29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

במאמר יפורטו השיטות השונות לאיטום גגות ומה היתרונות והחסרונות בשימוש בשיטות השונות

שיטות איטום גגות - המדריך

חכם סיני אמר פעם שהטיימינג זה הכל בחיים. מדובר במשפט שתופס לגבי תחומים רבים, ובפרט כשהדבר נוגע לאיטום גגות. ההמלצה שלנו היא שלא להמתין עד לבואו של החורף המלווה בנטיפים מהתקרה, שכן הביקוש לעבודות בתקופה זו עולה משמעותית- והמחיר בהתאם. המקצוענים מאתר טוב תודה מסבירים על כל השיטות הנפוצות לאיטום גגות ומפרטים את יתרונותיה וחסרונותיה של כל שיטה ושיטה.

השוק מוצף בשלל שיטות איטום גגות וחומרים שונים, וכל מי שאינו עוסק בתחום עשוי "ללכת לאיבוד". אנשי המקצוע מאינדקס הצרכנות טוב תודה מדגישים שבחירה בשיטה בלתי נכונה עלולה להוביל במוקדם או במאוחר לכשל כללי של מערכת האיטום ולצורך בהסרת שכבות האיטום מהגג וביצוע מחדש. חשוב לציין שייצר החיסכון של הישראלים גורם לעתים קרובות לבחירה במערכות איטום זולות שעלולות להתברר בדיעבד כבחירה שגויה ויקרה. למזלנו, המקצוענים מאתר טוב תודה מעניקים לנו כמה כללי הברזל לבחירת השיטה הנכונה לאיטום הגג:

כלל הברזל לבחירת השיטה הנכונה לאיטום הגג

באופן כללי, קיימים מספר סוגים של חומרים נפוצים לאיטום גגות, בהם הזפת החם, היריעות הביטומניות, חומרי האיטום האקריליים, וכן חומרי האיטום הביטומנים המשחתיים וחומרי האיטום הפוליאוריטנים. עיקרון הברזל החשוב ביותר הוא שחומרי איטום מאותה משפחת חומרים תמיד יאחזו זה מעל זה בצורה טובה יותר בהשוואה לחומרים ממשפחות שונות. לדוגמה, יריעות ביטומניות מהוות אופציה מעולה מעל לגג עם זיפות, שכן, שניהם מקבוצת החומרים הביטומנים, בעוד שאותן היריעות מעל לחומר איטום אקרילי הן מתכון לאסון! מכאן, שתמיד יהיה זה נכון לבחור בשיטת האיטום העושה שימוש בחומר איטום המשויך לאותה קטגורית חומרים שכבר קיימת מעל הגג.

איטום באמצעות זיפות

שיטת הזיפות, המוכרת לכולנו, נחשבת לשיטה מיושנת שהולכת ונדחקת בהדרגה על ידי היריעות הביטומניות. רועי סימן טוב מחברת RST איטום ובינוי, חברה משפחתית ותיקה המתמחה באיטום גגות באזור המרכז, מציין: "מדובר, אמנם, בשיטה ישנה הנדחקת הצידה, אך באופן עקרוני, אין כל מניעה מיישומה, שכן, היא הוכיחה את אמינותה והיא עדיין אחת מהשיטות הנפוצות והיעילות ביותר בעולם". ניתן ליישמה מעל לגגות עם זיפות ישן או מעל לגגות חדשים.
היתרונות: לדברי רועי סימן טוב, הזפת החמה חודרת ומחלחלת דרך החריצים והנימים ויוצרת שכבת הגנה אטימה במיוחד ובלתי ניתנת לחדירה. כמו כן, שיטת הזיפות הנה הזולה ביותר מבין כל השיטות הקיימות כיום בשוק.
החסרונות: הזפת עמידה פחות בהשוואה ליריעות הביטומניות, מהסיבה שהבדלי הטמפרטורה גורמים לה להתרחב ולהתכווץ, כשבמרוצת הזמן נוצרים סדקים ונימים. לכן, חובה לתחזק ולהגן על הזיפות באמצעות שכבת הלבנה על בסיס שנתי קבוע, אחרת יינזק לחלוטין כתוצאה מחשיפתו לשמש. האחריות על הזיפות היא לרוב ל-4 עד 5 שנים.

איטום באמצעות יריעות ביטומניות

היריעות הביטומניות נחשבות כיום לשיטת האיטום הפופולרית והאיכותית ביותר לגגות מרוצפים, גגות שטוחים ומרפסות, ומותאמות ליישום מעל לגגות המצופים בזפת או גגות חדשים מבטון או בטקל. היריעות אינן מותאמות ליישום ישיר מעל לגגות עם איטום אקרילי ישן, ובנסיבות הללו יעלה הצורך בהסרת שכבת האיטום האקרילית הישנה.
היתרונות: לדברי חלבי רביע מחברת חלבי רביע איטום, הפועלת באזור המרכז והשרון ומתמחה בכל סוגי האיטום, היריעות הביטומנית גמישות, חזקות ועמידות מאוד בפני קריעה ופגיעות מכניות, והן אינן מצריכות תחזוקה שוטפת והלבנה מחדש מידי שנה. האחריות הניתנת על עבודת האיטום בשיטה זו היא בדרך כלל לתקופה של 10 שנים.
החסרונות: מדובר בשיטה שהנה יקרה ב-50% ואף יותר משיטת הזיפות. כמו כן, דודי שמש וקונסטרוקציות נוספות דורשים את פירוקם בטרם פריסת היריעות, ושככל שהגג מרובה בדודי שמש, כך עלות העבודה הופכת ליקרה יותר.

איטום באמצעות חומרים אקריליים

נהוג להשתמש בחומרי האיטום האקריליים מעל לגגות המתאפיינים בשטח קטן ושיפועים טובים כמו מרפסות, גגונים וכדומה, או לשלבם בשיטת האיטום ביריעות ביטומנית כאמצעי לשדרוג התשתית ושיפור תוחלת החיים של היריעות.
היתרונות: בעלי אחיזה מעולה מעל לתשתיות בטון ואחיזה טובה גם מעל לתשתיות נוספות. כמו כן, הם ניחנים בעמידות משופרת להיקוויות מים ושלוליות קטנות (לא מים עומדים) ומבטלים את הצורך בהלבנה בשל צבעם הלבן.
החסרונות: אינם עמידים בתנאים של היקוות מים ממושכת, העלולה לגרום להתמוססות חומרי האיטום וקילופם מהתשתית.

איטום באמצעות חומרים בטומנים משחתים

השימוש בחומרים בטומנים משחתים אינו מיועד לאיטום גגות חשופים, אלא לצורך תיקונים מקומיים ואיטום בנקודות שבהן אין אפשרות להלחים את היריעות הביטומניות בשל ריבוי בצנרות ומתקנים או צורתו המורכבת של הגג הגורמת לקושי במלאכת ההלחמה.
היתרונות: החומרים הביטומנים נוחים לעבודה ונאחזים היטב מעל לתשתיות בטון ותשתיות ביטומניות.
החסרונות: ניתן לעשות בהם שימוש לצורך ביצוע תיקונים מקומיים בלבד.

איטום באמצעות חומרים פוליאוריטנים משחתים

חומרי האיטום הפוליאוריטנים חדרו אל התחום רק בשנים האחרונות, כך שהשימוש בהם כיום הוא עדיין מצומצם. החומרים הפוליאוריטנים מחולקים לשתי קטגוריות שהן קבוצת החומרים הפוליאוריטנים המבוססים על מים וקבוצת החומרים על בסיס מדללים.
היתרונות: ניחנים בעמידות גבוהה להיקוויות מים ותנאי שחיקה חריגים, ומותאמים במיוחד במקומות שמתקיימים בהם תנאי רטיבות מתמשכים.
החסרונות: מדובר בחומרים חדשים שרק נכנסו אל התחום, כך שהם עדיין לא הוכיחו את עצמם במבחן הזמן.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

איטום בחומרי זיפות

איטום ביריעות ביטומניות

איטום באמצעות חומרים משחתיים

כתבות ומאמרים

יריעות איטום ביטומניות -  מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

יריעות איטום ביטומניות - מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

במאמר יוסבר מהן יריעות איטום ביטומניות ומה יתרונות השימוש בהן בעבודות איטום

קרא עוד
גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

המאמר יסביר על תחזוקת גגות רעפים ושיטות איטום לגגות רעפים

קרא עוד
עבודות איטום - כיצד מתבצע איטום מבנים ותחזוקה נכונה לאורך זמן

עבודות איטום - כיצד מתבצע איטום מבנים ותחזוקה נכונה לאורך זמן

במאמר יוסבר מהו איטום מבנים, מי אחראי על תיקון האיטום וכיצד נשמר את מערכת האיטום במבנה

קרא עוד