12

ספקי שירות בתחום ניקוי שטיחים

בחירת שטיח לחדר ילדים

במאמר יוסבר על החשיבות שיש לשטיח בחדר ילדים, אילו סגנונות של שטיחים קיימים, איך לבחור שטיח, ואיך לתחזק אותו נכון.

בחירת שטיח לחדר ילדים

הרבה מאד אנשים, נוטים להחשיב שטיחים כמשהו שהוא אביזר משלים – פריט שהוא על תקן של ערך מוסף למראה הכללי של הבית (או לעיצוב של הבית) ולא מעבר לזה. האמת היא אבל, ששטיח הוא טיפה מעבר ל"פריט שבא להוסיף"... בחדרי שינה ובחדרי ילדים בפרט - מעבר לזה שהוא נותן מראה מאד יפה, הוא גם ממלא כמה פונקציות חשובות ביותר.

במאמר זה נעסוק בחשיבות של הוספת שטיח לחדרי ילדים. בנוסף – גם נסביר כיצד לבחור את השטיח הנכון (אם זה מהבחינה הפרקטית ומהבחינה העיצובית) לחדר הילדים ואיך לתחזק אותו ולשמור עליו לאורך זמן – ככה שיחזיק לנו מעמד כמה שיותר שנים.

חשיבות התקנת שטיח בחדר ילדים

אז שטיח, כאמור, הוא מעבר לפריט שבא להיות על תקן של "ערך מוסף". לחדרים שבבית ולחדרי ילדים בעיקר – הוא ממלא שתי פונקציות עיקריות ומאד חשובות:

  • הפונקציה הראשונה – היא לשמור ולהגן על גופם של הילדים מפני הקור השורר בימי החורף על גבי הרצפה. כידוע, ילדים אוהבים לבלות את מרבית זמנם בישיבה על רצפת החדר (אם זה בזמן שהם משחקים, אם זה בזמן שהם מכינים שיעורים וכדו'). במקום שישבו על רצפה קשה וקרה, עדיף שישבו על משטח מבודד ונעים – שטיח, מהבחינה הזאת עושה עבודה מאד טובה.
  • פונקציה נוספת של השטיח, היא כמובן מן ההיבט האסתטי של הדבר. שטיח מוסיף לדקורציה של החדר, ומעלה את רמת ההנאה שבחדר בעת השהייה. אין צל של ספק – שטיח שנמצא בתוך חדר ילדים, נותן הרגשה שהיא הרבה יותר כיפית ונעימה מאשר רצפה שהיא סתם "עירומה".

בחירת השטיח המתאים ביותר לילד

מקומות לרכוש בהם שטיחים לבית - לא ממש חסר... מבחר השטיחים המוצע כיום בישראל הוא כל-כך מגוון וגדול, כך שכל אחד ואחד יכול לבחור לעצמו את השטיח הרצוי לו בהתאם לצרכיו האישיים: גודל, צורה, צבע ואפילו חומרים. החומרים מהם נארגים השטיחים הם רבים ושונים – חלק מהשטיחים מיוצרים בעבודת יד (מה שמן הסתם הופך את אלו לשטיחים יותר איכותיים וגם קצת יותר יקרים). אחרים - נארגים ע"י מכונות תעשייתיות אשר מנפיקות גם הן שטיחים - באיכות לא פחות טובה - בכל הגדלים, בכל הצבעים ואפילו שטיחים עם כל מיני איורים יפים.

לגבי בחירה של שטיח לחדר ילדים – ילדים יעדיפו בד"כ, שטיחים הצבועים בצבעים ססגוניים ועזים (כמו אדום, כתום וכחול) או לחילופין שטיחים המאוירים בדמויות מצוירות האהובות עליהם כמו: דמויות של "וולט דיסני", או דמויות של סדרות כדוגמת "בוב ספוג", "דורה" ועוד. רק טיפ קטן לגבי ההורים – גם אם "הטעם" של ילדיכם בעיצוב של שטיחים אינו ממש תואם את טעמכם האישי... מהבחינה הזאת - עדיף למרות הכל לזרום עם הבחירה של הילדים... ילדים אוהבים לרכוש מוצרים עליהם מוטבעים הדמויות הטלוויזיוניות האהובות עליהם. ברגע שתכניסו לחדר ילדיכם שטיח חדש עם הדמות שהוא כל-כך מעריץ ואוהב, תבינו לבד – שאין מחיר לחיוך ולאושר של ילד שבזה הרגע קיבל את מה שהוא כל-כך חלם עליו ורוצה.

סוגי שטיחים

קיימים שני סוגים של שטיחים לחדרי ילדים: הסוג הראשון הוא - שטיחים שהם קבועים ואין כל יכולת להזיזם (כמו שטיחים מקיר לקיר). הסוג השני והיותר נפוץ הוא - שטיחים רגילים ניידים. שטיחים אלו מכסים רק מקטע מסוים של הרצפה, ומשום כך ניתנת האפשרות להזיזם מתי שרוצים – ממקום למקום. לחדרי ילדים – עדיף לבחור בסוג השני של השטיחים – כלומר שטיחים רגילים. הסיבה הראשונה לכך היא - בגלל שהרבה יותר קל לנקותם. הסיבה השנייה היא – ברגע שמתחיל להיות חם, ואין בהם צורך יותר, אפשר לקפלם ולאחסנם למשך חודשי הקיץ. ברגע שמתחיל להתקרר מחדש – פשוט מוציאים אותם מאחסון ופורשים בחזרה על גבי הרצפה.

טיפול וניקיון שטיחים

כל שטיח באשר הוא, זקוק לטיפול מסור – זה גם על מנת שיזכה באורך חיים סביר, וגם על מנת שלא יסכן את בריאות ילדיכם. מה הכוונה? צריך לזכור שבגלל ששטיח נמצא על גבי הרצפה – נוהגים (בין אם רוצים בכך ובין אם לא) ללכת ולדרוך עליו עם נעליים ש"הסתובבו בחוץ". השטיח סופג אליו ריחות לא נעימים וגם הרבה מאד לכלוך חריג. כדי "לטפל" בשטיח – רצוי להוציא אותו לניעור ולאוורור בשמש מדי שבוע, וזאת על מנת להסיר ממנו את הלכלוך שהצטבר עליו במהלך הימים שחלפו. כמו כן – מומלץ "לרענן" אותו אחת לתקופה – ע"י רכישה של חומרי ניקוי מיוחדים ומיועדים רק לו.

שימו לב –
לא לכל שטיח מתאים אותו חומר ניקוי! חומרים לניקוי שטיחים בד"כ מכילים כל מיני תרכובות כימיות ודטרגנטים משונים, וחשוב מאד שחומר הניקוי שבידיכם יתאים לחומר הגלם ממנו מיוצר השטיח (ולא חס וחלילה יסב לו נזק כלשהו). ברגע שהחלטתם לרכוש שטיח כזה או אחר לחדר הילדים – חשוב מאד שתשאלו את המוכר באיזה חומר ניקוי הוא ממליץ לכם להשתמש ובאילו חומרי ניקוי רצוי שלא תשתמשו. הקפידו לערוך רשימה מפורטת של חומרי הניקוי המתאימים לשטיח, שכן לעיתים טעות בסוג חומר הניקוי עלולה לעלות לכם בהחלפת שטיח בחדש.

12

ספקי שירות בתחום ניקוי שטיחים

מצא בעל מקצוע

מנקי שטיחים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים