק לריפוד, משנה את צבעו או את הטקסטורה שלו. במאמר שלפניכם, אנחנו סוקרים את כל חומרי הניקוי - ביתיים ומקצועיים, שהם מומלצים לניקוי ריפודים מבד או מעור. מעבר להמלצות שתמצאו במאמר זה, חשוב לדעת שניקוי ריפודים מחומרים שונים (בד טבעי או סינטטי, עור טבעי או סינטטי) רגיש ומגיב לחומרי ניקוי אחרים - ותוכלו למצוא בין דפי האתר גם מאמרים ספציפיים, למשל אודות ניקוי ספות מעור טבעי או סינטטי, וניקוי ספות וריפודים מבד מסוגים שונים. במאמר הזה - רשימת כל חומרי הניקוי, הדטרגנטים והחומרים הביתיים והייעודיים, שיסייעו לכם להילחם בכתמים שהופיעו לפתע. לגזור ולשמור!

חומרי הניקוי מן המטבח - שיהיה תמיד בהישג יד

ריפודי עור וריפודי בד, מגיבים באופן נפלא לתמיסת ניקוי ביתית, שיש בה דטרגנט כמו סבון נוזלי או סבון כלים (או ג'ל לניקוי כביסה), ו/או חומץ לבן או חומץ טבעי. הנה כמה דגשים:

  • אם אתם משתמשים בדטרגנט מסויים לתמיסה שלכם, והוא עובד - תמיד השתמשו באותו סוג של חומר ניקוי, במדויק. לא רק בשל יעילותו, אלא בשל נוחות השימוש. אם תבחרו להחליף דטרגנט - בדקו שוב את השפעת תמיסת הניקוי על אזור נסתר של הריפוד
  • אם אתם משפחה שיש לה תינוקות או ילדים צעירים - העדיפו להשתמש בדטרגנט היפו אלרגי, כמו אבקת כביסה המיועדת לתינוקות
  • אל תתבלבלו בין הסוגים השונים של חומץ שאתם משתמשים בהם, לבין חומץ לבן או חומץ טבעי. השתמשו רק באחד משני אלה, מפני שהם חומרים אורגניים שאינם פוגעים בבדי הריפוד בדרך כלל, ומפני שיש להם יכולות מרשימות בניקוי כתמים מחומרים מבוססי חלבונים - כמו מרבית הכתמים הנוצרים מחומרים ביולוגיים (שתן, דם, צואה, זיעה, וכדומה)


איך מכינים?

על כוס של מים חמימים, הוסיפו כרבע כוס של דטרגנט ועוד כשתיים שלוש כפות חומץ. תוכלו להגיע לרמות דילול מרוכזות יותר, עם יחסים של 1:1 בין הדטרגנט למים ו - 1:2 בין החומץ למים.
את נוזל הניקוי שהכנתם, תוכלו לשמור בבקבוק תרסיס ואז להתיז מעל כתמים, או בבקבוק סגור - ואז בעת השימוש, תוכלו להניח מעל כתמים באמצעות מטלית נקייה.

הבסיס לספיגת ריחות רעים

אם הריפודים ברכב או בבית סובלים משאריות של ריח רע, בעקבות חשיפה לשתן, זיעה, ריח גוף, או דומים - תוכלו להשתמש באבקת סודה לשתיה לספיגת הריח. כאן, לא תצטרכו להשתמש בנוזלים כלל - רק לפזר אבקת סודה לשתיה בכמות נדיבה מעל הריפודים ובתוך שעתיים לשאוב או לאסוף אותה. במרבית המקרים, ספיגת ריחות אינה טיפול דחוף, ולכן אתם אפילו לא חייבים להחזיק אבקת סודה לשתיה בבית בכל עת - אם כי, אם תחקרו תגלו כי מדובר בחומר ניקוי בעל תכונות ייחודיות, שאפשר להשתמש בו במקרים רבים בבית.

חומרים מקצועיים לניקוי ספות וריפודים

חברות ניקיון רבות מייבאות חומרים דומים לאלו בהם הן משתמשות, המיועדות לשימוש ביתי על פי סוגי הריפוד שיש לכם. שימו לב, כאשר אתם בוחרים לרכוש חומר מקצועי לניקוי ספות, לדגשים הללו:

  • אמוניה, אקונומיקה, כלור, מסיר שומנים, וכדומה - כל אלה אינם חומרים המתאימים לניקוי ריפודים, מכל סוג שהוא. אל תתפתו להשתמש במה שיש בבית ולהסיר כתמים באמצעות חומרי ניקוי לא מתאימים - אשר עלולים להגדיל את הנזק באזור המוכתם במקרה הטוב, או ממש להרוס את הריפוד במקרה הפחות טוב
  • אל תקנו חומרי ניקוי כלליים ואל תקנו חומרים לניקוי ריפודים בבית עסק שאינו מתמחה בניקוי והסרת כתמים. כשאתם בוחרים חומר ניקוי לריפודים שלכם - חשוב שתיאור המוצר יכיל את החומרים מהם עשוי חומר הריפוד שלכם. גם אז, ננסה אותו טרם השימוש על מקום נסתר בריפוד
  • לאחר הרכישה, קראו את הוראות השימוש בחומר הניקוי שלכם. לדוגמה, זמני ההמתנה לאחר ריסוס או הספגה של כתם בחומרי הניקוי, אם יהיו ארוכים מהנדרש - עלולים להזיק לריפודים שלכם

אתם מוזמנים גם לקרוא את המדריך המלא שלנו לניקוי ספות או ריפודים לפני שאתם מתחילים בפעולת הניקיון עצמה.

לא בטוחים איך מסירים כתמים מהריפודים שלכם? כדאי שתיוועצו עם אנשי מקצוע

אם הריפודים שלכם מוכתמים בכתמים ישנים שאתם לא מצליחים להסיר, אם אתם לא מצליחים להיפטר מריחות רעים שדבקו בבדי הריפודים שלכם, אם אתם מנסים חומרי ניקוי באזורים נסתרים של הריפודים שלכם או אם פעם אחר פעם אתם מגלים כי חומרי הניקוי פוגעים בבדי הריפוד - פנו לחברת ניקוי מקצועית, אשר תסיר כתמים ותנקה את הריפודים שלכם באופן מקצועי ונרחב, תוך שמירה על איכות הריפודים שלכם ובהתאם לחומרים מהם עשויים הריפודים.

14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

העדיפו להשתמש בחומרים אורגניים (חומץ לבן וחומץ טבעי) מאחר והם אינם פוגעים בריפוד

לטיפול בריחות לא נעימים תוכלו להשתמש באבקת סודה לשתיה - פשוט לפזר בנדיבות ולאחר שעתיים לנגב אותה מהריפודים

אם לא הצלחתם להסיר את הכתמים או את הריח הרע מהריפודים פנו לחברת ניקוי מקצועית

כתבות ומאמרים

איך מבצעים ניקוי כתמים מספת בד ואיזה חומר מומלץ לניקוי ספות?

איך מבצעים ניקוי כתמים מספת בד ואיזה חומר מומלץ לניקוי ספות?

הכנו לכם רשימה של כתמי ספות שכיחים ובאיזה חומרים למומלץ לטפל בל סוג כתם

קרא עוד
ניקוי ספות בד, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספה מבד

ניקוי ספות בד, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספה מבד

אספנו עבורכם את כל הטיפים וה"פטנטים" לניקוי ביתי של ספות מבד, בחלוקה לסוגי הבד השונים.

קרא עוד