36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

הגברת לחץ מים - עשה זאת בעצמך

מה זה בכלל לחץ מים נמוך, איך מזהים אותו ומהן הפעולות שיש לעשות כדי להתגבר עליו? כמו תמיד, אנחנו כאן כדי לענות.

לא נעים לא נורא – הגברת לחץ מים

גם לכם נמאס שהמים יוצאים בטפטוף מהברזים, שהורדת מים בשירותים לא שוטפת הכל אל הביוב, או שלוקח לכם כמעט שעה למלא את האמבטיה (לא חסכוני במים, אנחנו יודעים, אבל לפעמים לכולנו מתחשק להתפנק...)?
לחץ מים נמוך יכול להיות מתסכל מאוד ולגרום לאי נוחות רבה בחיי היום יום, במיוחד כאשר אתם נזקקים למים לתפעול של מספר מכשירים בבת אחת. למרבה המזל, מדובר בתקלה נפוצה ושכיחה שיש לה פתרונות, חלקם אפילו פשוטים מאוד.
אז מה זה בכלל לחץ מים נמוך, איך מזהים אותו ומהן הפעולות שיש לעשות להגברת לחץ מים? כמו תמיד, אנחנו כאן כדי לענות.

מה הכוונה בלחץ מים נמוך

לחץ מים הוא בעצם הלחץ שמפעילים המים על הצינורות בהם הם זורמים. הלחץ נוצר ונקבע על ידי משקל המים שמנסים לנוע, בדרך כלל ממקום גבוה למקום נמוך. לחץ חזק – משמעותו זרימת מים בעוצמה גדולה ומהירה יותר, לחץ נמוך – זרימת מים חלשה. לחץ מים נכון צריך להיות חזק מספיק בכדי לאפשר למים לזרום מהר בצינורות, אך מצד שני, לא חזק מדי, אחרת הם יתפרקו. תקן לחץ מים בדירה נע בין 2.5-6 בר, כך שכל לחץ מעל או מתחת למדדים אלה עלול לגרום לנזקים.
לחץ מים נמוך יכול לנבוע ממספר גורמים פוטנציאליים, ביניהם: שסתומים סגורים או תקולים, נזילות ודליפות, מדיניות עירונית / ארצית ואפילו הצטברות אבנית ומינרלים אחרים שמפריעים לזרימת המים.בשביל להגיע להגברת לחץ מים רבים ממהרים להתקין משאבת לחץ (נפרט עליה באריכות בהמשך), שתחזיר במהירות את לחץ המים לזה הרצוי, אך על אף שמשאבה כזו יכולה להיות יעילה מאוד, עדיין קיימות דרכים אחרות וזולות יותר לאבחן את הבעיה עוד טרם הרכישה.
אנו מציעים, קודם כל, ליצור קשר עם השכנים ולברר האם גם הם חווים ירידה דומה של לחץ המים. אם אכן זה המצב, לפחות תדעו שאתם לא לבד, ולמרות שצרת רבים נחמת טפשים, תוכלו לדעת כמעט בוודאות שמדובר במערכת המים העירונית, שהצינורות שבה, כמו אלה שבדירה שלכם, נתונים לדליפות, קורוזיה ושאר מרעין בישין.

שסתומים, סננים וברזים -

כשמדברים על הגברת לחץ מים - הדבר הראשון שכדאי לכם לבדוק אם אתם חווים לחץ מים נמוך, הוא השסתומים שנמצאים בדרך כלל ליד מד המים. לעיתים מדובר פשוט בהתקנה לא נכונה או לא אטומה מספיק, או שהשיבר הראשי לא פתוח עד הסוף. לכן, קודם כל בדקו וראו האם פעולות התאמה קלות של השסתומים ופתיחה מלאה של השיבר יכולות לעזור לשפר את לחץ המים.
אם אתם מזהים שיש בעיה עם לחץ המים בברז ספציפי, ככל הנראה יש הצטברות של אבנית בסנן. פרקו אותו מהברז (לרוב מדובר בהברגה פשוטה), נקו אותו בעזרת תכשיר ייעודי לטיפול באבנית, והחזירו למקום. אם פעולה זו עדיין לא עזרה, רכשו סנן חדש.

צנרת ישנה או בית חדש

אם עברתם לבית חדש, ייתכן שיש לו מערכת צינורות ישנה. כיום יש יותר מודעות לצנרת והבנה שמעבר בית מצדיק בדיקה ולעיתים קרובות גם החלפה של הצנרת. בארץ במיוחד יש הרבה בתים ישנים בעלי צנרת וותיקה, שמורכבת לעיתים מצינורות שסובלים מקורוזיה ואבנית שיכולה להיערם בהם עד כדי חסימה שמונעת מעבר מים.
את עניין הצנרת לא תוכלו לשפר או לתקן בעצמכם. לשם כך תצטרכו להזמין אינסטלטור שיבצע בדיקה של הצינורות, ויוכל לתת לכם אבחון מדויק של הבעיה והאם יש צורך בתיקון דליפות ותקלות או אולי בהחלפה של החלק הפגום או של כלל הצנרת.

זה התאגיד / העירייה אשמים

זרימת המים בבתים, ועל אחת כמה וכמה בבתים משותפים, מושפעת מהמדיניות הארצית של משרד האנרגיה ומיישום שלה בשטח על ידי תאגידי המים או הרשויות המקומיות, ואם אחד מהם החליט על כך שלחץ המים יהיה נמוך או לחילופין על הגברת לחץ מים נקודתית, תוכלו רק להתלונן ולהתנחם בזה שזה לא רק אצלכם.
הרשויות המקומיות, בשיתוף עם התאגידים, מנהלים את צריכת המים בהתאם למספר פרמטרים, ולעיתים מנמיכים את הלחץ על מנת לאזן צריכה זו עם יכולת אספקת מים אחידה עבור כל האזורים בעיר ולכל ימות השנה.

הגברת לחץ מים במקלחת

משאבת להגברת לחץ מים היא אחד הפתרונות היעילים ביותר. מדובר בהתקן שמחובר אל ברז המים הראשי ושפועל על ידי שאיבת מים בלחץ מסוים, אגירה שלהם ושחרור בלחץ גבוה יותר. משאבה כזו מתאימה מאוד למי שמתגורר בקומה גבוהה, שם היא יכולה לעזור למים להגיע למעלה, או למי שהגיע למסקנה שהבעיה נובעת ממערכת המים העירונית ולעירייה או לתאגיד אין תכניות לשנות את לחץ המים. אבל גם אם סתם מתחשק לכם להגביר את לחץ המים כדי שיהיה יותר נוח להתקלח או לשטוף כלים, תגלו שמשאבת מים היא פתרון אידיאלי ושמומלץ להתקין אותה.

לסיכום - הגברת לחץ מים

אז הבנו שלחץ מים נמוך יוצר תסכול עצום, אבל גם שזהו מצב שיש לו פתרון. אם אינכם מצליחים לאתר את הבעיה בעצמכם להגברת לחץ מים, תצטרכו להזמין בדיקת אינסטלטור שימדוד את לחץ המים בברזים בבית, ושיוודא אם יש צורך להחליף או לתקן את הצנרת. זוהי הסיבה שקשה להעריך עלויות של תהליך להגברת לחץ המים, כיוון שהוא יכול לנוע מכמה עשרות בודדות של שקלים (להחלפת סנן או שסתום) ועד אלפי שקלים (התקנת משאבה). יחד עם זאת, מאחר שמדובר בתיקון ובטיפול חד פעמיים, אנו סבורים שלטווח הארוך משתלם להשקיע את הזמן והעלות רק כדי שתוכלו לעמוד מתחת לברז במקלחת וליהנות עד כלות מזרימת מים מספקת במיוחד.

מזמינים אתכם להיכנס אל מחירון עבודות אינסטלציה של אנשי המקצוע המומלצים שלנו.

בהצלחה!

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

"לחץ מים הוא בעצם הלחץ שמפעילים המים על הצינורות בהם הם זורמים"

"משאבת להגברת לחץ מים היא אחד הפתרונות היעילים ביותר"

"אינסטלטור מודד את לחץ המים ובודק אם יש צורך לתקן את הצנרת"

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד