34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

סוגי האסלות הקיימים בשוק וכיצד נבחר ניאגרה לחדרי אמבטיה ושירותים

היצע האסלות ומיכלי ההדחה בשוק הוא מגוון מאוד, להלן מדריך לבחירת אסלה לחדרי אמבטיה ושירותים

המדריך השלם לאסלות ומיכלי הדחה

קונים בית או מתכננים שיפוץ? אם כך, סביר להניח שתרצו לעשות זאת באופן מיטבי על מנת שתוכלו להגיע לתוצאה הרצויה עבורכם וכזו שתישמר לאורך זמן. חדרי האמבטיה והשירותים מהווים חלק חשוב בשיפוץ, ועל אף שהם נועדו במקורם להיות פונקציונליים בלבד, המגמה כיום היא לעצב אותם באופן כזה שגם יתאימו במראם לאופי הבית ולסגנון העיצובי שלו וגם יהיו פרקטיים ונוחים לשימוש.
אחד מהאביזרים הקטנים אך ההכרחיים ביותר בחדרים אלה הוא האסלה. היצע האסלות בשוק הוא מגוון מאוד. כך גם היצע מיכלי ההדחה (הניאגרה, בשפת העם), שהדרישות מהם זהות וכך גם המנגנונים - עליהם להיות דו-כמותיים ולאפשר הדחה של מיכל שלם או של חצי מיכל (בדרך כלל 6 / 3 ליטר, אך יש גם מיכלי הדחה של 9 / 4.5 ליטר).

סוגי האסלות הקיימים בשוק

כשמדובר בחומרי הגלם, תחום האסלות הוא אחד התחומים היחידים שלא השתנה הרבה לאורך השנים. רוב האסלות, כאז גם היום, עדיין עשויות חרס מצופה שהוכיח עצמו עמיד והגייני. אולם העיצוב והטכנולוגיה של האסלות, כמו של שאר הכלים הסניטריים, כן עבר שינויים וכיום אפשר למצוא מגוון רחב של אסלות בצורות, בצבעים ובגדלים שונים.
האסלות מתחלקות בעיקרון לשני סוגים: אסלה עומדת (גלויה) ואסלה סמויה. באסלה עומדת הצינור מחובר לרצפה ואילו בתלויה הוא מחובר לקיר. מיכלי ההדחה נחלקים לכאלה פשוטים, העשויים פלסטיק, או מיכלי הדחה מחרס. מבחינת מחיר, אסלות עומדות זולות יותר מאסלות תלויות, כשגם מבין האסלות העומדות המחירים משתנים בין אסלות עם מיכל הדחה מפלסטיק, שהוא כמובן זול יותר מאסלות עם מיכל הדחה מחרס.

סוגי האסלות הקיימים בשוק:

אסלת P – האסלה הקלאסית, הפשוטה והמוכרת. עשויה חרס ובעלת מיכל הדחה מפלסטיק. היא מונחת על הרצפה ומעליה או בצמידות לה מותקן מיכל ההדחה שמזרים לה מים בעוצמה גבוהה. מדובר באסלה זולה ונוחה מאוד לשימוש, דבר שהופך אותה לפופולרית מאוד, אך היא גם תופסת מקום ומורכבת יותר לניקוי, במיוחד באיזור "הרגל" שבו היא מחוברת לרצפה.
מחירה של התקנת אסלה כזו מתחיל מ-200 ₪ ויכול להגיע עד 500 ₪ לדגמים היוקרתיים יותר. מחיר ההתקנה שלה נע בין 250-400 ₪.
אסלה תלויה / מרחפת – כשמה כן היא, אינה מחוברת לרצפה אלא תלויה באוויר (בדרך כלל כ-25 ס"מ מהרצפה). מיכלי ההדחה של אסלות מסוג זה יכולים להיות גלויים (שילוב שנקרא "תלוי וגלוי"), או כאלה שאינם נראה לעין ומותקנים בקיר עצמו.
האסלה התלויה היא בעלת מראה מודרני ועדכני יותר, היא תופסת פחות מקום וחשוב לדעת שאם היא מותקנת כראוי ובאופן מקצועי, מדובר באסלה חזקה מאוד, עמידה ויציבה לחלוטין. בנוסף, יש לה שני יתרונות משמעותיים: היא מרשימה מבחינה עיצובית ופרקטית מבחינת ניקיון, כיוון שבהעדר צינור על הרצפה, קל יותר לנקות בכל המקומות.
טווח המחירים של אסלות אלה נע בין 700 ₪ לאלפי שקלים, והוא תלוי בעיקר בסוג מיכל ההדחה והאם הוא גלוי או מוסתר. מחיר ההתקנה שלה נע בין 1,000-2,500 ₪.
אסלת מונובלוק – אסלת חרס שיכולה להיות מחוברת לרצפה או תלויה, ושמעליה מורכב מיכל הדחה, אף הוא עשוי חרס. עיצובית מדובר באסלה מרשימה מאוד, כיוון שמדובר ביחידה אחת, בסגנון ובגוון (היא יכולה לבוא במגוון צבעים), היא איכותית ויציבה מאוד, אך ייתכן שבשל העובדה שמיכל ההדחה שלה צמוד לאסלה עצמה, עוצמת השטיפה שלה תהיה נמוכה יותר מזו של אסלת P .
מחירה של אסלת מונובלוק עומד על 500-2,000 ₪. עלויות ההתקנה שלה נעות בין 300-500 ₪.

