24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

הכל על בחירת ריצוף חדש לבית - טיפים סוגים, תקציבים ותחזוקה

כדי להבין מהו הריצוף הנכון עבור הבית שלכם, יש לשקול פרמטרים רבים: לחות, עמידות ועלויות – שלכולם השפעה מכרעת על ההחלטה שלכם בנדון. ואין ספק שזוהי החלטה חשובה שתקבע את מראהו הסופי של הבית ומה הוא משדר כלפי חוץ. ההיצע בשוק עצום ולכן ריכזנו כאן טיפים שיעזרו לכם לבחור את סוג הריצוף הנכון ביותר עבורכם ושבעזרתו תזכו לממש את בית החלומות שלכם.

כך תבחרו את הריצוף הנכון לבית

אם תחשבו על כך, לריצוף לבית יש חלק מהותי בחייכם, בין אם אתם עושים יוגה בחדר העבודה, מארחים חברים לארוחת ערב במטבח או שילדי השכנים קפצו לביקור כדי לשחק עם הילדים שלכם. כדי לבצע אותן ופעילויות רבות נוספות, אתם ובני הבית האחרים תזדקקו למשטח נוח ועמיד. מכיוון שהרצפה היא לרוב גם המשטח הגדול ביותר הבית, היא גם מהווה את הבסיס לכל המראה שלו – צבע, סגנון, מרקם, דוגמא. לכן, כאשר אתם נמצאים בעיצומו של תהליך שיפוץ או בניית בית, מן הסתם יש לכם שאלות רבות לגבי בחירת הריצוף המתאים והנכון ביותר בשבילו. בכל זאת, מדובר במשימה מורכבת יותר מאשר למצוא את האריח שנראה הכי טוב.
כדי להבין מהו הריצוף הנכון עבור הבית שלכם, יש לשקול פרמטרים נוספים, כגון לחות, עמידות ועלויות – שלכולם השפעה מכרעת על ההחלטה שלכם בנדון. ואין ספק שזוהי החלטה חשובה שתקבע את מראהו הסופי של הבית ומה הוא משדר כלפי חוץ.
ההיצע בשוק עצום ולכן ריכזנו כאן טיפים שיעזרו לכם לבחור את סוג הריצוף לבית הנכון ביותר עבורכם ושבעזרתו תזכו לממש את בית החלומות שלכם.

1. חלל

הדבר הראשון שתצטרכו להתייחס אליו הוא כמובן החלל אותו תרצו לרצף. לגודל ולצורה שלו יש חשיבות בבחירת הריצוף, וכך גם לכמות האור שיש בו. השיקולים בבחירה זו דומים מאוד לאלה שתעשו בבחירת הצבע לקירות – גוונים בהירים יגרמו לחללים קטנים להיראות גדולים ומרווחים יותר, בעוד שלגוונים כהים יש את היכולת להכניס אליהם חמימות, אך הם גם מגבילים את המרחב. בחנו את החלל היטב לפני שתחליטו על צבע או צורה.

2. סגנון

לפני שמתחילים עבודות ריצוף לבית חשוב שתכירו את הסגנון העיצובי שלכם – אילו דוגמאות וצבעים אתם אוהבים, חשבו מהם הגימורים והמרקמים שנוח לכם איתם, האם אתם מעדיפים שהרצפה שלכם תהיה מבריקה או כלל לא? האם כדאי שתהיה מחוספסת מעט או חלקה לגמרי? האם אתם רק מחליפים ריצוף לבית במהלך שיפוץ, כי אז יש להתחשב בעיצוב הבית הקיים, או שאתם בונים בית ויכולים להתאים את העיצוב לריצוף? זכרו שקל מאוד להיסחף בחנות עם כל תצוגת האריחים הזו מסביבכם, אבל בעצם מדובר בהעדפה אישית שלכם ולא באיזה טרנד חולף.

3. פרקטיות

קחו בחשבון את אורח החיים שלכם. לאופי שלכם ולסגנון בו אתם חיים יש משמעות קריטית לסוג הריצוף שתבחרו. האם אתם למשל אוהבים לבשל ונמצאים שעות רבות במטבח? לשם כך תזדקקו לריצוף שנוח לעמוד עליו לאורך זמן ושקל לנקות אותו. האם הילדים שלכם אוהבים להשאיר אחריהם שלוליות במקלחת? אם כך, רצוי להתקין שם ריצוף עמיד במים שגם מונע החלקה (זו, אגב, עצה טובה לכל חדר אמבטיה או מקלחת). האם יש לכם בעלי חיים שמכניסים הביתה בוץ ולכלוך? אולי כדאי שהריצוף שלכם לא יהיה חלק ומבריק כך שכל כתם או לכלוך ייראו עליו.
כך או כך, סוג הריצוף שתבחרו יצטרך לעמוד בדרישות שמציב אורח החיים שלכם ולהתאים לו, ואל תשכחו כמובן גם את הבלאי הטבעי שלו.

4. סוגי ריצוף

עכשיו כשהבנו קצת מה עומד על הפרק, כדאי להכיר גם את סוגי הריצוף לבית הקיימים בשוק. כאן בארץ מדובר בעיקר בשלושה סוגי ריצוף לבית עיקריים: אריחים, משטח בטון או פרקט עץ.
סוג הריצוף לבית השולט כמעט ללא עוררין כאן הוא האריחים, המרצפות, שגם הם מכילים בתוכם מגוון עצום של חומרי גלם. יש את אריחי הגרניט פורצלן והקרמיקה שעשויים חרסינה; יש את אריחי האבן הטבעית והשיש; את אריחי הבטון; ואת אריחי הטרצו (אריחי שומשום) שכל בית בישראל מכיר אותם עוד משנות ה-70 של המאה הקודמת, אבל גם הם כבר עברו גלגולים ועיצובים. סוג שני של ריצוף הוא בטון שמיושם כמשטח יציקה אחיד, והסוג האחרון הוא פרקט עץ, שעשוי לוחות עץ מלא מסוג אחד או לוחות עץ רב שכבתי שמורכבים ממספר סוגים של עצים.
לכל סוג ריצוף היתרונות והחסרונות שלו. משטח בטון הוא עמיד מאוד, אך לעיתים משדר קור. פרקט העץ הוא הפוך ממנו. ואריחי הגרניט פורצלן יכולים להפוך לכל מה שתרצו (יש אותם אפילו בדוגמת עץ שנראית ממש כמו המקור).
אתם אלה שצריכים לבחור את מה שאתם אוהבים ומתחברים אליו גם מבחינה עיצובית, ובעיקר מבחינה פרקטית.

5. תקציב

האמת היא שאולי בכלל צריך להתחיל עם השיקול הזה, שהרי בריצוף לבית המחירים הם אלה שבסופו של דבר קובעים הכל... חַשבו את התקציב שלכם, וקחו בחשבון לא רק את חומר הגלם עצמו אלא גם עלויות נלוות של הרובה שמיושמת בין האריחים, את הניקיון וכמובן את עלות המשלוח, עלות התקנת ריצוף והפינוי של הריצוף הישן אם ישנו.

6. התקנה מקצועית או עצמאית

ייתכן ותרצו להתקין ולעשות את עבודות הריצוף בעצמכם אם יש לכם את הידיים המתאימות ואתם קצרים בכסף. במצב כזה בחירת סוג הריצוף משמעותית ביותר. אריחים או פרקט עץ ניתן בהחלט להתקין לבד, אבל עבור יציקת בטון תצטרכו גם מכשור מתאים שבדרך כלל יש רק לבעלי המקצוע.
מכיוון שעבודות ריצוף אינה פעולה פשוטה ולרוב היא דורשת מיומנות מסוימת, כדאי לבחון שוב כמה תחסכו אם תתקינו את הריצוף בעצמכם. אולי תגלו שהחיסכון אינו כזה משמעותי ולמען השקט הנפשי שלכם ומהירות העבודה בכל זאת כדאי לקחת בעל מקצוע לשם כך...?
ואם בכל זאת החלטתם לעשות את עבודות ריצוף בעצמכם, האינטרנט יהפוך להיות החבר הטוב ביותר שלכם. עשו מחקר בנושא, קראו מדריכים וצפו בסרטונים שיעזרו לכם להוציא את העבודות הריצוף לפועל.

7. תחזוקה

אל תזלזלו בתחזוקה. לפני שאתם בוחרים ריצוף לבית הקדישו מחשבה לרמת התחזוקה שאתם מוכנים להשקיע. האם בכלל יש לכם זמן לזה? יש סוגי ריצוף שמספיק לטאטא או לשאוב מהם אבק והם נראים נקיים. לעומתם, יש סוגים אחרים שכל דבר קטן נשאר עליהם ורק אם תעברו עם מגב ותשפשפו חזק, הם יחזרו לקדמותם. יש כאלה שנשרטים מהר מאוד מכל נפילה, ויש כאלה עמידים ביותר. פרקט עץ למשל אינו סובלני למים, ואם אתם מאלה ששופכים דליים כדי להרגיש שהבית נקי, זה ביג נו נו עבורכם. לכן התחזוקה היא בהחלט מרכיב חשוב בבחירת הריצוף וגם אותה יש לקחת במערך השיקולים שלכם.

כדי לוודא שאתם אכן עושים את הבחירה הנכונה, בקשו מהקבלן או הספק שלכם לקחת איתכם כמה אריחים לדוגמא בכדי שתוכלו להניח אותם ולקבל תחושה של מראה הבית לאחר הריצוף בחללים השונים של הבית ובשעות שונות של היום.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"למען השקט הנפשי שלכם ומהירות העבודה בכל זאת כדאי לקחת בעל מקצוע"

"אריחי הגרניט פורצלן יכולים להפוך לכל מה שתרצו - אפילו בדוגמת עץ"

לפני שמתחילים עבודות ריצוף לבית חשוב שתכירו את הסגנון העיצובי שלכם"

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד