14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

איך מבצעים ניקוי כתמים מספת בד ואיזה חומר מומלץ לניקוי ספות?

הכנו לכם רשימה של כתמי ספות שכיחים ובאיזה חומרים למומלץ לטפל בל סוג כתם

התלכלכה הספה? הרשימה המלאה של סוגי הכתמים - ואיך לנקות אותם

כל ספה היא עולם ומלואו - כך יספר לכם כל מי שהוא מנקה ריפודים מקצועי. רק מחקר יסודי של תכונות הבד של ריפודי הספה וסוגי כתמים שונים - ממש ברמה של כימיה למתחילים - תאפשר התמודדות מושלמת עם מלאכת הסרת הכתמים - כזו שתשאיר את הספה שלכם, זו שהשקעתם בה אולי אפילו עשרות אלפי שקלים - נקייה ומזמינה. כולנו יודעים כבר, שהדרך היחידה לשמור על הספות והריפודים שלנו נקיים כמו גם בריאים, היא בהזמנת חברת ניקוי מקצועית אחת לחצי שנה או שנה, לניקוי עמוק והסרת לכלוכים ומושבות של מיקרו אורגניזמים - אבל מה אנחנו עושים בין לבין, כאשר כתמים סוררים של קטשופ, כוס היין הלבן שמזגתם לעצמכם במהלך הצפייה בסדרה האהובה עליכם, או חלילה שתן של חיות המחמד, פוגשים את הריפוד?

בדיוק לשם כך הכנו לכם רשימה מלאה של מלכלכים שכיחים ואת חומרי הניקוי שיכולים להמיס ולהסיר אותם מהריפודים. ברשימה, חשוב לזכור כי כל ריפוד מכל חומר מגיב אחרת לניקוי, וכי מומלץ בחום לנסות כל חומר ניקוי שתשתמשו בו על אזור נסתר של הריפודים, טרם תיגשו למלאכת הסרת הכתם. עוד נספר, שמלאכת הסרת הכתם תהיה קלה ומהירה יותר - ככל שהכתם טרי. אז... נשפך? התלכלך? ללא דיחוי - כדאי לנסות להסיר את הכתם טרם יעמיק אל בין סיבי הבד של הריפוד.

כתמי שמן - נסו להסיר את הכתם באמצעות תרסיס להסרת כתמים לבגדים: להתיז על הכתם, להשרות למשך כשעה, ולהסיר את החומר באמצעות מטלית נקייה. גם סבון כלים איכותי עשוי לעזור בהתמודדות עם כתמי שמן - כשהם חדשים לחלוטין.

כתמי דיו - חלק מכתמי הדיו אינם ניתנים להסרה, אולם תוכלו לנסות להסיר את הכתם באמצעות שתי כפות של חומץ טבעי בחצי כוס מים חמימים. התיזו על האזור המוכתם, השרו את הכתם למשך שעה, ואז ספגו בעדינות, באמצעות מטלית נקייה, אז האזור המוכתם. אם חלק מהכתם הוסר אולם יש צורך בניקוי נוסף - ייתכן שטיפול זהה נוסף יסייע.

כתמי קטשופ, שוקולד, או דם - במקרה של כתמים קשים ובולטים, כדאי לנסות ניקוי שלהם באמצעות אמוניה. אנחנו מזכירים שוב - חשוב לנסות את חומרי הניקוי באזורים נסתרים של הריפוד - ואמוניה בפרט, שכן מדובר בחומר ניקוי אינטנסיבי במיוחד. בתהליך ניקוי הכתמים, החלו מספיגת כל שאריות הנוזלים וניקוי האזור. התיזו מעט אמוניה באזור הכתם והשרו למשך כעשרים דקות. הסירו את האמוניה באופן יסודי אבל מקומי בלבד (אל "תמרחו" את הכתם).