אז איך בוחרים?

בראש ובראשונה – הנוחות. אל תתביישו לשבת על האסלה ולבדוק האם היא נוחה לכם. בכל זאת, מדובר בזמן לא מועט שתבלו עליה...
עוד דבר שיש להתייחס אליו הוא שלבחירת האסלה, ובעיקר לבחירה של מיכל ההדחה התואם לה, יש השלכות עתידיות, בעיקר אם וכאשר תצוצנה בעיות. כך למשל, על אף שאסלה תלויה נוחה מאוד לישיבה, אסתטית יותר והניקיון שלה קל מאוד, אם תבחרו גם להתקין עימה מיכל הדחה סמוי, השקוע בקיר, דעו שחלקי החילוף שלה יקרים יותר ושאם יהיה צורך להגיע אליו בעת טיפול או תיקון, גם עלויות אלה תהיינה גבוהות יותר. לכן, אולי עדיף לוותר על העיצוב ולבחור במיכל הדחה גלוי שהגישה אליו תהיה קלה ונוחה.
וודאו שלאסלה יש תו תקן של מכון התקנים. לכל אסלה בעלת תו תקן, חייבת להיות מדבקה במקום גלוי עם שם היצרן, שם היבואן, ארץ היצור והסוג שלה – א', ב' או ג' (אל דאגה, סוג האסלה מתייחס אך ורק לגימור האסתטי של האסלות). תו התקן בודק את עמידות האסלה בפני חומרים שונים, את ההשפעה שיש לכתמים ולטמפרטורה עליה, את שטיפת הלכלוך, גובה המים, משקל ההעמסה ועוד.
מומלץ לבדוק בעת החלפת ניאגרה שגם למיכל ההדחה יש תו תקן, שבודק, בין היתר, את כמות המים המודחת, את משך ההדחה ואת אורך חייו של מנגנון ההפעלה, ובנוסף מוודא שבמקרה של נזילה, המים לא יישפכו לרצפה אלא לתוך האסלה וכי הניאגרה יכולה לעמוד בלחץ מים כזה.
שימו לב שלאסלה, על כל חלקיה יש ציפוי מגן (גימור גלזורה), שתפקידו להבטיח על שמירת ההיגיינה. אפשר לעשות זאת באופן פשוט, באמצעות העברת היד על החלק הפנימי שלה.
כמו כן, בדקו גם שלאסלה יש שטיפה היקפית בעת הורדת המים וכן שיש לה שיפוע שמאפשר ניקיון מירבי. ככל שהשיפוע חד יותר, כמות הלכלוך על האסלה תהיה קטנה יותר.
ועוד דבר. חשוב לדעת היכן אתם מתכוונים למקם את האסלה. הדבר קריטי במיוחד אם לחדר האמבטיה או השירותים שלכם יש קירות גבס, כיוון שקירות אלה אינם חזקים מספיק ולכן לא מתאימים להתקנת אסלה תלויה.

ומה לגבי אחריות?

האחריות על אסלות ועל מיכלי הדחה מתייחסת לשברים בחלקי המוצר הפנימיים בלבד, ואינה כוללת חלקים מתבלים, גומיות או לחצנים חיצוניים. אם מדובר במיכלי הדחה סמויים, תוקף האחריות יכול להיות גם 10 שנים ואילו במיכלי הפלסטיק והחרס התוקף הינו בדרך כלל לשנה אחת.

התקנת האסלה

לא משנה איזה סוג אסלה אתם בוחרים, חשוב יותר שתוודאו כי ההתקנה שלה תתבצע במקצועיות, בין אם מדובר בכם, בתנאי כמובן שיש לכם זיקה ונכונות לבצע עבודות DIY , או על ידי איש מקצוע מיומן שיעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר ויבטיח לכם בטיחות ושקט לשנים רבות. בכל מקרה, מומלץ כי התקנתה של אסלה סמויה כן תתבצע על ידי איש מקצוע, שיידע כיצד להשקיע אותה בקיר ולעגן אותה בצורה הנכונה ביותר ויוודא את תקינות החיבור שלה לצינורות ולחיבורים. כמו כן, התקנה של אסלה כזו דורשת בדרך כלל גם עבודת חיפוי בקרמיקה, וגם זו צריכה להיעשות באופן מיטבי ואסתטי על ידי אדם מיומן.
אם בכל זאת, החלטתם לעשות את ההתקנה בעצמכם, זכרו שהאסלה מתחברת באופן ישיר למערכת הביוב, ולכן יש לוודא שחיבור זה ייעשה באופן תקין בכדי למנוע סתימות או הצפות לא נעימות.
התהליך מתבצע על יד הנחת האסלה במקום המיועד לה והתאמת הגובה שלה (אם מדובר באסלה תלויה) אל פתח יציאת הביוב. לאחר מכן יש לחבר אותה לפתח זה באמצעות סיליקון או ברגים שיבטיחו קיבוע שלה (אם משתמשים בברגים יש כמובן לקדוח חורים ברצפה לשם כך) ולאטום בעזרת סיליקון את פס החיבור בינה ובין הרצפה.
את מיכל ההדחה יש להתאים לקיר על ידי מדידת המרחק בינו ובין הצינור המרכזי. יש לחבר אותו לקיר על ידי שימוש בברגים, להדק את האטם הפנימי שלו ולחבר את המצוף. לאחר מכן נדרש לחבר את צינור המיכל לאסלה ולהדק חיבור זה היטב באמצעות טבעת הספוג האוטמת המצורפת בדרך כלל באריזה.
השלב האחרון הוא התקנת מושב האסלה, זאת באמצעות הדבקת מדבקות הגנה סביב הנקבים הייעודיים על האסלה וחיבור על ידי ברגים. ולבסוף, הידוק וקיבוע המושב.
זהו. שבו, נסו ותהנו.

