46

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

הסתכל בקנקן, לגמרי: כך תדעו איזה ריהוט מתאים לגינה שלכם

איך תדעו איזה ריהוט גן הכי מתאים לחלל החוץ שלכם, פשוט, תעזרו במאמר הבא >>

הסתכל בקנקן, לגמרי: כך תדעו איזה ריהוט מתאים לגינה שלכם

רבים האנשים אשר היו רוצים שחלל החוץ שלהם יראה ממש כאילו יצא ממגזין. אולם בפועל, מלבד העיצוב, על ריהוט הגינה שבוחרים להיות פרקטי, נוח לשימוש ותואם הן לצרכים שלכם והן לסוג החצר אותה אתם מרהטים. לכן כדי שתוכלו להפוך את החזון למציאות ואת החלל החיצוני שלכם למעוצב אך גם פונקציונלי, לפניכם כמה טיפים חשובים.

סוג החלל

סוג החלל אותו מרהטים דורש התייחסות, שכן ישנו הבדל בין מרפסת, גינה ודירת גג הן מבחינת גודל והן מבחינת משתנים נוספים. לכן בחירת ריהוט הגן צריכה להיעשות בהתאם לסוג החלל אותו מרהטים.

  • גינה – אחד המאפיינים אשר מבדילים בין גינה לבין מרפסת או דירת גג הוא הקרקע. הריהוט אותו בוחרים ימוקם על דשא, חצץ, דק או אדמה ולכן עליו להיות הרבה יותר עמיד לתנאים אלו. כמו כן לפני שבוחרים בריהוט גן יש לשאול שאלות כמו למשל: מהי תדירות השימוש? מהי המטרה ברכישת הריהוט? היכן הריהוט ימוקם? וכן הלאה. משתנים אלו גם כן יסייעו לכם למקד את החיפוש. מומלץ להתייעץ על סוג הקרקע והאקלים המתאים לאזורכם עם גננים מומלצים מתמחים בתחום.
  • מרפסת ודירת גג – באזורים מסוימים ובעיקר כאשר אינכם מתגוררים בבית צמוד קרקע, אם התמזל מלכם יהיה לכם חלל חיצוני כדוגמת מרפסת או גג. כאן אין את האלמנט של החשיפה לקרקע, אולם לרוב השמש הרבה יותר חזקה ולכן יש לבחור בריהוט אשר עמיד יותר בפני קרני .UV כאשר מדובר במרפסת קטנה אפשר לרכוש פינת קפה נחמדה או פינת אוכל מינימלית. במידה ומדובר בחלל הכולל גג גדול, ניתן אף לרכוש ריהוט גן סלוני ולשלב בין חלל הבית הפנימי לחיצוני.

חומרי גלם

משתנה נוסף אותו יש לקחת בחשבון כאשר רוכשים ריהוט גן הוא חומרי הגלם, למעשה אף מדובר באחד המשתנים החשובים. ישנם סוגים שונים של חומרי גלם וההיצע נרחב, ולכל חומר גלם יש את היתרונות והחסרונות שלו, אותם כדאי להכיר לפני שבוחרים. בין חומרי הגלם הקיימים נמצאים: ראטן, ראטן סינתטי, עץ, אלומיניום וזכוכית כאשר את הבחירה יש לעשות בעיקר בהתאמה למזג האוויר ולמיקום של הגינה או המרפסת אותה מרהטים. שאלו את עצמכם היכן הריהוט עתיד להיות? האם יהיה חשוף לשמש ברוב שעות היום? האם יהיה באזור מקורה ומוצל? הם הריהוט מיועד לאזור קרוב לים ובו הרבה רוחות ולחות? או האם בכלל תרצו להציב אותו במתחם בעל אופי מדברי? כל אלו ועוד הן סוגיות שכדאי לקחת בחשבון.

בא לכם לצאת מהקופסה? בואו לבקר אותנו בסניפים של חברת שבירו – ריהוט גן https://www.shviro.net

סוגי ריהוט

לכל בית ישנו סגנון עיצוב משלו וכן צרכים שונים. כתוצאה מכך בענף ריהוט החוץ קיימים סוגים שונים של רהיטים ואביזרים אשר מטרתם לתת מענה לכל צורך או העדפה. בין הסוגים הנפוצים ניתן למצוא את אלו הבאים:

  • מערכות ישיבה – החל בפינות קפה ועד לסלוני חוץ, עולם מערכות הישיבה מציע אינספור אפשרויות, עיצובים וחומרי גלם שונים. פינות קפה יתאימו יותר לחללים קטנים כמו מרפסת בעוד שמערכות ישיבה גדולות יתאימו לדקים או לדירות גג גדולות ומרווחות.
  • פינות אוכל – פינות אוכל מגיעות בשלל גדלים וחומרי גלם לבחירה. ישנן אף פינות אוכל נפתחות אשר יכולות לספק מענה לסוגים שונים של חללים. פינת אוכל תהיה הבחירה הטובה ביותר כאשר אתם נוהגים לארח הרבה או אוהבים לאכול בחוץ.
  • מיטות שיזוף – מיטות שיזוף הן הפתרון האידיאלי עבור בתים צמודי קרקע עם בריכה, או מרפסות שמש בהן כיף לקחת הפוגה משגרת החיים העמוסה. אם אתם לא מוותרים על החיים הטובים ואוהבים להתרווח ולהרגיש בחופשה בבית שלכם, מיטת שיזוף היא פריט מאוד הכרחי.
  • פינות זולה ומרבצים – ישנם אנשים אשר יעדיפו פינות זולה על כל מערכת ישיבה סטנדרטית ואכן פינות אלו מתאימות יותר למרפסות או לדירות גג, אלא אם כן הן מיוצרות מחומר גלם עמיד ואז ניתן להציב אותן גם ישירות על הקרקע בגינה פרטית.
  • ערסלים נדנדות גן – ערסלים ונדנדות אלו הם פריטי ריהוט מאוד מפנקים והם יכולים לתרום לכל סוג של גינה. נדנדות גדולות יותר ולהן שלושה – ארבעה מושבים מתאימות לחללים גדולים יותר כמו גינה או גג, בעוד שערסל ישיבה יחיד מפנק יתאים יותר למרפסת או לחללים קטנים.
  • פתרונות הצללה – ישנם סוגים שונים של פתרונות הצללה החל בגזיבו, דרך שמשייה ועד פרגולה. את הבחירה יש לעשות בהתאם לגודל הבית או הדירה וכן מסגרת התקציב שעומדת לרשותכם. לרוב, בתים פרטיים יעדיפו גזיבו או פרגולה בעוד שבדירות השמשייה תהיה פתרון מעולה.
  • אביזרים ומוצרים משלימים – אביזרים ומוצרים משלימים אלו הם הפרטים הקטנים שעושים הבדל גדול בחלל החוץ שלכם. האביזר הכי משמעותי ונחוץ הוא שולחן הצד, כאשר באפשרותכם לבחור מתוך דגמים שונים ומגוונים את האחד ולו האמירה הייחודית ביותר לטעמכם.

תוואי הקרקע

משתנה נוסף שעליו יש לתת את הדעת הוא תוואי הקרקע. כאשר אתם מרהטים מרפסת או דירת גג, לרוב תציבו את ריהוט הגן על ריצוף מעץ או קרמיקה, עובדה אשר תסייע לצמצם את האפשרויות שעומדות לרשותכם. כמו כן עליכם כן לחשוב על ריהוט עמיד וכבד, שכן לרוב מקומות גבוהים חשופים יותר לרוחות ושמש חזקה. בגינה, האתגר מעט שונה כי לכל גינה יש תוואי שטח אחר החל בחצץ או אבנים קטנות, דרך דשא או דשא סינתטי ועד לאדמה או דק. בכל מקרה לפני שאתם בוחרים בריהוט עליכם לבדוק עם צוות החנות מהו הריהוט המומלץ ביותר עבור תוואי השטח המאופיין עם חלל החוץ שלכם. בעזרת ייעוץ מקצועי והכוונה תוכלו להגיע לבחירות צרכניות אשר ישרתו אתכם לאורך זמן רב יותר.

46

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

מערכת ישיבה בגינה פרטית הכוללת כיסאות ושולחן בעיצוב מתאים

מיטת שיזוף בבית צמוד קרקע עם בריכה פרטית

אישה קוראת ספר על ערסל מפנק בגינה

בעת רכישת ריהוט גן חשוב לקחת בחשבון את תוואי הקרקע - ריהוט מרפסת או גינה, ריצוף מעץ או קרמיקה, תנאי הצללה וחשיפה לשמש ועוד..

כתבות ומאמרים

שיקום גינה, טיפולי תחזוקה בגינה והכנה לקיץ

שיקום גינה, טיפולי תחזוקה בגינה והכנה לקיץ

מומחי הגינון של טוב תודה ממליצים על טיפולי תחזוקה במסגרת הכנת הגינה לקיץ

קרא עוד
צמחים לגינה - תכנון נכון של סוגי פרחים לגינה

צמחים לגינה - תכנון נכון של סוגי פרחים לגינה

במאמר יפורט כיצד לתכנן נכון סוגי צמחים ופרחים לגינה

קרא עוד
כריתת עצים או גיזום עצים, מתי חייבים לבצע כריתה וגיזום כטיפול מונע?

כריתת עצים או גיזום עצים, מתי חייבים לבצע כריתה וגיזום כטיפול מונע?

במאמר הבא יפורט על כל מה שרציתם וחשוב לדעת על גיזום וכריתת עצים

קרא עוד