15

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

טיפים ודגשים לתחזוקה שוטפת של ספות וריפודים מעור ומבד

אספנו את כל הטיפים לתחזוקה נכונה של ריפודים, מערכות ישיבה וספות מעור ומבד

תחזוקה שוטפת של ספות וריפודים

אנחנו משקיעים משאבים רבים בעיצוב הבית, הסלון, פינת האוכל ואזורים אחרים, ורוכשים לעיתים מערכות ישיבה מרופדות, צבעוניות ונעימות למגע בעשרות אלפי שקלים. אלה, הופכות את מראה הבית יוקרתי ומאפשרות בילוי מפנק ונוח בחדרים השונים של הבית.

לא רבים יודעים זאת, אולם מעבר להסרת כתמים או אף הזמנת חברת ניקוי לניקוי יסודי של הריפודים אחת לחצי שנה עד שנה - חשוב לתחזק את הספות, הריפודים, ומערכות הישיבה שלנו.

אספנו את כל הטיפים לתחזוקה נכונה של ריפודים, מערכות ישיבה וספות - והנה הם לפניכם:

איך מתחזקים ספות וריפודים מעור?

אם יש לכם ריפודים עשויים עור טבעי בבית, חשוב שתדעו שממש כמו העור שלנו, גם העור של ריפודי הספה נדרש לטיפולים שיחזירו לו את הלחות הטבעית שלו. ריפודי עור ללא טיפול, ייסדקו לאורך השנים בשל יובש חומר הגלם. על מנת לשמור על ריפודי העור שלכם באותה רכות מופלאה המאפיינת את החומר המיוחד הזה - כדאי שתמרחו אותו בקרם גוף שומני. נשמע מצחיק? זה בדיוק מה שתצטרכו לעשות, על מנת לשמר את תכונות הריפוד היוקרתי שלכם.

שימו לב - אם אתם בוחרים להשתמש בקרם גוף ביתי, חשוב לנסות אותו על פינה נסתרת בריפוד, יהיו קרמים שישפיעו על הצבע או הטקסטורה של הריפוד או אף ישנו את צבעו. תמצאו שפע של תרסיסים המוסיפים לחות לריפודי עור, במיכלים נוחים במיוחד לשימוש, אצל חברות מקצועיות העוסקות בניקוי ותחזוקה של ריפודים. שימו לב שאתם מטפלים בריפודים שלכם אחת לכמה חודשים עד חצי שנה - והקפידו למרוח את הריפודים בלחות גם באזורים נסתרים של הריפוד, ולא רק במרכז הספה.

אגב, עור סינטטי אינו נדרש לטיפולים ולהוספת לחות. ריפודי עור סינטטי הם ריפודים עמידים ונוחים מאוד לתחזוקה, והחומר ממנו עשויים הריפודים הוא חומר פלסטי אטום. הם פחות נוטים להתלכלך, ועשויים להיראות ממש כמו ביום הראשון, גם לאחר שנים רבות של שימוש. הקפידו על ניקוי שגרתי במטלית נקייה ולחה - ואתם מסודרים.

איך מתחזקים ספות וריפודים מבד?

ריפודי בד הם בעלי תכונות שונות, עם לפחות עשרה סוגים שונים של בד טבעי (כותנה, פשתן, משי, ועוד) וסינטטי (אימפלה, מיקרופייבר, פוליאסטר, שניל, ועוד) שלכל אחד מהם מאפיינים שונים, נטייה שונה להתלכלך וחומרים אחרים שמאפשרים הפרדה של חומרי הלכלוך מסיבי הבד. באופן כללי נוכל לומר, כי בעוד הבדים הטבעיים מקנים מראה אקולוגי, עשיר - וגם יוקרתי, לכל מערכת ישיבה, הבדים הסינטטיים הם נוחים לתחזוקה ולא פעם מציעים עיצובים וצבעים עשירים יותר. מרבית הבדים הסינטטיים, וגם חלק מבדי הריפוד הטבעיים, עוברים טיפול על ידי חומר לניקוי ריפודים המעניק להם עמידות גבוהה יותר בפני כתמים, כך שנוזלים וחומרים מלכלכים ממש לא מצליחים להיכנס אל בין סיבי הריפוד. חשוב לברר אודות טיפולים לעמידות בפני כתמים ולכלוכים מעל ריפודי הספות שלכם - לא אחת, מדובר בטיפולים המקנים עמידות זמנית בלבד לריפודים, ולמשל ניקוי מקצועי של הספות פוגע באופן דרמאטי בציפוי החומר נוגד הכתמים של הריפודים - וניתן לחדשו.

