29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

בחירת חברת איטום מקצועית ואמינה ומה חשוב לבדוק לפני הזמנת קבלני איטום

במאמר נסביר כיצד לבחור חברת איטום מקצועית ואמינה וכיצד נמנעים מנפילה על קבלני איטום חאפרים.

טיפים לבחירת חברת איטום

החורף כבר עומד לו בפתח, כשלצד המחשבות הפסטורליות המקשרות אותו עם כוס התה ההבילה, התנור ושמיכת הפוך המפנקת, עשויים לצוף ולהתעורר גם זיכרונות נעימים מעט פחות מהחורף דאשתקד, כמו רטיבות ועובש המקשטים את התקרה והקירות. אספנו למענכם כמה עצות וטיפים חשובים, ובפרט כאלו הנוגעים לבחירת חברת איטום מקצועית ואמינה מאת קבלני איטום מומחים, כדי להבטיח שהשנה תוכלו ליהנות מחורף חמים ויבש יותר.

אחת הבעיות שנפוצות מאוד בענף האיטום נוגעת לעובדה שמדובר בתחום פרוץ לחלוטין וללא אכיפה בשטח, וכל מי שמעוניין בכך יכול להכריז על עצמו כ"קבלן איטום" ולהתחיל לעסוק במקצוע זה ללא כל הכשרה או ידע. בישראל התופעה החמורה הזו מוכרת היטב ואף זכתה לכינוי בשם "חאפריות". ניתן למנות אינסוף מקרים שהסתיימו בעגמת נפש, כמו לדוגמה, "קבלני איטום" שהסתפקו בצביעת הגג בגוון לבן בוהק ובהגשת החשבון לוועד הבית עבור איטום הגג, או קבלן איטום אחר שטען שהשתמש ביריעות ביטומניות הנושאות בתו-תקן והעניק אחריות ל-10 שנים, כשבחלוף מספר חודשים ניסו הדיירים ליצור קשר עם אותו הקבלן שביצע את העבודה בעקבות כשלים חמורים, אך הטלפון היה מנותק והוא הספיק "להיעלם" מעל פני האדמה.

השאלות שכדאי לשאול קבלני איטום במהלך סקר השווקים

באופן כללי, במהלך הפנייה קבלן האיטום, מומלץ לשאול אותו כמה שאלות רקע מקדימות כמו הגורמים המשוערים לתופעת הרטיבות ושיטות האיטום שניתן להשתמש בהן עבור הגג הספציפי שלכם, תוך כדי פירוט יתרונותיה וחסרונותיה של כל שיטה. שאלות נוספות נוגעות להכנות השטח שלפני עבודת האיטום וחומרי האיטום שבהם מתכנן הקבלן להשתמש. ישנו כיום היצע לא מבוטל של חומרי איטום, וחשוב לוודא שהקבלן נוהג להשתמש בחומר איטום בעל תו תקן שמיוצר על ידי חברה מוכרת. כאן המקום להדגיש שההכנה לקראת האיטום עשויה לעתים קרובות להוות את עיקר העבודה, ולכלול, בין היתר, את הרמת קולטי השמש, טיפול במרזבים, מריחת שכבת פריימר וכיוצא בזה, כשבמקרים מסוימים נדרשת גם הסרת שכבת האיטום הישנה, עבודה הנחשבת לסיזיפית וקשה לכשעצמה ועלולה לגזול זמן רב.

הגורמים שכיחים שעלולים להוביל לכשלים בעבודת האיטום

ישנם כמה גורמים שכיחים שעלולים להוביל לכשלים בעבודת האיטום שאחד הבולטים נוגע לאי זיהוי נכון של הגורם לבעיית הרטיבות, כך שהטיפול המיושם על ידי בעל המקצוע אינו רלוונטי ואינו פותר את הבעיה. גורמים שכיחים נוספים קשורים, כאמור, בהכנת שטח לקויה, יישום לקוי ו\או שימוש בשיטת איטום וחומרי שאינם מתאימים לאיטום הגג הספציפי, כמו לדוגמה, שימוש בחומרים אקריליים באזורים בהם ישנה היקוות מים ממושכת או איטום ביריעות ביטומניות מעל לגגות שנאטמו בעבר עם חומרי איטום צמנטים הידראוליים. במקרים רבים אחרים עשויה הפגיעה באיטום להיגרם לאחר היישום, כמו גשמים שיורדים בסמוך למועד מריחתם של חומרי איטום מסוימים (וזו אחת הסיבות להמלצה להעדיף ולטפל בגג או בכל בעיית איטום אחרת דווקא בתקופת הקיץ), או בעלי מקצוע אשר עולים אל הגג במטרה לתקן דוד השמש או מזגן וגוררים על הגג אובייקטים שעלולים לשרוט ולפגוע באיטום.

אז כיצד נמנעים מנפילה על קבלני איטום חאפרים?

אמיר תמם מחברת האחים תמם המתמחה באיטום וזיפות גגות, מסביר שהאיטום מהווה את אחד מהתחומים הדורשים מקצועיות ברמת ביצוע גבוהה במיוחד, ובמידה ונעשה שימוש בחומר איטום שאינו תואם או שלא נעשתה עבודת הכנה כפי שנדרש, במוקדם או במאוחר ניתן לצפות לטפטופים. רועי סימן טוב מחברת האיטום הוותיקה RST איטום ובינוי, מוסיף שעל מנת להבטיח שאכן זוהי חברת איטום אמינה ומקצועית, יש לדרוש ולראות תעודת אוטם מורשה ולבקש מספרי טלפון של לקוחותיו הקודמים, כשהכוונה איננה ללקוחות שאצלם בוצע האיטום שבועות או חודשים ספורים קודם לכן, אלא לקוחות שאצלם טופל הגג לפני כמה שנים. כדאי שלא להסתפק בשיחת טלפון עם אותם הממליצים, אלא גם לטרוח ולגשת פיזית אל אותם הבתים, ולבקש לצפות בגגות, שכן, אין טוב יותר ממראה עיניים. כמו כן, במהלך קבלת הצעת המחיר, יש לוודא שהיא מסודרת, ברורה ומפורטת באופן מלא, לרבות ההתייחסות לסוג החומרים ונושא האחריות.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

עברו על רשימת הסעיפים לבחירה מוצלחת של חברת איטום

כתבות ומאמרים

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

באילו מצבים מצריך איטום חלונות? במאמר זה תקבלו את כל המידע על טיפול ומצבים שחייב לבצע איטום חלונות.

קרא עוד
איטום אמבטיה ומקלחת – עשו זאת בעצמכם

איטום אמבטיה ומקלחת – עשו זאת בעצמכם

כאשר בונים או משפצים חדר אמבטיה בשפה מקצועית "חדר רטוב" אליו מצריך התייחסות אחרת מאשר לחדרים אחרים בתוך הבית. להמשך קריאה במאמר לחצו על הריבוע וקבלו את המידע המפורט.

קרא עוד
היתרונות והחסרונות של זיפות גג

היתרונות והחסרונות של זיפות גג

במאמר יובא רקע כללי והסבר על זיפות גגות ויוצגו היתרונות והחסרונות לשימוש בשיטת זיפות לאיטום הגג

קרא עוד
יריעות איטום ביטומניות -  מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

יריעות איטום ביטומניות - מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

במאמר יוסבר מהן יריעות איטום ביטומניות ומה יתרונות השימוש בהן בעבודות איטום

קרא עוד
שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

במאמר יפורטו השיטות השונות לאיטום גגות ומה היתרונות והחסרונות בשימוש בשיטות השונות

קרא עוד
חורף יבש וללא נזילות - אטמו את הגג כבר בקיץ

חורף יבש וללא נזילות - אטמו את הגג כבר בקיץ

המקצוענים בתחום מסבירים למה כדאי לבצע עבודות איטום כבר בקיץ ולא לחכות לדקה ה-90!

קרא עוד
גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

המאמר יסביר על תחזוקת גגות רעפים ושיטות איטום לגגות רעפים

קרא עוד
איטום מרתף - כיצד מבוצע ומהם השלבים החשובים

איטום מרתף - כיצד מבוצע ומהם השלבים החשובים

במאמר יוסבר מהי עבודת איטום מרתפים ומבנים תת קרקעיים ויפורטו בקצרה השלבים להכנה וביצוע של עבודות איטום במרתפים

קרא עוד