18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

המדריך המלא והמפורט למאיץ חום לדוד

במאמר ינתן הסבר מעמיק על המאיץ לדוד הכולל הסבר על המאיץ עצמו, יתרונות המאיץ, חסרונותיו ועוד

מים חמים ובמהירות

אין דבר יותר מהנה מלהיכנס ביום חורף קר לתוך מקלחת חמה ולאחר מכן להתכרבל בפוך. אבל מי לא מכיר את ההרגשה הזו כשאתה חוזר מיום שלם בחוץ, לפעמים רטוב מהגשם, מוריד את הבגדים, פותח את הברז ומחכה ומחכה ומחכה. ואין מים חמים. כי לא היתה היום שמש ואף אחד לא הדליק את הדוד. אז אתה ניגש ללחוץ על הכפתור וממתין שיתחממו המים. וכאן נשאלת השאלה – כמה זמן עליך להמתין?
תכירו את מאיץ החום. הרכיב הקטן הזה שכל דוד צריך, בין אם זהו דוד שמש ובין אם דוד חשמל. מה זה בכלל מאיץ חום לדוד? מהם היתרונות שלו? מה ההבדל בין מאיץ חום לדוד חשמל לבין מאיץ חום לדוד שמש? המאמר שלנו יענה לכם על כל אלה ועוד.

מה זה מאיץ חום לדוד?

מאיץ חום הוא רכיב פלסטיק פשוט, בצורת שרוול, שמותקן סביב גוף החימום בדוד ושמיועד לקצר זמנים ולחמם את המים שבדוד מהר יותר.
פעולת החימום בדוד מתבססת על התכונה לפיה מים חמים נוטים לעלות למעלה. ואכן, מאיץ החום מבצע את פעולת החימום על ידי כליאת כמות מים קטנה בתוכו (בין 2-20 ליטר, תלוי בנפח הדוד), אותם הוא מעביר אל חלקו העליון של הדוד, שם ממוקמים הקולטים, שמחממים אותם במהירות ואז מזרימים אותם אל שסתום היציאה הסמוך.
כך, במקום שתמתינו שעתיים למקלחת המיוחלת, תזכו להיכנס אליה תוך כ-20 דקות. אז נכון, כמות המים אמנם מספיקה למקלחת אחת בלבד, אך פעילות המאיץ אינה מפסיקה, כך שגם הבאים אחריכם לא יצטרכו להמתין זמן רב.

באיזה סוגי דודים מומלץ להתקין מאיץ חום?

זו שאלה טובה, שיש עליה תשובה חד משמעית: מאיץ חום מתאים במיוחד לדוד שמש עומד וגדול (120 ליטר ומעלה). הוא אינו מתאים לדודי חשמל או לדודים שוכבים.
אם הדוד שלכם שוכב, אין שום יתרון להתקין בו מאיץ חום. כפי שציינו בפסקה הקודמת, פעולת החימום עובדת על עיקרון נטייתם של המים החמים לעלות למעלה. בדוד עומד אכן ישנה הפרדה בין המים החמים לקרים, אך בדוד שוכב, עיקרון זה אינו קיים ולכן חבל על הכסף שלכם. גם אם תתקינו מאיץ חום, הוא לא באמת יוכל לבצע את עבודתו.
כמו כן, אין גם שום הצדקה להתקין מאיץ חום בדוד חשמל, למעשה חברת החשמל אפילו אוסרת על התקנתו, מפני שיש סכנה גדולה יותר לשריפת גוף החימום. חימום המים בדוד חשמלי מתבצע אך ורק על ידי חשמל, וזוהי הסיבה שגוף החימום עובד ללא הפסקה, צובר יותר אבנית ובשל כך נוטה להתקלקל מהר יותר. ולכן, על מנת שלא לזרז מאוד את סוף חייו ולסכן אתכם ואותו, רצוי להימנע מהתקנת מאיץ חום.
ונקודה נוספת למחשבה. אם יש לכם דוד שמש קטן (60-80 ליטר), שקלו היטב האם להתקין בו מאיץ חום. אין באמת יתרון משמעותי לחימום המים על ידי מאיץ חום בדוד בסדר גודל כזה, שבמילא מחמם את המים תוך כ-40 דקות גם בלי המאיץ. אבל שוב, זוהי כבר החלטה שלכם.

