14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

ניקוי ספות בד, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספה מבד

אספנו עבורכם את כל הטיפים וה"פטנטים" לניקוי ביתי של ספות מבד, בחלוקה לסוגי הבד השונים.

המדריך השלם לניקוי ספות וריפודים מבד טבעי - כל מה שצריך לדעת

מכל סוגי הריפודים השכיחים במערכות ישיבה, ספות וכורסאות היום, אין ספק שהקשים ביותר לניקוי הם הריפודים מבד טבעי. המרקם המחוספס והסיבים המרווחים של חומרי הריפוד מאפשרים לכתמי הלכלוך להיספג ו"להתרווח" בין הסיבים - ומבנה הסיבים הוא כזה שקשה לשחרר את הכתמים ממנו. עם זאת, בסוגים שונים של ריפודים מבד טבעי, תוכלו למצוא כמה "פטנטים" לניקוי ספות בד ביתי, לפני שאתם מזמינים את חברת הניקוי. אספנו עבורכם את כל הטיפים לניקוי בד טבעי, בחלוקה לסוגי הבד.

מה לא לעשות?

  • אל תשתמשו בחומרי ניקוי ספה מבד מתוצרת כללית שאינה מתמחה בחומרי ניקוי לריפודים
  • בשום אופן אל תשתמשו לעולם בחומרי ניקוי טרם ניסיתם אותם, כולל המתנה של שתיים שלוש דקות, באזור נסתר של הריפוד
  • אל תכניסו את ריפודי הבד למכונת הכביסה מבלי לברר שהם מתאימים לכביסה - חלק מהבדים הטבעיים מתכווצים בכביסה במכונה, חלקם משנים את צבעם או מתבלים בכביסה, והם מיועדים לניקוי ידני ו/או מקצועי בלבד.
  • אל תשתמשו בחומרי ניקוי חומציים או בסיסיים מידי, כולל חומרי ניקוי המכילים כלור או מי חמצן - הם בדרך כלל אגרסיביים מידי לריפודי בד טבעי

חומץ לבן - ה"מקגייוור" של הסרת כתמים טריים מריפודי בד טבעי

אתם יושבים על הספה החדשה שלכם, המרופדת בד ממקור טבעי, ולפתע, ממש אל מול עיניכם, נוצר כתם מעל הריפוד? אולי נשפך מעט יין, אולי גיליתם כתם זיעה או חלילה שתן? איך מנקים ספה מבד? יש מה לעשות (וכדאי לעשות זאת במשנה זהירות).
נסו לערבב כחצי כוס חומץ לבן עם כוס מים חמימים (בטמפרטורה שנעים לכם להרגיש ביד - זה בדרך כלל יהיה בערך 35 מעלות). באמצעות התמהיל הזה, נסו להסיר כתמים מעל ריפודי הבד שלכם, כשאתם משתמשים במטלית לחה ולא רטובה, מניחים אותה על שולי הכתם וסופגים כלפי מרכז הכתם. החומץ הלבן הוא יעיל באופן מפתיע בניקוי והסרה של כתמים מחומרים שהם בסיסיים, כמו כתמי זיעה וכתמים שנוצרים ממאכלים ומשקאות - והוא לא פוגע בבדי הריפוד. חומץ לבן, בניגוד לחומץ הרגיל, הוא בעל ריח פחות דומיננטי ולכן הוא עדיף למלאכת הניקוי.

ניקוי ספות וריפודי כותנה

כותנה היא מהחומרים הסופגים ביותר, המתלכלכים ביותר, הקשים ביותר לניקוי והכי פחות עמידים - ועל כן, אם אתם יודעים שהספה שלכם הולכת לעמוד בפני קהל מלכלך - אנחנו מציעים לכם לוותר על ריפודי כותנה טבעית (או לפחות בחרו בכותנה בצבע כהה). בחלק מהמקרים, ניתן יהיה להסיר כתמים טריים מעל ריפוד מבד כותנה טבעי, באמצעות נוזל לניקוי כלים בערבוב עם מעט מים פושרים (ביחס של בערך 1:1), וחשוב שתדעו שכתמים שלא הצלחתם להסיר לבד, לא בטוח שיוסרו גם בניקוי מקצועי של ריפודי כותנה.

ניקוי ספות וריפודי קטיפה

חלק מריפודי הקטיפה, גם בבדים טבעיים, עוברים טרם הם מוצעים לשיווק תהליך של הוספת חומר דוחה כתמים לסיבי בד הריפוד. אם הריפוד שלכם עבר תהליך כזה - בדרך כלל תוכלו להסיר כתמים טריים באמצעות מטלית לחה (בדגש על לחה - בשום אופן לא לנסות להסיר כתמים מריפודי קטיפה באמצעות מטלית רטובה מידי). עוד, אולי יעזור לדעת כי את ריפודי הקטיפה הטבעית ניתן בדרך כלל להסיר מהספות או מערכות הישיבה, ולשלוח לשירות של ניקוי יבש.

ניקוי ספות וריפודי פשתן

ריפודי פשתן הם מהנוחים לתחזוקה במשפחת הבדים הטבעיים, והם בדרך כלל מגיבים היטב לניקוי באמצעות תמהיל החומץ או נוזל לניקוי כלים ומים חמימים כפי שהוסבר לעיל. הטקסטורה המחוספסת של ריפוד הפשתן נוטה לצבור אבק, ולכן חשוב במיוחד לשאוב אבק היטב מריפודי הפשתן, מעל משטחי הישיבה וגם בין קפלי החיבורים בין אזור הישיבה למשעני היד וכדומה.

ניקוי ספות וריפודי משי טבעי וסאטן

שני סוגי הבדים הללו לריפודים, מספקים מראה מבריק, יוקרתי, רך ומיוחד - אבל הם יקרים, ובנוסף על זאת - הם עדינים עד כדי כך שאפילו טפטוף של מים עלול להותיר כתמים מעל הריפוד. אין לנקות את ריפודי המשי או הסאטן במים אלא רק בניקוי יבש, ואין לשפשף את הריפודים כלל, גם לא להברישם. ניתן לנסות ניקוי מקומי באמצעות חומר ניקוי בהכנה ביתית: חצי כוס מים חמימים, לימון סחוט וכף של מלח דק. ערבבו את התמיסה להמסת המלח, ועסו את הכתם באופן מקומי ועדין. לאחר תום הטיפול - שטפו היטב את הריפודים (כן, במים), מפני שאחרת, חומציות הלימון תשאיר כתם.
בכל מקרה, בדים אלה חשוב ומומלץ לנקות בעזרת ניקוי ספות בד מקצועי, ואם אתם בוחרים להתנסות בניקוי כתמים ביתי - נסו את חומר הניקוי מבעוד מועד באזור נסתר, על מנת למנוע עוגמת נפש בריפודים יקרים.

בדים טבעיים וניקוי מקצועי

בכל סוג של ריפוד, ההמלצה היא לאפשר ניקוי מקצועי של הריפודים, הכולל שימוש בחומרי ניקוי שיתאימו לחומר הריפוד וחיטוי הריפוד למניעת התפתחות של בקטריות ומיקרו אורגניזמים בקפלי הריפוד. בריפודים מבד טבעי, ההקפדה על ניקוי מקצועי אחת לשישה חודשים היא חשובה במיוחד, בשל חוסר היכולת לנקות כתמים היטב באמצעים ביתיים והקושי לנקות כתמים ככל שהזמן עובר.

14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

כותנה היא בד קשה לניקוי, מתלכלך מהר ופחות עמיד מסוגי בדים אחרים ולכן יש לקחת זאת בחשבון מראש

ריפודים מסוג משי וסאטן רכים, יוקרתיים ומבריקים אך קשים מאוד לניקוי וניתנים לניקוי באמצעות ניקוי יבש בלבד

ניקוי מקצועי פעם בחצי שנה של ריפודים מסוגים המופיעים במאמר זה הינו חשוב ביותר בעקבות חוסר היכולת לנקות באמצעים ביתיים

כתבות ומאמרים

רשימת הקניות המלאה למנקה העצמאי - כל החומרים, הכלים, והשיטות לניקוי ספות וריפודים

רשימת הקניות המלאה למנקה העצמאי - כל החומרים, הכלים, והשיטות לניקוי ספות וריפודים

במאמר נפרט רשימת חומרי ניקוי ביתיים שיסייעו לכם להילחם בכתמים שהופיעו לפתע בספות ובריפודים

קרא עוד
איך מבצעים ניקוי כתמים מספת בד ואיזה חומר מומלץ לניקוי ספות?

איך מבצעים ניקוי כתמים מספת בד ואיזה חומר מומלץ לניקוי ספות?

הכנו לכם רשימה של כתמי ספות שכיחים ובאיזה חומרים למומלץ לטפל בל סוג כתם

קרא עוד