23

ספקי שירות בתחום תיקון מכונות כביסה

איזה מכונת כביסה מומלצת? טיפים ודגשים לבחירת מכונת כביסה

איך קונים את מכונת הכביסה המתאימה ביותר לצרכים שלכם? מה חשוב לקחת בחשבון לפני הקנייה ואילו מכונות קיימות בשוק כיום?

המדריך השלם לקניית מכונת כביסה

מכונת כביסה היא אחד ממכשירי החשמל המרכזיים בבית, כזה שבוודאי אינכם יכולים לדמיין את חייכם בלעדיו. לכן, על אף שמרבית המכונות מבוססות על עיקרון טכנולוגי זהה - תוף, עשוי נירוסטה או חומר אחר, המסתובב במהירות על ציר אופקי או אנכי ושתפקידו לערבל ולסחוט את הבגדים בעזרת מים וחומרי ניקוי - כאשר תרצו לרכוש מכונה חדשה, כדאי שבכל זאת תדעו שיש מספר פונקציות המבדילות אותן אחת מהשנייה, וכיוון שהיא אמורה לשמש אתכם למספר שנים לפחות, מומלץ לבדוק היטב מהם הצרכים שלכם ולבצע סקר שוק לפני הרכישה.

שאלת השאלות – איזה נפח מכונה לרכוש?

התשובה מתבססת כמובן על הצרכים שלכם כיחידים או כמשפחה. אם אתם רווקים או זוג צעיר ללא ילדים, סביר להניח שתדירות הכביסות שלכם אינה גדולה ועומדת על פעם-פעמיים בשבוע, לכן מספיקה לכם מכונת כביסה סטנדרטית בנפח של 5 ק"ג. לעומת זאת, מכונות כביסה בעלות נפח גדול (7 ק"ג לפחות ויש כיום בשוק גם מכונות עם נפח של 10 ק"ג) מתאימות למשפחות, בין אם כאלה שיש להן תינוקות, ובין אם כאלה עם ילדים בוגרים, שאצלן תדירות הכביסות עולה משמעותית.

פתח עליון או חזיתי?

זוהי השאלה השנייה שבדרך כלל מתייחסים אליה כשחושבים איך לבחור מכונת כביסה, כשהתשובה לשאלה זו מותנית בגודל המקום הפנוי בדירה. אם יש לכם מספיק מקום, אז מדובר לחלוטין בעניין של העדפה. מכונות עם פתח חזיתי נפוצות יותר והיצע הדגמים שלהן רחב ומגוון. בנוסף לכך, הן גם נחשבות לחסכוניות יותר במים. אם אתם בוחרים במכונה כזו, דאגו לכך שהפתח יהיה גדול (קוטר של לפחות 33 ס"מ) ושזווית פתיחת הדלת תהיה רחבה ככל האפשר, על מנת שתוכלו להכניס ולהוציא את הכביסה ביתר נוחות. מכונות עם פתח עליון אמנם נחשבות לנוחות יותר לשימוש, כיוון שאין צורך להתכופף כדי להוציא את הכביסה, אולם הן צרות יותר והקיבולת שלהן מגיעה לרוב ל-5 ק"ג בלבד. בנוסף, לא תוכלו להניח עליהן מייבש. כיום יש גם מכונות המשולבות עם מייבש. הן מהוות פתרון אידיאלי לחיסכון במקום והן גם זולות יחסית לקניית מכונה ומייבש לחוד.

עוצמת הסחיטה של המכונה

עוצמת הסחיטה של המכונה או הסיבובים לדקה של התוף (סל"ד) שהיא עושה, הוא נתון חשוב מאוד שלפעמים לא מקבל תשומת לב מספקת. מרבית המכונות מגיעות עם בורר המאפשר לכוון את רמת הסחיטה בהתאם לצורך ולסוג הבד. עוצמת הסחיטה יכולה להגיע עד 1500 סל"ד, וככל שהיא גבוהה יותר, זמן ייבוש הכביסה במייבש מתקצר וחסכוני יותר באנרגיה. דעו כי עוצמות סחיטה גבוהות דורשות גם מנועים חזקים ומבנה תוף עמיד יותר, דבר שיכול להעיד על חוזק המכונה ועל איכותה, אולם מאידך, סחיטה חזקה מאיצה את בלאי המכונה ומסבה נזק לבדים עדינים.

