47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

עיצוב גינה בדירת גן, טיפים מהגננים המומלצים של טוב תודה

טיפים לתכנון, הקמה ועיצוב של דירת גן

תכנון, עיצוב, והקמה של גינות בדירות גן

דירות גן מתאפיינות בשטח קטן יחסית ולעיתים בשכנים קרובים - בניגוד לגינון בבתים פרטיים, גינות של דירות גן מטרתן לספק את אותה השלווה ותחושת הפרטיות, באווירה של טבע, על אף המגבלות הטבעיות של גינות בדירת גן. מומחי הגינון של "טוב תודה" מספרים על הטיפים המובילים בתכנון, עיצוב והקמה של גינה מנצחת בדירת גן - כל מה שצריך לדעת, במאמר שלפניכם.

גינה בשטח קטן בדירת גן - מה הסוד לתכנון מוצלח?

מתי ליצ'י, מתכנן ומפתח גינות מ"שקד עיצוב ופיתוח גינות", מספר לנו שהתהליך לתכנון והקמה של גינה בדירת גן אינה שונה מהתהליך להקמת גינה בבית פרטי. "הכי חשוב להבין מה רוצה הלקוח. מהי גינת החלומות שלו, מה היה רוצה לראות מסביב לבית שלו. אחרי הכל," מספר לנו ליצ'י, "הגינה היא החדר הגדול ביותר בבית - עיצוב גינה, גם אם היא גינה של דירת גן, יכול להתגלות כבור ללא תחתית...".

"כל עבודת פיתוח המתבצעת בכל גינה, חשוב שתתחיל מאפיון, תכנון, וציור של תכנית או סקיצה לגינה המדוברת" מספר לנו שרגא בכר, מפתח גינות מצוות "גן העדן הקסום". "תכנון הגינה מתבצע תוך כדי שאנחנו מציירים את מבנה הגינה מסביב לבית, לוקחים בחשבון אזורי שמש ואזורי צל, פתחים מן הבית וחלונות, וכדומה - ומתחילים לעצב את הגינה הקיימת בהתאם לרצון ולתקציב של בעלי הגינה. בגינה קטנה, כמו בדירה גדולה - הכל אפשרי. צריך רק לתכנן נכון, לבצע במקצועיות, ולהתאים את התשתיות - מערכת ההשקיה והחשמל - לצמחיה שנשתלה ולאופן ההתפתחות הצפוי שלה בשנים הקרובות".

מה חשוב לדעת, בתכנון של גינה לדירת גן?

כנראה שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, מספרים לנו מעצבי הגינות איתם דיברנו. גינה או גינה שנמצאת "באמצע העיר" או גינה שמוקפת בשכנים - יכולה להיות מקום מפלט ירוק וקסום, מלא שלווה ואופי בהתאם לרון ולצרכים של בעלי אותה גינה. כל מה שצריך הוא קצת מעוף, והרבה היכרות עם שלל האפשרויות לעיצוב הגינה ולתכנונה בהתאם למאפיינים. הנה כמה דברים שחשוב לדעת, על תכנון של גינה בדירת גן:

  • חשוב לתכנן את האלמנטים הגדולים שישתלבו בעיצוב הגינה עוד לפני שמתחילים לשתול את הצמחים. כשאתם מתחילים לתכנן את הגינה שלכם - חשבו על שבילים בגינה, על דקים ופרגולות, על אזורים מחופשים או מרוצפים, על אלמנטים של מים ועל עוד אלמנטים שתרצו לשלב בגינה. יצירת אזורים מחופים, באמצעות פרגולות או באמצעות צמחים מטפסים מתאימים, תאפשר ליצור פינות שקטות ואינטימיות שיפוזרו בגינה באופן מתוכנן
  • חשוב להשקיע בתשתיות בצורה יעילה. תכנון מדוייק של קווי ההשקיה הוא המפתח להצלחת הגינה שלכם. הוסיפו למערכת ההשקיה גם מערכת אוטומטית של דישון להצלחת הקליטה וההתפתחות של הצמחים השונים שנשתלו בגינה. גם תשתיות של חשמל יאפשרו להוסיף הרבה עומק, משחק של צבעים ואטרקציות לגינה, באמצעות תאורות לד שידגישו אזורים שאתם אוהבים במיוחד בגינה
  • חשוב לקחת בחשבון את התפתחות הגינה לאורך השנים. היוועצו באנשי מקצוע בטרם תשתלו צמחים שעלולים להתפתח יותר ממה שהגינה שלכם יכולה להכיל. שתלו צמחים שיתאימו לתכנון הגינה שלכם, ושהתפתחותם לא תגרום למצב שבו הגינה שלכם "חנוקה" בגלל עצים לא מתאימים, שגדלו והתפתחו - מדי...

איזו צמחיה מתאימה לגינות של דירות גן?

שרגא בכר מספר לנו - "אנחנו מעצבים גינה קטנה בדיוק באותו האופן בו אנחנו מעצבים גינה גדולה. האלמנט הכי חשוב להצלחת הגינה הוא הבנה מהותית של צרכי ורצונות הלקוח ופריסה בפניו של אפשרויות העיצוב, עבור צמחים שייקלטו היטב בגינה, שיספקו את המראה המבוקש, ושיהיו קלים לתחזוקה ועמידים לאורך שנים". בתהליך התכנון של גינות עבור דירת גן, אנחנו ראשית מבינים מהו המראה המבוקש עבור הגינה - האם זהו המראה היפני, השליו והמדיטטיבי, המשלב חיפויי אבן לבנים עם אלמנטים שנבחרו בקפידה? אולי מראה הגינה האנגלית, בעל הקווים הישרים והשבילים האדמדמים? או שמא - המראה הפראי והארץ-ישראלי של הצמחים הטבעיים לנו, המתפתחים בצורות טבעיות ובאופן לא צורני? "כל בעל גינה", אומר לנו בכר, "מכוון אותנו למראה הסופי שהוא מבקש עבור הגינה שלו. חשוב גם לקחת בחשבון את צרכי בעלי הבית ואת הגיל שלהם והצרכים המשתנים שלהם לאורך שנים - במרבית המקרים, נוכל גם בגינות קטנות במיוחד של דירות גן, ליצור את אותה האינטימיות הייחודית, עם פינות משחק עבור ילדים קטנים, פינות של שלווה עבור המבוגרים, ו/או פינות לאירוח, ועוד". בחלק מהגינות המעוצבות בדירות גן וגם בבתים פרטיים, ניתן להוסיף גם גינת ירק אשר נעים לשתול בה וניתן לאכול מפירותיה.

רוצים לעצב את הגינה שלכם בדירת גן? פנו לאיש מקצוע והשיגו עיצוב מקצועי שיחזיק שנים רבות

אחד היתרונות המשמעותיים בעיצוב של גינה בדירת גן באמצעות איש מקצוע הוא היכולת לחזות כיצד תיראה הגינה גם בעוד חמש שנים מהיום, ולהתאים את התפתחות הגינה לשינויים שיתרחשו בצרכי בני הבית לאורך השנים. גינה שעוצבה, תוכננה ורק אז נשתלה, תשתנה עם עונות השנה, ועם השנים, בצורה שתתאים לבני המשפחה - ואף תשתבח עם השנים, כשהצמחייה שבחרתם לשתול תתפתח. מעצבי גינות מקצועיים יסייעו לכם לנצל את שטח הגינה שלכם - קטן או גדול, לקבלת הגינה האולטימטיבית, כזו שעיצובה יישאר למשך זמן ארוך ויגרום לכם הנאה מרובה, מהאזור הכי ירוק בבית.

47

ספקי שירות בתחום עבודות גינון

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

הכלב המשפחתי יושב להנאתו בדירת גן בין בניינים בתקופת האביב

החברים הגיעו לעשות על האש בגינת גן הביתית

מעצב גינה מקצועי יעזור לכם לנצל כל פינה בגינה ויתאים את עיצוב הגינה לשינויים של עונות השנה

כתבות ומאמרים

קירות ירוקים, הדרך להכניס קצת ירוק הביתה

קירות ירוקים, הדרך להכניס קצת ירוק הביתה

במאמר תוצג שיטה ייחודית של גידול צמחייה מתאימה באופן אנכי מעל קיר בבית

קרא עוד
עיצוב גינות גג - טיפים ועצות להקמת גינת גג מושלמת

עיצוב גינות גג - טיפים ועצות להקמת גינת גג מושלמת

הירוק החדש - טיפים ודגשים להקמה ועיצוב גינות גג

קרא עוד
איך מעצבים ומפתחים גינה במרפסת או על הגג?

איך מעצבים ומפתחים גינה במרפסת או על הגג?

במאמר יוסבר איך מעצבים ומפתחים גינה "של ממש" במרחב בגובה במרפסת או על הגג

קרא עוד
תכנון גינת נוי

תכנון גינת נוי

במאמר יוסבר כיצד נערכים לתהליך של תכנון גינות נוי, וכן יוצגו סוגים של גינות נוי ואופיים הייחודי.

קרא עוד