24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

איך לבחור חיפוי קירות לבית - המאמר השלם

במאמר זה ננסה לעזור לכם ולתת לכם טיפים לבחירת חיפוי מתאים ונכון לבית. בואו נתחיל.

כיצד לבחור חיפוי לקירות הבית

חיפויים לקירות הבית שמורים בדרך כלל לחדר האמבטיה, לחדרי השירותים או למטבח, שבהם, בנוסף לסגנון ולערך העיצובי המוסף, הם גם משמשים כמגן בפני רטיבות, לחות ומים. אבל תחום החיפויים התפתח מאוד וכבר אינו נחלתם הבלעדית של חללים אלה, כך שניתן למצוא כיום חיפוי קירות שהפכו לאלמנט דקורטיבי ייחודי ומעניין שמיושמים גם במקומות אחרים בבית.
יחד עם זאת, בחירת סוג של חיפוי קירות נכון לבית היא משימה מאתגרת, במיוחד לנוכח ההיצע והשפע העצומים שיש כיום בשוק. לכך נכנסים גם שיקולים אחרים, כמו למשל התאמה לסגנון ולאופי הבית בחירת גודל האריח לבחור ובאיזה אזור ליישם את חיפויי הקירות בבית. מומלץ מאוד שלא לבחור כמובן באריח הראשון שמוצא חן בעיניכם, אלא לנסות ולדמיין את הבית בכל מיני סגנונות ועם סוגי אריחים שונים. עוד יותר טוב אם תגיעו עם איזשהו רעיון לאריח ועם תקציב מוכן מראש, כך הבחירה שלכם תהיה קלה יותר.
במאמר זה ננסה לעזור לכם ולתת לכם טיפים לבחירת חיפוי קירות מתאים ונכון לבית. בואו נתחיל.

1. דמיינו במוחכם את אזור החיפוי

בניגוד לריצוף שבו יש להתחשב בחלל ובשימוש שנעשה בו, כמו למשל המטבח שהוא אזור הומה שפעיל כמעט בכל שעות היממה ולכן צריך משטח עמיד וחזק, כשמדובר בחיפוי קירות אין כמעט שיקולים ומגבלות. אבל... לפני שתבחרו חיפוי קירות מסוים, קבלו השראה ממגזינים או מהאינטרנט (פינטרסט זה מקום מצוין להתחיל בו), וראו אם יש סוג מסוים של אריח, צורה, גודל או צבע שאתם ממש אוהבים. חשבו האם הוא מתאים לבית, לצבעים ולאופי שלו וסמנו אותו בראשכם.

2. גודל האריחים

באופן עקרוני, גודל האריח שתבחרו תלוי בגודל הרושם שאתם רוצים להשאיר. גם בחיפוי קירות כמו בריצוף, אם אתם רוצים שהחדר ייראה גדול יותר ממה שהוא, השתמשו באריחים גדולים. אריחים קטנים מתאימים בדרך כלל לחללים קטנים, כדוגמת מטבחים וחדרי שירותים ואמבטיה. כמו כן, אם אתם מבקשים לחפות אזורים גדולים או שטוחים, כדאי לבחור לשם כך באריחים גדולים בעלי צורה סטנדרטית, שהם קלים יותר ליישום ולניקיון. לעומת זאת, לאוזרי חיפוי קטנים או עבור משטחים שאינם ישרים, רצוי לבחור אריחים קטנים יותר שקל לשחק איתם במיקום המדויק.
אם אתם לא בטוחים לגמרי איזה אריח לבחור, כלל האצבע אומר ליישם אריחים גדולים יותר על הרצפה ואריחים קטנים יותר או זהים בגודלם לאלו של הרצפה עבור חיפוי קירות. אף פעם אל תיישמו אריחים גדולים על הקירות וקטנים על הרצפה, אחרת החדר שלכם ייצא מפרופורציה לגמרי.

3. צבע החיפוי

אמנם חיפוי קירות אינו מהווה את הפוקוס או את מרכז העניין כשאתם נכנסים לחדר כלשהו, אבל הוא עדיין יכול להחמיא למראה החדר ולהתאים לעיצוב שלו. בכדי לבחור את צבע החיפוי, חשבו על ההרגשה הכללית שאתם רוצים להשיג ממנו – האם תעדיפו אווירה שלווה ורגועה יותר? אם כן, אווירה כזו ניתן ליישם בחדר האמבטיה, שם ללא ספק תעדיפו חיפוי נקי יותר (בכל המובנים). לעומת זאת, במטבח למשל ניתן ליישם אריחים צבעוניים וחיים, אפילו כאלה שיש ביניהם ניגודים, כך החלל יקבל אווירה סוערת ושמחה יותר.
כמו כן, קראו שוב את הטיפ הקודם לגבי גודל החדר – מומלץ ליישם אריחים בעלי גוונים בהירים יותר בחדרים קטנים, בכדי שיאירו את החדר ויעניקו לו הרגשת מרחב. בחדרים גדולים האריחים יכולים להיות מגוונים יותר מבחינת בחירת הצבע.
ודבר אחרון לגבי צבע – אל תשכחו שרובה היא אחד האלמנטים החשובים שמשפיעים על מראה הסופי של חיפוי קירות ועל התחושה שהוא נותן לחדר. צבע רובה הפוך או כזה שנותן קונטרסט לצבע האריח, ידגיש את קווי האריח ואת הדוגמא שלו, בעוד שצבע רובה משלים לצבע האריח יעדן אותו. בכל מקרה, לא חשוב באיזה צבע רובה תבחרו, בדקו שהיא מיושמת היטב ואוטמת בצורה מיטבית את אזור החיפוי.

4. דוגמה ומרקם

כשמדברים על חיפוי קירות, הבחירה בדוגמה ומרקם האריח נעה בין מבריק לחלוטין למט מחוספס במגוון צורות, והיא תלויה אך ורק בהעדפות האישיות שלכם. אין כמעט דבר נוסף שאתם צריכים להתייחס אליו בבחירה זו, למעט עניין התחזוקה. אריחים מבריקים בעלי צורה מרובעת נוחים מאוד לתחזוקה, כשכל מה שאתם נדרשים לעשות כדי לנקות אותם הוא רק לנגב במטלית. לעומת זאת, אריחים בעלי צורה מיוחדת (משולשים או משושים למשל) או אריחי מט מחוספסים צריכים קצת יותר השקעה בניקיון.

5. ניקיון ועמידות

ואם כבר מדברים על ניקיון... אמנם אריחי חיפוי קירות הם מוצר עמיד מאוד ובמרבית המקרים גם קל מאוד לנקות אבק, כתמים ונוזלים מהם, אולם יש כאלה שהרבה יותר נוחים לתחזוקה ויכולים להחזיק מעמד לאורך שנים. בחרו אריח בעל חומר גלם חזק, כמו למשל אריחי גרניט פורצלן, חיפוי קירות באריחי קרמיקה או אבן טבעית, כך תוכלו להבטיח שהם יעמדו בכל הדרישות שלכם, כולל ניקיון.
מומלץ להביט בעמוד השוואת מחירי חיפוי קירות שלנו.
ומילה לסיום, באופן כללי אריחים לחיפוי קירות הם במהותם דקים וקלים יותר מאריחי ריצוף ואינם מיועדים לשאת משקל, זאת לעומת אריחי רצפה שיכולים להתאים גם לריצוף וגם לחיפוי קירות (חשוב לזכור שזה לא עובד הפוך!). אם כוללים את אריחי הרצפה באפשרויות הבחירה, מגדילים מאוד את ההיצע ומכניסים אליו גם אריחים בגדלים שונים שלא קיימים כאריחי חיפוי קירות רגילים. כמו כן, אריחי ריצוף וחיפוי קירות זהים ייצרו המשכיות בין הריצוף לקיר ובכך גם הרמוניה נעימה לעין. מצד שני, לפעמים זה גם נחמד שיש ייחודיות והפרדה בין שניהם. הכל כמובן בהתאם למה שהבית משדר ולרצונות שלכם. עם הטיפים שנתנו כאן, אנו בטוחים שתעשו את הבחירה הנכונה לחיפוי קירות בבית שלכם.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"אריחים מבריקים בעלי צורה מרובעת נוחים מאוד לתחזוקה"

"גודל האריח שתבחרו תלוי בגודל הרושם שאתם רוצים להשאיר."

"חיפוי קירות במהותם דקים וקלים יותר מאריחי ריצוף"

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד