14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

איך מנקים ריפוד של הריהוט בבית, באיזה חומר לניקוי ריפודים מומלץ להשתמש?

במאמר זה נסקור את ההבדלים בין סוגי הריפודים השונים בבית על מנת שתוכלו לבחור לכל ריפוד חומר ניקוי מתאים.

ספות עור, כורסת בד או כיסאות אוכל - איך מנקים את הריפודים השונים בבית?

הסתכלו סביב על הבית המעוצב שלכם, ותגלו כי יש לכם מספר אלמנטים בבית שהם מרופדים - זה יכול להיות הספות והכורסאות בסלון, מערכות ישיבה נוספות בבית, כיסאות שולחן האוכל וכדומה. מרבית הריפודים בארץ היום הם ריפודים מבד - טבעי או סינטטי, וריפודים מעור, שגם הוא עשוי להיות טבעי או סינטטי. כשאתם מעוניינים לנקות את הריפודים בבית - חשוב להתייחס לכל ריפוד בהתאם לחומרים ממנו הוא עשוי. תמצאו באתר גם מדריך מקיף לניקוי ספות בריפוד עור ומדריך ממוקד לניקוי ריפודים מבד, כמו גם מדריך לניקוי ריפודי הרכב - במאמר זה נסקור את ההבדלים בין כלל סוגי הריפודים השונים - מידע שחשוב לדעת, גם על מנת לאפשר ניקוי ביתי מתאים לריפודים שלכם - וגם על מנת שתוכלו לבחור ריפודים יתאימו לסגנון החיים שלכם, בבואכם לבחור מערכת ישיבה, כורסה או כיסא בעל ריפוד.

סקירה קצרה על החומרים המשמשים לריפוד

יש הבדלים מהותיים בתחזוקה ובניקוי של ריפודים מחומרים שונים, מבדים שונים ומסוגים שונים של עור. עוד לפני שאתם מלחלחים את המטלית שלכם ומנסים להסיר כתם מהריפוד - בואו ננסה להבין מאילו חומרים עשוי הריפוד שלכם, ואיך הכי נכון להתמודד עם הניקוי שלו -

ריפוד מיקרופייבר (או אימפלה)
חומר סינטטי לחלוטין, ועמיד בעל טקסטורה שמזכירה עור הפוך וקטיפתי. קל מאוד לנקות ריפודים ממיקרופייבר, מפני שטכניקת הכבישה בהם מיוצר הבד, מצמצמם את אפשרות החומרים המכתימים ממש להיספג בריפוד. עם זאת, הם רגישים מאוד לכתמי שומן, כך שאת ארוחת הערב - מוטב שלא לאכול מעל ריפודי מיקרופייבר.

ריפודי עור
עור הוא כנראה חומר הריפוד היוקרתי - והיקר ביותר. קל לנקות אותו ולהסיר ממנו כתמים חדשים - אולם קשה להסיר ממנו כתמים לאחר שנוצרו. הוא נוטה לספוג ריחות ודורש תחזוקה רבה, שתמנע היווצרות סדקים.

ריפודי עור סינטטי
בעוד יש שיאמרו כי ריפוד עור סינטטי מקנה לרהיטים תחושה מלאכותית - עור סינטטי הוא כנראה חומר הריפוד הכי קל לתחזוקה. מנקים אותו עם מגבון לח, הוא לא סופג כלום, גם לא ריחות, והוא שומר על המראה החדש הצבעוני שלו לאורך זמן.

ריפוד מבד טבעי - כותנה, פשתן, וכדומה
ריפודים מבד טבעי משווים אווירה אקולוגית וחמה, אבל הם בעלי איכות סופגת וקשים יותר לניקוי ולהסרת כתמים. בעיקר בריפודים בצבעים הבהירים - תמצאו את עצמכם נדרשים לשירותי חברת ניקיון לעיתים קרובות, אם ברצונכם לשמור על המראה החדש של הריפודים. לא רק כשמשהו נשפך על הריפוד הוא יוכתם - בדים טבעיים סופגים גם זיעה, כך שמספיק שמישהו יישב על הריפוד שלכם ביום חם - ואתם עלולים למצוא את עצמכם עם כתם גדול ומכוער להסיר, לאחר שיקום. אפילו הצטברות אבק משפיעה על הריפוד ומשנה את צבעו.

