20

ספקי שירות בתחום תיקון תנורים

כיצד עלינו לפעול כשמוצר חשמלי התקלקל?

במאמר יוצגו הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת תיקון מוצר חשמלי שהתקלקל, ובאילו דרכי פעולה יש לנקוט במצב שכזה.

תיקון מוצרי חשמל

מוצרי חשמל הפכו לחלק כל כך חשוב מן החיים המודרניים עד כי אין כלל לתאר את החיים בלעדיהם. המקרר, הטלוויזיה, המחשב, תנור האפייה ומכונת הכביסה, ובמידה פחותה מעט גם מייבש הכביסה והמזגן, כבר מזמן אינם בגדר מותרות אלא בבחינת ציוד בסיסי ביותר שנמצא כמעט בכל דירה.

הדעת היתה נותנת, כי ככל שישתכללו המוצרים הללו כן תפחת כמות התקלות בהם והם יעבדו שנים ארוכות יותר ללא תקלה. למרבה הצער, הנחה זו נכונה רק לגבי מספר מצומצם של מוצרי יוקרה. הניסיון מלמד, כי מוצרי חשמל מודרניים באיכות בינונית (ואפילו טובה למדי) נוטים להתקלקל יותר מבעבר. תיקון מוצרי חשמל שהתקלקלו הפך להיות מטלה מעיקה ומטרידה, בעיקר לאור התלות הגוברת בהם.

תיקון מוצרי חשמל גדולים וכבדים נעשה כמעט תמיד בבית הלקוח באמצעות טכנאי

תיקון מכונת כביסה, תיקון מזגן, תיקון מייבש כביסה, ותיקון תנורי אפייה - אלו הם תיקונים שכמעט תמיד כדאי עבורם להזמין טכנאי הביתה. כאן מתעוררת השאלה – איזה טכנאי להזמין? אם המוצר עדיין באחריות, אין מקום להתלבט – פונים לחברה שמספקת את השירות לפי תעודת האחריות. תיקון מוצרי חשמל שכבר אינם באחריות מחייב בדיקה והחלטה, שלעיתים אינה קלה כלל. כאן כדאי להיעזר בהמלצות אישיות, וכן באתרי אינטרנט שבהם ניתן למצוא המלצות גולשים על טכנאים וחברות שירות.

תיקון מוצרי חשמל קטנים יותר שניתנים לטלטול

כגון טלוויזיות (אומנם, לא הגדולות מאוד!), מחשבים, מערכות קול ותמונה וכדומה, נעשה בדרך כלל במעבדות לתיקון מוצרי חשמל שמתמחות בכך. כאן נכנס לתמונה שיקול נוסף, שבדרך כלל נוטים לשכוח אותו: מחיריהם של מוצרים אלה אינם גבוהים, ואף נוטים לרדת כל הזמן. במקביל, דגמים חדשים של מוצרי חשמל
כאלה מופיעים ללא הרף. ההשקעה הכרוכה בתיקון, בהבאת המכשיר למעבדה ובהחזרתו משם עלולה להיות גבוהה, לעיתים כדי מחצית מעלותו של מכשיר חדש ואפילו יותר. האם תיקון מוצרי חשמל קטנים שהתקלקלו כדאי בכלל?

כמובן שהתשובה לכך אינה גורפת. תיקון מוצרי חשמל יכול להיות כדאי או לא, אך יש לבדוק כל מקרה לגופו. מכאן נובעת שיטת הפעולה הנבונה מבחינה צרכנית בכל עת בה תיקון מוצרי חשמל עומד על הפרק:

  • יש לזהות ולמצוא טכנאי או חברת שירות שמטפלים במוצר, עדיף לפי המלצות.
  • יש להתקשר ולדרוש לדבר עם טכנאי מוסמך שמכיר את המכשיר. אין להסתפק ב"פתיחת קריאה" במוקד שירות כלשהו, משום שמי שמאייש את המוקד הזה איננו בעל מקצוע מומחה!
  • יש לתאר את הבעייה בצורה מדוייקת ככל האפשר, לציין את הסוג המדוייק של המכשיר ואת גילו ומצבו, ולבקש הערכת מחיר ראשונית לתיקונו. מכיוון ששום טכנאי לא יתחייב על מחיר תיקון מוצרי חשמל ללא בדיקה, יש להדגיש שמדובר בהערכה בלתי מחייבת. אם אין היענות לבקשה, כדאי להוסיף "איום" קטן של פנייה לחברה מתחרה – זה יכול לעשות את ההבדל.
  • גם אם לא ניתנה הערכת מחיר, יש לברר כמה יעלה ביקור של הטכנאי (זו אינפורמציה שחייבים למסור ללקוח!) והאם מחיר זה כלול במחיר התיקון. יש לברר גם את תקופת האחריות הניתנת לתיקון, אם יבוצע.
  • לאחר קבלת הנתונים, יש לשקול את תיקון המוצר לאור מחיר התיקון ותקופת האחריות המובטחת, לאור מצב המוצר וגילו, ולאור מוצרי חשמל מקבילים חדשים הנמצאים בשוק ומחירם.

אנו רואים אם כן, כי תיקון מוצרי חשמל איננו בהכרח "גזירת גורל" שחייבים לסבול אותה בכל מצב ובכל מקרה. מוצרי חשמל הם אלמנט צרכני מרכזי בחיינו, ואין שום סיבה שלא לנקוט צרכנות נבונה כאשר מדובר בתחום זה של תיקון מוצרי חשמל ביתיים.

20

ספקי שירות בתחום תיקון תנורים

מצא בעל מקצוע

טכנאי תנורים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

אילו פונקציות חשוב שיהיו בתנורי אפיה משולבים לבית?

אילו פונקציות חשוב שיהיו בתנורי אפיה משולבים לבית?

במאמר יפורט אילו פונקציות חיוניות שיהיו בתנור אפייה משולב לבית (טורבו, מערכת פיזור חום, גריל, מנגנון ניקוי עצמי).

קרא עוד