23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

הבדלים בין ריצוף חוץ וריצוף פנים

במאמר יוסבר על מטרות עבודת הריצוף (או החיפוי), וכן יפורטו ההבדלים העיקריים בין ריצוף חוץ לריצוף פנים.

הבדלים בין ריצוף חוץ וריצוף פנים

ריצוף וחיפוי, בין אם הם נעשים בתוך הבניין ובין אם מחוץ לבניין, באים להשיג כמה מטרות דומות:
המטרה הפרקטית - יצירת משטחים ישרים, חלקים ועמידים. ריצוף מספק לנו משטחים קשיחים ואחידים עליהם ניתן ללכת בבטחה, להעמיד ריהוט ולבצע בנוחיות כל פעולה בבית או במרפסת; חיפוי מספק לנו קירות ישרים וחלקים מחומר נוח לניקוי ועמיד בפני מים וחומרים אחרים.
המטרה האסתטית - גם ריצוף וגם חיפוי מכסים את המשטחים הגסים שנוצרים בזמן הבנייה במעטה אסתטי ונעים לעין. קיים מבחר עצום של אריחי ריצוף וחיפוי מכל הסוגים, שכל מטרתו היא אסתטית בעיקרה.

מטרות הריצוף

איטום, בידוד והגנה - אריחים וחומרי חיפוי אחרים, בתוך הבניין או מחוצה לו, משמשים כשכבת איטום שמונעת מעבר נוזלים. הדבר חשוב במיוחד בחיפוי קירות חיצוניים של בניין, בחיפוי ובריצוף בריכות, וכמובן גם בחיפוי הקירות שסביב אמבטיות, מקלחונים וכיורים. חיפוי קירות חיצוניים משמש גם להגנה מפני קרינת השמש ומפני הלחות והזיהום שבאוויר, שפוגעים קשות בטיח חשוף.

הבדלים בין ריצוף פנים וחוץ

למרות הדמיון במטרות, קיימים כמה הבדלים חשובים בין ריצוף פנים או חיפוי פנים לבין ריצוף חוץ או חיפוי חוץ:

חומרים

ריצוף חוץ ייעשה תמיד באמצעות חומרים שעמידים יותר לשחיקה מאשר חומרים המשמשים לריצוף פנים: קרמיקה מדרגת שחיקה גבוהה, גרניט פורצלן, שיש או אבן לעומת מרצפות טרצו, פרקט, לינוליאום (PVC) או שטיח מקיר-לקיר. חיפוי חוץ יכול להיעשות באמצעות אריחים שניתנים גם לשימוש פנים, אך בדרך כלל נעשה באמצעות מגוון של חומרים אחרים: טיח אקרילי, אבן נסורה או טבעית, פסיפס, זכוכית, מתכת ועוד.

שיטת הנחת המרצפות

ריצוף פנים באמצעות אריחים קשיחים ייעשה כמעט תמיד על שכבת חול באמצעות טיט, ולפעמים בהדבקה על אריחים קיימים; ריצוף חוץ יכול להיעשות גם בהנחה (או הדבקה) ישירה על משטחי בטון, או בהנחה על קרקע דחוסה ומוחלקת. חיפוי חוץ באמצעות אבן מחייב קשירה מיוחדת של לוחות האבן או השיש אל רשתות ברזל המוצמדות לבניין, כדי למנוע נפילה מסוכנת של אריחים כבדים מגובה רב.

שיפועים

ריצוף פנים ייעשה תמיד בשאיפה להגיע לפילוס מושלם של המשטח המרוצף; לעומתו, ריצוף חוץ מחייב הקפדה על יצירת שיפועים, שיזרימו את המים אל סביבת המרזבים או חורי הניקוז.

איטום

ריצוף חוץ על משטחים שתחתיהם חללי מגורים – מרפסות, גגות מרוצפים וכדומה – מחייב איטום קפדני וזהיר של המשטח בטרם הריצוף. אין בשום פנים ואופן להסתמך על אשליית האיטום שמספקות המרצפות, גם אם הן מחומר אטום וגם אם המרווחים שביניהן ("פוגות") מולאו ב"רובה" אקרילית או אפוקסית! ימיו של איטום זה קצרים, ואם לא תהיה שכבת איטום תקנית (כגון יריעות ביטומניות) תחת הריצוף, נזילות מים לחללים שמתחתיו הן רק שאלה של זמן.

בידוד

חיפוי קירות חיצוניים ייעשה בדרך כלל מעל שכבת בידוד ( קלקר, פוליאוריתן מוקצף וכדומה), שמטרתה לספק בידוד תרמי ואקוסטי לבניין. שכבה זו גם תורמת לגמישות המעטה החיצוני ומנתקת אותו מגוף הבניין, שנתון לתזוזות ולשינויים, ובכך מונעת הופעת סדקים ונשירת אריחים. רצוי מאוד כי שכבת בידוד כזאת תותקן גם מתחת למשטחים מרוצפים חיצוניים שתחתיהם חללי מגורים, כגון מרפסות או גגות מרוצפים, וכן תחת רצפת מגורים שמעל חלל פתוח (כדוגמת קומת עמודים או חנייה), כדי למנוע תופעות של קור והתעבות אדים בחללי המגורים.

דיוק

מדרך הטבע, רמת הדיוק הנדרשת בעת עבודות ריצוף חיצוני או חיפוי קירות חיצוניים נמוכה מעט מזו הנדרשת בעת ריצוף פנים או חיפוי קירות פנימיים.

23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

ריצוף חוץ - מחירים סוגי רצפות טיפים וכל מה שבניהם

במאמר זה נסקור את חומרי הגלם וסוגי הריצוף שמתאימים לאזורי החוץ ואת החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם - על מנת לסייע לכם לבחור את סוג הריצוף המתאים ביותר לחלק הכי יפה של הבית.

קרא עוד
ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

ריצוף אמבטיה ומקלחת המדריך המלא - טיפים לבחירת סוג הריצוף

במאמר זה נסביר על התכונות החשובות שיש לחדרים "רטובים" וננסה לעזור לכם לבחור את הריצוף המתאים ביותר לחדרים ייחודים אלו כמו המקלחת והאמבטיה.

קרא עוד
כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

כל הסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה

בחירת ריצוף לחדר שינה ולחדר העבודה היא עניין של אנרגיה, של הרגשה כללית, של תחושת מרחב ופתיחות. חללים אלה צריכים לשלב פרקטית עם נוחות ונועם, וזה הדבר שצריך להנחות אתכם. במאמר זה נציג בפניכם את כל השיקולים והסודות של ריצוף לחדר שינה וחדר עבודה.

קרא עוד
ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

ריצוף למטבח - חומרי הריצוף הנפוצים, תחזוקה וטיפים

איך בוחרים ריצוף למטבח? איזה סוג ריצוף כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף הבית בעץ ודמוי עץ - יתרונות, חסרונות ועלויות לריצוף בעץ

ריצוף עץ וריצוף דמוי עץ הם אחת האפשרויות המקובלות לריצוף הבית, יחד עם הריצוף הסטנדרטי של אריחים משיש, קרמיקה או גרניט פורצלן. המאמר הבא מוקדש לכל המתלבטים בין פרקט עץ ודמוי עץ לבין אריחי ריצוף.

קרא עוד
אריחים מצוירים לרצפה  - מידע וטיפים חשובים

אריחים מצוירים לרצפה - מידע וטיפים חשובים

אז איך נוצרים אריחים מצוירים לרצפה? כיצד מגיעות הדוגמאות שעליהם? איפה אפשר לרצף איתם? ומה היתרונות שלהם? אנחנו כאן כדי לענות.

קרא עוד
ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

ריצוף הבית בקרמיקה - כל מה שרציתם לדעת על קרמיקה לרצפה

הרצפה היא אלמנט עיצובי שאיננו נותנים עליו מספיק את הדעת, במאמר הבא נרחיב על ריצוף באריחי קרמיקה, ונענה על כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

אבן טבעית ושיש לריצוף הבית - תקציב, סגנון וטיפים לתחזוקה

יש היום מגוון עצום של סוגי ריצוף, בכל הדוגמאות, הצבעים, המרקמים והמחירים. מי שיבחר לרצף באבן טבעית או שיש עשה את הבחירה הנכונה והנבונה, ולא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינה פרקטית מפני ששני סוגי ריצוף אלה נחשבים לעמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה.

קרא עוד