23

ספקי שירות בתחום הובלות

6 טיפים להובלת דירה יעילה

במאמר יוסבר כיצד לבצע הובלת דירה, ומהם הדברים החשובים אותם יש לסגור מראש עם חברת ההובלות.

6 טיפים להובלת דירה יעילה

עוברים דירה? מזל טוב ובשעה טובה! מעבר דירה הוא אירוע חשוב בחיים, וכדאי להתייחס אליו ברצינות. נכון, סטודנט/ית או רווק/ה שמחליפים דירה שכורה כל שנה-שנתיים כבר מתורגלים היטב בעניין, וממילא אינם "סוחבים" עימם ציוד רב מדי. עבור משפחה מבוססת, בפרט אם היא כוללת ילדים, מעבר דירה הוא כבר עניין אחר לחלוטין – מעבר דירה כזה איננו מתבצע לעיתים קרובות והוא "פרוייקט" לכל דבר; וכמו כל פרוייקט, גם מעבר דירה צריך לנהל כהלכה כדי לצאת ממנו בשלום.

הטיפים

קביעת לוח זמנים
המועד האפשרי לכניסה לדירה נקבע מן הסתם בחוזה מכר או שכירות. מועד זה איננו בהכרח תאריך המעבר! הביאו בחשבון עיכובים במסירה, זמן שיפוצים, תיקון תקלות שמתגלות ברגע האחרון, ניקיון יסודי וכדומה. קיבעו תאריך יעד ריאלי למעבר, וקחו בחשבון זמן "התאוששות" אחרי המעבר – סידור הדירה, תיקונים והתקנות, ספקי שירות (גז, תקשורת וכו'), תיקונים וניקיון בדירה שהתפנתה, ואפילו זמן מנוחה. מעבר דירה עם חזרה לעבודה אינטנסיבית למחרת בבוקר הוא מתכון בטוח ל"סחיבת" בעיות וללחץ מיותר.

מה מעבירים?
התשובה "הכל" איננה בהכרח התשובה הנכונה. מעבר דירה הוא הזדמנות מצויינת לעשיית סדר ולהתחדשות. להעביר רהיט כבד לדירה החדשה ואז לגלות כי איננו מתאים למקומו, איננו עובר בדלת או זקוק לחידוש דחוף איננו נשמע כמהלך מחוכם במיוחד. רהיט שזקוק לשיפוץ כדאי למסור בדירה הישנה ולקבל חזרה בחדשה, והובלה של רהיט חדש או מוצר חדש כדאי להזמין כבר לכתובת החדשה. קצת תיאום בזמנים, והכל נעשה הרבה יותר פשוט! כדאי למיין ולהשליך (או למסור) חפצים מיותרים (ותמיד יש כאלה) לפני האריזה, ולא אחרי ההעברה והפריקה. כדאי גם להימנע מצבירה של מוצרי צריכה בתקופה שקודמת למעבר – הגיוני, לא?

בחירת מוביל או חברת הובלה
מה לא נכתב ונאמר על מובילים ועל חברות להובלת דירות – המלצות, השמצות, מחירים, השוואות, נזקים, ביטוח, תביעות... הכל. יש כמובן לבחור מוביל או חברת הובלות בזהירות, ובעיקר לפי המלצה. אם אין לכם חברים או קרובים שיכולים להמליץ על מוביל מסויים, בידקו המלצות באתרי אינטרנט.

לקוחות ממליצים
אחר שבחרתם חברת הובלה או מוביל מתאים, עימדו על זכותכם לקבל שמות ומספרי טלפון של לקוחות אותם העבירו בימים האחרונים (אתמול או שלשום – לא לפני שנה!) והתקשרו אליהם לברר כיצד התנהלה ההעברה. וודאו כמובן שהתאריך מתאים, ושהינכם הראשונים (או היחידים) להעברה באותו יום.

אריזה ופריקה
"לשים בארגזים" ו"להוציא מהארגזים" הוא תיאור פשטני להחריד של תהליך ההעברה. קיימים שיקולים רבים שיש להתחשב בהם – מה לארוז, כיצד ועל-ידי מי; מה להעביר לבד ומה באמצעות חברת הובלות כיצד להגן על פריטים רגישים או חשובים במיוחד; כיצד לוודא כי כל דבר יגיע למקומו הנכון בסדר הנכון; כיצד ליעל את התהליך של פריקה וסידור במקום; כיצד להגיע ל"מערכות עובדות" מהר ככל האפשר; ועוד.

*כל האמור לעיל הוא בגדר "טעימה" בלבד, או בגדר סיכום תמציתי.
במאמרים המורחבים המופיעים בקישורים לעיל תמצאו אינפורמציה נוספת ומסודרת שתקל עליכם לתכנן ולהוציא לפועל תהליך מסודר של הובלה והתארגנות בדירה החדשה. העיקר הוא – לעבוד "בראש טוב", באופן שקול ומתוכנן, וכך להימנע משגיאות מטופשות שמובילות לנזקים, להוצאות בלתי מתוכננות, ללחצים, למתחים מיותרים ולמריבות. מעבר דירה אינו חייב להיות טראומטי – מעבר דירה יכול וצריך להיות הזדמנות לחידוש ולהתחדשות, להתפתחות ולהתקרבות. מזל טוב, ובהצלחה!

23

ספקי שירות בתחום הובלות

מצא בעל מקצוע

מובילים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

תכנון הובלה

תכנון הובלה

במאמר יוסבר כיצד לתכנן את סדר האירועים של "פרוייקט" מעבר הדירה וביצוע ההובלה.

קרא עוד
שירותי אריזה

שירותי אריזה

במאמר יוסבר כיצד נארוז לבד, לקראת מעבר דירה, בצורה הטובה ביותר, ללא שירותי מובילים או חברת הובלות.

קרא עוד