23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

חיפוי קירות - כל סוגי החומרים ועבודות החיפוי לבית

יש כיום מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות לעיצוב קירות ולחיפוי שלהם. המאמר שלפניכם יעשה סדר כדי שתוכלו לדעת - איזה חיפויים קיימים בשוק, מהם הטרנדים הבולטים כיום וכיצד תוכלו ליישם אותם בבית הפרטי שלכם.

המדריך המלא לחיפוי קירות הבית

כולם אוהבים שהבית שלהם ייחודי במראהו ואינו דומה לבתים אחרים, אבל בכדי שזה יקרה, נדרשת השקעה. יש מי שישקיע בתכנון אדריכלי או בעיצוב פנים יוקרתי. יש מי שיבחר דווקא להבליט את הגינה ויצור לעצמו פינת חמד שהיא כביכול מחוץ לבית, אך למעשה מהווה חלק אינטגרלי ממנו. יש מי שיעדיף להתמקד בריהוט ובאקססוריז שפזורים בכל רחבי הבית. ויש את אלה שימציאו את עצמם דרך הקירות – בין אם בצביעה מיוחדת, בין אם בציפויים של טפטים מקוריים (שעושים קאמבק מטורף בשנים האחרונות), או אולי בבחירת חיפויים מסוגים שונים.
הקירות הם האלמנט המשמעותי ביותר בבית, מפני שאנו מוקפים בהם והם תמיד נמצאים מולנו. הקירות הם גם הדבר העיקרי שאנו רואים כשאנחנו נמצאים ומסתובבים בבית, ולכן אין ספק שיש בנו רצון עז לעצב ולייפות אותם. לשמחתנו הרבה, יש כיום מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות לעיצוב קירות ולחיפוי שלהם, שמאפשרים לנו להפוך את הבתים שלנו לשונים באופן מובהק אחד מהשני ללא כל מאמץ.
מכיוון שתחום חיפוי קירות פנים מתפתח ומתחדש כל הזמן, המאמר שלפניכם יעשה בו סדר כדי שתוכלו לדעת איזה חיפויים קיימים בשוק, מהם הטרנדים הבולטים כיום וכיצד תוכלו ליישם אותם בבית הפרטי שלכם.

מה זה בכלל חיפוי קירות ולמה הוא נחוץ

חיפוי קירות הוא בעצם כיסוי שמודבק או שמיושם בדרך אחרת על הקיר עצמו. כפי שכתבנו קודם, כיסוי זה יכול להתבצע במספר דרכים – על ידי צביעה, על ידי טפט ועל ידי אריחים מסוגים שונים שמודבקים על הקיר באופן כזה שמבליט ומייחד אותו משאר קירות הבית. ליצירת מראה מרשים אף יותר, ניתן כמובן גם לחפות יותר מקיר אחד ואפילו אזורים שלמים ברחבי הבית.
אבל מעבר ליופי ולמראה השונה, לחיפוי הקירות יש גם תפקיד אחר, פונקציונלי יותר. החיפוי משמש גם כשכבת הגנה על הקיר, בעיקר מפני חדירת נוזלים ואדים שעלולים לפגוע בו ולהרוס אותו. זוהי גם הסיבה מדוע חיפויי קירות חשובים במיוחד באזורים הלחים והרטובים של הבית, כמו המטבח וחדר האמבטיה. לעיתים חיפוי קירות עשוי גם להעלים סדקים ופגמים שיש בקיר ושצבע או טפט לא יכולים להסתיר, וכך מתייתר למעשה הצורך בשיפוץ הקיר.

סוגי החומרים המומלצים לחיפוי הבית

חיפוי קירות יכול להתבצע על ידי חומרי גלם שונים. אנו נתמקד במרכזיים שבהם:

    חיפוי גרניט פורצלן – גרניט פורצלן נחשב אמנם לאחד מסוגי הריצוף הפופולריים ביותר, אולם הוא גם משמש בהצלחה רבה כחומר גלם מצוין לחיפוי קירות, הן בשל אינספור אפשרויות העיצוב שלו והן כי הוא מאוד נוח לתחזוקה ולניקוי. מדובר בסוג של אבן מלאכותית, שעשויה בבסיסה קרמיקה, אך שבמהלך ייצורה דוחסים ושורפים אותה בלחץ ובטמפרטורה גבוהים מאוד להבטחת אטימות וחוזק מקסימליים ולקבלת כושר ספיגה נמוך. לבסוף מצפים את אריחי הגרניט פורצלן בחומרי זיגוג וצבע, פעולה שמעניקה להם את הגימור שלהם שיכול להיות בשלל אופנים – אריחי הגרניט פורצלן יכולים להיות מבריקים לחלוטין, מבריקים חלקית (לפטו), בעלי גוון מט או בכל גימור אחר שנע על הטווח בין שלושת המצבים האלה.אריחי הגרניט פורצלן נחשבים פופולריים במיוחד, גם בשל המחיר הסביר מאוד שלהם, אך גם מכיוון שהם יכולים לעטות על עצמם מראה של כל אריח שתחפצו. הם יכולים למשל להיות דמויי שיש, דמויי אבן או דמויי פרקט, כך שלמעשה אתם יכולים לבחור כל סגנון לבית שלכם מבלי לשבור עבורו קופת חיסכון.


    חיפוי קרמיקה – כמו הגרניט פורצלן, גם לאריחי הקרמיקה אותן התכונות – הם עמידים מאוד, יש להם כושר ספיגה נמוך והם בעלי אפשרויות עיצוב רבות, וזוהי גם הסיבה לכך שהם נפוצים מאוד. ההבדלים היחידים בין שני סוגי האריחים הוא כושר הספיגה והרכב החומר. אריחי הקרמיקה חסרים מרכיב אחד – החרסית, ומכיוון שהם מעט פחות דחוסים ומיוצרים בטמפרטורה קצת פחות גבוהה מאלה של הגרניט פורצלן, כושר הספיגה שלהם מעט פחות טוב (ממש מעט, כן? מדובר באחוזים בודדים, כך שההבדל הוא זניח).


    חיפוי בריקים – הבריקים (לבנים בעברית) הם חיפוי נפוץ ואהוב במיוחד, ונחשב לאחד הטרנדים המובילים בעולם. הבריקים עשו עליה מאירופה, שם שימשו במשך שנים רבות לבנייה של בתים וכנסיות, אך כאן בארץ הם לרוב אינם משמשים חומר גלם לבנייה, אלא בעיקר כאלמנט עיצובי, כמעטה לקירות פנים, שיש לו אפקט מרשים במיוחד.בריקים נוצרים באמצעות תהליך אפייה מיוחד בתנור שמעניק להם הן את המראה המיושן שלהם והן חוזק ועמידות. יתרונות נוספים שלהם הם יצירת בידוד אקוסטי ותרמי לחללים בהם הם מיושמים וכן העובדה שהם מגיעים במגוון צבעים וצורות שיכול להתאים לכל בית ולכל סגנון. הם יכולים להיות בעלי עיצוב מודרני ומעודכן, או להיראות עתיקים ליצירת נופך נעים וחמים לבית. בשוק ניתן לקנות אותם חדשים מהיצרן, אך אפשר גם למצוא בריקים מפירוק של בתים אחרים, דבר שכמובן מוסיף להם אותנטיות וייחוד.


    חיפוי אבן – האבן שימשה שנים רבות כחומר גלם בסיסי בכל בנייה, לכן היא מגיעה עם מטען נוסטלגי וקלאסי שמעניק לבית אווירה חמימה, עתיקה כזו, כמו של פעם. חיפוי מאבן מתאים גם לקירות הפנימיים של הבית, אך בעיקר לחיפוי של קירות חיצוניים. הוא נחשב עמיד במיוחד וכמעט ואינו מצריך תחזוקה. חשוב לדעת שיש בשוק אריחים מאבן טבעית ויש כאלה מאבן מלאכותית (זולים יותר כמובן), שנצבעים ומעובדים כך שבסופו של דבר הם מקבלים את מראה האבן שלהם.


    חיפוי שיש – שיש הוא סוג מסוים של אבן טבעית בעלת מראה ייחודי שלא ניתן לחקות. על אף הפונקציונליות והיתרונות האחרים שלו, כמו העובדה שמדובר באבן אמינה ואיתנה שמחזיקה ונשמרת שנים, עדיין מדובר בחומר רגיש ובעל נטייה לספיגת נוזלים. בנוסף, למרות שיש לתחזק אותו, השיש הוא אחד מחומרי החיפוי האהובים ביותר על הקהל הישראלי, מפני שהוא מעניק לחלל בו הוא מיושם מראה יוקרתי ומהודר.


    חיפוי זכוכית – הזכוכית תופסת מקום נרחב יותר ויותר בעיצוב המודרני, ולא בכדי. מדובר בחומר גלם מרהיב ובעל תכונות נהדרות, שמשווה לחלל בו מיישמים אותו ניקיון, ברק ותחושת מרחב. הזכוכית היא חומר גלם איתן ויציב והתחזוקה שלה קלה מאוד. אם נוסיף לכך גם את העובדה שניתן לייצר חיפוי זכוכית משלל סוגים וצבעים, ואפילו להוסיף לה מרקמים ודוגמאות, באופן כזה שהיא יכולה להשתלב בכל חלל או אזור בבית, אז בכלל יש לנו חיפוי מנצח.

תהליך ושיטות עבודה מומלצות של חיפוי קירות

לאחר שבחרתם את סוג החיפוי שמתאים לכם, צריך להתחיל בעבודה. מומלץ בחום להזמין איש מקצוע שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, אך אם אתם נחשבים להנדימן ויש לכם ידיים טובות, תוכלו לבצע את החיפוי בעצמכם (אלא אם מדובר בחיפוי זכוכית או בחיפוי אבן, שמצריכים התקנה מיוחדת ושיטות עבודה מסוימות). שימו לב, בין אם החלטתם על עבודה עצמאית או כזו שתיעשה על ידי איש מקצוע, יש להבחין בין עבודת חיפוי של קירות פנים, שיכולה להיעשות בכל שלב שבו רוצים לשפץ או לשפר את מראה הבית, לבין זו של קירות חוץ, שבדרך כלל מבוצעת כחלק מתהליך הבנייה.
חיפוי קירות מתחיל תמיד בהכנה שלהם. על מנת לבצע חיפוי מושלם, רצוי שהקיר יהיה ישר ככל האפשר. לשם כך יש להסיר שכבות קודמות שלו, בין אם צבע או חיפוי קודם, להוציא מסמרים וברגים ולתקן נזקים וסדקים אם ישנם. השלב הבא הוא ליטוש הקיר וניקוי שלו משאריות אבק ולכלוך, ולבסוף, מומלץ ליישם עליו שכבה של חומר איטום שיעניק לו את הפיניש האחרון.
אפשרות חילופית במקום התהליך שהוזכר, היא למרוח על הקיר שכבת גבס ישרה שתסתיר את מה שהיה שם קודם ואז למעשה הקיר הופך חלק ברגע, ואפשר ישר להתחיל בעבודה.
לאחר שהקיר ישר, מתחילים בהדבקת החיפוי, ותמיד מלמטה למעלה. זה הזמן להקפיד על דיוק, על עובי אחיד ועל התקנה ישרה. אם יש צורך, יש לחתוך את האריחים לגודל המתאים.
ושוב, ההמלצה שלנו היא להיעזר באיש מקצוע מיומן שיעשה לכם את העבודה בצורה מיטבית ובזמן קצר.
כמו בכל עבודת שיפוץ, אחד השיקולים המרכזיים בבחירת סוג החיפוי והעבודה, הוא העלות. קחו בחשבון שפירוק קרמיקה מהקיר יעלה בין 35-90 ₪ למ"ר והדבקה שלה בין 145-345 ₪ למ"ר.
הדבקת בריקים תתחיל מ-180 ₪ למ"ר ואילו חיפוי באבן טבעית יחל מ-195 ₪ למ"ר.
החומרים היקרים ביותר לחיפוי הם זכוכית ושיש - עלות חיפוי זכוכית תנוע בין 850-1,200 ₪ למ"ר ועלות חיפוי שיש בין 120-2,200 ₪ למ"ר.