היתרונות של מאיץ חום לדוד

היתרון המרכזי של מאיץ החום הוא כמובן המהירות שבה המים מתחממים. אין ספק שזה הרבה יותר נוח והופך את החיים לקלים יותר.
אבל מהירות החימום של המים מובילה ליתרון נוסף – חיסכון בחשמל. מכיוון שזמן החימום מתקצר בחצי לפחות, כך מתקצר גם משך השימוש בחשמל וכתוצאה מכך ישנו גם חיסכון כספי לא מועט, לעיתים עד כשני שלישים מצריכת החשמל של הדוד.

החסרונות של מאיץ חום לדוד

החיסרון העיקרי הוא הצטברות אבנית, זאת מפני שקצב התחממות המים המזורז גורם גם לבלאי מוגבר של הדוד, שמתבטא באבנית שמצטברת על גוף החימום ומקצרת את אורך חייו. על מנת להימנע מבלאי זה, מומלץ להתקין עליו מסנן אבנית שיעכב הצטברות שלה על גוף החימום, וכן להחליף את מאיץ החום פעם בשנה עד 3 שנים לערך. קחו בחשבון שהחלפת מאיץ החום מבוצעת בדרך כלל במסגרת החלפת כל הפלאנג' (בשמו העברי "אוגן" - יחידה בדוד שכוללת בתוכה את גוף החימום, התרמוסטט ומאיץ החום), זאת מכיוון שאם ישנה אבנית על מאיץ החום, שיושב בסמיכות לגוף החימום, סביר להניח שישנה גם אבנית על גוף החימום ולכן עדיף כבר להחליף את כל היחידה.
כיצד תדעו מתי להחליף את מאיץ החום / הפלאנג'? בדרך כלל מומלץ להחליף אותו אם הוא בן 4 שנים לפחות. בכל זאת, יש כאן בלאי ואבנית שמקצרים משמעותית את חיי הדוד. אבל כדאי לבדוק החלפה של הפלאנג' גם כאשר אתם נתקלים במצבים אלה: אם המים לא מתחממים או מתחממים לאט מאוד, אם כאשר אתם מדליקים את הדוד, הוא מקצר, או אם ישנה נזילה מהדוד. אמנם לא בהכרח מדובר בהחלפה של הפלאנג', אך בהחלט כדאי לראות האם זה יכול לפתור את הבעיה.

מי יכול להתקין מאיץ חום וכמה זה עולה?

טכנאי דודים מקצועי או מי שעבר הכשרה של שרברבות תברואתית הם אלה שיכולים להתקין מאיץ חום בדוד השמש שלכם. יש להם את הידע וההבנה במערכות המים המותקנות בדוד וכן הם יידעו גם לתת לכם מענה לכל שאלה אחרת שתעלה במהלך ההתקנה.
מחיר התקנת מאיץ חום נע בין 300-700 ₪. מחיר החלפת מאיץ חום, במסגרת החלפת הפלאנג' כולו, הוא בסביבות 450-600 ₪.
החדשות הטובות הן, שכיום מאיץ החום כבר מותקן אוטומטית במרבית הדודים, לכן כל שנותר לכם הוא לוודא שאכן בדוד השמש שלכם יש אחד כזה, ואם לא – אל תהססו. פשוט פנו לבעל מקצוע שירכוש ויתקין אותו עבורכם.
שדרגו את עצמכם. מגיע לכם.

18

ספקי שירות בתחום דודי שמש וחשמל

מצא בעל מקצוע

טכנאי דודים מומלצים תל אביב

דוד שמש עם קולטים על גג רעפים

דוד שמש

כתבות ומאמרים

נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

נזילות בדוד שמש - זיהוי מקור הנזילה והטיפול בה

במאמר יוסבר על סוגי הנזילות השכיחות בדודים וכיצד יש לטפל בכל סוג נזילה

קרא עוד
מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

מה הסיבות והפתרונות למים שאינם מתחממים בדוד ביום שמש?

במאמר יוסבר מה הסיבות האפשריות לתקלות חימום מים בדוד שמש כמה עולה לטפל בהן

קרא עוד
תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

תקלות נפוצות בדודי שמש והדרכים לטפל בהן

במאמר יוסבר על תקלות נפוצות בדודי שמש שגורמים למחסור במים חמים ויפורט כיצד יש לתקן בקלות תקלות בדוד שמש

קרא עוד
כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

כיצד נבחר מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל לרכישת דוד?

במאמר יוצגו השיקולים לביצוע רכישת דוד מאחת מבין חברות דודי שמש המובילות בישראל ונבצע השוואת דודי שמש בין החברות השונות

קרא עוד