26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

7 כללים לבחירת חשמלאי מוסמך

במאמר יוסבר כיצד לבחור חשמלאי אמין ומקצועי לעבודות חשמל ויודגשו כללים חשובים בהתנהלות עם חשמלאים

7 כללים לבחירת חשמלאי מוסמך

"אתה מכיר אולי חשמלאי טוב"? שגרתית ככל שתהיה, זו אולי השאלה ההגיונית ביותר, הפשוטה ביותר והיעילה ביותר בבואנו למצוא חשמלאי אמין ואחראי. אין חכם כבעל ניסיון, ואם מי ממכרינו כבר התנסה בבעל מקצוע טוב ומוכן להמליץ עליו, כי אז אין לנו סיבה מיוחדת לפקפק בהמלצתו. האם די בכך? לא! חשמל הוא נושא רגיש בעל השלכות בטיחותיות ומעשיות רבות. בעיות חשמל עלולות למרר את חיי הדיירים, לסכן את חייהם ולפגוע קשות ברכושם – החל בשריפת נורות או מכשירים חשמליים וכלה בדליקה קטלנית בדירה. כיצד נדע שאותו חשמלאי "מומלץ" אכן יודע את מלאכתו ומורשה לבצע את המטלות הדרושות?

כלל ראשון: רישיון

חשמלאי אמין חייב להיות חשמלאי מורשה – בעל רישיון ממשלתי רשמי לעסוק בחשמלאות. חשוב מאוד לדעת, כי ישנן כמה דרגות של רישיונות חשמלאות, ולא כל בעל רישיון מורשה לבצע כל פעולה! בעל רישיון "חשמלאי-עוזר" חייב לעבוד בפיקוח חשמלאי מוסמך, בעל רישיון "חשמלאי מעשי" מוגבל לעבודות חשמל מסוימות וחייב גם הוא לעבוד בפיקוח חשמלאי מוסמך, ורק בעלי רישיון "חשמלאי מוסמך" או "חשמלאי ראשי" רשאים לעבוד ללא פיקוח ולבצע את כל סוגי עבודות החשמל הביתיות. למידע נוסף אודות התנאים למתן רישיון חשמלאי ראה תקנון שפורסם באתר "משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה".

כלל שני: חשמלאי איננו טכנאי

חשמלאי אולי "מבין" במכשירי חשמל, אך אם הבעיה החשמלית נובעת מתקלה במכשיר חשמלי מסוים, רק טכנאי מורשה של החברה שמספקת שירות למכשיר הזה רשאי לטפל בו ולתקנו. טכנאי כזה, אגב, חייב להיות מצויד ברישיון שנקרא "חשמלאי-שירות" ושמתיר במפורש טיפול בסוג המסוים של המכשיר (טלוויזיה, מכונת כביסה וכו'). אין לערבב חשמלאות בטכנאות!

כלל שלישי: חשמלאי הוא קודם כל אדם

כמו כל נותן שירות, גם חשמלאי חייב להיות אדיב, קשוב, מהימן, אחראי, מדייק בזמנים ועומד במילתו. חשמלאי יכול להציג בפניך רישיון מהדרגה הגבוהה ביותר, אך אם איננו "משדר" לך אמינות ומהימנות, אם איננו מקשיב לך, או אם הופעתו רשלנית ומלוכלכת, חפש מישהו אחר.

כלל רביעי: אין לך ממליצים? חפש אותם

קיימים אתרי אינטרנט בהם רשומים אנשי מקצוע לפי סיווגים, וחשוב מכך – מומלצים על-ידי הגולשים באתר. בחיפוש מהיר ניתן למצוא חשמלאים שזכו להמלצות הגולשים, ומן הסתם המלצות אלו אמינות ובדוקות. כמובן שאין הדבר משחרר אותך מחובת הבדיקה העצמית של רישיון החשמלאי, וכמובן שהכללים הקודמים שנוסחו לעיל תקפים גם כאן.

כלל חמישי: התעקש על קביעת לו"ז מראש

כאשר יש צורך בעבודת חשמל מקיפה או שיפוצים של ממש לבית דרשו תוכנית מפורטת ולוח זמנים מן החשמלאי, כי כמו כל בעל מקצוע, נוח להם לגרור עבודות מסוימות דווקא משום שקיבלו מקדמה. נסו לפרוש את התשלומים כך שיהיו תלויים בהתקדמות העבודה.

כלל שישי: נסו לסכם את המחיר עם החשמלאי מראש

לעיתים הדבר בלתי אפשרי, אבל בדברים פשוטים כמו התקנת שקע על הקיר, או התקנת תאורה, נסו לסכם מחיר מראש ואל תהססו להתמקח או לקבל הצעת מחיר בכתב.

כלל שביעי: המלץ!

אם זכית לשירות טוב, חלוק את המלצתך עם אחרים – כך נזכה כולנו לשירות טוב יותר.

26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מצא בעל מקצוע

חשמלאים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

המדריך לביקורת חשמל של חברת החשמל - תקלות חשמל וטיפים

המדריך לביקורת חשמל של חברת החשמל - תקלות חשמל וטיפים

מאמר זה יסביר מהי ביקורת חשמל של חברת החשמל, באיזה תקלות חשמל נזדקק לאחת כזו ומתי בדיוק צריך להזמין אחת - מבטיחים תשובות לכל השאלות.

קרא עוד
תלת פאזי - כל המידע על חיבור חשמל תלת פאזי

תלת פאזי - כל המידע על חיבור חשמל תלת פאזי

אם אתם מבקשים להגדיל את זרם החשמל לבית יש לכם שתי אפשרויות: מעבר מ-25 אמפר ל-40 אמפר ומעבר מחד פאזי לתלת פאזי. במאמר הבא נרחיב על אפשריות אלו ונציג את היתרונות והחסרונות של חד פאזי ותלת פאזי.

קרא עוד
חשמלאי מוסמך – מתי צריך ועבור אילו עבודות

חשמלאי מוסמך – מתי צריך ועבור אילו עבודות

השוק מוצף בחשמלאים בעלי כל מיני סוגי רישיונות. איך נדע להבדיל ביניהם ומי מהם חשמלאי מוסמך? אנחנו כאן עם התשובות.

קרא עוד
סוגי חשמלאים - חשמלאי מוסמך, בודק, או מעשי? וההבדלים בניהם

סוגי חשמלאים - חשמלאי מוסמך, בודק, או מעשי? וההבדלים בניהם

חשמלאי נחשב לאחד המקצועות היציבים והנפוצים ביותר אבל לא כולם יודעים שלמקצוע החשמלאות אין רק הגדרה אחת, אלא שישנם סוגים שונים של חשמלאים, במאמר ננסה לענות על איזה סוג חשמלאי צריך להזמין כדי לתקן תקלות חשמל שונות.

קרא עוד