29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

חורף יבש וללא נזילות - אטמו את הגג כבר בקיץ

המקצוענים בתחום מסבירים למה כדאי לבצע עבודות איטום כבר בקיץ ולא לחכות לדקה ה-90!

אל תחכו לדקה ה-90: אטמו את הגג כבר בקיץ!

לחלק לא מבוטל מהישראלים יש את הנטייה לחכות עד לבואו של הגשם הראשון בכדי לגלות את הרטיבות הענקית שהצטברה מעל לקירות והתקרה, את העובש ואת קילופי הצבע. המקצוענים בתחום מסבירים למה לא כדאי לחכות לדקה ה-90!

איטום הגג בתקופת הקיץ עשוי לחסוך לכל מי שגר בקומה העליונה לא רק בחשבון החשמל ועלות העבודה, אלא גם בהמון עגמת נפש. משהו בקונספט של "להקדים תרופה למכת הרטיבות". אלא שמרביתנו נזכרים בכך רק כשכשלי האיטום נחשפים במלוא היקפם, לרוב בחודשי החורף ולאחר כמה ימים גשומים במיוחד. שוקי חכמון מחברת גולד איטומים, חברה מובילה המתמחה באיטום גגות בתל אביב, אזור המרכז, השרון והשפלה, מסביר: "כשהגג רטוב, אין לבעלי המקצוע הרבה מה לעשות, היות והמשטחים נדרשים להיות יבשים לחלוטין, שכן, עבודה על משטח לח או רטוב עלולה להחליש את מערכת האיטום, כך שניתן ליישם את עבודת האיטום, רק כשצפויים כמה ימים של שמש".

רוצים לדעת למה כדאי לבצע עבודות איטום הגג דווקא בקיץ?

העובדה שכשלי האיטום נחשפים בדרך כלל לעין אחרי כמה ימים של גשם, זאת בנוסף לעובדה שניתן ליישם איטום יעיל רק כשהגג יבש לחלוטין ולא צפוי לרדת גשם, כל אלו יוצרים בתקופת החורף מצב של לחץ היסטרי וחלון זמן קצר לפתרון הבעיה, אומר שוקי חכמון ומוסיף: "התופעה הזו מתרחשת בכל שנה אחרי הגשם הראשון, ואז מתקשרים אלינו עשרות לקוחות בלחץ אקספרס, כשכולם רוצים לפתור את בעיית הרטיבות בזמן אמת, תופעה שגורמת לנו לעבוד כנגד הזמן ובלחץ מטורף". תקופת הקיץ מאפשרת לאנשי המקצוע לעבוד ברוגע להעניק רמת שירות גבוהה הרבה יותר, והלקוחות מבחינתם עשויים ליהנות מחיסכון שבין 10% ל-20% בעלויות האיטום, היות והקיץ נחשב לעונה החלשה עבור בעלי המקצוע בתחום, כאשר גם כאן מושפעים מחירי השוק מההיצע והביקוש.

טיפים מקצועיים: לבחור רק בקבלן איטום מורשה

מרביתנו, כאמור, נזכרים שהגג נזקק לטיפול שוטף רגע לאחר שמאוחר מידי והרטיבות שבקירות ו\או התקרה נמצאת במגמה של התפשטות. בשלב הזה, כבר איננו בררניים מידי ומוכנים לסגור עסקה עם חברת האיטום הראשונה שמוכנה בטובה להעניק לנו את השירות בתקופת החורף הטרופה. עם זאת, שוק האיטום, כמו תחומים רבים אחרים, הנו תחום פרוץ, וישנם לא מעט "חאפרים" שעשויים לנצל את מצבו הלחוץ והכמעט נואש של הלקוח, ולהציע שירות בתעריפים מופרזים. חלבי רביע, בעליה של חברת חלבי רביע איטום המתמחה בכל סוגי האיטום ושמאחוריה עומד וותק של 20 שנות ניסיון, מדגיש כי "חשוב לוודא שעבודות האיטום תתבצענה באמצעות קבלן איטום מורשה שבסיום עבודתו הוא מבצע בגג בדיקת הצפה וגם נותן אחריות על העבודה".

איך בוחרים את האיטום?

ישנן בשוק הישראלי כיום מגוון שיטות לאיטום גגות, ומומלץ לבחור בשיטת האיטום המבטיחה שקט נפשי לאורך זמן. שוקי חכמון מגולד איטומים מציין כי "במרבית מבנייני המגורים הישנים, לוועדי הבתים אין תקציב לאיטום איכותי ולכן הם בוחרים באיטום הזול ביותר, שלרוב מחזיק מעמד למשך שנים מועטות. עם זאת, הבעיה האמתית היא שאיטום לקוי עלול לעתים להוביל להיפרדות השכבות ואף לגרום לנזקים אדירים". חשוב לדעת שבכל סוג איטום שבוחרים, יש ליישם שכבת בסיס מקשרת שמטרתה לגרום לחיבור טוב בין הגג לחומרי האיטום. כמו כן, רצוי לעשות שימוש בחומרים המותאמים לשכבת המקור, ובכך ליצור שכבת הגנה נוספת ומיזוג אופטימלי בין השכבות. בנוסף, יש לוודא שהאיטום אינו מיושם מעל לשכבות האיטום הישנות, אלא רק לאחר הסרת השכבות הללו.

סוגי גגות וסוגי איטום המותאמים לכל גג

השיטה הידועה והוותיקה ביותר לאיטום גגות היא שיטת הזיפות. חלבי רביע מחברת חלבי רביע איטום מציין שזו גם האפשרות הזולה ביותר לאיטום הגגות. עם זאת, כיום כבר פחות נוהגים להשתמש בה, בעיקר בשל הצורך בסיוד הגג מידי שנה לפני בוא הקיץ כדי שקרינת השמש לא תגרום לחימום יתר של הגג ולפגיעה באיטום. טכניקה זו משמשת בעידן הנוכחי בעיקר כשכבה מקשרת בין המערכת החדשה למערכת הישנה. האחריות הניתנת עבור זיפות היא בדרך כלל ל-5 שנים, זאת בתנאי שמקפידים על סיוד מידי שנה. חלבי רביע מוסיף ששיטת האיטום הפופולרית והטובה ביותר כיום לאיטום גגות בארץ ובעולם היא שיטת היריעות הביטומניות, והיא מותאמת לגגות מרוצפים, גגות שטוחים וחשופים וגם לאיטום מרפסות. היריעות הביטומניות נפרסות מעל לגג, כשנקודות החיבור מולחמות זו לזו לשם יצירת משטח אטום למים.

היריעות הביטומניות והרובה האפוקסית

שוקי חכמון מגולד איטומים מדגיש שניתן לפרוס את היריעות הביטומניות מעל לשכבת זפת או שכבה ביטומנית אחרת בלבד, ובמידה והגג נאטם בעברו על ידי חומר אקרילי כלשהו, אזי יש להסירו בטרם פריסת היריעות. שיטה זו נותנת בהחלט תמורה איכותית בעד המחיר, ומחזיקה שנים רבות ללא כל צורך בטיפול נוסף, אם כי שיטה זו פחות מומלצת בגגות בעלי אובייקטים בולטים ודודי שמש, שכן יש צורך בפירוקם והרכבתם מחדש. האחריות הניתנת על איטום בשיטה זו היא 10 שנים. איטום גגות מרוצפים דורש את קילוף הרובה ופירוק הריצוף, ובמידת הצורך גם החלפת החול. בתום התהליך ממלאים את הפוגות ברובה אפוקסית וממתינים לייבוש. האחריות על גגות מרוצפים נעה בין 5-8 שנים.

