29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

איטום אמבטיה ומקלחת – עשו זאת בעצמכם

כאשר בונים או משפצים חדר אמבטיה בשפה מקצועית "חדר רטוב" אליו מצריך התייחסות אחרת מאשר לחדרים אחרים בתוך הבית. להמשך קריאה במאמר לחצו על הריבוע וקבלו את המידע המפורט.

כאשר בונים או משפצים חדר אמבטיה בשפה מקצועית "חדר רטוב" אליו מצריך התייחסות אחרת מאשר לחדרים אחרים בתוך הבית. זה כולל שימוש בחומרים ייעודיים לבנייה, לצביעה ולאיטום, כמו למשל גבס ירוק שעמיד למים ודוחה רטיבות, או צבע נגד עובש, וכן כולל איטום כללי, לא רק של הקירות, אלא גם של התקרה ורצפות, ובמיוחד מסביב לאמבטיה או למקלחון.

יחד עם זאת, לפעמים גם אם היתה חשיבה והתייחסות לחדרים הרטובים בבית בזמן הבנייה או השיפוץ שלו, הבלאי והחיים עושים את שלהם ואתם יכולים פתאום לגלות כתמי עובש על התקרה או רטיבות על הקירות, וחמור מכך, השכנים שלכם עלולים פתאום לדפוק בדלת ולדווח לכם שהמים מהמקלחון שלכם חודרים אליהם דרך התקרה.
במקרה כזה, כמו גם במקרה שמתחשק לכם להתחדש ולשפץ את חדר האמבטיה, אין מנוס מלאטום אותו היטב, לטובתכם ולטובת דיירי הבניין שלכם. תוכלו כמובן להזמין איש מקצוע שיבצע איטום מקלחות עבורכם, אך אם תרצו, תוכלו לעשות זאת בעצמכם.

ולשם כך אנו כאן, להדריך אתכם שלב אחר שלב.

מתי מבצעים איטום לחדר האמבטיה?

איטום מקלחות וחדר אמבטיה מתבצע בשני מקרים מרכזיים: הראשון, כאשר אתם רוצים לשפץ את חדר האמבטיה, והשני, כשכבר אין לכם ברירה ואתם חייבים, בין אם זה כאשר אתם מגלים רטיבות בחדר האמבטיה שלכם, ובין אם אתם מקבלים תלונות מהשכנים על כך שיש אצלם נזילה.

במקרה השני, שבו אתם נאלצים לבצע איטום, זכרו שזה לא באמת חייב להיות כך. למעשה, מומחים ממליצים לחדש את איטום המקלחות אחת לתקופה, גם בלי שהמקלחת שלכם או של השכנים מראה סימני מצוקה. כך תוכלו לשמור לאורך זמן על קירות המבנה, על התקרה ועל חומרי החיפוי.

איך מתבצע האיטום?

חידוש איטום הוא תהליך יחסית פשוט, שיש לו מספר שלבים, אולם עליכם לקחת בחשבון שלא מדובר בזבנג וגמרנו. על מנת לבצע איטום יעיל ועמיד, יש להמתין בין שלב לשלב את פרק הזמן המומלץ על ידי יצרני החומר אותו יישמתם, עד לייבוש מלא שלו.

בשלב הראשון יש להסיר את פס איטום המקלחון או האמבטיה הישן בעזרת כפפות וסכין יפנית או כל כלי חד אחר. מצאו קצה אחד שנוח לכם להתחיל לעבוד איתו, והפרידו בעדינות בין פס האיטום לחיפוי. לאחר שסיימתם, נקו את האזור עם מברשת יבשה.

כעת בדקו מה מצב הקירות באמבטיה. גם אלה שנמצאים ישירות מעל האמבטיה או המקלחון, וגם שאר הקירות הסובבים. האם אתם רואים התקלפויות, עובש או בועות בצבע? אם ישנם כתמי עובש, תוכלו לנקות אותם על ידי אקונומיקה, אם יש התקלפויות או בועות צבע, קלפו את הקיר, תקנו אותו במידת הצורך, נקו אותו עם מברשת יבשה ושאבו את כל האזור (קירות וריצוף). אל תעברו לשלב הבא לפני שהכל יתייבש כהלכה.
צביעת הקירות היא הפעולה הבאה בתור. באמבטיה יש להשתמש בצבע ייעודי שמונע עובש ופטריות, כמו למשל אקרינול סופרקריל של טמבור או נירוקריל EXTRA לאמבט של נירלט. שני הצבעים הם אקריליים, על בסיס מים והם נחשבים צבעים "נושמים", כאלה שמאפשרים ללחות ולרטיבות לצאת מהקיר ולא כולאים אותן בתוכם.

השלב האחרון הוא איטום המקלחון או האמבטיה עצמם. לשם כך נשתמש בחומר איטום לאמבטיה. מרבית חומרי האיטום הם מבוססי סיליקון, שידוע כבעל עמידות מצוינת ללחות. מבין החומרים שנמצאים כיום בשוק אפשר למצוא את סיליקון FIX ALL 707 של יעקובי שמגיע גם בשפופרת וגם בתרמיל ועמיד בכל מזג אוויר, או בי ג'י 100, סיליקון סניטרי של חברת BG BOND , שנדבק כמעט לכל סוג משטח שהוא.
בעזרת החומר שבחרתם, מלאו את החיבורים שבין האמבטיה או המקלחון לקיר וכן בצעו איטום מסביב לאמבטיה, והדקו אותו לקיר או לרצפה עם אצבע רטובה. תנו לחומר להתייבש כמה שצריך, בהתאם להוראות היצרן (אנו ממליצים על לפחות 24 שעות), ורק לאחר מכן עברו עם סכין יפנית שוב ויישרו את אזור האטימה.

מתי בכל זאת צריך להזמין בעל מקצוע לאיטום חדר האמבטיה?

התשובה לשאלה הזו תלויה במשתנים רבים, כמו למשל במידת המיומנות שלכם בנושא, באופי האיטום ובמצבו.

אם מדובר בסדקים או חורים קטנים, אין מניעה שתבצעו את האיטום בעצמכם. כפי שראיתם, הפעולה אינה מסובכת מדי ואפשרית בהחלט לתיקון עצמאי. אולם, אם אתם מבחינים בנזילה משמעותית ובסדקים או חורים גדולים, ההמלצה שלנו היא לפנות לבעל מקצוע, כיוון שאם האיטום אינו מתבצע כמו שצריך, הסבירות ליצירת נזק גדול יותר גוברת.

כמו כן, אנו ממליצים על הזמנת בעל מקצוע כאשר אתם רוצים לשפץ או לבנות מחדש את חדר האמבטיה שלכם, כיוון שבמקרה זה מדובר בתהליך רציני ומורכב, שכולל לא רק את איטום החדר, אלא גם התעסקות עם האינסטלציה ועם שלל חומרים' שלכל אחד מהם יש השלכות על החומרים האחרים ועל תפקוד חדר האמבטיה באופן כללי. בעל מקצוע אמין ומנוסה שמכיר את החומרים על בורים, יכול לבצע את השיפוץ והאיטום באופן מיטבי ובזמן מהיר יותר ממכם. לכן, במקרה זה, אל תהססו ופשוט קראו למומחה.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

10 כללי היסוד לצורך איטום מרפסות מרוצפות ופתרון בעיות נזילות

10 כללי היסוד לצורך איטום מרפסות מרוצפות ופתרון בעיות נזילות

במאמר יוצגו כללי היסוד בביצוע מערכת איטום נכונה למרפסות ומה השיטות לטיפול בבעיות של איטום מרפסות

קרא עוד