כתמי עובש - אם הריפודים שלכם נחשפו לנוזלים ונותרו רטובים, עובש עלול להתפתח בצורה נראית לעין - או במקומות חבויים שאותם תוכלו רק להריח... בכל מקרה של חשש לעובש, מומלץ קודם כל להסיר את הריפודים ולהרחיק את האזור הנגוע, בשל הנטייה של עובשים להתרבות ולהתפתח. אם אי אפשר להסיר את הריפודים - שאבו היטב את האזור הנגוע על מנת לאסוף את הנבגים באזור, ונקו את שואב האבק מייד עם תום השאיבה.
רחצו את אזור העובש בתמהיל של אמוניה ומים חמימים ביחס של 1:1, וודאו שהוא חומר לניקוי ספות מומלץ ויעודי, ויבשו היטב את הריפודים בטרם תחזירו אותם אל הספות.

כתם יין אדום - נסו לנטרל את הכתם באמצעות התזה עדינה - ורק במקום המוכתם - של חלב חם או של יין לבן. תוכלו להשרות את האזור המוכתם (ממש באופן נקודתי בלבד) למשך כשעתיים. אם זה לא עבד - תוכלו לנסות להסיר את הכתם באמצעות קצף גילוח.

כתמי זיעה או שתן - כתמים ממקור ביולוגי, טוב לנסות להסיר באמצעות אבקת כביסה המכילה אנזימים פעילים להסרת כתמים. המיסו כף של אבקת כביסה המכילה אנזימים אל תוך כחצי כוס מים חמימים, השרו את בד הריפוד המוכתם בנוזל, ולאחר כחצי שעה עד שעה, ספגו את כל הנוזלים ונקו את האזור הרטוב באמצעות מטלית יבשה ונקייה.

ריחות רעים - שני חומרים שסופחים באופן יעיל מאוד ריחות רעים מריפודים, הם מלח ואבקת סודה לשתייה. שני החומרים הם יבשים ואין צורך לערב נוזלים בתהליך ההסרה של ריחות רעים מן הריפוד. פזרו את האבקה והשאירו אותה למשך שעתיים או יותר על האזור הסובל מן הריח. לאחר תום הטיפול, שאבו את שאריות האבקה או הסירו אותן בכל דרך אחרת - ללא נוזלים כאמור.

לא הצלחתם להסיר את הכתמים באופן מוחלט? קורה.

הסיכוי שתצליחו להסיר באופן מוחלט וללא זכר כתמים הולך ופוחת ככל שהכתם מתבסס בריפודים - ובאופן כללי ניתן להגיד, שהאמצעים הביתיים הם יעילים כ"קו ראשון" להתמודדות עם כתמים טריים ולהפחתת הנזקים שבחשיפת בדי הריפוד שלכם לחומרים ונוזלים מכתימים - אולם רק ניקוי מקצועי עשוי להשיב לספה או לריפודים שלכם את המראה החדש שלהם. הניקוי המקצועי מתבצע תוך שימוש בחומרי ניקוי ובכלי ניקוי מקצועיים, בטמפרטורות מבוקרות ובתהליך הסרת כתמים וייבוש שאנחנו לא יכולים לשחזר בבית. על כן, מומלץ להתמודד עם הכתמים באופן ביתי - וגם, מידי זמן מה, להזמין חברה מקצועית לניקוי כתמים מספת בד בבית.

מדריכים מצולמים להסרת סוגים שונים של כתמים מהריפוד

14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

צילום מקרוב של ניקוי ספה בעזרת תרסיס לניקוי כתמים

במקרה של בעלי חיים בבית מומלץ לבצע תחזוקה שוטפת של ניקוי כתמי שתן וריחות רעים

מנקה ספות מקצועי מבצע ניקוי בעזרת חומרים כימיים מתאימים

כתבות ומאמרים

רשימת הקניות המלאה למנקה העצמאי - כל החומרים, הכלים, והשיטות לניקוי ספות וריפודים

רשימת הקניות המלאה למנקה העצמאי - כל החומרים, הכלים, והשיטות לניקוי ספות וריפודים

במאמר נפרט רשימת חומרי ניקוי ביתיים שיסייעו לכם להילחם בכתמים שהופיעו לפתע בספות ובריפודים

קרא עוד
ניקוי ספות בד, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספה מבד

ניקוי ספות בד, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספה מבד

אספנו עבורכם את כל הטיפים וה"פטנטים" לניקוי ביתי של ספות מבד, בחלוקה לסוגי הבד השונים.

קרא עוד