23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. מי שיבחר לרצף באבן טבעית או שיש עשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה.

ריצוף באבן טבעית – לפעמים יקר היא לא מילה גסה

כל מי שעשה שיפוץ מסיבי או שבנה בית כבר הבין עד כמה הריצוף הוא חלק חשוב ומהותי ממראה הבית, ולמרות שלא ממש נותנים עליו את הדעת כי, בכל זאת, צריך להרכין את הראש כדי לראות אותו במלוא הדרו, הוא נמצא בכל מקום בבית. הריצוף הוא זה שמעניק לבית את האופי והסגנון שלו. אם תבחרו לרצף את הבית בפרקט, ריצוף העץ ייתן לכם מיד תחושת חמימות, רגיעה ונועם. אם תרצו לרצף באריחי קרמיקה צבעוניים, גם כאן תתקבל תחושה נעימה, אם כי הבית כבר יוגדר כצעיר ושובב. כלומר, הריצוף נותן את הטון ועל פיו מותווה גם קו העיצוב השולט בבית. לכן, אין ספק שיש להקדיש מחשבה לסוג הריצוף שייבחר ולמראה הבית העתידי שתרצו.
יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. כל כך הרבה, שכל אחד יכול למצוא את מה שהוא צריך ואת מה שמתאים לו מבחינה תקציבית ועיצובית. אבל בטופ של הטופ, בראש הרשימה, מופיעים שני סוגי ריצוף יוקרתיים, אל-זמניים, שתמיד יהיו מבוקשים – האבן הטבעית והשיש (שגם הוא סוג של אבן). מי שיבחר לרצף באחד משני חומרי גלם אלה, יכול להיות סמוך ובטוח שעשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה שהוא מרהיב ביופיו, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה. ולא הזכרנו גם את העובדה - ריצוף אבן טבעית וריצוף שיש תמיד יישארו שיקי וטרנדי.

מהיכן מתחילים?

הבעיה העיקרית עם ריצוף אבן או שיש היא – איזה סוג לבחור? יש מגוון עצום וקשה להחליט. הנקודות הבאות תעזורנה לכם להחליט ואנו ממליצים שתכניסו אותן אל מערך השיקולים שלכם:

    בראש ובראשונה – תקציב. ריצוף אבן טבעית או ריצוף שיש הוא ריצוף יקר, כך שההנחה היא שלקחתם את זה בחשבון. יחד עם זאת, דעו שעדיין, גם בבחירה של אבן טבעית או שיש, יש טווח מחירים שבו תוכלו לנוע ולעשות את הוויתורים שלכם. תנועה וכמות אנשים. האם אתם בית מארח? האם אתם משפחה צעירה? אולי רווקים? האם יש לכם בעלי חיים? שאלו את עצמכם שאלות שיתנו לכם מושג על כמות התנועה והמבקרים אצלכם בבית. כך תוכלו לדעת האם סגנון ריצוף בשיש ובאבן בכלל מתאים לכם ואם כן, כיצד ניתן להתאים אותו לפעילות הביתית. ייעוד החלל. האם מדובר בחדר אמבטיה או בכל הבית? אולי דווקא מתחשק לכם לרצף רק את המרפסת באבן טבעית? תנו דעתכם על השימוש שתעשו בחלל אותו אתם מרצפים. זה גם ישפיע מן הסתם על התקציב. סגנון עיצובי. גם זה שיקול חשוב. האם הבית שלכם גדול או קטן? האם תרצו שהוא ישדר יוקרה או חמימות? האם תרצו ריצוף בהיר או ככה, מבריק או מט, טבעי יותר או פחות? שאלות חשובות שרצוי לענות עליהן לפני הבחירה בריצוף. תחזוקה. אמנם תחזוקה היא עניין שולי כשמדובר בריצוף באבן או בשיש, אבל בכל זאת צריך לדאוג שתהיה תחזוקה מינימלית כדי לשמר את הריצוף. שאלו את עצמכם האם אתם באמת רוצים את המינימום או שאולי קצת מעבר? זה ישפיע על סוג הריצוף שתבחרו.

אחרי שתענו לעצמכם על השאלות שהעלינו כאן, כבר תהיה לכם מעין הכנה מוקדמת לבחירת הריצוף. ואנחנו כאן כדי לתת לכם מידע נוסף על ריצוף באבן טבעית ובשיש.

ריצוף באבן טבעית – מתאים לכל מקום

אבן טבעית היא אחד מסוגי הריצוף שמשתלב היטב גם בבית וגם בחוץ, כך שאם אתם רוצים לייצר המשכיות ומעבר טבעי בין פנים הבית למרפסת או לגינה, זהו סוג הריצוף המתאים ביותר. כל שעליכם לבדוק כאשר אתם רוכשים אריחים אלה, שהם עבים מספיק כדי להיות מיושמים בשני המקומות.

סוגים נפוצים של אריחי אבן טבעית

ריצוף אבן גיר - סוג האבן הנפוץ ביותר בישראל, שמקורה מסלעים המורכבים מסידן פחמתי המעורבים עם חומרים אורגניים. אריחי אבן הגיר מגיעים לרוב בגוונים בהירים, בעיקר לבן, שמנת וצהוב, אך כאשר מוסיפים להם חומרים טבעיים כמו חול ותחמוצות ברזל, הם יכולים גם לקבל גוונים אחרים של אדום, חום, אפור ואפילו שחור. המרקם של אריחים אלה יכול לנוע בין מרקם מחוספס לחלק לגמרי, ולמעשה, כאשר נעשה על אבן גיר תהליך פוליש, היא יכולה להיראות כמעט כמו אבן שיש.
ריצוף טרוורטין – סוג אבן מבוקש ונפוץ אף הוא, שדומה מאוד לאבן גיר, אך עם אריחים בעלי מראה טבעי שכולל את כל הגבישיות, החורים והנקבוביות שמאפיינים אבן זו. גם אריחים אלה מגיעים בצבעים בהירים, אך ניתן לערב אותם עם חומרים אחרים ליצירת גוונים ומרקמים אחרים.
ריצוף צפחה – סלע שנוצר בלחצים גבוהים מאוד במעמקי האדמה וערוך במבנה שכבתי. לאריחי הצפחה מראה דקורטיבי, והם מגיעים בדרך כלל בצבע אפור, כחול, ירוק ואפילו שחור.
ריצוף שיש – אחד מסוגי הריצוף הוותיקים והאהובים ביותר על בעלי מקצוע המומלצים שלנו. אריחי ריצוף שיש טבעי עשויים למעשה סלע גרניט, שהוא גרגירי ודחוס ונחצב בעובי האדמה. האריחים קיימים במגוון רחב של גוונים ודוגמאות.

ללכת בלי ולהרגיש עם

אם בכל זאת התקציב שלכם לא מאפשר רכישה של אריחים מאבן טבעית, עדיין תוכלו לרצף עם אריחים דמויי אבן. אריחים כאלה עשויים מגרניט פורצלן, שהוא סוג משופר של קרמיקה שיכול להתחפש לכל חומר. יש אריחי גרניט פורצלן שנראים כמו עץ, או כמו שיש וכמובן כמו אריחי אבן. המחיר של אריחי גרניט פורצלן דמויי אבן או שיש הוא בדרך כלל נמוך בהרבה מהדבר האמיתי וזו בהחלט בשורה משמחת לכל מי שיש לו תקציב מוגבל.

כמה זה עולה לנו?

מחירי ריצוף אבן טבעית מושפעים מהיצע וביקוש. ככל שהאבן ייחודית וקשה להשיג אותה, כך יעלה גם המחיר של האריחים העשויים ממנה. מחירי אריחי שיש, אבן טבעית או דמוי אבן נעים בין 100 ₪ למ"ר (לא כולל עבודה) עד מעל 1,000 ₪ למ"ר. השמים והתקציב שלכם הם הגבול.

לסיכום, אין ספק שריצוף באבן טבעית או ריצוף בשיש נראה מהודר ויוקרתי, אבל לפני שאתם בוחרים את סוג הריצוף, זכרו שמעל לכל, הוא גם חייב להיות פרקטי ולכן עליכם להתאים אותו לאופי הבית. ההמלצה היא כמובן לעשות סקר שוק ולהתייעץ עם בעל מקצוע. כך תדעו שעשיתם בחירה מיטבית.

בהצלחה!

23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

"אבן טבעית היא אחד מסוגי הריצוף שמשתלב היטב גם בבית וגם בחוץ"

"מחירי ריצוף אבן טבעית מושפעים מהיצע וביקוש. ככל שהאבן ייחודית - כך יעלה גם המחיר"

"אריחי ריצוף שיש טבעי עשויים למעשה סלע גרניט"

כתבות ומאמרים

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

במאמר זה נסקור את חומרי הגלם וסוגי הריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם - על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

קרא עוד
ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

במאמר זה נסביר על התכונות החשובות שיש לחדרים "רטובים" וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדרים ייחודים אלו כמו המקלחת והאמבטיה.

קרא עוד
כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. במאמר זה נציג בפניכם את כל השיקולים והסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה.

קרא עוד
ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

איך בוחרים ריצוף למטבח? איזה סוג ריצוף כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף עץ וריצוף דמוי עץ הם אחת האפשרויות המקובלות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. המאמר הבא מוקדש לכל המתלבטים בין פרקט עץ ודמוי עץ לבין אריחי ריצוף.

קרא עוד
אריחים מצוירים לרצפה  - מידע וטיפים חשובים

אריחים מצוירים לרצפה - מידע וטיפים חשובים

אז איך נוצרים אריחים מצוירים לרצפה? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

הרצפה היא אלמנט עיצובי שאיננו נותנים עליו מספיק את הדעת, במאמר הבא נרחיב על ריצוף באריחי קרמיקה, ונענה על כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

ריצוף הבית בגרניט פורצלן - תכונות, עיצובים ומחירונים

מאמר זה יוקדש לאריחי הגרניט פורצלן, ומטרתו להסביר לכם מהו חומר גלם זה, מה תהליך הייצור שלו, איך והיכן הוא יכול להשתלב בבית שלכם, כיצד מיישמים אותו בשטח ומהן העלויות שלו.

קרא עוד