26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

כל המידע על מנורות לד

במאמר יוסבר מהי מנורת לד, מהם היתרונות שלה על פני נורת ליבון רגילה, מתי מומלץ להשץמש בה ואילו סוגי נורות לד קיימים.

כל המידע על מנורות לד

כל גופי התאורה החשמליים (מנורות, נברשות, ספוטים, זרקורים וכו') בנויים סביב מתקן מרכזי שצורך חשמל ופולט אור – הנורה. הנורות הראשונות הומצאו כבר בשנת 1840, והן היו נורות ליבון – כלומר, הזרם החשמלי הלהיט חוט דק עד שזה הגיע למצב מלובן והחל לפלוט אור. נורת הליבון המסחרית הראשונה פותחה על-ידי אדיסון בשנת 1879, ומאז השתכללו הנורות ללא הרף והומצאו סוגים חדשים רבים של נורות לתאורה.

סוגי מנורות לד

כיום אנו מכירים שלושה סוגים עיקריים של נורות לשימוש ביתי:

  • נורות ליבון מהסוג הישן (נורות להט בצורת אגס)
  • נורות ליבון מסוג הלוגן
  • נורות פלואורסצנטיות (ניאון)


בפרוס האלף השלישי, המגמה הירוקה של חיסכון באנרגיה מכתיבה מעבר גובר והולך לנורות חסכוניות; ואם עד עתה ניתן היה להתקין נורות חסכוניות מסוג פלואורסצנטי בלבד (נורות CFL), הנה מתחילות להיכנס עתה לשוק, נורות חסכוניות ויעילות עוד יותר - נורות לד (LED).

טכנולוגיה

LED הם ראשי התיבות של Light Emitting Diode – דיודה פולטת אור. במונחים פחות מקצועיים, מדובר בגוף תאורה קטנטן (מילימטרים ספורים) הבנוי מחומר מוליך למחצה שפולט אור כאשר עובר בו זרם חשמלי נמוך מאוד. האור הזה אמנם חלש, אך אם מאגדים מספר גדול של נוריות לד קטנות במארז אחד מתקבלת נורה שמפיקה אור בהיר ויציב, צורכת מעט מאוד חשמל ונהנית מאורך חיים גדול במיוחד. מנורות לד שבתוכן נורות לד עומדות להיות ללא ספק ה"להיט" הבא בענף של התקנת אביזרי חשמל לבית.

לשם השוואה, את כמות האור הנפלט מנורת ליבון רגילה בת 100 ואט ניתן לקבל מנורה פלואורסצנטית תוך צריכה של כ-25 ואט (כלומר, היא יעילה פי 4), ומנורת לד – בצריכה של כ-17 ואט בלבד. כלומר, נורות לד יעילות מנורות ליבון פי 6 בערך. בנוסף לכך, בעוד אורך חייה של נורת ליבון הוא כ-1200 שעות ושל נורה פלואורסצנטית כ-9000 שעות, הנה תוחלת חייהן של נורות לד היא כ-60,000 שעות (כלומר, פי 50 מנורת ליבון). עובדות פשוטות אלה מראות בבירור מדוע כדאי ללא ספק להתחיל לעבור לשימוש במנורות לד – מנורות שבתוכן נורות לד חסכוניות.

התאמה לגופי תאורה שונים

נורות לד מסופקות במבחר גדול של גדלים, עוצמות תאורה וצבעים, ולכן הן מתאימות לגופי תאורה שונים ולשימושים מגוונים מאוד. התקנתן של נורות לד בגופי תאורה קיימים מחייבת בדיקה – האם גוף התאורה מתאים להפעלה של נורות לד חדישות. קיימות כבר נורות לד למנורות חשמל 220 וולט רגילות, לספוטים של 12 או 24 וולט, וכן למבחר גדול של מכשירים שמופעלים בסוללות (פנסים, תאורת גינה, תאורת קמפינג וכו'). מי שאינו מרגיש נוח להחליט בעצמו, טוב יעשה אם יתייעץ עם חשמלאים מוסמכים בנושא.

שכיחות התקנה

חשמלאים אינם תמיד מודעים ליתרונות הגדולים של נורות לד משום שאלו נורות חדשות שתפוצתן עדיין נמוכה ומחירן עדיין גבוה יחסית.
שאל כל חשמלאי בירושלים או חשמלאי בבת ים (או בעצם, בכל מקום אחר) אם התקין כבר מנורות לד או נורות לד וכמה, ומן הסתם תקבל תשובות מתחמקות או, במקרה הטוב, מספרים נמוכים.
כאן המקום לצרכנים להצביע ברגליים, להתחיל לרכוש נורות לד ולעבור בהחלטיות לשימוש בגופי תאורה שבהם מותקנות נורות לד מודרניות, משום שזה הכיוון הנכון: נורות לד הן גם חסכוניות, גם יעילות, גם נוחות במיוחד לתחזוקה ולשימוש במשך שנים ארוכות וגם מסייעות בשמירה על כדור הארץ.

26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מצא בעל מקצוע

חשמלאים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

המדריך השלם למונה חשמל ושעון שבת - טיפים ונקודות חשובות

המדריך השלם למונה חשמל ושעון שבת - טיפים ונקודות חשובות

כיום קיימים בשוק מגוון מוצרים והתקנים חשמליים שיכולים לעזור לכם לנטר ולפקח על צריכת החשמל שלכם במאמר שלפניכם נרחיב על שניים מתוכם - מונה חשמל ושעון שבת.

קרא עוד
התקנת מנורות ונברשות

התקנת מנורות ונברשות

במאמר יוסבר אילו סוגי אביזרי תאורה לבית קיימים, מה חשוב לדעת לפני שרוכשים אותם, וכיצד מתבצעת ההתקנה שלהם.

קרא עוד
מהם השלבים בהתקנת מאוורר תקרה?

מהם השלבים בהתקנת מאוורר תקרה?

במאמר יוסבר מהו מאוורר תקרה ומה השלבים בהתקנת מאוורר תקרה

קרא עוד
המדריך להחלפת גוף תאורה

המדריך להחלפת גוף תאורה

במאמר זה ננסה לתאר ולפשט את תהליכי ההתקנה של גופי תאורה בהתאם לקטגוריות הראשיות שלהם.

קרא עוד