14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

המדריך השלם לניקוי מזרונים

במאמר יוסבר על חשיבות ניקוי מזרנים בבית באופן מקצועי וכיצד לתחזק את המזרן באמצעיים ביתיים.

מתי תדעו שהגיע הזמן לנקות את המזרון, ואיך עושים זאת?

בניקוי מזרונים, יש חשיבות לא רק למראה האסתטי - אלא גם לאיכות השינה הנובעת ממזרון נקי. יותר מאשר בניקוי של ריפודים, ניקוי מזרונים הוא פונקציונאלי - מכיוון שהשינה על מזרן מלוכלך מגבירה תסמיני אלרגיה (והרי בין 70% ל - 80% מאיתנו סובלים מאלרגיות או מרגישות לאלרגנים בסביבותינו, לפחות בחלק מחודשי השנה), ועשויה גם לפתח בעיות בריאותיות, אם המזרון שלכם מהווה מצע להתפתחות של חיידקים, בקטריות, עובשים, ועוד מיני מרעין בישין - הוא משפיע באופן ישיר ורחב היקף על איכות הנשימה, בריאות העור ופעילות מערכת החיסון, כמו גם על התפקוד המיטבי שלנו במהלך היום (שהוא תלוי באיכות השינה).

מכל הסיבות האלה - חשוב במיוחד להקפיד על מזרן נקי, ולנקות אותו באופן מקצועי, עם חברת ניקיון המתמחה בניקוי מזרונים, אחת לחצי שנה עד שנה. חשיבות ניקוי המזרן היא לא פחותה אם לא אף מוגברת - בתינוקות, פעוטות וילדים.
בשורה התחתונה, עוד לפני שאנחנו מתחילים בפריסת הטיפים והטכניקות לשמירה על מזרן נקי ביום יום - אנחנו ממליצים שלא לוותר על ניקוי מקצועי של המזרן. בין תאריכי הניקוי המקצועי - כך תנקו את המזרן שלכם באמצעים ביתיים, ותסירו ממנו כתמים.

מבנה המזרן שלכם

בשונה מניקוי הריפודים או השטיח , המזרן בדרך כלל הוא עבה ובעל מספר שכבות של ספוג או בד. מפאת מבנהו, כתמים, שתן, שתייה שנשפכה עליו או אפילו כתמים של זיעה במהלך לילות הקיץ החמים - כל אלה "נשמרים" בין שכבות המזרן, וניקוי יסודי שלו יכלול שאיבה החוצה של אותם לכלוכים, מבין השכבות. הדרך היחידה להבטיח שלכלוכים לא יגיעו לשכבות התחתונות של המזרן שלכם ויילכד שם, היא לנקות את הכתמים מייד עם היווצרותם. שיטת ניקוי המזרן דומה לרוב לשיטות הניקוי של מגוון הספות הוריפודים בבית עם כמה דברים שיחודיים לניקוי מזרנים בלבד.

ניקוי ביתי של המזרן - מה לא עושים?

במרבית המקרים, ניקוי המשטח העליון של המזרן הוא יעיל מאוד, גם בשימוש בדטרגנטים ביתיים, כמו אבקת כביסה או ג'ל לניקוי כביסה. הנה כמה שגיאות נפוצות - שמומלץ בחום להימנע מהם, על מנת לשמור את המזרון נקי:

  • אל תרטיבו את המזרן. רטיבות שנספגת בשכבות העמוקות של המזרן תפתח ללא ספק עובש או פטריות, שלא נעים לישון עליהן. הרטיבו את המזרן רק בכמות המועטה ביותר הנדרשת, ודאגו לייבוש מלא של המזרן, גם בלחיצה חזקה, לפני שאתם חוזרים לישון עליו
  • אל תשתמשו בחומרי ניקוי אגרסיביים המכילים מעל 5% של חמצן פעיל - כמו אקונומיקה, כלור, וכדומה. בהמשך - נפרט בנוגע למספר טכניקות ביתיות לניקוי יעיל של המזרן, עם חומרי ניקוי שנמצאים בכל בית
  • אם אתם מנקים את המזרן בחומרי ניקוי שריחם אינטנסיבי - הקפידו להסיר היטב את חומרי הניקוי, לייבש ולהסיר ריחות מאזור הניקוי במזרן טרם תחזירו את המזרן לשימוש, על מנת שלא תסבלו מריח חומרי ניקוי בשנתכם.
  • אל תתפשרו על ניקוי השכבה החיצונית של המזרן - אם המזרן נרטב, היו בטוחים שהחומר המלכלך חדר גם לשכבות התחתונות של המזרן. במקרים כאלה - מומלץ לוותר על הניקוי הביתי, ולפנות לניקוי מקצועי

