21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

תיקון רשת מחשבים

במאמר יפורטו מהן הבעיות הנפוצות ברשת תקשורת מחשבים, איך היו נוהגים לטפל בהן בעבר, ואיך מטפלים בהן כיום.

תוכן עניינים

תיקון רשת מחשבים

השינוי שחל בשנים האחרונות בתחום של תקשורת מחשבים הוביל גם לשינוי משמעותי בדרך בה ניגשים לתיקון מחשבים, בעת הצורך, כשזהו הנושא העומד על הפרק. בעולם שהכרנו לפני מספר שנים, בו תקשורת מחשבים הייתה בעצם לכל עניין ודבר שם נרדף לכבלים שמחוברים בין המחשבים, תיקון המחשב עצמו, ותיקון המערכת, היה פיזי ודי מתודי.

מה הכוונה? היו בד"כ בודקים אם מגיע האות בכבל למחשב, ואם כן, הבעיה הייתה בכרטיס התקשורת במחשב, כרטיס ממשק לרשת אתרנט, וצריך להגדיר אותו מחדש או פשוט להחליף אותו. אם אין אות, בודקים את התיבה בקיר, וכך הלאה, לאורך הכבלים עד שמוצאים את נקודת הבעיה הפיזית. אבל כיום כרטיס תקשורת מסוג אתרנט, שמוטמע בתוך המחשב עם יציאת RJ-45 סטנדרטית, כידוע מספק דרך לביצוע של אחד בלבד מסוגי התקשורת האפשריים.

במחשבים ניידים הפכה התקשורת האלחוטית לסטנדרד, בדיוק כמו תקשורת באמצעות פרוטוקול הבלוטות' (Bluetooth). מעבר לכך, ניתן באופן פשוט למדי יחסית לספק את סוגי התקשורת הללו גם למחשבים ישנים, וזאת על ידי שימוש בכרטיסי תקשורת מסוגים שונים. אבל אם במחשבים ניידים זה כבר נראה מובן מאליו, גם בתחום המחשבים הנייחים, אלו שיושבים על הרצפה ליד הרגליים או על השולחן, ניתן להבחין היטב במגמה של שילוב תקשורת מחשבים אלחוטית - על לוח האם משולבים שבבים שמספקים את כל סוגי התקשורת האפשריים, ובעת תקלה, זה אומר שתיקון המחשב דורש גישה מקיפה יותר ורחבה יותר.

בביצוע תיקון של מחשבים, כשהבעיה המוצהרת היא כאמור תקשורת למחשבים אחרים במשרד, אי אפשר יותר להסתפק בברור מאליו ולבדוק פיזית את כרטיסי החיבור. הבעיה יכולה לנבוע מסיבות אחרות לגמרי וצריך שבעלי מקצוע מנוסים או מומחים בנושא, יבדקו היטב כיצד מתחבר המחשב לרשת לפני שמנסים לתת את הפתרון.

במחשבים שהחיבור שלהם לרשת תקשורת המחשבים מבוסס על חיבור אלחוטי יש לבדוק היטב את עוצמת האות האלחוטי שמגיעה אל המחשב מהנתב אליו אמורים להתחבר. לעיתים, הבעיה יכולה להיות פשוט בנתב האלחוטי. מיקום לא מוצלח של הנתב, יכול בקלות לגרום לכך שהחיבור בינו לבין המחשב יהיה לא תקין ולא אמין, וכך למרות שהקריאה יכולה להיות לתיקון המחשב, התיקון בעצם דורש בדיקת אפשרות מיקום מחדש של הנתב או הצבת מגבר סמוך יותר למחשב.

תיקון מחשבים, אם כך, דורש כיום בדיקות רחבות יותר ועוד יותר מכך, תשאול נכון. יש לבדוק היטב כיצד מחובר המחשב לרשת התקשורת, היכן הוא ממוקם, מה הבעיות שצצו ומדוע, והאם היו שינויים במיקומים של הנתבים והכבלים.

אם מגיעים לכדי החלטה שיש אכן בעיה כלשהי במחשב עצמו, צריך לבדוק היטב את כל סוגי התקשורת כשהוא נמצא על שולחן המעבדה: יש לבדוק האם הוא מתחבר בחיבור רשת סטנדרטי, יש לבדוק האם הוא מתחבר באמצעות רשת אלחוטית, ואם כן האם ההתחברות היא במהירות שמספיקה לתקן המבוקש (התקנים שנמצאים בשימוש הם 802.11 a/b/g/n, עם קצבים הולכים וגדלים כשתקן ה-n - החדש יחסית- מציע התחברות אלחוטית במהירות ממוצעת של 74 מגה ביט לשנייה, למרחק של עד כ-70 מטרים, שיפור משמעותי לעומת התקנים הקודמים), והאם גם תקשורת הבלוטות' קיימת.

אין ספק שתיקון מחשבים, בכל מה שקשור לתקשורת מחשבים, מורכב יותר מאשר בעבר. מעבר לכך, זה דורש הערכות מלאה של הגורם המתקן - צריך לבדוק שהמעבדה שלו מצוידת היטב לביצוע כל הבדיקות וצריך לוודא שטכנאי מחשבים, המועסקים במקום יודעים לתקוף את הבעיה מכל הכיוונים האפשריים, כדי לספק את הפתרון האמיתי.

21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מחשבים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל המידע על שיעורים פרטיים במחשבים

כל המידע על שיעורים פרטיים במחשבים

במאמר יוסבר מה ההבדל בין לימודי מחשב מסודרים בבי"ס למחשבים לבין מורה פרטי, וכיצד לבחור מורה פרטי למחשבים.

קרא עוד
תקשורת מחשבים

תקשורת מחשבים

במאמר יוסבר מהי רשת תקשורת אלחוטית, מהם היתרונות שלה על פני הרשת הישנה, ועל מה יש להקפיד בהתקנת רשת שכזו.

קרא עוד
התקנת רשת מחשבים

התקנת רשת מחשבים

במאמר יוסבר מהי רשת חוטית ורשת אלחוטית, מהם ההבדלים ביניהם וכיצד נתקין רשת מחשבים בבית או במשרד.

קרא עוד