ריפוד מבד סינטטי
תוכלו להסיר את כתמים באמצעות מגבון לח, להכניס את כל הריפודים לכביסה (בטמפרטורה לא גבוהה מ - 30 0 , על מנת שלא להשפיע על צבע הריפודים). קל לשמור על הריפודים ססגוניים כביומם הראשון בבית, גם לאורך זמן וגם במשפחות עם ילדים או חיות מחמד.

החומרים המתאימים לניקוי הריפודים שלכם

כפי שראינו, כל סוג של ריפוד הוא בעל הנטיות, העמידות, וכושר הספיגה האינדיווידואליים לו - וחשוב שתדעו כי בעוד זה ממש בסדר להעביר מגבון לח על ריפוד עור או עור סינטטי - לא תמיד זה יעבור בשלום, כשהריפודים שלכם עשויים בד טבעי (אגב, בעור טבעי, הקפידו לנקות עם מגבונים שאינם מכילים אלכוהול). על כן, חשוב לדעת מאיזה חומר נתפר הריפוד שלכם, ולבחור את התחזוקה שלו בהתאם. חשוב לדעת, כי ישנם חומרי ניקוי מקצועיים שמתאימים לכל סוג של ריפוד - ושפע של המלצות בנוגע לחומרי ניקוי שאפשר להכין מחומרים ניקוי שיש בית (כמו סבון לניקוי כלים או אבקת כביסה) - בדילול עם מים. לאחר שזיהיתם את סוג הריפוד שלכם - קראו את המדריך הספציפי למידע נוסף על חומרי ניקוי ביתיים ואיך מסירים באמצעותם כתמים מהריפודים בבית.

ניקיתם לבד? מצויין! עדיין, כדאי לשקול ניקוי מקצועי של הריפודים, כל פרק זמן קבוע

אם הריפודים שלכם עשויים חומר טבעי (עור או בד), אם יש לכם ילדים קטנים, בעלי חיים או אם אתם אוהבים לארח - גם כשאתם לא רואים את האבק והלכלוך המצטבר בין סיבי הריפוד - הוא קיים שם, צובר ריחות לא נעימים ומהווה בית נעים לבקטריות, חיידקים ועוד מיני מיקרו אורגניזמים - אורחים לא רצויים בין קפלי הריפודים שלנו, שבחלקם גם משפיעים על הבריאות שלנו. על כן, גם כשהריפודים שלכם נראים נקיים, אנחנו ממליצים על ניקוי מקצועי מידי חצי שנה עד שנה, שיסייע לכם לשמור על הריפודים שלכם כחדשים ביום יום, בניקוי ביתי קליל. ניקוי ריפודים מקצועי ישיב את הבד למצב אופטימאלי, יסיר כתמים ישנים ויחסל מושבות של מיקרו אורגניזמים.

14

ספקי שירות בתחום ניקוי ספות וריפודים

מצא בעל מקצוע

מנקי ספות מומלצים תל אביב

ריפוד עור הינו היוקרתי ביותר ודורש תחזוקה רבה כדי למנוע היווצרות סדקים

ריפוד מבד סינטטי קל לניקוי ונשמר היטב לאורך זמן

גם אם הלכלוך לא נראה לעין כדאי לבצע ניקוי מקצועי מדי חצי שנה לניקוי בקטריות וחיידקים

כתבות ומאמרים

ניקוי, חידוש ריפודי רכב - כללים לתחזוקה או ניקוי של ריפודים לרכב

ניקוי, חידוש ריפודי רכב - כללים לתחזוקה או ניקוי של ריפודים לרכב

רשימת טיפים לניקוי או חידוש ריפודי רכב בשיטת עשה זאת בעצמך

קרא עוד
המדריך השלם לניקוי מזרונים

המדריך השלם לניקוי מזרונים

במאמר יוסבר על חשיבות ניקוי מזרנים בבית באופן מקצועי וכיצד לתחזק את המזרן באמצעיים ביתיים.

קרא עוד