21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

תקשורת מחשבים

במאמר יוסבר מהי רשת תקשורת אלחוטית, מהם היתרונות שלה על פני הרשת הישנה, ועל מה יש להקפיד בהתקנת רשת שכזו.

תקשורת מחשבים

תחום תקשורת המחשבים עבר שינוי גדול בשנים האחרונות. אם בעבר הלא רחוק היה מבוסס העולם הזה על כבלים סטטיים בלבד, שמחברים באופן פיזי בין המחשבים במשרד ואותם לאמצעי פלט שונים - כדוגמת מדפסות שמיועדות למטרות שונות - כיום צריך לקחת בחשבון שאחד החיבורים החשובים ביותר בתקשורת מחשבים הוא דווקא החיבור האלחוטי.

עולם המחשוב ותפקידו של טכנאי מחשבים

פעם עבודת טכנאי המחשבים הייתה מסתיימת בסלילת הכבלים במשרד, הגדרת שרת והגדרת תחנות הקצה, כיום אותו טכנאי צריך לדעת מה קורה כשמגיע למשרד גם אורח שרוצה להתחבר לרשת באופן אלחוטי. טכנאי מחשבים צריך לדעת היום מונחים כמו אבטחת נקודות קצה, הגדרת סיסמאות לגישה לרשת, היכן למקם נתבים אלחוטיים ואפילו כיצד להגדיר מדפסות שמוכנות לקבל עבודות מרחוק, באמצעות חיבור מסוג Wi-Fi או בלוטות'.

עולם המחשוב כיום מבוסס בעיקר על ניידות. בארגונים רבים, ובוודאי במשרדים בגודל קטן עד בינוני, כבר מוותרים לחלוטין על המחשבים הנייחים לטובת מחשבים ניידים. המחשב שאיתו עובדים על השולחן במשרד הוא גם זה שיוצאים איתו לפגישה, וגם זה שלוקחים הביתה, אם לצרכים פרטיים ואם להמשך עבודה.

הדרישות מהתקשורת בין המחשבים, ומטכנאי מחשבים שצריך להגדיר אותה, השתנו בהתאם. העובד רוצה להגיע למשרד, להדליק את המחשב הנייד שלו, ולהתחבר מייד לרשת מבלי שהוא צריך להתעסק בכבלים ושאר הפרעות פיזיות. למרות שבמקרים מסוימים הפתרון יכול להיות תחנת עגינה,
בהרבה מקרים אחרים, במטרה לחסוך, רוצים להסתפק במחשב הנייד כמות שהוא ופשוט להתחבר ולעבוד.

במקרים מהסוג השני צריך טכנאי המחשבים לבדוק שהכיסוי האלחוטי מספיק טוב בכל המשרד כדי לאפשר גישה נקייה מהפרעות מכל נקודה ונקודה. הטכנאי צריך לדעת היכן למקם את הנתב האלחוטי והיכן למקם, אם צריך, מגברי נקודות קצה שיאפשרו להתגבר על מרחקים ועל מכשולים שמקשים על השידור - קירות בטון לדוגמה.

ברוב המקרים, בארגונים גדולים, מוצאים שילוב של שתי השיטות. מצד אחד המחלקה הטכנית, שמורכבת ממספר טכנאי מחשבים, מספקת נקודות גישה מסורתיות שסלולות מהחדרים אל חדר השרתים, ומצד שני מפוזרות בחדרים השונים, גם אם לא בכולם, נקודות גישה אלחוטיות.
נקודות הגישה האלה גם דורשות מהטכנאי בדור הנוכחי רמה גבוהה יותר של ידע וניסיון. אולי הדבר הכי חשוב כיום בשוק הוא למנוע זליגת מידע, זליגה שיכולה להתרחש אם גורמים עוינים, מבחינה מסחרית או עבריינית, מצליחים להתחבר באמצעות נקודות הגישה הללו לרשת התקשורת הכללית של הארגון. בעלי מקצוע בתחום המחשבים צריכים היום לדעת להגדיר סיסמאות ברמות שונות של קושי, לדאוג להגדיר את מה שכל עובד יכול לעשות כשהוא מתחבר ממחשב נייד, וכן לקבוע האם ניתן להשתמש, באותו מחשב שמתחבר באופן אלחוטי, ביציאות ה-USB או בצורב התקליטורים, לדוגמה.

אסור גם לשכוח שהעולם המחשוב הנייד כיום אינו מבוסס רק על מחשבים. במקרים רבים משתמשים עובדים בטלפונים החכמים שלהם כדי לגשת ולבדוק דואר אלקטרוני (או לקבל אותו באמצעות דחיפה), ואפילו כדי לגלוש באינטרנט לאתר החברה כדי לבדוק אם יש מטלות חדשות או כדי לעדכן מצב של פרויקט כזה או אחר. גם אם במקרה הזה מדובר על תקשורת מחשבים מרחוק, ואפילו רחוק מאוד, צריך הטכנאי לדעת כיצד להגדיר היטב את הגישה לרשת, כיצד להעביר מידע למכשיר עם מסך קטן, וכיצד למנוע במקרים של אובדן המכשיר פשרות להשתמש בו כדי לחדור לרשת.

21

ספקי שירות בתחום טכנאי מחשבים

מצא בעל מקצוע

טכנאי מחשבים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

כל המידע על שיעורים פרטיים במחשבים

כל המידע על שיעורים פרטיים במחשבים

במאמר יוסבר מה ההבדל בין לימודי מחשב מסודרים בבי"ס למחשבים לבין מורה פרטי, וכיצד לבחור מורה פרטי למחשבים.

קרא עוד
תיקון רשת מחשבים

תיקון רשת מחשבים

במאמר יפורטו מהן הבעיות הנפוצות ברשת תקשורת מחשבים, איך היו נוהגים לטפל בהן בעבר, ואיך מטפלים בהן כיום.

קרא עוד
התקנת רשת מחשבים

התקנת רשת מחשבים

במאמר יוסבר מהי רשת חוטית ורשת אלחוטית, מהם ההבדלים ביניהם וכיצד נתקין רשת מחשבים בבית או במשרד.

קרא עוד