בריפודי בד, טבעי או סינטטי, אנחנו יכולים להמליץ על שני הרגלים לתחזוקה מוצלחת ונקייה של מערכות הישיבה שלכם -

1) אווררו את הריפודים שלכם.
אחת לזמן מה (אנחנו ממליצים על בין חודש לשלושה חודשים), הסירו את הריפודים אם זה אפשרי, אם לא - משכו את מערכת הישיבה כולה החוצה, אל הגינה או המרפסת, "לנשום אוויר". אם זה בלתי אפשרי - פתחו את כל החלונות ואף הפעילו מאוורר ממש לכיוון הריפודים. הסירו מהריפודים כריות, שמיכות, או כיסויים - ומתחו אותו, כך שייחשף היטב לאוויר. אווררו גם כריות, ואם מערכות הישיבה שלכם מתפרקות - אפשרו אוורור לכריות המושב, והפכו אותן לאוורור יעיל משני צידיהן. האוורור יפחית צבירה של ריחות רעים - אפילו מזיעה לאחר שימוש במערכות הישיבה במהלך הקיץ, ויקל על טיפול בכתמים עם היווצרותם. בנוסף, האוורור מפחית התפתחות של עובשים וחיידקים בשכבות העמוקות של הריפוד בכורסה, ומאפשר ייבוש של רטיבות או לחות שהצטברה בו.

2) שאבו היטב את הריפודים שלכם.
אחת לשבוע או שבועיים, הסירו את כל האביזרים, הכיסויים והכריות מעל כל הריפודים שלכם - ושאבו את הריפודים היטב. שאבו בחריצים הקטנים שבין משעני היד לכריות המושבים, שאבו את כריות הנוי משני צידיהם, שאבו את הריפודים מאחורה ומקדימה, באופן יסודי וממש בכל אזור של הריפודים. השאיבה תרחיק לכלוכים שעשויים להיטמע בריפוד או להפוך לכתמים, תסיר אבק שהופך כל כתם קשה יותר להסרה, ואם יש לכם שואב אבק איכותי - תסיר גם לחות או רטיבות ומושבות של מיקרו אורגניזמים.

טיפ קטן לקראת הכתם הבא

איך לתחזק ולנקות ריפוד של ספה וריהוט נוסף עם ריפודים - הצטיידו ברשימה של מסירי כתמים - ונסו אותם על אזורים חבויים בריפוד. כשאתם מטפלים בכתמים, מהירות הטיפול ממש תכתיב את שיעורי ההצלחה שלכם. על כן, אם תהיו מוכנים עם חומרי ניקוי שאתם כבר יודעים שהם בטוחים עבור ריפודי הספה שלכם - תרוויחו זמן יקר, תטפלו בכתמים מייד עם היווצרותם, תימנעו חדירה לשכבות העמוקות של סיבי הריפוד, ותגדילו משמעותית את הסיכוי להתגבר על הכתם באופן מוצלח.

15

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

לפני שימוש בחומר ניקוי ביתי יש לנסות אותו קודם כל על פינה נסתרת בספה כדי לוודא שהריפוד לא נפגע

חשוב להקפיד לשאוב את הריפודים פעם בשבוע שבועיים ובכך למנוע היווצרות לכלוך שעלול להפוך לכתמים

השתדלו שתמיד יהיו לכם חומרי ניקוי זמינים בבית - מהירות הטיפול בכתם תעלה את הסיכוי שלכם להסיר אותו

כתבות ומאמרים

סוגי נזקים אפשריים לספת עור והדרכים לתיקונם

סוגי נזקים אפשריים לספת עור והדרכים לתיקונם

אספנו עבורכם כמה דרכים פשוטות לבצע תיקון ספות עור באמצעים ביתיים

קרא עוד
איך מנקים ספות עור, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספות עור

איך מנקים ספות עור, שיטות מובילות וטיפים לניקוי ספות עור

יש לכם ספת עור, סלון מעור או ריפודי עור, הנה מספר טיפים על איך להסיר מהם כתמים.

קרא עוד