29

ספקי שירות בתחום דשא סינטטי

איך לתכנן אירוע בת מצווה אשר נערך בחצר הבית הפרטית (ולא בגן אירועים או אולם מוסדר)?

במאמר יוסבר איך לתכנן אירוע בת מצווה בחצר הבית הפרטית (ולא באולם אירועים או בגן מוסדר).

עיצוב גינה לבת מצווה

שיהיה במזל טוב! הבת שלכם הגיעה סוף כל סוף לגיל המצוות, וכמקובל בימינו החלטתם לערוך לה חגיגת בת מצווה. החלטתם גם לערוך את האירוע בגינת הבית למרות חוסר הנוחות בכך. השאלה הגדולה שנשאלת אבל היא מאיפה בכלל מתחילים ואיך מארגנים דבר שכזה? דרך אחת היא להזמין איזשהו קייטרינג מקומי עם בורקס, פלאפל, נקניקיות ועוד כמה דברי מתיקה, להשמיע קצת מוזיקה מדיסקים וזהו... דרך אחרת היא לעשות משהו קצת יותר מרשים. אירוע שיגרום לשכנים שלכם להתפוצץ מקנאה והכי חשוב - ישאיר לילדה היקרה שלכם, וכמובן גם לכם טעם וזיכרון בלתי נשכח לחיים העתידים לבוא.

אם בחרתם ללכת על האופציה השנייה – כלומר אירוע שהוא טיפ טיפה קצת יותר מושקע ויותר מרשים, צריך בשביל כך קודם כל את בעלי המקצוע הנכונים. אתם – עם כל הכבוד, אין בידיכם לא את המיומנויות ולא את הכישורים שיש לבעלי מקצוע מן השורה. בעלי מקצוע מיומנים, שזהו תחום התמחותם (כלומר ניהול והפקה של אירועים) גם יצליחו "לתקתק" את האירוע שלכם ולבצע את המוטל עליהם בצורה יעילה ובזמן קצר. לא פחות חשוב – בעלי מקצוע מיומנים – גם יצליחו להרים לכם הפקה – שלא תישכח.

אירוע אשר נערך במתחם הגינה הפרטית, לא מחייב שיהיה פחות יפה או פחות מרשים מאשר אירוע הנערך באולם פאר... להיפך! אירוע אשר נערך בגינה הביתית יכול להיות לא פחות מרשים מאשר אירוע הנערך במקום ייעודי לאירועים. מה שבעצם יכול לעשות כאן את כל ההבדל (כלומר בין אירוע מושקע לבין אירוע שהוא פחות מושקע) זה תכנון יעיל ונכון של הדבר. דווקא משום כך, חשוב לשים את הדגש על בחירת בעלי המקצוע המתאימים לניהול האירוע. באילו בעלי מקצוע יש להתמקד? ובכן, בעלי מקצוע - יש הרבה... מספרית, דרך תאורן די-ג'יי וכלה אפילו במעצב גינות.

כשמתחילים לחשוב על תכנון של אירוע, דבר חשוב שיש להעמידו בחשבון זה גודל התקציב. הרבה פעמים גם אירוע שמתחיל לכאורה ב"קטן" יכול בקלות רבה לגלוש אל מעבר לגבולות התקציב, ולכן חשוב להיות עם היד על הדופק. כדאי כבר מלכתחילה להעמיד לאירוע איזשהו רף תקציבי, ולהשתדל עד כמה שאפשר לעמוד בו. בד"כ מה שגורם לחריגות בתקציב זה או הנטייה ללכת על בעלי מקצוע שהם יקרים במיוחד או הנטייה להוסיף לאירוע כל מיני "קישוטים", גימיקים ושאר תוספות אשר לא נלקחו מלכתחילה בחשבון.

לפיכך – חשוב להתמקד קודם כל, בבחירת בעלי המקצוע העיקריים למשימה. הנה מספר דוגמאות לבעלי המקצוע שנכנסים לקטגוריית ה"חשובים":

מנהל אירוע -

ברשימת בעלי המקצוע יש למנהל האירוע חשיבות עליונה. מנהל האירוע, הוא זה שדואג לכל הפרטים: מהקטנים ועד הגדולים, מנהל האירוע הוא בעצם זה שדואג לכל הסידורים. מנהל האירוע ידע איפה להזמין פרחים מתאימים, איך לעצב את השולחנות, איזה אוכל כדאי להגיש, כמה כיסאות להביא, איך לארגן את התאורה ועוד ועוד....

ספרית –

כלת השמחה, כלומר ילדת בת המצווה, חשוב שתיראה בהתאם, ואם אפשר אז מינימום כמו כלה אמיתית. ביום האירוע אפשר ללכת לספר או ספרית שיעצבו לבעלת השמחה איזושהי תסרוקת אופנתית. המהדרין, אפילו יוכלו להזמין לילדה יום פינוק בסלון כלות אמיתי.

מעצב גינות או גנן –

כאשר אירוע נערך בגינה - חשוב מאד שמקום האירוע (קרי: הגינה) יהיה מעוצב כהלכה. גם אם הגינה שלכם, היא גינה אשר מתוחזקת על בסיס קבוע (כלומר, יש לכם גנן שנוהג להגיע אליה בקביעות ולטפל בה כל הזמן) חשוב שכמה ימים לפני האירוע – יהיה את המישהו הזה שיהיה אחראי על סידור הפרחים במרחבי הגינה, סידור הדשא והעצים. בנוסף ולמי מביניכם שאינו יודע, קיימת גם האופציה להזמין עצים או פרחים מסוימים באופן מיוחד בשביל האירוע (לדוגמא ממשתלה כלשהי), לשים אותם במקום מסוים, ובתום האירוע להחזירם. עיצוב הגינה והנוף – יכול לשדרג משמעותית את הגינה שלכם מגינה פשוטה וביתית, לגינה שנראית "מיליון דולר" – מינימום כמו איזה גן אירועים...

תאורן –

תאורן מוצלח יודע בדיוק איזה לאור לשים ואיפה, מתי לעמעם אורות מתי להדליקם באיזה צבע האורות צריכים להיות וכדו'. התאורה היא אלמנט בעל חשיבות מרובה, והיא בעצם מה שנותנת את הטון לאווירה הכללית של כל האירוע.

אוכל –
אוכל הוא ללא ספק גולת הכותרת של כל אירוע. אוכל אשר מוגש לאורחים בצורה יפה, ולא פחות חשוב – גם טעים - הוא מה שיעשה את ההבדל בין אירוע שהוא בגדר "סתם עוד אירוע" לבין אירוע שידובר עליו שנים... חשוב לעשות בירורים בין כמה חברות קייטרינג שונות. ההמלצה שלנו היא ללכת על קייטרינג טוב שיוכל להציע לאורחים מבחר גדול של מטעמים שונים לבעלי טעמים שונים כמו: אוכל סיני, הודי, בשר על האש, ועד לבורקס ולרבע העוף המסורתיים.

מוזיקה –
ואיך אפשר אירוע בלי מוזיקה? ברשימת בעלי המקצוע שבוחרים בשביל לתכנן אירוע, יש אולי את המקום החשוב ביותר – למוזיקה שמשמיעים לאורחים. תוכלו להחליט בין די-ג'י שישמיע מוזיקה מתקליטים, אולי איזו להקה, או אפילו זמר או זמרת אהובים.

לסיכום -

אין ספק שאירוע בגינת הבית יכול להיות מרשים ומפואר לא פחות מאשר אירוע באולם אירועים או גן אירועים. כפי שכבר ודאי הבנתם מן האמור - הכל זה פשוט עניין של בחירת בעלי המקצוע המתאימים.

29

ספקי שירות בתחום דשא סינטטי

מצא בעל מקצוע

גננים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים