35

ספקי שירות בתחום בניית דק

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

דק סינטטי - כשזה מרגיש כמו הדבר האמיתי

הקיץ כבר כאן (לא חוכמה, בישראל הוא שולט כמעט בכל ימות השנה), וזו הזדמנות מצוינת לבלות בחוץ, ולא רק בשעות הערב המאוחרות. אם אתם בעלי בית פרטי עם חצר, דירת גן ואפילו דירה עם מרפסת, סביר להניח שבשלב כזה או אחר עלה בדעתכם להתקין דק בחלק החיצוני של הבית.
לדק יש יתרונות לא מעטים, כשהעיקריים שבהם מתמקדים בכך שהוא מוסיף שטח בנוי לבית, שזהו מקום שאפשר לבלות בו ולארח בנוחות, ושבאופן כללי, הוא משמח את העין ואת הלב ולא פחות חשוב - מעלה את ערכו של הבית.
מרבית הדקים שאנו מכירים עשויים עץ. זהו חומר הגלם הנפוץ והשכיח ביותר לבניית דק, גם כי הוא נותן תחושה של ביתיות ושל נינוחות, אבל בעיקר כי הוא פשוט יפהפה. דק מעץ, ולא משנה מאיזה סוג, גורם לאנשים התלהבות והשתאות, אבל יש לו גם חסרונות. הוא דורש תחזוקה תכופה כדי לשמור על מראה העץ וכדי להאריך את חייו. ותחזוקה כזו לא מתאימה לכל אחד.
כבר מעל שני עשורים קיים מענה לסוגיית התחזוקה, כזה שמספק פתרון פשוט ונוח, ואפילו שומר על מראה העץ – דק סינטטי.
מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. הוא יסביר את הליך ההתקנה שלו ובאופן כללי יספק לכם את המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

מה זה בכלל דק סינטטי?

דק סינטטי, שנקרא גם לעיתים דק אקולוגי, הוא למעשה משטח של לוחות מחוברים שעשויים מפולימרים ממוחזרים ומדבקים, שמשולבים בהם שבבי עץ. היחס בין החומרים השונים המרכיבים את הלוחות משתנה בין חברה לחברה ומאיזו ארץ היא מגיעה, אך כולם מספקים מענה עמיד ויעיל לדק העץ, כזה שמחזיק מעמד לאורך זמן, לשנים רבות מאוד.
כדאי לדעת שלדק סינטטי יש דרגות שחיקה שמצוינות עליו וכדאי לכם להכיר את משמעותן. רמת השחיקה מבוטאת בסימון AC (Abrasion Class) כשלאחריו המספרים 3-5. המספר 3 מסמל את רמת השחיקה הנמוכה ביותר שטבועה על דקים פחות איכותיים, רמת שחיקה 4 מספיקה למרבית הדקים והשימושים שלהם, ואילו רמה 5 היא הגבוהה ביותר ומתאימה לדקים בעלי תנועה ערה.

יתרונות הדק הסינטטי

יתרונות הדק הסינטטי

01. כפי שכבר ציינו, הדק הסינטטי מספק פתרון אקולוגי, גם מכיוון שהלוחות עצמם עשויים חומרים ממוחזרים, וגם מפני שייצורם אינו כרוך בבירוא עצים, דבר שכידוע יש לו השלכות משמעותיות על אקלים כדור הארץ ועל ההתחממות הגלובלית.

02. עם השנים וההתפתחויות הטכנולוגיות, עלתה הרמה והאיכות של לוחות הדק הסינטטי וכיום מדובר באלמנט יציב ועמיד שנשאר כך לאורך זמן.

03. בנוסף, הדקים הסינטטיים עמידים מאוד לפגעי מזג האוויר ושאר מרעין בישין, אפילו אם הם עומדים חשופים באוויר

04. מראה הדק הסינטטי אחיד וחלק. ועל אף שיש כאלה שמאוד אוהבים את מראה העץ המשתנה בין קורה לקורה ואת המגע שלו תחת הרגליים ולכן אינם מוכנים לוותר על דק עץ, יש אחרים שיש להם דווקא חיבה לעיצוב הומוגני, שקל יותר לשילוב בסגנון הבית ולאלה דק סינטטי בהחלט ימלא את הצרכים

05. דק סינטטי קל מאוד להתקנה ובדרך כלל מלווה בהוראות יצרן, כך שאם יש לכם ידיים טובות, תוכלו להתקין אותו בעצמכם (אם כי רצוי להזמין בעל מקצוע מיומן בשביל השקט הנפשי שלכם)

06. לדק סינטטי כמעט ואין תחזוקה והוא שומר על המראה האחיד והרענן שלו גם שנים לאחר התקנתו.



אולם לדק סינטטי יש גם חסרונות שראוי לציין אותם – המחיר קצת יקר בהשוואה לדק מעץ, על אף שהוא מתקזז אל מול עלות התחזוקה; דק סינטטי בכל זאת אינו עשוי מחומרים טבעיים ויש כאלה שהמגע שלו לא נעים להם; מכיוון שדק סינטטי עשוי תערובת פלסטיק, הוא נוטה להתחמם, דבר שעלול להיות לא נעים אם בסוף היום מתחשק לכם לדרוך או לשבת עליו וכל חום היום שנצבר בו יוצא החוצה; והדבר האחרון – אם אתם בוחרים דק סינטטי בעל לוחות כהים, דעו שהם עלולים לדהות במקצת, במיוחד במדינה כמו שלנו שהשמש קופחת כאן בחלק לא מבוטל מימי השנה וחומה משפיע על צבע הדק ועל הלוחות.

איך תבחרו דק סינטטי?

ההחלטה הראשונה שלכם צריכה להיות – האם דק מעץ או דק סינטטי? אם בחרתם בדק סינטטי, התחילו לבחון את הפרמטרים הבאים:
הגדירו תקציב, כי גם לדק סינטטי, בדיוק כמו דק מעץ, יש כמה דרגות איכות. אם יש לכם אפשרות, אל תתפתו למחיר הזול של דק סיני. האיכות שלו לא שווה את המחיר ואתם עלולים למצוא את עצמכם מחליפים מהר מאוד את הדק בשל שחיקה מואצת שלו. העדיפו תמיד את הדק האמריקאי או האירופאי, וכמובן תוצרת ישראל ככל הניתן.
בחרו דק שעוביו יהיה מספיק ושלא יגרום לשחיקה מהירה שלו. קחו בחשבון את השימושים של הדק. האם אתם משפחה שאוהבת לארח ועל הדק יתהלכו אנשים רבים? אולי יש לכם ילדים שירוצו על הדק וישתמשו בצעצועים כמו בימבה וקורקינט? ואולי הדק ישמש רק אתכם ותשבו עליו בערב לקרוא ספר וליהנות מהנוף? אם תשאלו את עצמכם את השאלות המתאימות, תוכלו לדייק יותר את הצרכים שלכם לגבי הדק.
והדבר האחרון שכדאי להתייחס אליו, הוא המראה. קיים כיום בשוק מגוון רחב של לוחות דק, מאיכויות וברמות שונות. חלקם בצבע אחיד, ואחרים נראים ממש כמו לוחות עץ. בחרו מה שאתם אוהבים מבחינת הגוונים והשתדלו כמובן להתאים את הבחירה שלכם לסגנון העיצובי של הבית.

איך מתבצעת התקנה של דק סינטטי וכמה זה עולה?

התקנת דק סינטטי דומה מאוד בחלקה להתקנת דק מעץ. התהליך מתחיל בצורה זהה- מתכנון נכון שלוקח בחשבון את שטח הדק, המיקום שלו, סוג החומר והאיכות שלו. לאחר מכן מולבשים לוחות הדק אחד ליד השני, כשלעיתים נעשה שימוש בברגים לחיבור ביניהם, ולפעמים אין בזה צורך, תלוי בהוראות היצרן.
המחיר הממוצע של דק סינטטי נע בין 600-650 ₪ למ"ר. זה אמנם נראה יקר, אבל קחו בחשבון את העדר התחזוקה ואת תוחלת החיים של הדק הסינטטי שהופכים את הבחירה בו למשתלמת לטווח הארוך.
לפני שאתם בוחרים את סוג העץ לדק שלכם ממליצים לכם להכנס אל דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ.

לסיכום המאמר, ניתן לומר שלנוכח היתרונות הרבים של הדק הסינטטי, הדרישה אליו רק הולכת וגוברת, והעובדה שככל שאיכות הדק עולה, כך לא ניתן להבחין בינו ובין דק מעץ, מה שמעודד את הפופולריות שלו. חשוב רק שתקפידו שההתקנה שלו תהיה מקצועית ותוכלו להתרווח לכם בניחותא על כורסא או על ספה על הדק הסינטטי שלכם ולנשום עמוק.

בהצלחה!

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

"הדקים הסינטטיים עמידים מאוד לפגעי מזג האוויר

" דק סינטטי קל מאוד להתקנה ובדרך כלל מלווה בהוראות יצרן"

"לדק סינטטי כמעט ולא נדרשת תחזוקה"

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד
דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

דק סינטטי ודק מעץ – על ההבדלים, היתרונות, החסרונות ומה שביניהם

לפני שאנחנו עושים הזמנה של דק, חשוב להבין איזה דק יותר מתאים לנו, האם זה סינטטי או מעץ? לא תמיד מעץ זה הדק הכי טוב. במאמר זה תמצאו תשובות לכל השאלות בנושא.

קרא עוד