24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף עץ וריצוף דמוי עץ הם אחת האפשרויות המקובלות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. המאמר הבא מוקדש לכל המתלבטים בין פרקט עץ ודמוי עץ לבין אריחי ריצוף.

כל מה שצריך לדעת על ריצוף בעץ (וגם דמוי עץ)

באירופה ובארה"ב כבר הבינו את זה מזמן – ריצוף הבית בעץ הוא לא רק מרהיב ביופיו, אלא גם שימושי ויעיל וכל כך נוח. עד כדי כך, שאחרי זה כבר לא תרצו אף ריצוף אחר. זהו אחד מסוגי הריצוף הקלאסיים, שמתאים לכל בית בכל מקום, ובעשור האחרון הוא תופס תאוצה גם כאן בישראל.
כשמדברים על ריצוף עץ או ריצוף דמוי עץ, יש לדעת שקיימים שני סוגים עיקריים: האחד הוא פרקט עץ מלא (גוּשָני), שמורכב מקורות אחידות של מין עץ אחד בלבד, והשני הוא פרקט עץ שכבתי, שמורכב ממספר שכבות של עצים ממינים שונים, בדרך כלל שלוש שכבות.
יש מיני עץ מגוונים שניתן לייצר מהם פרקטים לריצוף, בין אם זהו פרקט עץ מלא ובין אם פרקט עץ שכבתי, כשהפופולריים מביניהם בארץ הם האלון, הדובדבן, האגוז והמייפל. יחד עם זאת, עליכם לדעת שישנם לא רק מינים שונים של עצים, אלא גם שלכל אחד מהם יש מספר גוונים. כל שנותר לכם הוא רק למצוא את הצבע והסגנון המועדפים עליכם.

מהם היתרונות של ריצוף עץ?

מנינו בקצרה מעלה חלק מהמעלות של ריצוף עץ, אולם כדאי לעשות קצת סדר ביתרונות אלה. לפי בעלי המקצוע המומלצים שלנו, הנה העיקריים שבהם:

    מראה ייחודי ומרשים – זה, ללא ספק, היתרון הגדול ביותר של ריצוף עץ. בית שמרוצף בפרקט עץ מעורר התפעלות בקרב כל מי שנכנס אליו. לעץ יש מראה עשיר ואלגנטי ולכן בית כזה משדר חמימות ויוקרה בעת ובעונה אחת.


    חוזק ורוך – לצד העובדה שעץ הוא חומר גלם חזק, ריצוף עץ הוא גם רך, כך שאם אתם נופלים או שנופל לכם משהו שביר מבין הידיים, העץ יכול לפעמים למנוע ולספוג את הנפילות. הוא אמנם יקבל שריטות עם הזמן, אך זה רק יוסיף למראה האותנטי שלו.


    אפשרות לתיקון – יתרון נוסף של ריצוף עץ הוא גם האפשרות לתקן אותו אם קורה לו משהו. עם פרקט עץ אין צורך לשבור אריחים ולדאוג שיהיו לכם אחרים חלופיים כדי להחזיר את הרצפה לקדמותה, כאן פשוט מוציאים את לוח העץ, מתקנים ומחזירים למקום.


    בידוד – פרקט עץ הוא ריצוף שמבודד תרמית, כך שלא רק שנעים במיוחד לצעוד עליו בחורף, הוא גם יכול להועיל לחשבון החשמל שלכם בכך שישמור על הטמפרטורה בחדר ולא תצטרכו להפעיל מזגן לחימום או לקירור.

אבל לפרקט מעץ יש גם חסרונות...

למען ההגינות והאיזון, נציין כאן גם את החסרונות של ריצוף עץ כדי שתוכלו לקחת אותם בחשבון לפני שאתם מחליטים לגבי ריצוף הבית:

    עלות - המחיר לריצוף הוא בהחלט נושא מהותי כשמדובר בהתקנת פרקט עץ, כיוון שמדובר בהחלט בריצוף יקר, לפעמים אפילו משמעותית ביחס לסוגי ריצוף אחרים.


    תחזוקה – לעץ יש מוניטין של חומר גלם שעל מנת להפיק ממנו את המקסימום, צריך לתחזק אותו באופן שוטף. זה נכון, אולם, יחד עם זאת, חשוב לציין גם שעם התפתחות הטכנולוגיה לאורך השנים, גם פרקט העץ עבר שינויים רבים וכיום הוא כבר אינו זקוק לתחזוקה כבעבר, כך שנקודת התורפה הזו די מתאזנת.


    שימוש במים – מים לא עושים טוב לפרקט עץ. נקודה. אם אתם מאלה שאוהבים לשפוך מים כשאתם מנקים את הבית, תשכחו מהתקנה שלו. המים ינפחו את העץ וחייו יתקצרו במהירות. אבל, כפי שתראו בהמשך המאמר, אתם לא צריכים לוותר עדיין על בית שיש לו רצפה שנראית כמו עץ. יש לזה פתרונות, ואפילו מוצלחים מאוד.

איך מתקינים ריצוף עץ?

לפני הכל - אל תנסו להתקין את ריצוף העץ בעצמכם. מדובר בעבודה יסודית ומדויקת, שצריכה להתבצע על ידי איש מקצוע מיומן.
מעבר לכך, רצוי שתדעו שהתקנת פרקט עץ שונה במקצת מריצוף באריחים רגילים (ולא משנה אם אלו אריחי גרניט פורצלן, קרמיקה או שיש). ההבדל נעוץ בעיקר בשלבי ההכנה, שמומלץ להקפיד עליהם אם חשוב לכם שהפרקט יותקן כראוי וללא דופי.
תחילה יש לנקות היטב את החלל שבו הריצוף עץ או דמוי עץ אמור להיות מותקן. לאחר מכן לבדוק שהרצפה ישרה וחלקה ושאין בה בליטות ושקעים שישפיעו על מראה הפרקט לכשיותקן. אבל זה לא נגמר כאן... לפני ההתקנה עצמה, יש לתת ללוחות העץ "לנוח" בחלל ההתקנה למשך יומיים, על מנת שיתאימו את עצמם לטמפרטורה וללחות שבו, ושלא יתנפחו או יתכווצו לאחר ההתקנה.
ריצוף עץ מצריך גם קיבוע לקרקע, וזה מבוצע בדרך כלל על ידי הדבקה לרצפה או למשטח בטון קיימים או באמצעות מסמור, אם הריצוף מונח מעל משטח עץ קיים.

וכדאי להזכיר גם אפשרויות אחרות...

אם ריצוף עץ אמיתי אינו בתקציב שלכם, אתם מוזמנים להכיר אפשרויות אחרות שמחירן נמוך הרבה יותר - פרקט למינציה \ ריצוף דמוי עץ ואריחי גרניט פורצלן או קרמיקה.
פרקט למינציה \ ריצוף דמוי עץ הוא פרקט העשוי חומרים סינתטיים שעליהם מודבקת שכבה שנראית כמו עץ, ואילו אריחי הגרניט פורצלן או הקרמיקה הם אריחים עשויים חרסינה שמיוצרים באמצעות שריפה בטמפרטורות גבוהות. גם פרקט הלמינציה \ ריצוף דמוי עץ וגם אריחי הקרמיקה והגרניט פורצלן מדמים מראה עץ, עד כדי כך שאם לא תגעו ותרגישו אותם, לא תוכלו להבדיל בינם לבין ריצוף פרקט עץ, ובדיוק כמוהו, גם הם מגיעים במגוון גוונים ודוגמאות.

עלויות

כדי לסבר את העיניים, נציג בפניכם את העלויות לשלוש האפשרויות שציינו במאמר.
כמו בכל התקנה והרכבה של ריצוף, עלות התקנת ריצוף מורכבת משני אלמנטים – מחיר חומר הגלם ומחיר העבודה. מחיר חומר הגלם של פרקט עץ מלא מתחיל מ-150 ₪ למ"ר, ומחיר ההתקנה שלו מתחיל מ-50 ₪ למ"ר (סה"כ 200 ₪ למ"ר לכל הפחות).
מחיר אריחי גרניט פורצלן נעים בין 80-110 ₪ למ"ר ועלות העבודה היא כ-40 ₪ למ"ר (סה"כ 120 ₪ למ"ר לפחות). עלות פרקט למינציה \ ריצוף דמוי עץ היא הזולה ביותר – 40-50 ₪ למ"ר ועוד 30 ₪ למ"ר עבודה (סה"כ 70 ₪ למ"ר לפחות).

לסיכום, פרקט עץ הוא אחת האפשרויות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. אם אתם מתלבטים בין פרקט עץ וריצוף דמוי עץ לבין אריחי ריצוף, נסו לדמיין איך אתם רוצים שהבית שלכם ייראה. האם אתם מעדיפים שיהיה לו מראה פשוט ואלגנטי או אולי מראה חמים וביתי? אם תבחרו באפשרות האחרונה, אל תהססו להתקין פרקט עץ או ריצוף דמוי עץ. זה בינגו לכם וגם לבית.

בהצלחה!

24

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"היתרון של ריצוף עץ הוא גם האפשרות לתקן אותו אם קורה לו משהו"

"אל תנסו להתקין את ריצוף העץ בעצמכם. מדובר בעבודה יסודית ומדויקת, שצריכה להתבצע על ידי איש מקצוע מיומן"

"יש מיני עץ מגוונים שניתן לייצר מהם פרקטים לריצוף, בין אם זהו פרקט עץ מלא ובין אם פרקט עץ שכבתי"

כתבות ומאמרים

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

במאמר זה נסקור את חומרי הגלם וסוגי הריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם - על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

קרא עוד
ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

במאמר זה נסביר על התכונות החשובות שיש לחדרים "רטובים" וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדרים ייחודים אלו כמו המקלחת והאמבטיה.

קרא עוד
כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. במאמר זה נציג בפניכם את כל השיקולים והסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה.

קרא עוד
ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

איך בוחרים ריצוף למטבח? איזה סוג ריצוף כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
אריחים מצוירים לרצפה  - מידע וטיפים חשובים

אריחים מצוירים לרצפה - מידע וטיפים חשובים

אז איך נוצרים אריחים מצוירים לרצפה? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

הרצפה היא אלמנט עיצובי שאיננו נותנים עליו מספיק את הדעת, במאמר הבא נרחיב על ריצוף באריחי קרמיקה, ונענה על כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. מי שיבחר לרצף באבן טבעית או שיש עשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה.

קרא עוד
ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

מאמר זה יוקדש לאריחי הגרניט פורצלן, ומטרתו להסביר לכם מהו חומר גלם זה, מה תהליך הייצור שלו, איך והיכן הוא יכול להשתלב בבית שלכם, כיצד מיישמים אותו בשטח ומהן העלויות שלו.

קרא עוד