תכניות הפעלה

שימו לב שרוב מכונות הכביסה מציעות מגוון רחב של תכניות הפעלה, רובן מיותרות ובמילא סביר להניח שתשתמשו רק ב-5 תכניות עיקריות: תכנית ארוכה המיועדת לבגדים מלוכלכים במיוחד עם שטיפות וסחיטה; תכנית רגילה שהיא דומה לזו הארוכה, רק קצרה יותר ומיועדת לבגדים ברמת לכלוך סטנדרטית; תכנית קצרה ומהירה המיועדת לבגדים שזקוקים לניקוי קל בלבד או לשטיפת ריענון ואין בה הרתחה או השרייה; תכנית לכביסה עדינה המועדת לאריגים עדינים ומגנה עליהם מבלאי; ותכנית למניעת קמטים המיועדת לבדים רגישים לקמטים ולסחיטה ומבוצעת בטמפרטורה נמוכה וללא סחיטה.

צריכת אנרגיה ומים

מכונת הכביסה היא צרכנית אנרגיה די רצינית, בעיקר בגלל גוף החימום שלה שצורך כ-90% מצריכת החשמל הכללית. גם המים במכונה זורמים בה לא מעט ולכן מומלץ לבחור מכונה חסכונית ככל האפשר. כיום יש חובה להדביק תווית על כל מכשיר חשמלי שמציינת את הדירוג האנרגטי שלו, בין השאר גם על מכונות כביסה. דירוג זה נע בין A ל-G, כאשר ככל שהדירוג קרוב יותר ל-A, המכשיר נחשב יעיל וחסכוני יותר באנרגיה. מבחינת המים, דעו כי מכונות חסכוניות צורכות כ-50 ליטר מים למחזור כביסה וכי כיום יש מכונות שיש להן תכנית ייעודית לחיסכון במים, כמו לחצן לחצי כמות המאפשר לכבס עד חצי מכמות הכביסה המכסימלית או שקילה אוטומטית המפעילה חיישן שמווסת את צריכת המים בהתאם למשקל הכביסה שבתוף. בחירה מודעת ונכונה של מכונת כביסה מומלצת משפיעה כמובן הן על צריכת המים והן על צריכת החשמל ואיתן גם על התשלום החודשי, אך בו בזמן יש לה גם ערך מוסך, כיוון שהיא תורמת גם לצמצום צריכת המשאבים ולהגנה על הסביבה.

תוספות ושדרוגים אחרים

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם נוספים למכונות הכביסה פונקציות ושדרוגים מגוונים שהופכים את חיינו קלים יותר. בקרה אלקטרונית מיועדת לתפעל את המכונה באופן מיטבי באמצעות מנגנון היודע לבצע איזון נכון בין כמות הכביסה בתכנית מסוימת, לבין צריכת המים ומהירות הסחיטה. חלק מהמכונות גם מצוידות במנגנון נוסף למניעת שגיאות, שאינו מאפשר להעלות טמפרטורה או להגביר את הסל"ד בכביסה של סוגי בדים מסוימים או בעת שימוש בתכנית ייעודית. יש מכונות המגיעות עם טיימר שמאפשר תכנות מראש של מכונת הכביסה והפעלתה בשעה רצויה לנו ולאו דווקא כשאתם בבית. רצוי גם לוודא שמכונת הכביסה כוללת מנגנון נעילה אוטומטית בעת העבודה ושיש לה בולמי זעזועים שמפחיתים את הרעידות ואת עוצמת הרעש בעת הסחיטה, וכן מערכות אחרות התורמות לבטיחותה ולעמידותה.

אחריות

אחריות מלאה על מכונת הכביסה ניתנת לרוב לשנה בלבד, אולם לרוב ניתן להאריכה בתוספת תשלום. בדקו מהם סוגי התקלות והתיקונים של מכונת הכביסה הכלולים ואילו חלקים ניתנים להחלפה.

מכונת כביסה - מחירים

טווח המחירים של מכונת הכביסה נע בין 1,300 ל-10,000 ₪ ומשתנה בהתאם לסוג הפתח, לקיבולת שלה ולפונקציות והשדרוגים שהיא מציעה. זכרו כי מכונת כביסה המותאמת כראוי לצרכים שלכם, לא רק שתהיה נוחה ויעילה יותר לשימוש, אלא גם תבטיח ניקוי אופטימלי, תמנע בלאי מהכביסה ותהיה חסכונית, ועם תחזוקה נכונה שלה היא גם תאריך שנים. תתחדשו!

23

ספקי שירות בתחום תיקון מכונות כביסה

מצא בעל מקצוע

טכנאי מכונות כביסה מומלצים תל אביב

מכונות כביסה מודרניות עם פתח קדמי

חשוב להתאים את גודל מכונת הכביסה לצרכים והשימוש שלכם

כיום ניתן להתאים את מכונת הכביסה למקום המיועד ולעיצוב הבית

שימוש נכון במכונה ימנע תקלות בלתי צפויות

כתבות ומאמרים

הכל על מכונת כביסה קריסטל עם פתח עליון

הכל על מכונת כביסה קריסטל עם פתח עליון

במאמר נכיר את מכונת הכביסה מבית קריסטל בעלת פתח עליון להכנסת הכביסה. לבין מה ייחודי בה ומה ניתן לעשות בעת תקלה.

קרא עוד
כיצד לתחזק מכונת כביסה

כיצד לתחזק מכונת כביסה

במאמר יוסבר על תחזוקת מכונות כביסה - מה הפעולות שיסייעו לשמר את תוצאות הכביסה האיכותית לשנים רבות.

קרא עוד
כשמכונת כביסה מתקלקלת מה עדיף - להזמין טכנאי או לרכוש את החלק עצמאי ולתקן לבד?

כשמכונת כביסה מתקלקלת מה עדיף - להזמין טכנאי או לרכוש את החלק עצמאי ולתקן לבד?

המאמר יעסוק בשאלה האם כשמכונת כביסה מתקלקלת כדאי להזמין טכנאי או שלנסות לקנות חלקי חילוף באופן עצמאי ולתקן לבד.

קרא עוד
מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת AEG?

מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת AEG?

במאמר יוסבר על חברת "AEG" , מה מאפיין מכונות כביסה מתוצרתה, מהן התקלות האופייניות להן, וכיצד לתקן.

קרא עוד
מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת

מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת "בקו"?

במאמר יוסבר על חברת "בקו" הבריטית, מה מאפיין מכונות כביסה מתוצרתה, מהן התקלות האופייניות להן, וכיצד לתקן.

קרא עוד
מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת

מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת "קריסטל"?

במאמר יוסבר על חברת קריסטל, ומה מאפיין את מכונות כביסה מהתוצרת שלה.

קרא עוד
מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת

מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת "סימנס"?

במאמר יוסבר בקצרה על חברת סימנס, מה מאפיין מכונות כביסה מהתוצרת שלה, אילו תקלות אופייניות להן ואיך לטפל בהן.

קרא עוד
מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת

מה מאפיין מכונת כביסה תוצרת "בוש"?

במאמר יוסבר בקצרה על החברה האמריקאית "בוש", וכן יוסבר על מכונות כביסה בוש - מה מאפיין אותן ומדוע הן מומלצות.

קרא עוד