המקומות המומלצים לחיפוי בבית

כיוון שאחד מתפקידי חיפוי הקירות הוא להגן ולשמור עליהם מחדירת לחות ונוזלים, באופן טבעי, הנטייה היא לחפות בעיקר את החללים הרטובים – חדר האמבטיה והמטבח ואת קירות החוץ.
אולם, בנוסף לפרקטיות ולפונקציונליות של פעולה זו, החיפוי נותן גם מענה עיצובי ויכול להשתלב באופן מושלם עם סגנון הבית.
בחדר האמבטיה החיפוי לעיתים קרובות מבוצע על כל החלל, כלומר גם על הקירות ואפילו על התקרה. אך גם אם תחליטו שלא לחפות את מלוא גובהם של קירות החדר, רצוי כן לחפות את החלק התחתון שלהם (מינימום גובה של 1 מ' ומעלה), כשבאזור האמבטיה / המקלחון מומלץ מאוד שהחיפוי יגיע אפילו גבוה יותר, כיוון שהקירות שם חשופים במיוחד לרטיבות וללחות הן מהצד החיצוני, בזמן הרחצה, והן מהצד הפנימי, היכן שממוקמים הצינורות.
המטבח, שאף הוא נחשב לחלל רטוב, הוא אזור שכיח נוסף לחיפוי. יש בו ברז ומדיח שזקוקים למים וכן צנרת שמסתתרת בקירות, ולכן רצוי לחפות לפחות את האזורים המקיפים אותם. כמו כן כשמדברים על חיפוי קירות למטבח כדאי מאוד גם לחפות את אזור הכיריים, כיוון שבזמן הבישול מתפזרים שם אדים שגורמים אף הם ללחות. יש כאלה שאוהבים לחפות את כל גובה הקיר , ויש כאלה שמעדיפים לחפות רק עד גובה מסוים (בדרך כלל 60 ס"מ מגובה השיש). שתי ההעדפות רצויות ומקובלות על מנת להגן על הקירות.
אם אתם מתגוררים בבית / דירה עם מרפסת או חלל יציאה לגינה, דוגמת דק או פרגולה למשל, מומלץ מאוד גם לחפות את הקירות באזורים אלה, שהם חשופים לפגעי מזג אוויר כמו גשם ורוח שעלולים להרוס אותם אט אט.
אך מעבר לעדיפות שמקבלים החללים שהוזכרו, יש מי שאוהב לחפות אזורים וקירות אחרים בבית. קירות הסלון למשל מבוקשים מאוד לחיפוי, כשהדבקת בריקים עליהם הפכו לטרנד החם בשנים האחרונות בעיצוב הבית. יחד עם זאת, אין ספק שלא רק הסלון, אלא חיפוי קירות פנים באופן כללי הפך פופולרי מאוד ואפשר למצוא אותו כיום כאלמנט דקורטיבי כמעט בכל בית, בעיקר כיוון שהוא משדרג מאוד את המראה ומוסיף לו ייחודיות ובלעדיות.

טיפים לחיפוי קירות

  1. בחנו היטב את השטח שברצונכם לחפות, מה החוזק שלו, היכן הוא ממוקם ועד כמה הוא חשוף למים, ללחות ולפגעי מזג אוויר. בהתאם לכך, בחרו את סוג החיפוי הנכון ביותר.
  2. בחרו תמיד אריחים מחומרי גלם איכותיים שיחזיקו מעמד שנים רבות, שיספגו כמה שפחות נוזלים ושיהיו עמידים לכל פגע.ז
  3. כרו שגדלים וצורות מיוחדים, ייקרו את המחיר של האריח, אך גם של העבודה.
  4. רשמו את שם הדגם, המספר והמק"ט של אריחי החיפוי, למקרה ותצטרכו להחליף או להוסיף.
  5. גובה החיפוי צריך להיות מותאם לסגנון הבית ולרצונות שלכם. גובה החיפוי באמבטיה לעומת זאת צריך להיות פונקציונלי. לשם התאמה מירבית של החיפוי בחדר האמבטיה מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע.


בהצלחה!

23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"חיפויי קירות חשובים באזורים הרטובים של הבית, כמו המטבח וחדר האמבטיה"

"בחנו את השטח שברצונכם לחפות, מה החוזק שלו, והיכן הוא ממוקם"

"רשמו את שם הדגם, המספר והמק"ט של אריחי החיפוי"

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד