29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

בעיות איטום - זיהוי רטיבות בקיר ותיקון סדקים

במאמר יוסבר כיצד נזהה כשלים באיטום של מבנים ודירות, וכיצד יש לטפל בכשלי האיטום השונים.

בעיות איטום - תיקון סדקים וכשלים באיטום

המונח "זיהוי כשלים באיטום מבנים ודירות" נשמע לכאורה מקצועי מאוד – מסוג הדברים שצריכים מהנדס עבורם. ובכן, קיימות דרכים פשוטות מאוד (הכי פשוטות בעולם) לזהות בעיות איטום במבנים ובדירות שמשמשים אותנו בחיי היום-יום. תיקונם של הכשלים הללו יכול להיות פשוט, אך בדרך כלל יצריך עבודה מקצועית ומיומנת של מומחה.

כשלים באיטום משמעותם – חדירה של מים למבנה או לדירה. כל אחד יכול להרים את עיניו, להתבונן בתקרה או בקיר ולזהות כתם רטיבות, צבע או טיח מתקלפים, עובש וכדומה. רטיבות מתאפיינת גם בריח – ריח טחב או עובש. הכלל הפשוט אומר: יש סימני רטיבות בקיר נראים לעין – יש בעיה, צריך לטפל בה מיד; אין סימני רטיבות או ריח טחב – מן הסתם אין בעיה ואין צורך לעשות דבר. לא פשוט?

הכשלים הנפוצים ביותר ודרכי הפעולה המומלצות הם:

רטיבות בתקרה או במפגש הקיר והתקרה: בדירה שתחת הגג – ייתכן שקיימות בעיות איטום בגג, יש לזמן איש מקצוע מתחום איטום גגות שיאבחן את מקום הבעיה ויציע פתרון. בדירה שמעליה מרפסת מרוצפת יש ליידע את הדיירים בעלי המרפסת ולדרוש מהם לפתור את הבעיה ולתקן את הנזק. בדירה שאיננה תחת הגג אלא תחת דירה אחרת – רוב הסיכויים שיש נזילת מים מצינור בדירה העליונה, יש ליידע מיד את הדיירים ולדרוש פתרון מהיר שיכלול גם את תיקון הנזק בדירה התחתונה.

רטיבות בקיר חיצוני: סימני רטיבות בקיר חיצוני מעידים על איטום לקוי של החיפוי החיצוני של הבניין, אך לעתים (בעיקר בדירה עליונה שתחת הגג) עלולים לנבוע גם מאיטום לקוי של הגג. בדירה שמעליה מרפסת מרוצפת, הרטיבות עלולה לנבוע מאיטום לקוי של השטח המרוצף או של קירות המרפסת. בכל מקרה, יש לקרוא לאיש מקצוע מחברה רצינית שמבצעת איטום קירות חיצוניים כדי שיאבחן את מקום הבעיה ויציע פתרון.

רטיבות תחת חלון: אם בעונת הגשמים נראים סימני רטיבות ליד או מתחת חלון, יש לבדוק קודם כל האם החלון עצמו בנוי כהלכה ואטום לגשם. חלונות ישנים שאינם נסגרים כהלכה ומחדירים מים יש כמובן להחליף. אם החלון תקין, יש לבדוק (בזמן גשם) את ארגז התריס שמעליו (בד"כ) שם מקור הבעיה. אם האבחנה איננה ברורה או הפתרון איננו נראה לעין, יש כמובן להזמין איש מקצוע שיאבחן את הבעיה.

סימני עובש על קירות חיצוניים, או בקירות חדר האמבטיה: אם במקום נראים בבירור כתמי רטיבות פעילים, הבעיה נובעת מאיטום לקוי או מדליפה מאחד הסוגים שתוארו לעיל. אם לא נראים כתמי רטיבות פעילים, רוב הסיכויים הם שמדובר בבעיה של התעבות (קונדנסציה) – אדי מים שנוצרו בדירה, התעבו במקומות הקרים יותר (בדרך כלל בפינות הקיר והתקרה) ויצרו רטיבות בקיר שמספיקה להווצרות עובש ופטריות. הפתרון טמון באוורור מספיק של הדירה, בעיקר אם מייבשים בתוכה כביסה.

סימני עובש על הרצפה: בדירות קרקע, או בדירות שתחתיהן יש חלל (קומת חנייה, קומת עמודים וכו'), מופיעים לעתים כתמי עובש (בדרך כלל בצבע לבן) על הרצפה. הדבר מעיד על בידוד לקוי של הרצפה מן החלל שמתחתיה, או מן הקרקע. זה כשל בבנייה, יש להזמין מומחה שיאבחן את הבעיה ויציע פתרון.

רטיבות במקלטים או במרתפים: זו בעיה חמורה שמעידה על בנייה לקויה, ופתרונה מסובך מאוד ויקר מאוד. בבניין חדש יחסית יש לדרוש מן הקבלן שיפתור את הבעיה, ולא להסס לנקוט באמצעים משפטיים נגדו. בבניין ישן יש להתייעץ עם חברה רצינית שמתמחה בתיקוני איטום במרתפים ובמקלטים ולהבין היטב את היקף הבעיה ואת הסכומים הנדרשים לפתרונה.

29

ספקי שירות בתחום איטום גגות

מצא בעל מקצוע

קבלני איטום מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

איטום חלונות – כל מה שאתם צריכים לדעת

באילו מצבים מצריך איטום חלונות? במאמר זה תקבלו את כל המידע על טיפול ומצבים שחייב לבצע איטום חלונות.

קרא עוד
כיצד מתבצע איטום קירות פנימיים ואיך נימנע מרטיבות ועובש בקירות הבית?

כיצד מתבצע איטום קירות פנימיים ואיך נימנע מרטיבות ועובש בקירות הבית?

במאמר יוסבר על תהליך איטום קירות פנימיים ויוסבר כיצד לטפל בנזקי רטיבות ועובש בשיטת עשה זאת בעצמך

קרא עוד
תיקון סדקים בקירות ואיטום נכון של תפרי התפשטות

תיקון סדקים בקירות ואיטום נכון של תפרי התפשטות

במאמר יוסבר כיצד נוצרים סדקים בקירות ומה שיטות הטיפול בסדקים ובתפרי התפשטות

קרא עוד
כיצד מבצעים איטום קירות חיצוניים ומה יש לקחת בחשבון

כיצד מבצעים איטום קירות חיצוניים ומה יש לקחת בחשבון

במאמר יוסבר מה הכוונה באיטום קירות חיצוניים ויודגשו הכללים ליצירת מערכת איטום נכונה.

קרא עוד