23

ספקי שירות בתחום הובלות

שירותי אריזה

במאמר יוסבר כיצד נארוז לבד, לקראת מעבר דירה, בצורה הטובה ביותר, ללא שירותי מובילים או חברת הובלות.

תוכן עניינים

שירותי אריזה

אחד האלמנטים המרגיזים והקשים ביותר בכל מעבר דירה הוא נושא האריזה והפריקה. אין מדובר ברהיטים ובמוצרי חשמל גדולים – את אלו יעבירו מוביל או חברת הובלה איתם אנו מתקשרים. מדובר בכל החפצים הקטנים, בתכולת הארונות, בספרים, בכלי המטבח וכדומה.

ניתן כמובן לרכוש שירות אריזה ואף שירות פריקה מן המוביל, אך זו הוצאה כספית נוספת שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו. חברה מהימנה להובלת דירות, תספק ארגזים וחומרי אריזה לאריזה עצמית (טיפ: עדיף לבקש יותר מדי מאשר פחות מדי!), והשאלה הנשאלת היא – כיצד נארוז לבד בצורה הטובה ביותר?

1. צמצום מלאים ומיון קפדני הן שתי פעילויות שיפחיתו למינימום את כמות החפצים והמוצרים שעלינו לארוז. אין שום טעם לצבור מלאי מזון ולהעבירו, ואין שום טעם לארוז חפצים ובגדים שאין לנו צורך בהם עוד. זה המקום להיות קשוחים ונדיבים – להשליך כל מה שאין בו שימוש, ולתרום חפצים ובגדים שיכולים לשמש אחרים.

2. יש לגבש שיטת סימון ולדבוק בה. על הארגזים יש לרשום או לסמן להיכן הם מיועדים, ולארוז בהם לפי מקום הפריקה בדירה החדשה (שאינו בהכרח זהה למקום האריזה בדירה הישנה!). רצוי למספר את הארגזים, כדי לוודא שכולם יגיעו ליעדם.

3. יש לבדוק היטב ולשפר את יציבות הארגזים וחוזקם לפני האריזה. לא זה המקום לחסוך בסרט הדבקה!

4. חפצים כבדים כגון ספרים, קופסאות שימורים, בקבוקים וכו' כדאי לארוז בארגזים קטנים – לא למען הסבלים אלא למען עצמנו: מן הסתם נצטרך להזיז ארגזים אלו גם לאחר שהגיעו למקומם, וקשה (או אף מסוכן) לעשות זאת עם ארגזים כבדים מדי.

5. בקבוקים, צנצנות, חומרי ניקוי וכדומה כדאי להכניס לארגזים בתוך שקיות פלסטיק, ובשום אופן לא יחד עם חפצים אחרים (בגדים, ספרים וכו'). יש לסמן באופן בולט "צד זה למעלה".

6. אם יש כמות גדולה של בגדים תלויים, כדאי ונוח הרבה יותר להעבירם תלויים על קולב נייד (מהסוג המשמש בחנויות). מובילים רבים מסוגלים להשאיל קולב כזה – כדאי לבדוק.

7. חפצים שבירים יש לעטוף היטב בנייר, בד או פלסטיק בועות ("פצפצים"). אין לדחוס חפצים שבירים, אך על הארגז להיות מלא לחלוטין. אם נותר מקום פנוי, ניתן למלאו בכרית, בגדים וכדומה. יש לסמן באופן בולט ארגזים שבהם חפצים שבירים.

8. חברת הובלות אמינה, תעביר בבטחה ובאחריות טלוויזיות, מסכי מחשב וציוד רגיש אחר. מכל מקום, כדאי לשקול העברה עצמית של זכוכית שבירה, מנורות עדינות, תמונות יקרות וכדומה, וכמובן תכשיטים או חפצי ערך אחרים.

9. חפצים שנזדקק להם מיידית – בגדים להחלפה, כלי עבודה ואוכל, כלי רחצה וכדומה – כדאי לארוז אחרונים ובנפרד, לסמן היטב ארגזים אלה ולהניח אותם במקום נפרד בדירה החדשה.

10. בעת הכנסת הארגזים לדירה החדשה, יש להקפיד לפזר אותם לפי הסימון ולהניחם במקום בו לא יפריעו ושממנו ניתן יהיה לקחת בכל פעם ארגז אחד ולפרוק אותו בנוחיות.

11. יש לוודא לפי הרשימות כי כל הארגזים והחפצים אומנם הגיעו ליעדם.

12. פתיחת ארגזים וחיתוך סרטי הדבקה צריכים להיעשות בבטחה ובזהירות בעזרת מספריים או סכין יפני. יש לנקוט משנה זהירות אם יש ילדים קטנים בסביבה (עדיף שלא יהיו שם!)

13. ארגזים עם חפצים שבירים או עם נוזלים יש לפתוח ולפרוק בזהירות מבלי "לדחוף ידיים" לתוכם – במסגרת ביצוע הובלות תמיד קיים סיכוי להיתקל בזכוכית שבורה או בנוזל שנשפך (זוכרים – שקיות פלסטיק?)

14. יש להקצות מקום נפרד לארגזים ריקים ולאריזות משומשות, ולוודא היטב כי הארגזים אומנם ריקים לחלוטין בטרם מחזירים או משליכים אותם.


עבודה נינוחה ו"בראש טוב" תהיה תמיד קלה יותר, יעילה יותר ובטוחה יותר – Take it easy!

23

ספקי שירות בתחום הובלות

מצא בעל מקצוע

מובילים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

תכנון הובלה

תכנון הובלה

במאמר יוסבר כיצד לתכנן את סדר האירועים של "פרוייקט" מעבר הדירה וביצוע ההובלה.

קרא עוד
6 טיפים להובלת דירה יעילה

6 טיפים להובלת דירה יעילה

במאמר יוסבר כיצד לבצע הובלת דירה, ומהם הדברים החשובים אותם יש לסגור מראש עם חברת ההובלות.

קרא עוד