איטום ביריעות PVC או EPCM

איטום בחומרים אקריליים נוזליים או משחתים מותאם במיוחד לגגות משופעים כמו גגות רעפים. שוקי חכמון מציין שניתן ליישם את האיטום בחומרים אקריליים הן בהתזה והן במריחה. היתרונות שבשימוש בחומרים אלו נעוצים מעצם היותם לבנים ועל כן לא נדרשת הלבנה מידי שנה, זאת בנוסף ליישום הפשוט והמהיר. החסרונות נוגעים לכך שמדובר בשיטה יקרה בהשוואה ליתר השיטות, וכן שהיא מותאמת לגגות משופעים בלבד. אפשרות פופולרית נוספת לאיטום גגות עושה שימוש ביריעות PVC או יריעות EPCM . מדובר ביריעות עמידות וחזקות במיוחד שניתן להדביק או לקבע אותן במקומן באמצעות חלוקי נחל. השיטה מותאמת לגגות קלים או גגות בעלי שיפוע. היתרונות של היריעות הללו הם רבים: מדובר באיטום אפקטיבי במיוחד, היות והיריעות אינן רגישות למכות ושריטות, כך שהן עמידות למשך עשרות שנים, וזו הסיבה שהאחריות על העבודה בשיטה זו היא ל-10 עד 12 שנים. החיסרון הוא שבמידה וההתקנה בוצעה באופן לקוי או שהן נפגעו בדרך כלשהי, אין אפשרות לתקן את הנזק, ותידרש החלפתן של כל היריעות.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

גלילים של יריעות ביטומניות לאיטום גג

קבלן איטום בהתקנת איטום ביטומני במרפסת

כתבות ומאמרים

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

באילו מצבים מצריך איטום חלונות? במאמר זה תקבלו את כל המידע על טיפול ומצבים שחייב לבצע איטום חלונות.

קרא עוד
איטום אמבטיה ומקלחת – עשו זאת בעצמכם

איטום אמבטיה ומקלחת – עשו זאת בעצמכם

כאשר בונים או משפצים חדר אמבטיה בשפה מקצועית "חדר רטוב" אליו מצריך התייחסות אחרת מאשר לחדרים אחרים בתוך הבית. להמשך קריאה במאמר לחצו על הריבוע וקבלו את המידע המפורט.

קרא עוד
היתרונות והחסרונות של זיפות גג

היתרונות והחסרונות של זיפות גג

במאמר יובא רקע כללי והסבר על זיפות גגות ויוצגו היתרונות והחסרונות לשימוש בשיטת זיפות לאיטום הגג

קרא עוד
בחירת חברת איטום מקצועית ואמינה ומה חשוב לבדוק לפני הזמנת קבלני איטום

בחירת חברת איטום מקצועית ואמינה ומה חשוב לבדוק לפני הזמנת קבלני איטום

במאמר נסביר כיצד לבחור חברת איטום מקצועית ואמינה וכיצד נמנעים מנפילה על קבלני איטום חאפרים.

קרא עוד
יריעות איטום ביטומניות -  מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

יריעות איטום ביטומניות - מהן ומתי כדאי לעשות בהן שימוש?

במאמר יוסבר מהן יריעות איטום ביטומניות ומה יתרונות השימוש בהן בעבודות איטום

קרא עוד
שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

שיטות איטום גגות נפוצות ויעילות לחורף יבש

במאמר יפורטו השיטות השונות לאיטום גגות ומה היתרונות והחסרונות בשימוש בשיטות השונות

קרא עוד
גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

גגות רעפים - פעילות מונעת שיטות נפוצות לצורך איטום גג רעפים

המאמר יסביר על תחזוקת גגות רעפים ושיטות איטום לגגות רעפים

קרא עוד
איטום מרתף - כיצד מבוצע ומהם השלבים החשובים

איטום מרתף - כיצד מבוצע ומהם השלבים החשובים

במאמר יוסבר מהי עבודת איטום מרתפים ומבנים תת קרקעיים ויפורטו בקצרה השלבים להכנה וביצוע של עבודות איטום במרתפים

קרא עוד