18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

כל מה שרציתם לדעת על החלפת גוף חימום בדוד שמש

במאמר יוסבר כיצד מבוצעת עבודה של החלפת גוף חימום בדוד שמש, הציוד הנדרש ושלבי העבודה.

היכן ממוקם גוף החימום

מערכת מובנית של דוד שמש מורכבת ממיכל שבתוכו נמצאים המים, קולטני שמש המשמשים לחימום המים באמצעות אנרגיה סולארית, גוף חימום לשימוש לחימום המים בצורה חשמלית בימים מועטי שמש וצנרת להזרמת המים מהקולטים לדוד ומהדוד לתשתית המים הביתית. בתחתיתו של כל דוד נמצא האוגן (פלאנג') שעליו מורכבים התרמוסטט וגוף החימום. במאמר הבא נסביר כיצד לבצע החלפת גוף חימום בדוד שמש.

הוראות בטיחות לעבודה

לפני שנתחיל חשוב לציין שהעבודה צריכה להתבצע ע"י אנשי מקצוע מוסמכים ובעלי ניסיון והמאמר בא לספק מידע על תהליך העבודה הנדרש. העבודה כוללת התעסקות עם מגעים חשמליים הבאים במגע עם מים ולכן מסכונת ביותר. עפ"י חוק רק לחשמלאי בעל רישיון מתאים מותר להתעסק בחשמל ולפני תחילת עבודה יש לוודא ניתוק החשמל (הורדת המפסק של הדוד או המפסק הראשי לכל הדירה) המים לדוד (סגירת שיבר מים ראשי) ולדאוג שאף אחד לא ישנה מצב זה במהלך העבודה על הדוד.

הציוד הדרוש לעבודה

- מברג רגיל (שטוח).
- טסטר
- מפתח ¾ (רצוי ראצ'ט לצורך הנוחות – מחגר משונן בעברית...).
- פלייר דק.
מלבד זאת, נצטרך כמובן גוף חימום חדש, המתאים לדוד המסוים בו נתקין אותו.

הפעולות הנדרשות לתהליך החלפת גוף חימום בדוד שמש:

1. בטרם ניגש לפירוק גוף החימום הישן, יש לנתק תחילה את החשמל לדוד. ניתוק החשמל לדוד יכול להיעשות מכמה נקודות. בדודי חשמל ניתוק החשמל יכול להיעשות מלוח החשמל של הבית. אם יש לכם ספק לגבי המתג הנכון, ניתן פשוט להוריד את המתג הראשי. כדי להבטיח כי לא מגיע חשמל אל הדוד, היעזרו בטסטר.

2. לאחר ניתוק החשמל, יש לנתק את המים. ניתוק המים יכול להתבצע מהברז המוביל את המים אל הדוד, אולם במקרים רבים מומלץ לנתק את המים דווקא מברז המים הראשי לדירה. ככל שאתם בטוחים כי ניתקתם לחלוטין את המים אל הדוד, ניתן להמשיך לסיבוב הבא.

3. לאחר שניתקנו את החשמל והמים, אנחנו יכולים לגשת לטפל בפירוק גוף החימום הישן והרכבת גוף החימום החדש בדוד. ראשית, יש לפרק את מכסה הפלסטיק המגן על החלקים. חלק זה נמצא בתחתית הדוד ומוחזק על ידי שלושה ברגים קטנים.

4. לאחר הסרת החלק, נראה את התרמוסטט והחלק החיצוני של גוף החימום. השלב השני בפירוק הוא ניתוק כל חיבורי החשמל. חשוב לשים לב כיצד חוברו החוטים אל התרמוסטט, כדי שנדע כיצד יש להחזיר אותם מאוחר יותר.

5. לאחר ניתוק כל חיבורי החשמל אל גוף החימום, חשוב לנתק גם את כבל ההארקה של הדוד.

6. לאחר ניתוק כל החוטים, הוציאו את התרמוסטט מתוך גוף החימום.

7. לאחר פירוק התרמוסטט, אפשר לגשת לפירוק גוף החימום.

8. כדי לפרק את גוף החימום, יש צורך לפתוח תחילה את הברגים המחזיקים את גוף החימום של הדוד במקומו. לשם כך היעזרו במפתח הברגים (הראצ'ט), עם מתאם מתאים. שימו לב, כי כאשר תוציאו את גוף החימום, המים הנמצאים בדוד יישפכו החוצה. הוציאו את החלק ותנו למים שבדוד להתרוקן.

9. לאחר שהדוד התרוקן, יש לנקות את חלקי הפלסטיק ולהרכיב אותם על גוף החימום החדש.

10. כעת הכניסו את גוף החימום החדש למקומו בדוד, והדקו מחדש את הברגים המחזיקים את החלק במקומו. כדי להבטיח שהחלק הורכב בצורה הנכונה ושאין נזילות מים מהדוד, מומלץ לפתוח מחדש את זרם המים בשלב הזה. אם ישנן נזילות, הרי שלא הרכבתם את החלק נכון ותיאלצו לפרקו ולהתקינו מחדש.

11. לאחר שוידאתם כי אין נזילות והחלק מורכב בצורה הנכונה, ניתן לגשת לשלב הבא בהרכבת החלק – חיבור כבלי החשמל בחזרה. היעזרו בטסטר כדי לוודא שמגיע חשמל אל הדוד.

12. לאחר שסיימתם לחבר את חוטי החשמל בחזרה (לא לשכוח את ההארקה!), ווידאתם כי החלקים הותקנו נכון ואין נזילות, ניתן להחזיר את החשמל לדוד ולברך על המוגמר!

ניתן להיכנס גם לסרטון הבא לצפות בצילום של תהליך עבודת החלפת גוף חימום בדוד שמש

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

מבנה של דוד שמש באדיבות חברת כרומגן

צילום של אוגן (פלאנג') פתוח וכל חלקיו

כתבות ומאמרים

5 המלצות לטיפול בבעיית זרם חלש של מים חמים

5 המלצות לטיפול בבעיית זרם חלש של מים חמים

במאמר יוסברו הסיבות האפשריות לעוצמת לחץ מים חלשה מדוד השמש ויפורטו המלצות כיצד לטפל בכל בעיה אפשרית

קרא עוד
המדריך המלא לביצוע תחזוקת דודי שמש וחשמל

המדריך המלא לביצוע תחזוקת דודי שמש וחשמל

במאמר יוסבר על הדרכים המרכזיות לביצוע תחזוקת דודי שמש וחשמל כדי לשמור עליו לאורך זמן

קרא עוד