חמש שיטות פלא לניקוי ביתי של מזרונים

אם אתם מנקים את המזרונים באופן ביתי פעם בשבוע או אם נוצר כתם טרי על המזרן ואתם מעוניינים לנקות אותו, כראוי, מייד לאחר שנוצר - הנה חמש שיטות לניקוי מזרנים ביתי, שעובדות ביעילות מפתיעה

לניקוי כתמי שתן, קיא, צואה, דם, וכתמים ביולוגיים אחרים

  • ערבבו כמות של חומץ לבן או חומץ טבעי בכמות זהה של מים חמימים (לתערובת של 1:1), טפחו בעדינות על האזור המוכתם תוך שאתם מקפידים שלא להרטיב את המזרן יתר על המידה
  • אם הכתם בולט או לא מאוד חדש - אפשרו השריה וספיגה של תמיסת הניקוי למשך כעשר דקות
  • הברישו בעדינות - אפשר אפילו עם מברשת שיניים שכבר, כמובן, לא תשתמשו בה, את אזור הכתם
  • באמצעות מטלית נקייה ויבשה - ספגו לחלוטין את הרטיבות, וייבשו את המזרן לחלוטי (בשמש, או באמצעות שואב אבק הפועל גם על נוזלים, או באמצעות מייבש שיער, וכדומה)
  • רק כשהמזרן יבש לחלוטין - החזירו אותו לשימוש

להסרת ריח רע ממזרנים

שני חומרים שסופחים נוזלים וריחות בצורה יעילה הם אבקת סודה לשתיה ומלח שולחן דק רגיל. אחד משני אלה, תוכלו לפזר מעל אזורים במזרן ש"סובלים" מריח רע, לאחר שאת הכתם עצמו הסרתם וייבשתם. הניחו לחומרים הפעילים למשך כשעתיים, ולאחר מכן הסירו אותם מן המזרון באמצעות שאיבה או ניגוב, ללא מים

השתמשו בפירות הדר להסרת כתמים ולהלבנה

תוכלו ממש לשפשף את המזרן שלכם עם קליפת לימון או תפוז, או להשרות את הקליפות במים ולהשתמש בתמיסה שהתקבלה לניקוי. ניתן גם לסחוט תפוז או לימון לקערה ולהשתמש במיץ הפירות לניקוי.

לניקוי מיטת תינוקות או פעוטות

השתמשו בנוזל כביסה היפו אלרגי, בריכוז של שתי כפות לכוס, הברישו את חומר הניקוי הביתי באזורי הכתם ודאגו לייבוש מלא של המזרן לפני חזרתו לשימוש. השימוש בחומר היפר אלרגי יבטיח שחומרי הניקוי עצמם לא יצרו גירויים אלרגיים שהם נפוצים יותר אצל פעוטות ותינוקות.

להסרת עובש בשכבות החיצוניות של המזרן

השתמשו בשמן אתרי מעץ התה, אותו תוכלו לרכוש בחנויות הפארם, וערבבו כארבע טיפות שמן אתרי לתוך כל כוס של חומר הניקוי שלכם. השמן האתרי עץ התה מחסל עובשים ופטריות, ואפילו קרדית אבק הבית, הנפוצה במזרנים, מסתלקת בנוכחות החומרים הפעילים אשר בו.

14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

ניקוי מזרן באופן מקצועי באמצעות מכשור מתקדם

בעת ניקוי ביתי של מזרן יש להיזהר לא להרטיב את המזרן אלא לנקות באמצעות מטלית לחה ובסיום לדאוג לייבוש מלא

במקרים של כתמי עובש, פטריות וקרדית האבק במזרן מומלץ לקנות שמן אתרי מעץ התה והחומרים הפעילים בו יחסלו אותם כליל

כתבות ומאמרים

ניקוי, חידוש ריפודי רכב - כללים לתחזוקה או ניקוי של ריפודים לרכב

ניקוי, חידוש ריפודי רכב - כללים לתחזוקה או ניקוי של ריפודים לרכב

רשימת טיפים לניקוי או חידוש ריפודי רכב בשיטת עשה זאת בעצמך

קרא עוד
איך מנקים ריפוד של הריהוט בבית, באיזה חומר לניקוי ריפודים מומלץ להשתמש?

איך מנקים ריפוד של הריהוט בבית, באיזה חומר לניקוי ריפודים מומלץ להשתמש?

במאמר זה נסקור את ההבדלים בין סוגי הריפודים השונים בבית על מנת שתוכלו לבחור לכל ריפוד חומר ניקוי מתאים.

קרא עוד