21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

גיבוי קבצים במחשב - מדוע זה חשוב?

במאמר יוסבר על גיבוי קבצים במחשב - מדוע חשוב לבצע גיבוי, אילו סוגי קבצים מומלץ לגבות, על מה, וכיצד פעולת הגיבוי נעשית בפועל.

כל המידע החשוב על גיבוי קבצי מחשב

אלו שאיבדו קבצים חשובים כבר מזמן הבינו את המשמעות של גיבוי סדיר של החומר הנמצא במחשב. המסמכים החשובים שלנו, התמונות מהמצלמה הדיגיטאלית, השירים שלנו שאנחנו אוהבים או כל קובץ אחר המאוחסן על הדיסק הקשיח. הכל יכול להישמר על ידי ניהול נכון של הגיבויים במחשב שלנו, וזה גם בהחלט יכול לחסוך המון זמן כאב.

לא מעט אנשים קמו בוקר אחד וגילו שהמחשב הכל- כך יקר שלהם פתאום שבק חיים, או שבעיה טכנית כזו או אחרת הרסה להם את הדיסק הקשיח (גם וירוסים יכולים להשמיד לנו את המידע במחשב). גיבוי נתונים היא פעולה די פשוטה - גם אדם רגיל מן הישוב, ולא רק מומחים לתיקון מחשבים, יכולים לבצע אותה. פעולת הגיבוי היא מומלצת, היא יכולה לחסוך לנו, כאמור, הרבה עוגמת נפש בשלב יותר מאוחר, וכדאי לבצע אותה - בכל מצב, וליתר ביטחון.

מה מומלץ לגבות?

מומלץ לגבות למעשה כל פיסת מידע שנמצאת על המחשב, אך הגיבויים השכיחים ביותר יהיו: מסמכים אישיים, תמונות ואלבומים, סרטונים וסרטים, שירים ואלבומי מוזיקה, תוכנות והתקנות חשובות, מועדפים וקיצורים לאתרים חשובים, הודעות הדואר האלקטרוני מה-Outlook, רשימות אנשי קשר ועוד. עובדי משרות הייטק, אנשי מחשבים ואלו שעבודתם מתבצעת במחשב, מומלץ כי יבצעו גיבוים לעיתים תכופות.

על מה כדי לגבות?

בהתאם לנפח הקבצים שברצוננו לאחסן והנגישות מוצעים למשתמש הביתי מגוון סוגי אחסון שבאמצעותם ניתן לגבות את המידע החשוב במחשב:
אופטי – צריבת מידע על דיסק CD\DVD\Blue-Ray מתאים לנפחים קטנים יחסית. מדיה מגנטית מבוססת צריבה מחזיקה בין 5-10 שנים בהתאם לאיכות הדיסק.
אחסון פלאש – העתקת קבצים ומידע על גבי דיסק און-קי או כרטיסי זיכרון מתאים לנפחים קטנים.
אחסון כזה יכול להחזיק שנים רבות, כמובן בהתאם לאיכות המוצר ולתנאי אחסונו.
דיסק קשיח – הארד דיסק, רצוי חיצוני, מתאים לנפחי אחסון גדולים.
בהעדר בעיות טכניות ושחיקה, הדיסק הקשיח יכול מידע לאורך שנים (כ-10 שנים)
שרת גיבוי – קיימים שרותי אחסון על גבי שרתים ברשת האינטרנט בתשלום, שרות זה מתאים גם לנפחי אחסון גדולים, ונגיש בצורה פרטית מאובטחת מכל מקום בעולם באמצעות האינטרנט.

איך מתבצע גיבוי?

גיבוי קבצים במחשב, היא פעולה טכנית די פשוטה. היא יכולה להיעשות ע"י כל טכנאי מחשבים (תמורת סכום סמלי), והיא גם יכולה להיעשות באופן עצמאי ע"י המשתמש הפרטי. את הגיבוי ניתן לבצע בשני אופנים: או בצורה ידנית (מה שאומר העתקה ידנית של הקבצים שברצוננו לשמור ולגבות ישירות אל מקור היעד ששם יאוחסן המידע שלנו) או באמצעות תוכנות מיוחדות המיועדות לביצוע גיבויים סדירים (חלק מהתוכנות הן בתשלום וחלק חינמיות). באותן תוכנות גיבוי מיוחדות, יש באפשרותכם להגדיר ולקבוע אילו תיקיות ואילו קבצים יתעדכנו בכונן הגיבוי, ואז התוכנה כבר דואגת לעשות את פעולת הגיבוי בצורה עצמאית. על כל פנים, חשוב מאד לא לדאוג - שימוש בתוכנות גיבוי זה לא כמו חתונה אזרחית, תמיד ניתן לנסות גם תוכנה אחרת. אם תחליטו להפסיק להשתמש בתוכנה מסוימת כמובן שהמידע שלכם עדיין ישמר במקום האחסון שבחרתם.

21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מחשבים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כיצד להקים אתר אינטרנט לבעלי מקצוע?

כיצד להקים אתר אינטרנט לבעלי מקצוע?

במאמר יוסבר על החשיבות שבאתר אינטרנט לבעלי מקצוע, איך להקים אתר שכזה ואיך לקדם אותו בגוגל.

קרא עוד
בחירת בעל מקצוע להקמת אתר

בחירת בעל מקצוע להקמת אתר

במאמר יוסבר איך לבחור בעל מקצוע להקמת אתר אינטרנט עבור העסק שלכם.

קרא עוד
תיקון תקלות תוכנה במחשב

תיקון תקלות תוכנה במחשב

במאמר יוסבר מהן תקלות התוכנה השכיחות במחשבים, כיצד לטפל בהן ומתי מומלץ לקרוא לטכנאי.

קרא עוד