15

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

ניקוי, חידוש ריפודי רכב - כללים לתחזוקה או ניקוי של ריפודים לרכב

רשימת טיפים לניקוי או חידוש ריפודי רכב בשיטת עשה זאת בעצמך

איך מנקים ריפודי רכב?

במסגרת המדריך השלם לניקוי ריפודים של "טוב תודה", אנחנו מטפלים בניקוי עצמאי ומקצועי של כל סוגי הריפודים, ממליצים על חומרי ניקוי ביתיים שמתאימים לסוגי ריפוד שונים ומרכזים טיפים לניקוי סוגים שונים של ריפודים - והפעם, כל הטיפים על ניקוי ריפודי הרכב. אלה אמנם לא ריפודי הספות העדינים והם לא ריפודי הבד של שולחנות פינת האוכל, הנוטים כל כך להתלכלך - ובכל זאת, מרביתנו מבלים זמן רב בכל יום ברכב שלנו, וחשוב לדעת כי ריפודי הרכב, הצוברים לכלוך, צוברים גם ריחות פחות נעימים ואם זה לא מספיק - הם הופכים בקלות מצע מושלם למרבצי בקטריות, עובשים ומיקרו אורגניזמים שאתם ממש לא רוצים לשבת עליהם. איך מתמודדים עם לכלוכים מעל ריפודי הרכב שלכם, וכיצד מנקים את ריפודי הרכב באמצעים ביתיים? כל הטיפים - לפניכם.

ממה עשויים ריפודי הרכב שלכם?

יש הבדל גדול בין ניקוי ריפודים לרכב עשויים בד, עור, או חומר סינטטי. חשוב לדעת, כי באופן כללי, ריפודים העשויים חומר סינטטי - או חומר אורגני שעבר טיפול לדחיית כתמים וספיגה של חומרים - הם קלים יותר לניקוי. בחומרים אורגניים לריפודים שעברו טיפול דוחה כתמים, השפעת הטיפול תתפוגג בתוך בין שנה לשלוש שנים, ועמידות הריפודים בפני כתמים תרד בהדרגה.

ריפודים מחומר סינטטי בדרך כלל מגיבים היטב לניקוי פשוט במגבון לח, במיוחד כשמדובר בעור סינטטי, שהוא חומר פלסטי חלק. ריפודי עור ובד מורכבים יותר לניקוי, ועל כן חשוב במיוחד לנקות את הכתם קרוב ככל האפשר לזמן ההיווצרות שלו.

כללים לשמירה על ריפודי הרכב נעימים (ובריאים)

ניקוי ריפודי רכב הוא ממש לא עניין אסתטי גרידא - מדובר בבחירה שמשפיעה על בריאותם של המשתמשים ברכב. למשל - רטיבות בריפודים שאינה מטופלת, הופכת מצע מושלם לעובשים - על כן ההמלצה היא לא להשאיר רכב סגור בעל ריפודים רטובים.

בנוסף, מפאת שהרכב הוא בדרך כלל סגור, הריפודים רגישים מאוד לקליטת ריחות (כמו למשל ריחות עשן סיגריות). על כן מומלץ להקפיד על אוורור הרכב, כמו כן - השתדלו להימנע מעישון ברכב, אם אתם מעוניינים לשמור על הריפודים נטולי ריחות עשן.

גם בריפודי הבית וגם בריפודי הרכב, מומלץ לטפל בכל כתם קרוב ככל האפשר לזמן היווצרותו, כאמור, וחשוב לנסות כל חומר מסיר כתמים - ביתי או מקצועי - במקום מוסתר של הריפודים טרם הניקוי.

ועוד טיפ אחרון - מומלץ לשמור על ריפודי הרכב נקיים ככל האפשר באופן קבוע. הקפידו על שאיבה יסודית של הריפודים, או שלחו את הרכב לניקוי אחת לשבועיים עד ארבעה שבועות. שאיבת הריפודים תבטיח הסרת לכלוכים, ניקוי והסרת כתמים קלה יותר גם כשנוצרים כתמים.

חומרים ביתיים להסרת כתמים מעל ריפודי הרכב

קיים היצע נרחב של חומרי ניקוי המותאמים לריפודי רכב מבד או מעור. הנה כמה המלצות בנוגע לחומרי ניקוי ביתיים ויעילים, שתוכלו להכין בעצמכם - יעילותם של חומרים אלה לעיתים אינה נופלת מזו של חומרים שנמכרים כמקצועיים - ונזכיר שוב לנסות כל חומר ניקוי במקום נסתר (בתהליך ניקוי מלא, כולל המתנה של לפחות שעה שעתיים לבחינת השפעת הדטרגנט על חומרי הריפוד) טרם תחילת הניקוי. הנה כמה "מתכונים" לחומרי ניקוי ביתיים לריפודי הרכב שלכם:

  • מגבון לח - "הקו הראשון" לניקוי כל כתם, רצוי שיהיה ללא אלכוהול וללא חומרי בישום. מגבונים לחים יעילים במיוחד בריפודים שעברו טיפול לדחיית כתמים וריפודי עור טבעי וסינטטי
  • אבקת כביסה או ג'ל כביסה - ניתן לערבב כוס מים חמימים עם כשתי כפות של אבקת כביסה לחומר ניקוי יעיל, על ריפודי עור ובד
  • שתי כפות חומץ לבן על כחצי כוס מים חמימים - יעיל במיוחד לריפודי בד ברכב
  • סודה לשתיה - חומר יעיל במיוחד לספיחת ריחות רעים מן הריפודים. ניתן לפזר את אבקת הסודה לשתיה מבלי לדלל אותה במים - פשוט ככה, ולאחר מכן "לטאטא" או לשאוב אותה באמצעות שואב אבק ידני, מעל הריפודים

איך מסירים כתמים מעל ריפודי הרכב?

כך תפעלו, כשאתם מזהים כתם שאתם מעוניינים להסיר מעל ריפודי הרכב שלכם:

  1. שאבו היטב את אזור הכתם, כך שתוכלו לדעת שאתם פועלים על ריפודים נקיים
  2. בחרו את הדטרגנט שלכם - בהכנה ביתית או ברכישה מחנויות מתמחות. נסו אותו טרם הסרת הכתם על אזור נסתם בריפוד
  3. התיזו את הדטרגנט מעל הכתם, השתמשו בכמות מתאימה ואל תרטיבו את הריפודים יתר על המידה. את חומר הניקוי תוכלו לרסס באמצעות מרסס ביתי באזור הכתם או לפזר מעל הכתם באמצעות מטלית נקייה
  4. הניחו לדטרגנט לספוג את חומרי הלכלוך על פי הוראות היצרן או על פני בין עשרים דקות לשעה
  5. ספגו באמצעות מטלית נקייה ויבשה את חומרי הניקוי ושאריות של רטיבות
  6. השאירו את הרכב פתוח ומאוורר לייבוש
  7. במקרה של ריחות רעים - כאמור- פזרו אבקת סודה לשתיה ואפשרו לריחות הרעים להיספג בה בין שעה לשעתיים, לאחר מכן שאבו או נקו אותה (ללא מים) מהריפודים

מתי תדעו שהגיע הזמן להשתמש בשירותים המקצועיים של חברת ניקוי?

בניגוד לניקוי העצמאי, שהוא נפלא לתחזוקת הריפודים בין ניקויים מקצועיים כמו גם למתן מענה מהיר ויעיל במקרה של היווצרות כתם, חשוב לנקות את ריפודי הרכב באופן מקצועי כל חצי שנה עד שנה, על מנת לבצע חידוש ריפוד לרכב, לאפשר להם טיפול מקצועי ולטפל במרבצי חיידקים, עובשים ופטריות מהם. בין הניקויים היסודיים - הניקוי הביתי מאפשר מענה מושלם, לתחזוקת ריפודי הרכב נקיים, נטולי ריחות רעים, מזמינים - ואפילו בריאים.

15

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

מומלץ לבצע שאיבה יסודית של הריפודים באופן קבוע או לקחת את הרכב לניקוי אחד לחודש

ניקוי ראשוני של ריפודי רכב יהיה באמצעות מגבון לח ללא אלכוהול וללא חומרי בישום

חשוב לנקות את ריפודי הרכב באופן מקצועי כל חצי שנה עד שנה ובכך לחדש את בדי הריפוד ולטפל במרבצי החיידקים

כתבות ומאמרים

המדריך השלם לניקוי מזרונים

המדריך השלם לניקוי מזרונים

במאמר יוסבר על חשיבות ניקוי מזרנים בבית באופן מקצועי וכיצד לתחזק את המזרן באמצעיים ביתיים.

קרא עוד
איך מנקים ריפוד של הריהוט בבית, באיזה חומר לניקוי ריפודים מומלץ להשתמש?

איך מנקים ריפוד של הריהוט בבית, באיזה חומר לניקוי ריפודים מומלץ להשתמש?

במאמר זה נסקור את ההבדלים בין סוגי הריפודים השונים בבית על מנת שתוכלו לבחור לכל ריפוד חומר ניקוי מתאים.

קרא עוד