18

ספקי שירות בתחום תיקון מייבש כביסה

תקלות נפוצות במייבשי כביסה

במאמר יוסבר על אילו תקלות נפוצות במייבשי כביסה ביתיים, כיצד יש לטפל בהן, באילו מקרים ומתי עלינו להזמין טכנאי מייבש כביסה מוסמך.

תקלות במייבש כביסה

מייבש כביסה הוא אמנם לא מכשיר חובה בכל בית, אך בכל זאת, רוב האנשים מעדיפים את האופציה של ייבוש מהיר ואיכותי על פני ייבוש איטי, שתלוי אך ורק במזג האוויר. וכך, כמו שמזג האוויר יכול להרוס את הייבוש - כך גם מייבש הכביסה יכול להתקלקל לפתע.
תקלות בחלקים ובאביזרים של מייבשי הכביסה הם לא דבר נדיר במיוחד, ולמרות שבהתחלה זה אולי יראה מפחיד, תבינו שהשד לא כל כך נורא, כך גם תיקון מייבש כביסה.

התקלות הנפוצות

לוח בקרה מכאני (כפתורים או לחצנים)

בדומה למכונת כביסה, בחלקו החיצוני של מייבש כביסה תוכלו למצוא לוח בקרה. הלוח הנפוץ ביותר אשר מצוי ברוב מייבשי הכביסה הוא לוח בקרה מכאני. לוח זה, המורכב מכפתורים ולחצנים שונים לקביעת וכיוון תכנית הייבוש, סובל בדרך כלל מפגיעות חיצוניות בלבד שלא משפיעות על תפקודו של מייבש כביסה. הבעיות האפשריות בחלקים אלו הם יציאה, תקיעה או התרופפותם של הלחצנים. אתם יכולים לנסות ולחבר או לשלוף את הכפתור הסורר, אך במידה ואינכם מצליחים, או שהלחצן אינו מגיב - כדאי שתזמינו טכנאי מייבשי כביסה שיפתור את הבעיה.

לוח בקרה דיגיטאלי (כרטיס פיקוד)

לאלו מכם שבחרו מייבש כביסה קצת יותר מודרני ומתחוכם, בוודאי גם יש לוח בקרה דיגיטאלי. לוח בקרה דיגיטלי אחראי לתפעולו של מייבש הכביסה, וכמו כן מספק מידע ונתונים על תכולת מייבש הכביסה. עוד אחד מתפקידיו של לוח הבקרה הוא לדווח על תקלות שונות במייבש. ולכן, אם לוח הבקרה הדיגיטאלי שלכם לא עובד, רוב הסיכויים שלא תוכלו להפעיל את המייבש. בגלל שמדובר בתקלה דיגיטאלית, ולא פיזית- כנראה שלא תוכלו לפתור את הבעיה בעצמכם, ותאלצו להזמין טכנאי המתמחה בתיקון מייבשי כביסה מסוג כזה. לרוב מדובר בתיקון מורכב יחסית, ומחיר הטיפול יהיה די יקר.

אטם לדלת (שרוול גומי)

אם מייבש הכביסה, פשוט מסרב להתחיל לפעול, אולי כדאי שתבדקו את האטם לדלת. אטם לדלת מייבש כביסה קיים כדי לאטום את גוף המייבש בעת הפעלתו, על מנת לאפשר פעולה תקינה של המכונה. כאשר האטם פגום, המייבש אינו סגור הרמטית. אם המייבש כביסה פתוח - הוא לא יפעל. לכן, בדקו האם האטם רופף או שחוק, ובמידה והנזק לא משמעותי ייתכן שגם אתם יכולים לחזק אותו לבד. לעומת זאת, אם הוא זקוק להחלפה כדאי שתיעזרו באיש מקצוע מתאים.

גוף חימום

מייבש כביסה פועל בעיקרו על חימום הבגדים עד להתאדות כל המים מהם. אותו חלק אשר מבצע את פעולת העלאת הטמפרטורה הוא גוף החימום. כמובן שמייבש כביסה ללא גוף חימום תקין, הוא מייבש כביסה לא אפקטיבי. תוכלו לחשוד שגוף החימום שלכם לא תקין, כאשר מייבש הכביסה פולט אך ורק אוויר קר, כאשר זמן הייבוש התקצר או התארך משמעותית, או כל שינוי קיצוני בטמפרטורה של המייבש. תיקון של גוף החימום לא יוכל לעשות על ידכם, אלא רק על ידי טכנאי המוסמך לתיקון מוצרי חשמל, ויהיה כרוך בדרך כלל בהחלפה של הגוף.

תרמוסטט

תפקידו של התרמוסטט הוא להיות מעין "מפקח" על גוף החימום. הוא מווסת את הטמפרטורה על פי הצורך, ולפי תוכנית הייבוש אשר לפיה יפעל מייבש כביסה. ולכן, משום שגוף החימום והתרמוסטט הם חלק מאותה מערכת - הסימנים לתקלה בתרמוסטט זהים לאלו של גוף החימום. ולכן, כדי להיות בטוחים בנוגע לבעיה ולצעדים שיש לנקוט, צריך להזמין חשמלאי מוסמך או טכנאי מתאים שיבחן את הבעיה לעומקה.

אלו הן התקלות, אשר אנו בדרך כלל מוצאים בחלקים ובאביזרים של מייבשי כביסה, למרות שכמובן שישנן עוד. לעיתים ניתן להתגבר על בעיות אלו בכוחות עצמנו בלבד, ולעיתים נזדקק לעזרה מקצועית של חשמלאי או טכנאי מייבש כביסה. אבל מה שבטוח - גם אם לא תפעילו מייבש כביסה במשך כמה ימים לא יקרה שום דבר, הרי תמיד אפשר גם לתלות את הכביסה בחוץ....

18

ספקי שירות בתחום תיקון מייבש כביסה

מצא בעל מקצוע

טכנאי מייבשי כביסה מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים