23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

בחירת אריחים לחיפוי קירות

במאמר יוצגו הסוגים השונים של אריחים המשמשים לחיפוי קירות, וההבדלים ביניהם.

בחירת אריחים לחיפוי קירות

חיפוי משמעותו – ציפוי, או כיסוי, של קירות. חיפוי של קירות חיצוניים של בניינים יכול להיעשות במגוון חומרים – טיח, אבן, שיש, זכוכית, קרמיקה, פסיפס, ולעיתים אף חומרים מיוחדים כגון חלוקי נחל, לוחות מתכת ועוד. בהקשר של קירות פנימיים בסביבת המגורים, המילה חיפוי מתייחסת כמעט תמיד לקירות חדרי השירותים, למטבחים, ואולי למקומות נבחרים נוספים (כיור שירות וכדומה).

סוגי אריחים והתאמתם לחדרי הבית

חיפוי של קירות בחדרי שירותים, בחדרי אמבט ובמטבחים נעשה כמעט תמיד באריחי קרמיקה או חרסינה, ולעיתים גם באריחי גרניט פורצלן או אפילו – במקרים נדירים – בשיש טבעי.
סוגים אחרים של אריחים או חומרים שמשמשים לריצוף אינם מקובלים כחומר חיפוי – מרצפות טרצו ("שומשום"), וכמובן פרקט, לינוליאום (PVC) ושטיחים מקיר-לקיר. במטבחים ניתן לעיתים למצוא חיפוי של קירות באמצעות אריחים קטנים של אבן טבעית.

אריחי קרמיקה

אריחי קרמיקה לחיפוי יכולים להיות דומים מאוד, ואפילו זהים, לאריחי קרמיקה שמשמשים לריצוף, ולעיתים אכן משתמשים בחדרי השירותים באותם אריחים ממש גם לריצוף וגם לחיפוי.
אריחי קרמיקה מיוצרים בתהליך תעשייתי ממוכן שכולל דחיסה של החימר (חומר) בלחץ גבוה, צביעה, זיגוג ושריפה בטמפרטורות גבוהות מאוד (כאלף מעלות). התוצאה היא אריחים דקים וקשיחים מאוד, בעלי דרגה גבוהה של עמידות בפני שחיקה ואטימות מוחלטת לנוזלים. אריחי קרמיקה פופולריים מאד לעבודות חיפוי בשל יופיים, מבחר הגוונים והמרקמים שלהם וכן עמידותם הרבה.
חסרונותיהם המעטים של אריחי קרמיקה הם קושי מסויים בהתאמה למקומות מסובכים (למשל, ליד צינורות וברזים) וסטיות זעירות במידות, ולכן יש להניחם באמצעות רצף מומחה.

טיפים

  • בעת רכישת אריחי קרמיקה לריצוף וחיפוי, יש להקפיד על רכישת רזרבה משמעותית ושמירתה, משום שלאחר כמה שנים קשה מאוד להשיג אריחים מאותו סוג שייראו בדיוק אותו הדבר, אפילו אם הם מתוצרת אותו היצרן, ואם מתעורר הצורך להחליף כמה אריחים עלולה להיווצר בעייה רצינית.
  • לצורכי קישוט מוסיפים לעיתים אריחי קישוט דקורטיביים מקרמיקה, או צירופי פסיפס, אם כשיבוץ בין אריחים רגילים ואם כפסים שתוחמים את השטח המחופה. שימוש מוגזם באריחי קישוט כאלה עלול להחטיא את המטרה, ולכן יש לשקול בזהירות את הכמות ואת המיקום שלהם.

אריחי גרניט פורצלן

אריחי גרניט פורצלן מסופקים בדרך כלל במידות גדולות יותר מאשר אריחי קרמיקה (90-60 ס"מ), ולא כל הדגמים והסוגים הם מזוגגים (כלומר, לא כולם אטומים למים). לכן הם פחות פופולריים בחיפוי חדרי אמבט ושירותים בבתים פרטיים, אך משמשים לעיתים קרובות לחיפוי חדרי האמבט בבתי מלון תוך ניצול המרקם דמוי-השיש שלהם.

שיש טבעי

שיש טבעי, בגלל מחירו הגבוה, משמש כחיפוי לחדרי שירותים ורחצה רק במבנים יקרים ומפוארים במיוחד. אבן טבעית כחומר חיפוי משמשת לעיתים לחיפוי קירות במטבחים (למשל, בין משטח העבודה לארונות המטבח העליונים), ומסופקת בצורה של אריחים קטנים שמצופים בחומר אוטם מיוחד.

חשוב מאוד!

מגוון האריחים מכל הסוגים, הגדלים, החומרים, המרקמים והצבעים הוא עצום, והבחירה בסוג המתאים ביותר עלולה להיות מבלבלת מאוד. התוצאה היא, שלעיתים קרובות בוחרים אריחים לחיפוי לפי צורתם בלבד, מבלי להקדיש מחשבה יתרה להתאמתם לסביבה בה יותקנו ולצד הפרקטי של הנחתם ושל השימוש היומיומי בהם. כך בוחרים לעיתים אריחים גדולים מדי שקשה מאוד להניחם בסביבות צפופות, אריחים שאינם אטומים לחלוטין ולכן אינם מתאימים לשימוש בחדרי אמבט, אריחים שאינם עמידים בחומרי ניקוי חריפים, אריחים שרגישים לכתמים (למשל, של שמן טיגון ניתז), וכן הלאה. על כן, בעת בחירת אריחים לחיפוי יש להדגיש בפני המוכר לאן הם מיועדים ולבחון היטב את הפרמטרים שלהם על-מנת לוודא כי הם מתאימים לשימוש שמיועד להם.

23

ספקי שירות בתחום ריצוף וחיפוי

מצא בעל מקצוע

רצפים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

חיפוי שיש – כל המידע והטיפים לחיפוי קיר שיש

בכל מקום שיש בו חיפוי שיש, הוא תמיד נראה זוהר ואלגנטי. כיצד נוצרים אריחי חיפוי שיש? היכן רצוי ליישם אותם כחיפוי? מה היתרונות שלהם ומה העלות? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות.

קרא עוד
חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

חיפוי בריקים – כשההיסטוריה וההווה נפגשים

בריקים הם אחד מסוגי החיפוי היפים ביותר שמשלבים יחד כמעט את כל התכונות שתבקשו. הם גם חזקים ועמידים מצד אחד, ומאידך יפיפיים וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלהם.

קרא עוד
חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

חיפוי קירות מטבח – כשיעילות ויופי נפגשים

בחירת אריחים למטבח שלכם היא משימה חשובה מאין כמותה, בין אם אתם מתכננים מטבח חדש או משפצים את המטבח הקיים. אז אילו אריחים לבחור כשמדובר על חיפוי קיר מטבח? מה הולך כיום? עלויות? טיפים? על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם.

קרא עוד
חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

חיפוי קירות אמבטיה – סוגים, גדלים, צבעים ודוגמאות

היצע האריחים לחיפוי קירות שקיים היום בשוק הוא עצום, ועל מנת שלא תתבלבלו ממנו, ננסה לתת לכם במאמר זה הסברים ומידע שיסייע לכם לבחור את האריחים הנכונים לסביבה הרטובה של חדר האמבטיה.

קרא עוד
חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

חיפוי לקירות הבית מתחיל ב - חיפוי קרמיקה

מטרתו של מאמר זה היא לעזור לכם להכיר קצת יותר את אריחי חיפוי קרמיקה ואת הפוטנציאל הטמון בהם ולסייע לכם לקבל את ההחלטה לבחור בהם, ללא היסוס.

קרא עוד
חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיפוי קירות פנים – אריחים מכל הסוגים וכל המינים

חיברנו עבורכם מעין מדריך קצר שיסביר לכם קצת יותר על כל סוגי חפויי הבית ויעזור לכם לבחור את האריחים המתאימים לחיפוי קירות פנים בחלל בבית.

קרא עוד
חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

חיפוי קירות - סטייל, צבעים, דוגמאות ועלויות

הבחירה בסוג חומר הגלם ממנו יותקן החיפוי על קירות הבית משמעותית ביותר ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לקבל אותה ולתת קצת טיפים והסברים על סוגי החיפוי הקיימים ביום בשוק.

קרא עוד
חיפוי קירות גרניט פורצלן  – החיפוי המושלם לקירות

חיפוי קירות גרניט פורצלן – החיפוי המושלם לקירות

בתחום אריחי החיפוי, המלך הבלתי מעורער הוא חיפוי קירות גרניט פורצלן. למה דווקא הוא? כיצד הוא מיוצר? לאיזה אזורים בבית הוא מתאים? על שאלות אלה ועל אחרות תוכלו למצוא מענה במאמר זה.

קרא עוד