14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

איך מנקים ספות עור, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספות עור

יש לכם ספת עור, סלון מעור או ריפודי עור, הנה מספר טיפים על איך להסיר מהם כתמים.

המדריך השלם לניקוי ספות וריפודים מחומרים סינטטיים - כל מה שצריך לדעת

בעין בלתי מזויינת, קשה להבחין בין ריפודי בד טבעי לריפודים העשויים בד סינטטי או עור סינטטי, אבל הנה הבדל אחד שחשוב לדעת - ריפודי בד סינטטי ועור סינטטי, הרבה יותר קל לתחזק ולנקות. אם הריפודים שלכם עשויים עור סינטטי, מיקרופייבר, פוליאסטר, אלקנטרה (במראה עור הפוך), או אימפלה - תגלו, לאחר שהריפודים שלכם הוכתמו, שהחיים שלכם קלים, הרבה יותר קלים ביחס למאמץ לנקות או להסיר כתמים מריפודי בד טבעי או התחזוקה הנדרשת והשמירה על הלחות בריפודי עור טבעי. יש לכם ריפודי עור או בד סינטטי? כך תסירו מהם כתמים.

ניקוי ספות עור סינטטי

עור סינטטי הוא חומר על בסיס פלסטיק, חלק וכמעט בלתי חדיר לחומרים מלכלכים. אם תפסתם את הכתם מייד כשנוצר - אין פשוט מזה. במרבית המקרים - די במגבון לח, או במטלית לחה במים חמימים, כדי לבצע ניקוי ספות עור. הימנעו משימוש בחומר ניקוי המכיל אלכוהול או תוצרי נפט, ואל תשפשפו את העור בחוזקה - מה שיגרום לבלאי מקומי שלו ואולי לשינוי צבע. תוכלו להעביר מידי יום מטלית לחה על ריפודי העור הסינטטי שלכם - למנוע באופן כמעט גורף היווצרות של כתמים לטווח ארוך.

ניקוי ספות וריפודי מיקרופייבר

ריפודי מיקרופייבר הם בדרך כלל ריפודים דוחי כתמים ונוזלים, ולכן קל לנקות אותם. בניקוי והסרת כתמים בריפודי מיקרופייבר, אל תשתמשו בחומרי ניקוי המכילים חמצן פעיל או אקונומיקה, ואל תשתמשו במים חמים או במייבש שיער לייבוש האזור שניקיתם, מכיוון שחום עלול לקבע את הכתם ולסייע לו לחדור אל בין סיבי הריפוד. איך מנקים ספות עור? תמיסת מים ונוזל לניקוי כלים, או תמיסת מים וחומץ לבן, בשני המקרים ביחס דילול של 1:1, במרבית המקרים עושה את העבודה. תמיד עבדו עם מטלית מיקרופייבר נקייה לחלוטין, ועם כל פעולת השמה של חומר הניקוי - השתמשו בפינה נקייה של המטלית. אל תשכחו לנסות את חומר הניקוי הביתי באזור מוסתר של הריפוד, על מנת לוודא שהריפוד לא רגיש לחומר וכי לא תזיקו לו, תשנו את צבעו או תגרמו לבלאי באזור שאתם מנקים. אגב, בניגוד לרוב סוגי הריפודים, ריפודי מיקרופייבר אפשר לשפשף - השתדלו להימנע מהפעלת כוח מוגזמת בשלב שפשוף הכתם - ואל תשכחו, שאם אתם משפשפים את הכתם ברדיוס גדול אתם עלולים לגרום להתפשטות שלו.

ניקוי ספות וריפודי אימפלה

אימפלה הוא חומר חדש יחסית בריפודי מערכות ישיבה, הוא נעים למגע והוא בדרך כלל מכיל כותנה, פוליאסטר ופוליאמיד (סוג של ניילון) ביחסים שונים. ריפודי אימפלה הם בדרך כלל ריפודים דוחי כתמים - ועל כן קשה, אם כי לא בלתי אפשרי, להכתים אותם.
הסרת כתמים מעל בד אימפלה נעשית בדרך כלל ללא שימוש בחומרי ניקוי כלל - בשימוש במטלית סופגת בלבד. השתמשו במטלית נקייה לחלוטין. חשוב שלא לחשוף את בד הריפוד לרטיבות, מפני ששכבת ההגנה שלו מפני כתמים חדירה במקרים מסויימים לרטיבות, והיווצרות של עובשים מתחת לשכבת ההגנה בפני כתמים - היא בלתי הפיכה.
בריפודים דוחי כתמים כמו ריפודי בד אימפלה, חשוב שתדעו כי הטיפול שעבר הבד לדחיית כתמים יתפוגג עם הזמן, ואם תזמינו ניקוי מקצועי עוד בשלב בו שכבת המגן היא יעילה - הניקוי קרוב לוודאי יהרוס את אותה שכבת מגן והבד יהיה חשוף יותר להיווצרות של כתמים.

ניקוי ספת וריפודי אלקנטרה

המראה של ריפודי האלקנטרה הוא יוקרתי, והשימוש בו הוא נעים ומלטף, בעיקר בחודשים הקרירים יותר. מראה הריפוד מזכיר עור הפוך - אולם מדובר בחומר סינטטי לחלוטין, המכיל פוליאסטר ופוליאוריתן ביחסים שונים. את ריפודי האלקנטרה קל ונוח לנקות, לכל אורך חייהם, הנה כמה מהשיטות המובילות:

  • תמיסת חומץ לבן או חומץ טבעי במים - השתמשו ביחסים שווים (1:1) של חומץ ומים חמימים, התיזו בעזרת בקבוק ספריי או הניחו על הכתם באמצעות מטלית לחה מעט את חומר הניקוי, השאירו את חומר הניקוי על הריפודים למשך 10 עד 30 דקות - והסירו אותו היטב באמצעות מטלית נקייה ויבשה.
  • אבקת סודה לשתיה - סופחת כתמים ומסירה ריחות רעים, למשל מכתמי שתן או זיעה. פזרו מעל הכתם מעט אבקת סודה לשתיה, הניחו לה לפעול במשך כעשר דקות, ואז הסירו אותה באמצעות מטלית יבשה. שימו לב - מדובר בניקוי ללא מים כלל

ניקוי ביתי לעומת ניקוי מקצועי של ריפודים סינטטיים

כאמור, הניקוי, הסרת הכתמים והתחזוקה של ריפודי בד סינטטיים הם נוחים באופן משמעותי, ביחס לטיפול בבדי ריפוד טבעיים, ובכל זאת - אנחנו ממליצים על ניקוי מקצועי, באמצעות חברת ניקוי, שתטפל בניקוי, הסרת כתמים, הסרת ריחות רעים, והשמדת מרבצי מיקרואורגניזמים בין קפלי הריפוד, באופן קבוע. בדרך כלל ההמלצה היא על ניקוי מקצועי לכלל הריפודים אחת לכחצי שנה - בריפודי בד סינטטי ניתן לדחות את הניקוי ולבצעו אחת לשנה. הניקוי המקצועי ישמור על בריאות הריפודים ועל צבעם, יסיר כתמים שהניקוי הביתי לא צלח בהסרתם, ויאפשר לכם להמשיך ליהנות מריפודים נקיים ובריאים.

14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

עור סינטטי הוא חומר על בסיס פלסטיק, כמעט בלתי חדיר לחומרים מלכלכים וקל מאוד לניקוי

ריפוד אלקנטרה הינו בד יוקרתי, נעים ומלטף וקל ונוח לנקות באופן עצמאי

למרות שריפודים סינטטיים קלים לניקוי ביתי, כדאי לשקול להזמין פעם בשנה חברת ניקוי ספות מקצועית לשמירה על צבע הריפוד והסרת כתמים קשים

כתבות ומאמרים

סוגי נזקים אפשריים לספת עור והדרכים לתיקונם

סוגי נזקים אפשריים לספת עור והדרכים לתיקונם

אספנו עבורכם כמה דרכים פשוטות לבצע תיקון ספות עור באמצעים ביתיים

קרא עוד
טיפים ודגשים לתחזוקה שוטפת של ספות וריפודים מעור ומבד

טיפים ודגשים לתחזוקה שוטפת של ספות וריפודים מעור ומבד

אספנו את כל הטיפים לתחזוקה נכונה של ריפודים, מערכות ישיבה וספות מעור ומבד

קרא עוד