29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

איטום מרתף - כיצד מבוצע ומהם השלבים החשובים

במאמר יוסבר מהי עבודת איטום מרתפים ומבנים תת קרקעיים ויפורטו בקצרה השלבים להכנה וביצוע של עבודות איטום במרתפים

איטום קירות מרתף

להבדיל מעבודות איטום שכיחות של גגות או קירות חיצוניים, איטום מרתף השייך לקטגוריה של איטום מבנים תת קרקעיים מעלה אתגרים מיוחדים ופתרון בעיות מסוג זה דורש ניסיון וידע באיתור מקומות רגישים אשר מהם עלולה לחדור רטיבות או גז ראדון שיכול להזיק לבריאות. מיקומו של המרתף, מתחת לפני השטח למעשה, מצריך ביצוע של איטום ייסודי על ידי איש מקצוע רציני ומקצועי, שיידע לתכנן מערכת אמידה. הכנת האיטום חייבת להתחשב בלחצים מתמשכים של חדירת מי גשמים לקרקע או עליית מי תהום ורוב בעיות האיטום במבנים תת קרקעיים נובעות מביצוע לקוי או דילוג על שלבים בעבודה. ביצוע העבודה באופן שאיננו יסודי או מקצועי, יחשוף אתכם להופעה חוזרת ונשנית של רטיבות במרתף. ובכל זאת, להלן כמה עצות לגבי איטום מרתף ומקלט .

הקפדה בעת הבנייה מונעת צרות

בחלק מהמקרים, רטיבות במרתפים נגרמת כתוצאה מליקויים בבנייה. ביצוע איטום נכון וטוב בשלבי הבנייה הוא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע בעיות של רטיבות וחדירת מים לאחר מכן. בנייה לא נכונה או מבלי תשומת לב מספיקה לאיטום, יכולה להקשות מאוד על הפתרון של בעיות רטיבות ואיטום במרתפים. אם בכל זאת אתם נתקלים בבעיית רטיבות במרתף, הרי שיש צורך לבצע איטום פנימי באמצעות החומרים המתאימים. כפי שכבר הזהרנו לעיל, ביצוע עבודות אלה, חשוב שיתבצעו בידי מקצוען רציני ואמין אם אתם רוצים להבטיח פתרון מלא לבעיית הרטיבות. ביצוע חובבני או לא קפדני יחשוף אתכם לחזרה של הרטיבות – ומלכתחילה מדובר במטלה שאיננה קלה לביצוע.

ביצוע איטום קירות מרתף – הכנה

כמו לפני כל עבודה, יש לבצע הכנה של השטח והמקום בו נעבוד, כדי לאפשר עבודה יסודית ובטוחה. כדי שנוכל לאתר את מקומות הנזילה, יש להסיר את כל שכבות הקיר (טיח, צבע, ריצוף מילוי וכו') עד לחשיפת קיר הבטון עצמו. במידה ומזהים חלודה, יש צורך לחפור בבטון עד חשיפת הברזל החלוד, כדי שנוכל לצפות את הברזל בחומר מגן מיוחד. החלודה מעכלת את הברזל ולדבר יכולה להיות השפעה לרעה על חוזק המבנה כולו. חשוב כי הציפוי ייעשה בחומר המתאים – לא מדובר בצביעה של הברזל, אלא בחומר שימנע את התפשטות החלודה.

לאחר שחשפנו את כל הקירות של המרתף, אפשר להתחיל לגשת לעבודת המילוי, תיקון והחלקה של הקירות. מובן כי המילוי צריך להתבצע עם החומרים המתאימים – זכרו, כי אלה שכבות יסוד, ועל כן חשוב להשתמש בחומרים צמנטיים כדי למלא את הסדקים. חשוב להשתמש בחומרים הנכונים, ובפרט חומרים אשר מתרחבים לאחר היישום שלהם בקיר, כדי להבטיח אטימה מלאה וחזקה של התיקונים שביצענו. לאחר המילוי, יש לצפות את הקיר בשכבות של דבקים מיוחדים וציפויים נוספים שנועדו להבטיח את עמידות התיקונים והקירות. בסוף תהליך זה יש לאפשר כשבוע (לפחות) לחומרים להתייבש באופן ייסודי.

שלב שני – איטום

ראשית, יש להכין את הקירות להמשך האטימה. איטום צמנטי צריך להתבצע על קירות לחים, ולכן יש להרטיב את הקירות בטרם מתחילים ליישם את האיטום הצמנטי. מייד לאחר מריחת השכבה הראשונה של חומר הצמנטי, יש להצמיד אליה ולהטביע בתוכה רשת אינטרגלס. לאחר מספר שעות, אחרי שהתייבשה השכבה הראשונה, אפשר לגשת להוספת השכבה השנייה.

הוספת השכבה השנייה נעשית על גבי קירות יבשים והיא צריכה להיות שכבה מאסיבית: 1.5 – 2 ק"ג חומר למ"ר. בסיום הוספת השכבה, הרשת שהצמדנו ראשית צריכה להיות מכוסה. לאחר השכבה השנייה ניתן להוסיף שכבה שלישית – בעיקר כדי לחזק מקומות בהם הרשת עוד חשופה או על פי שיקול דעתו של איש המקצוע. העובי הכולל של השכבות צריך להיות 5 ק"ג למ"ר.

איטום של פתחים, משקופים ואלמנטים חודרים – מתבצע באמצעות חומרי איטום דוגמת PVC ופוליאוריתאנים אחרים. חומרים פוליאורתניים שניתן להזריק לאזורים השונים, מהווים פיתרון נוח וטוב לאטימה טובה של האזור. במקרים אחרים, ניתן להשתמש בתערובות אי-פוקסי שונות, כדי להבטיח את האטימה המלאה של המקום. כדי להבין מתי יש להשתמש בסוגים השונים של הדבקים וחומרי האטימה, דרוש איש מקצוע אשר יודע להבדיל בין המצבים השונים, בהם יש חשש לתזוזה של המבנה, או לחצים אחרים שיכולים לדרוש חומרים שונים בעלי גמישות משתנה.

איטום שיתבצע בצורה מקצועית ויסודית, יבטיח לכם את פתרון בעיות הרטיבות. האיטום שתואר לעיל הוא פנימי. במקרים אחרים – כאשר אין צורך בחפירה מאסיבית של הבית, אפשר ועדיף אפילו לבצע איטום חיצוני של קירות המרתף, על ידי חפירה עד חשיפתם, תיקונם, והחזרת האדמה למקומה. איטום מרתף פנימי הוא עדיף במקרים בהם מדובר בעבודה מאסיבית מדי.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

קבלן איטום במהלך עבודת איטום פנימי של מרתף

קבלן איטום במהלך עבודת איטום פנימי של מקלט

כתבות ומאמרים

איתור ליקויי בנייה לפני רכישת דירה

איתור ליקויי בנייה לפני רכישת דירה

במאמר יוסבר מהי בדיקת ליקויי בנייה, מהי החשיבות של ה לפני שרוכשים נכס, מי מבצע אותה, ומה היא כוללת.

קרא עוד