29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

באילו מצבים מצריך איטום חלונות? במאמר זה תקבלו את כל המידע על טיפול ומצבים שחייב לבצע איטום חלונות.

החורף הוא התקופה שבה מתגלים הרבה מאוד כשלים בבית. פתאום, כשמתחיל להיות קר, ומזג האוויר לא בדיוק מסביר פנים, כל הפגמים צפים ועולים, תרתי משמע... אחת הבעיות השכיחות בחורף היא הרטיבות שמופיעה בכל מיני מקומות בבית. היא יכולה לצוץ על הקירות, או להגיח בצורת כתמים על התקרה או שלפתע פתאום תבחינו בחדירת מים ממשקופי הדלתות או מאזור החלונות, ותבינו שעל מנת לטפל בחדירה ולהעלים אותה, יש לאטום את החלון.
אבל רטיבות היא לא הסיבה היחידה לאיטום חלונות. יש מגוון סיבות אחרות, שחלקן לא קשורות לחורף או לתנאי מזג האוויר. אנו נמנה אותן במאמר זה, נסביר על סוגי האיטום ונספק לכם את כל המידע הנחוץ לכם בנושא.

איך יודעים מתי צריך לאטום חלונות?

הדרך הכי קלה לדעת אם החלונות שלכם זקוקים לאיטום, היא על ידי סגירתם בזמן שיש רוחות והעברת נר דולק לאט, בצורת שתי וערב, אל מול החלון. במקום שבו הנר כבה, שם יש חדירת אוויר. בכדי לבצע איטום מוצלח, תצטרכו להזמין בעל מקצוע. אם החלון שלכם חדש ויש עליו עדיין אחריות, אזי במקרה של איטום חלונות אלומיניום, זה יהיה קבלן האלומיניום, ובמקרה של חלונות עץ, זה יהיה הנגר שהכין לכם אותם.

אם האחריות על החלון כבר פגה, יהיה עליכם לחפש קבלן איטום שיעשה את העבודה. כך או כך, בעל המקצוע יבחן את החלונות בבית, את הסוג שלהם (חלון הזזה, חלון בלגי), מאיזה חומר הם עשויים (עץ, אלומיניום), האם יש צורך באיטום סף החלון או אולי באיטום צידי, ועל פי פרמטרים אלה יתאים את הטיפול היעיל ביותר.

מהן הסיבות לאיטם חלונות?

קיימים 3 סוגים עיקריים לאיטום חלונות:

  • איטום חלונות נגד מים – סוג האיטום הנפוץ ביותר וגם הקל ביותר לגילוי. אם תראו מים מחלחלים ומרטיבים את מסגרת החלון, דעו שהחלון שלכם לא אטום ויש לבצע בהקדם פעולה כדי לתקן את המצב. רטיבות זו עלולה לגרום להתנפחות הטיח, לקילוף הצבע וגם להופעתם של עובש וטחב, שגם יהרסו לכם את הקירות, אבל חשוב מכך, עלולים לפגוע גם בבריאות שלכם ולפתח מחלות.
  • איטום חלונות נגד רוח – אם אתם יושבים בחדר ופתאום שומעים יללות בלתי מוסברות, תירגעו. זה לא הדימיון שמתעתע בכם, זה משב הרוח ש"מנגן" וחודר דרך מרווחים לא אטומים אל הבית ומשם אל אוזניכם. זה קורה בדרך כלל בחלונות הזזה, כך שהדבר הראשון שיש לנסות הוא לסגור אותם עד הסוף. אם זה לא הולך, סביר להניח שיש לבצע איטום שלהם, כיוון שחדירת אוויר קר דרך המרווחים שבין מסגרת החלון לקיר, כמו גם חדירת חום בקיץ, גורמת לאימוץ יתר של המזגנים ולחשבון חשמל מנופח.
  • איטום חלונות נגד רעש – על אף שהבניה הישראלית נחשבת איכותית, לפחות לגבי הרצפה והקירות, לעיתים החלונות מקבלים פחות תשומת לב, ואז חוץ מהרוחות, גם הרעש שבחוץ עלול לחדור פנימה, להשפיע על השקט שבבית ולהפריע מאוד לאיכות החיים שלכם.

בכדי לבצע כראוי איטום חלונות נגד רעש, יש להתייחס לשני המרכיבים המרכזיים של החלון – הזגוגית והמסגרת. כשמדובר בזגוגית, אפשר להגדיל את העובי שלה, לבצע זיגוג כפול, או להתקין זגוגית רב-שכבתית או בידודית, שמבודדת טוב יותר רעשים. מסגרת החלון היא כבר אלמנט יותר מורכב, כיוון שכאשר היא אינה אטומה לרוחות או לגשמים, היא מאפשרת מעבר קול. על מנת להפוך את המסגרת לאטומה, רצוי להשתמש בחומרים לאיטום חלונות, כמו למשל סיליקון לאיטום חלונות, שהוא ייעודי לפעולה זו.

מה זה איטום פנימי ואיטום חיצוני?

כשמדובר באיטום חלונות, הכוונה היא לאיטום שניתן לעשות מתוך הדירה עצמה, כלומר איטום מבנה החלון הפנימי, לעומת איטום שיש לעשות בצד החיצוני של החלון, זה שיושב על הקיר החיצוני של הבניין.
איטומ פנימי מבוצע על גבי מסילת החלון או במגע של מסגרת החלון עם הזכוכית בעזרת סיקה לאיטום חלונות (יש אפילו סיקה שקופה שלא מכערת את החלון). איטום חיצוני, הוא לרוב איטום מסגרת החלון, כך שבדרך כלל מוציאים אותה, מורחים על הקיר החיצוני פריימר ייעודי שיקשור היטב את חומרי האיטום האחרים, שהם דבקים במהותם, ולאחר המתנה של כשעה, מחזירים אותה למקום. גם באיטום פנימי וגם בחיצוני, טרם האיטום, על הזכוכית והמסגרת להיות יבשים ונקיים לגמרי, ללא גרגיר אבק עליהם.

בואו נדבר על מחיר ואחריות

מחירי איטום חלונות נעים בין 300-800 ₪ עבור חלון בגודל סטנדרטי של 1X1 מ'. כמובן שככל שהחלון גדול יותר ו / או ככל שמספר החלונות גדול יותר, כך גם המחיר יירד.
האחריות על איטום חלונות ניתנת ל-2-5 שנים בדרך כלל, תלוי בסוג החלון וסוג האיטום שבוצע.

למה צריך לאטום חלונות?

לפעמים נדמה שאין כל כך חשיבות לאיטום החלונות, בטח אם האיטום לא נעשה עקב טפטוף או רטיבות. אבל דעו לכם, שחלון שאינו אטום, יכול לשבש מאוד את איכות חייכם, להוריד את ערך הנכס שלכם, לגרום למפגע רעש לא נעים ואף לפגום בבריאות שלכם, אם יכניס פנימה קור שעלול להוביל לתחלואה, כמו התקררות או שפעת. ואת כל אלה, אף אחד לא רוצה.
אבל באופן כללי, מומלץ פשוט להעניק התייחסות מיוחדת לחלונות שבבית, כיוון שהם בין האלמנטים החשובים ביותר שקיימים במבנה. הם מכניסים אור פנימה ומאווררים את המרחב כדי שיהיה נעים לשהות בו. לכן, בכדי שהחלונות ימשיכו למלא אחר ייעודם, עליהם להישאר תקינים ומבודדים, וזוהי הסיבה מדוע יש לבדוק אותם בכל שנה, רצוי לפני בוא החורף, ובמידת הצורך לבצע איטום שלהם.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

תכנון איטום חלונות

חומרים לאיטום

תהליך איטום חלון

כתבות ומאמרים

כיצד מתבצע איטום קירות פנימיים ואיך נימנע מרטיבות ועובש בקירות הבית?

כיצד מתבצע איטום קירות פנימיים ואיך נימנע מרטיבות ועובש בקירות הבית?

במאמר יוסבר על תהליך איטום קירות פנימיים ויוסבר כיצד לטפל בנזקי רטיבות ועובש בשיטת עשה זאת בעצמך

קרא עוד
בעיות איטום - זיהוי רטיבות בקיר ותיקון סדקים

בעיות איטום - זיהוי רטיבות בקיר ותיקון סדקים

במאמר יוסבר כיצד נזהה כשלים באיטום של מבנים ודירות, וכיצד יש לטפל בכשלי האיטום השונים.

קרא עוד
תיקון סדקים בקירות ואיטום נכון של תפרי התפשטות

תיקון סדקים בקירות ואיטום נכון של תפרי התפשטות

במאמר יוסבר כיצד נוצרים סדקים בקירות ומה שיטות הטיפול בסדקים ובתפרי התפשטות

קרא עוד
כיצד מבצעים איטום קירות חיצוניים ומה יש לקחת בחשבון

כיצד מבצעים איטום קירות חיצוניים ומה יש לקחת בחשבון

במאמר יוסבר מה הכוונה באיטום קירות חיצוניים ויודגשו הכללים ליצירת מערכת איטום נכונה.

קרא עוד