36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

סוגי הסתימות הנפוצות במערכת הביוב ומתי מומלץ להזמין שירותי ביובית

מהן הבעיות הנפוצות במערכת הביוב, איך אפשר לאתר אותן ומתי מומלץ להזמין שירותי ביובית

כל מה שצריך לדעת על שירותי ביוב

בין אם מדובר בבית הפרטי שלנו או באזור שבו אנו מתגוררים, מערכת הביוב היא אמנם אחת מהמערכות הבסיסיות, אך גם אחת החשובות והמשפיעות ביותר על איכות חיינו. תפקידה הוא לנקז את השפכים מהמבנים אל מערכת השפכים העירונית ומשם להוביל אותם למט"ש (מכון לטיהור שפכים), ועל אף שמדובר במערכת שאיננו יכולים לתאר את חיינו בלעדיה, עדיין איננו ערים מספיק לחשיבות התחזוקה הנכונה שלה ושאם וכאשר תתגלינה בה בעיות, לרוב מדובר גם בשיבוש רציני של שגרת היומיום שלנו.
תקלות בביוב בדרך כלל מתרחשות בשל תחזוקה לא נאותה של המערכת. הן מורגשות כמעט באופן מיידי, כאשר אנו מבחינים בניקוז איטי של המים בכיורים ובאסלות או כאשר מתפשט ריח רע בבית או בשכונת מגורינו, לרוב בשל הצפה או סתימה בצנרת. לפעמים מדובר בפתרון פשוט שאפילו אנו יכולים לטפל בו בעזרת חומרים ייעודיים לפתיחת סתימות. אך לעיתים מדובר בתקלה מורכבת יותר שמצריכה לקרוא לאינסטלטור מקצועי ובמקרים חמורים, כמו החלפת קו ביוב או טיפול בבעיית ביוב מורכבת, אין מנוס מלהתקשר להזמנת שירותי ביובית.
הביובית היא רכב ייעודי שעליו מותקן מכשור לשאיבת לכלוך ושומנים ולשטיפה בלחץ של קו הביוב. הביובית מדמה את פעולת השאיבה של הפומפה (פַּמְפֶּמֶת בעברית תקינה), על ידי יצירת ואקום באמצעות יניקה ושאיבה בלחץ של מי השופכין או / ו גורם הבעיה ולאחר מכן, ניקוי של מערכת הביוב בעזרת צינור לחץ מים גבוה. הביובית מאפשרת פתיחה של סתימות עקשניות ומורכבות במיוחד ומספקת שירותי ביוב מהירים ויעילים.
אז מהן הבעיות הנפוצות במערכת הביוב בהן אנו נתקלים, איך אפשר לאתר אותן ומתי משתמשים בכל אחד מהשירותים שהוזכרו מעלה? כל זה ועוד בכתבה הבאה.

בעיות שכיחות בצנרת ובביוב

סתימה בצנרת הביוב היא אחת הבעיות השכיחות ביותר, הן בבתים פרטיים, אך בעיקר בבניינים משותפים. סתימות נגרמות ממגוון סיבות כמו התיישנות של הצנרת וחדירת עלים ושורשים, אך חלק הארי שלהן קורה בשל התנהגות מזלזלת של הדיירים שמשליכים לשירותים מוצרי היגיינה שסותמים את הצנרת. מרבית הסתימות מתנקזות ומופיעות בדרך כלל בקומות הראשונות.
טיפול בסתימה יכול להיעשות באופן עצמאי, על ידי שימוש בפומפה או בתכשיר פותח סתימות. במידה וזה לא עוזר, נוכל להיעזר באינסטלטור שיבצע ניקוי ידני ויבטיח פתיחה מלאה של הסתימה. אם התקלה חוזרת ונשנית, כנראה שמדובר בסתימה במערכת עצמה ולשם כך כדאי להזמין ביובית שמסוגלת לשאוב בעוצמות גבוהות את הלכלוך שהצטבר.
העלויות של טיפול בסתימת צנרת נעות בין 600 ₪ ועד כמה אלפי שקלים, אם עולה הצורך להזמין ביובית, להוציא שורשים שחדרו או לבצע צילום של המערכת ולשקם אותה באמצעות החדרת שרוול.
נזילות והצפות הן בעיה שכיחה נוספת שמהווה מטרד רציני ועלולה לגרום לנזקים כבדים עקב הצטברות נוזלים. הצפות יכולות להיגרם מחדירת מי גשמים שנקווים במקומות נמוכים כמו מרתפים ומקלטים, והטיפול בהם הוא שאיבה שלהם. אם מדובר במים בלבד, ניתן להשתמש בשירותיו של אינסטלטור שישאב ויזרים אותם אל פתחי הניקוז הסמוכים, אך אם אלו מי ביוב, נדרש להזמין ביובית שבאמצעות משאבות היניקה שלה, תאסוף את המים אל המיכל המותקן בה ותעביר אותם למט"ש הקרוב.
על מנת לטפל בנזילה ובהצפה חשוב לאתר קודם את המקור שלה. לשם כך יש מספר דרכים, חלקן מסורתיות כמו שבירת הקיר במקום שסביר שממנו היא נובעת (שיטה זו נחשבת כיום מיותרת, איטית ויקרה), וחלקן חדשניות יותר ועושות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. אחת מהן היא צילום תרמי, המבוצע בעזרת מצלמה תרמית שלמעשה מצלמת דרך הקיר ויודעת לזהות את המיקומים בהם ישנו ריכוז מים גבוה.
עלות טיפול בנזילה מתחיל מ-1,000 ₪ למקרים פשוטים בהם נעשה שימוש במצלמה תרמית. עלות הטיפול בהצפה, הכולל שאיבת הצפות מים על ידי ביובית נע בין 600-1,900 ₪.
לחץ מים נמוך היא בעיה מוכרת ומרגיזה מאוד, שבדרך כלל מתרחשת כאשר מערכת המים מתפקדת שלא כראוי וגורמת לזרם חלש מהברזים. במקרה כזה, יש להזמין אינסטלטור לבדיקה של הצנרת על מנת שיברר מה חוסם את המים מלהגיע בלחץ המתאים.
עלות הזמנת אינסלטור לטיפול בבעיית לחץ נמוך נעה בין 600-1,500 ₪ (ללא שבירה של קיר או קרמיקה).

אינסטלטור או ביובית?

אם כן, כיצד נדע מהו שורש הבעיה שלנו, מי יוכל לטפל בה וכיצד? למרבה המזל, אנו חיים בעידן שבו הקדמה הטכנולוגית מאפשרת לבעלי המקצוע לאתר את הבעיה באמצעות מכשור ייעודי, מבלי להזדקק לשבירת קירות או רצפות.
אינסטלטור עוסק בטיפול, בתיקון ובתחזוקה של צנרת הביוב והוא יכול לפתור בעיות רבות, במיוחד אם יש לו ציוד מתקדם. בדרך כלל נזמין אינסטלטור שנקבל עליו המלצות ושנבדוק קודם מה הניסיון שלו ועד כמה הוא מקצועי ואמין.
אם מדובר בסתימה חוזרת, בהצפה במקום אליו הגישה בעייתית או מסוכנת או בשאיבה של מי ביוב או כמות נוזלים גדולה, יש צורך בהזמנה של ביובית. בנוסף, אם בכוונתנו לבנות בית או לשפץ, ובין השאר גם להניח תשתיות חדשות, מומלץ גם כאן להזמין ביובית שתבצע פתיחת סתימות ביוב לפני הכניסה לבית.
אם ישנה התלבטות בין הזמנת אינסטלטור או ביובית, כדאי לנסות ולהבין קודם מהו מקור הבעיה. אם מקור הסתימה או ההצפה הוא בצנרת הפרטית שלנו והוא נקודתי (בכיור או באסלה), נזמין אינסטלטור. לעומת זאת, אם מקור התקלה בצנרת הכללית של הבניין המשותף בו אנו מתגוררים, כנראה שנצטרך להזמין ביובית. חשוב לדעת שאם מקור התקלה ברחוב, האחריות לטיפול מושתתת על הרשות המקומית.

ומילה לסיום...

מומלץ מאוד להקפיד על שגרה ותחזוקה שוטפת מינימלית של מערכת הביוב על מנת למנוע לפחות חלק מהתקלות לפני שהן בכלל מתרחשות. קודם כל, יש להימנע מלהשליך לצנרת חומרים שאינם נמסים או שאינם מתכלים. מומלץ לאסוף כל כמה ימים את שאריות השערות המצטברות על רצפת המקלחת או הכיור. רצוי גם שלא להשאיר לכלוך קשה ומוצק על הכלים שאנו מניחים בכיור ולדאוג להניח רשת בפתח הניקוז של הכיורים. השומנים נדבקים לדפנות ומצטברים בצנרת ואט אט יוצרים סתימה, לכן ביצוע שטיפה תקופתית של קווי הביוב שתנקה מצבורים אלה היא דבר מבורך.

36

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

פתיחת סתימה יכולה להתבצע באופן עצמאי על-ידי שימוש בפומפה אך במידה וזה לא עוזר אין מנוס מלהזמין אינסטלטור מיומן עם מכשור מתאים לטיפול בבעיה

נזילות הינן בעיה נפוצה שעלולה לגרום לנזקים כבדים. במקרה של הצפה ניאלץ לקרוא לאינסטלור שישאב את המים באמצעות מכשור מתאים

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד