45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

פרגולה מעץ מברזל אולי חשמלית? בחירת סוג פרגולה - איך עושים את זה נכון

כיצד יודעים לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר לבניית הפרגולה? האפשריות רבות- פרגולה מעץ, מאלומיניום ואולי בכלל מברזל?, מה צריך לדעת מראש ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון? המאמר שלפניכם מכיל את כל התשובות.

פרגולה מעץ, אלומיניום אולי מברזל – איך עושים את זה נכון?

פרגולה היא אחת המתנות הגדולות ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם. מדובר במבנה פתוח שמוקם מחוץ לבית, בצמוד אליו או מופרד ממנו, שיש לו יתרונות רבים: הוא מהווה שטח בנוי בו תוכלו לבלות ולשהות באוויר הפתוח, ובנוסף לכך מעלה את ערך הנכס, גם בשל תוספת השטח וגם מפני שמראה הבית נוסק פלאים כשיש פרגולה בחוץ.
הקמת פרגולה בגינה או במרפסת היא החלטה שיש לה השפעה לטווח ארוך על מראה הבית ועל איכות החיים שלכם, במיוחד בעולם שבו יש שפע עצום של אפשרויות עיצוב. אז איך עושים את זה מדויק? כיצד יודעים לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר לבניית הפרגולה? האפשריות רבות- פרגולה מעץ, מאלומיניום ואוליי בכלל מברזל?, מה צריך לדעת מראש ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון?
אין באמת צורך שתעשו את זה לבד. אנחנו תמיד כאן כדי לעזור, ומאמר זה מועד בשבילכם, המתלבטים.

כיום ישנם חומרי גלם רבים מהם תוכלו לבנות את הפרגולה שלכם. להלן סקירה של רובם, כולל התייחסות ליתרונות ולחסרונות שלהם.

פרגולה מעץ

פרגולה מעץ - חומר הגלם הנפוץ וכנראה גם האהוב ביותר לבניית פרגולה, בארץ ובעולם, כזה שמעניק לה מראה טבעי והרגשה ביתית ונינוחה.
יחד עם זאת, הבחירה שלכם בעץ היא רק ההתחלה. הבחירה המשמעותית יותר תהיה באיזה סוג עץ לבחור לפרגולה שלכם. וכאן זה מתחיל להסתבך. יש עצים קשים, כמו למשל טיק בורמזי או איפאה, שהם אמנם יקרים יותר, אך גם עמידים מאוד לפגעי מזג האוויר ולחרקים ומזיקים למיניהם, דבר שמוזיל את התחזוקה העתידית של הפרגולה מעץ שלכם. בנוזף לכך הם גם יפיפיים ומשדרגים לחלוטין את הבית שלכם. לעומתם יש עצים רכים, עץ אורן הוא אחד מהם (והבחירה המועדפת והשכיחה בישראל), שגם להם יתרונות לא מעטים, בין השאר המראה הבהיר והמרגיע שלהם, המרקם העשיר ונוחות העיבוד והבנייה.
החיסרון המשמעותי ביותר של פרגולה כזו הוא התחזוקה שלה. עץ הוא חומר שיש להגן עליו מפני עובש, לחות, טרמיטים ומזיקים אחרים. תחזוקה של פרגולה מעץ כוללת ניקוי ושיוף ולבסוף ציפוי שלה בצבעים משמרים על בסיס שמן, ואת כל אלה צריך לעשות לפחות פעם בשנה ולעיתים גם יותר, ולא בטוח שיש לכם את הזמן או החשק לכך.

פרגולת במבוק

בשנים האחרונות הבמבוק נכנס חזק גם לשוק הפרגולות. אנו מכירים אותו כעץ טרופי שנפוץ במיוחד באסיה. הוא נחשב קליל, אבל למעשה מדובר באחד העצים החזקים ביותר שקיימים, דבר שלא מפריע לכך שהוא גם קל מאוד ונוח לעיבוד ולעבודה לפרגולה מעץ. הוא משמש כבר שנים לבנייה של גדרות וריהוט ומייצרים איתו גם כלים חד פעמיים (איכותיים), ולכן אין שום סיבה שלא לבנות איתו גם פרגולות.
מעצם היותו עץ, שהוא חומר גלם טבעי, הבמבוק הוא סביבתי. יתרונות נוספים שלו - שהוא מגוון מאוד ומגיע בגדלים, צבעים ודוגמאות, שבכל שלב ניתן לתקן אותו, שהוא קל מאוד לתחזוקה ושהוא זול מאוד.

פרגולת ברזל

שלא כמו פרגולה מעץ או פרגולה מעץ במבוק, פרגולת ברזל אינה מתבלה או מתכלה. אם תשתמשו בברזל שעבר טיפול כימי, תוכלו גם למנוע את החמצון והחלודה שבעקבותיו, שניהם מנת חלקם של גופי ברזל שמצויים תמידית בחוץ, באוויר הפתוח.
פרגולות ברזל קלות ומהירות להתקנה, הרבה יותר מפרגולות עץ, והן משוות לבית מראה עכשווי ומודרני יותר. גם הברזל וגם האלומיניום (שעליו נדבר בהמשך) מתאימים במיוחד לבתים עירוניים, בעלי מראה תעשייתי, הייטקיסטי, ושימשו בהם הופך את עיצוב הבית לאסתטי ואלגנטי. יחד עם זאת, לא כולם אוהבים את תחושת הברזל והמגע שלו, וגם המחיר שלו אינו זול - שתי הסיבות המרכזיות שהופכות את הברזל לחומר גלם לא מאוד פופולרי לבניית פרגולה.

פרגולת אלומיניום

לעומת הברזל, פרגולת אלומיניום עשויה ממתכת קלה ונוחה מאוד לעבודה. האלומיניום הוא גם סביבתי, נראה נהדר ומגיע באינספור דוגמאות, כולל דוגמה שמדמה עץ. אם אתם נמנים בין 70% מאוכלוסיית ישראל שחיה ליד הים, פרגולת אלומיניום היא הבחירה הנכונה ביותר עבורכם, כיוון שהיא עמידה ואיתנה מאוד אל מול פגעי הטבע וגם אינה צוברת חלודה שפוגמת במראה שלה.
התקנה של פרגולת אלומיניום היא מהירה מאוד וכמעט ואינה משאירה אחריה פסולת. אבל היתרון המובהק והבולט ביותר שלה הוא העדר התחזוקה. פרגולות אלומיניום כמעט ואינן זקוקות לתחזוקה. אין צורך לשייף אותן או לצבוע, אולי מדי פעם מומלץ להעביר עליה מטלית לניקוי אבק שמצטבר על העמודים והקורות שלה, אך באופן כללי, פרגולות אלומיניום נראות בדיוק אותו הדבר גם לאחר כמה שנים. ואפשר לומר את זה לטוב ולרע, כי אם אתם מעוניינים בפרגולה חזקה ועמידה, זה בינגו, אבל אם בא לכם לשנות את להחליף מדי כמה שנים את הפרגולה או את מראה הבית, זה יהיה בעוכריכם.

פרגולה חשמלית

עם התפתחות הטכנולוגיה, פרגולות חשמליות שכיחות מאוד כיום. לרוב מדובר בפרגולות אלומיניום, שכבר עמדנו מוקדם יותר על יתרונותיהן, אך שבנוסף לכך הגג שלהן מתכוונן אוטומטית וכך מתאפשר לשלוט בכמות האור והצל, מפתיחה מלאה עד לאיטום מוחלט בהתאם לדרישות שלכם.
פרגולות חשמליות קלות מאוד להתקנה, על אף שלשם כך יש להעסיק בעל מקצוע שיש לו גם ניסיון בחשמל. כמו כן הן בטיחותיות מאוד, קלות לתפעול ונראות מעולה. הן אמנם יקרות יותר, אך הנוחות והאיכות שלהן הופכות אותן למשתלמות מאוד לטווח הארוך.

לסיכום -

לאחר בחינה של כלל האפשרויות, הן מתכנסות בסופו של דבר להכרעה בין שתיים עיקריות – פרגולה מעץ ואלומיניום. בחרו בפרגולה מעץ אם אתם רוצים מראה טבעי וביתי ואם יש לכם זמן וסבלנות להתעסק עם התחזוקה שלה, וגם אז חשבו היטב איזה סוג עץ אתם אוהבים יותר ומה מתאים לאיזור המגורים שלכם. מאידך, בחרו בפרגולת אלומיניום אם אתם מעוניינים במראה מודרני ובכמה שפחות תחזוקה. ושימו לב לתקציב, כולל זה שאתם מקצים לתחזוקה והאם הוא מאפשר לכם בחירה בפרגולה חשמלית. לכל אלה יש בהחלט השפעה על הבחירה שלכם בחומר הגלם לבניית הפרגולה.
מזמינים אתכם להכנס אל מחירון בניית פרגולות של בעלי המקצוע המומלצים שלנו.

בהצלחה!

45

ספקי שירות בתחום בניית פרגולות

מצא בעל מקצוע

מתקיני פרגולות מומלצים תל אביב

"פרגולה מעץ - חומר הגלם הנפוץ וכנראה גם האהוב ביותר לבניית פרגולה"

"פרגולות ברזל קלות ומהירות להתקנה, הרבה יותר מפרגולה מעץ"

"התקנה של פרגולת אלומיניום היא מהירה מאוד וכמעט ואינה משאירה אחריה פסולת."

כתבות ומאמרים

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

קירוי פרגולה או כיסוי פרגולה? ברור, ולא רק נגד גשם

במקרה של קירוי פרגולה או כיסוי קיימים לא מעט פתרונות. מאמר זה יסקור חלק מהפתרונות, יפרט את היתרונות והחסרונות שלהם וינסה לתת את כל המידע הדרוש בכדי שתוכלו לבחור את ההתאמה המיטבית לפרגולה שלכם.

קרא עוד
פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

פרגולה למרפסת – אפשר גם בלי חצר

מאמר זה ייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים על התקנה של פרגולה במרפסת – על היתרונות והמורכבויות, על סוגי הפרגולות למרפסת שקיימים, תהליך ההתקנה ועל המחיר. תישארו.

קרא עוד
סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

סנטף לפרגולה - מחירים, סוגים וכל הטיפים החשובים

אם אכן למסקנה שאתם מעוניינים לסגור את הפרגולה, תעמדו בפני שלל אפשרויות, ביניהן תריסי הצללה, מחצלות במבוק או פוליגל. אך מאמר זה יתמקד בקירוי אחר – סנטף לפרגולה ויפרט את כל מה שצריך לדעת עליו.

קרא עוד
פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

פרגולה חשמלית – כי למה לבד אם אפשר עזרה?

מה זו פרגולה חשמלית? ממה היא עשויה? כיצד היא פועלת? וכמובן, כמה היא עולה? על כל אלה נענה לכם במאמר זה. מוזמנים לקרוא.

קרא עוד
פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה מעץ – לפעמים החיים יכולים להיות פשוטים ויפים

פרגולה היא מבנה שמותאם מאוד לקיץ, בעיקר מפני שהיא מהווה אזור מוצל שמספק הגנה מהשמש. לפני שבוחרים את סוג הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם חשוב לקרוא על כל הדגשים והאפשריות שיש, לפניכם כל המידע על פרגולה מעץ.

קרא עוד
פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

פרגולות אלומיניום - הסוגים השונים, יתרונות, חסרנות ומחירים

כשבוחרים בפרגולות אלומיניום בחורים בשילוב של: נוחות עבודה, עיצוב, בטיחות ושל מחיר. בדיוק בגלל סיבות אלו הן הפכו להיות המומלצות והיעילות ביותר כיום בשוק. לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות לפני שמתקינים פרגולת אלומיניום בחצר.

קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

כל מה שצריך לדעת על פרגולה גושנית

אתם מחפשים לבנות פרגולת עץ ולא יודעים מאיזה ? עץ גושן הבחירה הכי טובה שתעשו כנסו למאמר ותקראו מהם היתרונות.

קרא עוד
תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

תנאים סביבתיים שצריך לקחת בחשבון בתכנון בניית פרגולות ותחזוקתן

דגשים חשובים לתכנון בניית פרגולה בתנאים סביבתיים מיוחדים ואופן תחזוקת פרגולות שוטפת

קרא עוד