34

ספקי שירות בתחום אינסטלטורים

מצא בעל מקצוע

אינסטלטורים מומלצים תל אביב

אסלת P - עשויה חרס ובעלת מיכל הדחה מפלסטיק, נפוצה ביותר, פשוטה, זולה ונוחה מאוד לשימוש

אסלה תלויה - אינה מחוברת לרצפה אלא תלויה באוויר, בעלת מראה מודרני ועדכני יותר ותופסת פחות מקום

אסלת מונובלוק - אסלת חרס בעלת מיכל הדחה מחרס, עיצובית, מרשימה ואיכותית מאוד

את התקנת האסלה חשוב לבצע על-ידי בעל-מקצוע מיומן שיבטיח לכם שקט לשנים ארוכות, אך יחד עם זאת, בהחלט ניתן להתקין את האסלה באופן עצמאי

כתבות ומאמרים

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

מים עולים מהביוב – למה זה קורה? ומה כדאי לעשות?

המים עולים לכם מהביוב? רוצים לפתור את הבעיה אבל לא יודעים איך? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על התופעה. איך לטפל בזה ואיך למנוע מקרים נוספים כאלה בהמשך.

קרא עוד
התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

התקנת נקודת מים – כל הטיפים, הסוגים והמחירים הקיימים

אז מהי נקודת מים ומתי באמת צריך לבצע התקנת נקודת מים חדשה? איך מתבצעת ההתקנה שלה? האם מדובר בעבודה מורכבת או פשוטה? כמה זה עולה? על כל השאלות האלה נשתדל לענות במאמר הבא.

קרא עוד
מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מסנן מים דירתי או ביתי - כל הסוגים, הטיפים, מחירים והמלצות

מהו בעצם מסנן מים דירתי? ממה הוא עשוי? היכן הוא מותקן ומי מתקין אותו? כיצד הוא פועל? ומה המחיר שלו? על כל אלה ועוד נענה לכם במאמר זה.

קרא עוד
התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

התקנת מכונת כביסה - הנקודות שחייבים לדעת, מחירים וטיפים

המאמר ידריך אתכם בהתקנת מכונת כביסה צעד אחר צעד, יציג את הסוגיות שעולות במהלכה וייתן טיפים שיפשטו את התהליך ויהפכו אותו ליעיל ככל האפשר.

קרא עוד
התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מדיח כלים בבית - כל הנקודות שחייבים להכיר

התקנת מכשירי חשמל חדשים בישראל, לפחות אלה הגדולים, כמו התקנת מקרר או התקנת מדיח כלים, נעשית על ידי טכנאי מקצועי. מאמר זה יפרט על ההליך של התקנת מדיח כלים, מה נדרש לפני ואחרי ומהן העלויות הכרוכות בכך.

קרא עוד
תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

תיקון צנרת ללא הרס – כשהטכנולוגיה מתקדמת ועושה רק טוב

לפני שמזמינים אינסטלטור לתיקון סתימה בצנרת חשוב להבין מהן השיטות של תיקון הצנרת ללא הרס? מתי אפשר להשתמש בהן? איך זה עובד? וכמה זה עולה? בשביל כל אלו -אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה  – רב הנסתר על הגלוי

הכל על תיקון והתקנת ניאגרה סמויה – רב הנסתר על הגלוי

מה זו בעצם ניאגרה סמויה? מה הקשר בינה ובין אסלה תלויה? איך מבצעים אנשי המקצוע שלנו תיקון לניאגרה כזו? איך העסק הזה עובד ומהם היתרונות שלה? אנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

פתיחת סתימה באמבטיה ובכיור - המדריך השלם

מאמר זה יתייחס לסתימות שצצות לעיתים במקלחות, באמבטיה ובכיורים. תקבלו מושג מה זו בכלל סתימה באמבטיה וכיצד היא נגרמת ואיך תוכלו לפתוח אותה בלי הרבה מאמץ.

קרא עוד