26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

כיצד יש לתכנן תאורה עבור חדרי ילדים?

במאמר יוסבר על החשיבות שבתאורה לחללים שונים בבית, וכיצד נתכנן תאורה עבור הסלון, המטבח, חדר השינה וחדר הילדים.

המדריך לבחירת תאורה לחדרי ילדים

עיצוב חדר הילדים דורש תכנון ומחשבה, יחד עם ניסיון ליצור חלל פרקטי, שיתאים לצרכי הילד. הרצון ליצור אווירה נעימה ומזמינה תלוי רבות בתאורת החדר ועל כן חשוב לדעת מה לבחון.

גוף תאורה מרכזי

בחדר ילדים רצוי להציב גוף תאורה גדול במיקום מרכזי ונורות עם פיזור אור גבוה. נורות לד (LED) חסכוניות בחשמל ובעלות רמת פיזור אור גבוהה המתאימה לחדר ילדים. כך ניתן למנוע תחושת סרבול עקב שילוב גופי תאורה רבים. בנוסף, נורות הלד לא מתחממות באותה רמה של נורות רגילות, ולכן בטיחותיות יותר למגע. נורות המפזרות גוון אור חם וצהוב יותר יקנו תחושה חמימה ומרגיעה. שילוב גוף תאורה מרכזי יחד עם תאורה טבעית מועיל ומשפר את פיזור האור בחדר וכתוצאה מכך גם את תפקוד ופעילות הילד בחדרו. גוף תאורה נוסף באזור שולחן הכתיבה חשובה ליכולות הריכוז של הילד ולראייתו לטווח הארוך.

מקוריות בתאורה

שילוב גופי תאורה עיצוביים יקנו לחדר תחושה של צבעוניות וכיף. באמצעות אובייקטים מוארים כמו תמונות, שלטים ואהילים צבעוניים אפשר לשדרג את עיצוב החדר ולהעלות חיוך בקרב הילדים. חשוב לקחת בחשבון כי לרוב יהיה מדובר בפריט משלים לגוף תאורה מרכזי מכיוון שאותם אובייקטים אינם מספקים אור רב השוטף את כל החדר, אלא מהווים בעיקר אמצעי דקורטיבי.

בטיחות

בעת בחירת גופי התאורה, בחרו בגופים העשויים מחומרים שאינם שבירים, אשר יכולים להתנפץ ולהשבר. בנוסף, כדאי להימנע מגופי תאורה בעלי כבלים משתרכים שיכולים להוביל למעידות. במידה ומדובר בחדר לילדים בגילאים קטנים רצוי גם לדאוג לשקעים חשמליים בטיחותיים. התקנה של מתג נוסף ליד מיטת הילד תתרום לתחושת הביטחון שיחוש בחדרו ותעזור למנוע היתקלויות או מעידות לא רצויות.

26

ספקי שירות בתחום חשמלאים

מצא בעל מקצוע

חשמלאים מומלצים תל אביב

כתבות ומאמרים

שקע ותקע - כל המידע הנחוץ על נקודת חשמל

שקע ותקע - כל המידע הנחוץ על נקודת חשמל

כאשר אתם מתעסקים עם חשמל, הבטיחות היא זו שצריכה לעמוד לנגד עיניכם ולהנחות אתכם בכל פעולה שאתם עושים, גם בפעולות הטריוויאליות ביותר כמו להכניס תקע לשקע. במאמר הבא תמצאו את הכל על נקודת חשמל, שקעים ותקעים.

קרא עוד
מה חשיבותה של התקנת תאורה לבית?

מה חשיבותה של התקנת תאורה לבית?

במאמר יוסבר על החשיבות של התקנה תאורה לבית, באילו גורמים יש להתחשב בשלב ההתקנה, ובמה שונה תאורת בית מתאורת חוץ.

קרא עוד
כיצד להחליף שקע חשמלי ללא הזמנת חשמלאי

כיצד להחליף שקע חשמלי ללא הזמנת חשמלאי

במאמר יוסבר כיצד נבצע התקנת שקע חשמל בשיטת עשה זאת בעצמך ויפורטו כללי בטיחות, בעיות ודרכי פתרונן.

קרא עוד
התקנת נקודות חשמל שונות בבית

התקנת נקודות חשמל שונות בבית

במאמר יוסבר כיצד לבצע התקנת נקודות חשמל, מה ניתן לעשות בעצמינו ומתי חובה להזמין חשמלאי מוסמך.

קרא עוד